انکر تکست چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ anchor text

انکرتکست در سئو
سئو سایت

انکر تکست چیست؟

 AnchorText (انکر تکست) متنی است که قابلیت کلیک کردن را دارد که از آن برای لینک دادن یک صفحه وب به صفحه دیگر استفاده می شود که به رنگ آبی هستند. این متن به عنوان برچسب لینک یا عنوان لینک نیز معروف است به کار بردن کلمات کلیدی در anchor text باعث می شود که صفحات شما توسط موتورهای جستجو مانند google ,yahoo , bing رتبه بندی بشوند. این متن هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران اطلاعات متنی مهمی را درباره محتوای سایت مقصد فراهم می کند.

anchor text هم برای لینک های داخلی و هم برای لینک های خارجی استفاده می شود. موتورهای جستجو از انکر تکست خارجی استفاده می کنند متنی است که توسط سایت های دیگر به صورت لینک به سایت شما ایجاد می شود. موتورهای جستجو به تغییرات انکر تکست که برای لینک مجدد به صفحه اصلی است بسیار توجه می کند و آن ها را به عنوان شاخص های اضافی برای آن صفحات در نظر می گیرند که می تواند در پیدا کردن صفحات مرتبط مفید باشد.

در زمان استفاده از انکر تکست دقت کنید آن دسته از لینک هایی که مرتبط هستند را نگه دارید حواستان باشد که anchor text خود را اسپم نکنید و از Anchor Text عمومی استفاده نکنید تا بتوانید کاربران را تشویق کنید که روی متن شما کلیک کنند.

بیش از اندازه از کلمات کلیدی در anchor text استفاده نکنید. هرگز نباید متنی را بنویسید که هیچ ارتباطی با محتوای اصلی نداشته باشد

انکر تسکت یا انکر لینک

انکر تسکت همان انکر لینک است؟

 نکان ایجاد لینک داخلی anchor text

ساختن لینک های داخلی بسیار با ارزش است زمان ایجاد این لینک ها روی انکر تکست تمرکز کنید، در زمان ایجاد لینک داخلی سعی کنید پیوندهایی را ایجاد کنید که برای کاربران دارای معنا، مفهوم و ارزش باشند به آن ها کمک کند که اطلاعات بیشتر و مفیدی را به دست بیاورند

انکر تکست به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند که آن ها تصمیم بگیرند که آیا این لینک ارزش بازدید و دیدن را دارد یاخیر، بیشتر موتورهای جستجو anchor text را با صفحه ایی که لینک در آن قرار دارد مرتبط می کنند و از طرفی هم می توانید آن را با صفحه ایی که لینک به آن اشاره می کند مرتبط کنید، مزیت این روش این است که نشان می دهد anchor ها توضیحات دقیق تری را از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می دهند.

همچنین استفاده از انکر تکست این بستر را برای گوگل فراهم می کند تا موضوع فورمت های رسانه ایی را مشخص کند که درآن امکان استفاده از فرکانس های typical وجود ندارد

از طرف دیگر هم ممکن است anchor text برای اسنادی استفاده بشود که توسط موتورهای جستجوگر مبتنی بر متن، مثل ( تصاویر، برنلمه ها و حجم عظیمی از داده ها ) قابل نمایه سازی نباشد پس کمک می کند آن تعداد از صفحات وب که جستجو نشده اند مورد بازدید و بررسی قرار بگیرند

 انواع anchor text

انکر تکست انواع مختلفی دارد این که از کدام استفاده کنید کاملا بستگی به کسب و کار شما و لینک هایی دارد که ایجاد کرده اید

  • مطابقت کامل

کلمه کلیدی دقیقا شما را به صفحه ایی می برد که مرتبط با صفحه شما است این کلمه کلیدی ممکن است عنوان اصلی آن صفحه باشد. مثلا در یک سایت مربوط به طراحی و گلدوزی عبارت ( پارچه مخمل) ما را به صفحه ایی هدایت می کند که محتوای آن درباره آموزش گلدوزی روی پارچه مخمل است

ANCHOR TEXT متن قابل کلیک

ANCHOR TEXT متن قابل کلیک

  • Partial Match

به معنای حضور جزئی یا نسبی کلمات کلیدی است که بخشی از کلمه کلیدی در انکر تکست استفاده می شود.

  • Generic Anchor

یک کلمه یا اصطلاح عمومی است که توسط همه وب سایت ها به کار برده می شود مانند ( بیشتر بخوانید، در اینجا کلیک کنید، ادامه مطلب و….)

  • Naked Link Anchors

در این نوع از anchor text از کلمه کلیدی خاصی و منحصری استفاده نمی شود و از همان url استفاده می کند

  • Long Tail Anchor

در این نوع از انکر تکست شما در واقع از کلمات کلیدی استفاده نمی کنید به جای آن یک متن طولانی و بلند می نویسید و سعی دارید که با این ترفند رتبه خود را افزایش بدهید ولی در نتیجه توسط گوگل جریمه می شوید.

  • Branded Anchor

اگرهدف شما این است که لینکی ایجاد کنید که نام تجاری کسب و کار خود را به کار ببرید می توانید از این نوع استفاده کنید و کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید مثلا نام فروشگاه مواد غذایی خود را وارد کنید ( فروشگاه مواد غذایی ساسا )

  • Image Anchor

در زمان استفاده از این نوع از انکر تکست باید حتما هنگام لینک دادن تصاویر، آن ها را با تگ Alt بهینه کنید.

  • Exact Match

مهم ترین نوع انکر تکست است که شما باید فقط و فقط از کلمه کلیدی اصلی و هدف خود استفاده کنید ولی به اندازه ایی که توسط گوگل جریمه نشوید

  • Spammy Anchor

 ایجاد کردن متنی است که هیچ ارتباطی با صفحه ایی که در آن وجود دارید یا به صفحه ایی که به آن لینک دارد، ندارد. در واقع یکی از تکنیک های رایج سئو کلاه سیاه می باشد که به صورت موقت برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه بندی انجام می دهد و یک ابزار مضر برای وب سایت و رقیبان به حساب می آید.این روش در سئو سایت اصلا مناسب نیست.

 انکر تکست چیست

انکر تکست چیست؟

روش بررسی انکر تکست یک سایت

اگر میخواهید ببینید که یک سایت چگونه از سایت های دیگر لینک گرفته است بهترین راه استفاده از سایت ahrefs میباشد. این سایت به سادگی تمام بک لینک ها و عنوان بک لینک ها (انکر تکست) های سایت های رقیب شما را به شما نمایش میدهد. در اینجا نیز میتوانید بهترین ابزارهای سئو را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به خوبی به شما یاد دادیم که ANCHOR TEXT متنی قابل کلیک است که از آن برای لینک دادن یک صفحه وب به صفحه دیگر استفاده می شود که معمولا به رنگ آبی هستند. انکر تکست ها با ایجاد بک لینک های خارجی می تواند اطلاعات مفید و کاربردی را در مورد صفحات وب سایت های گوناگون در اختیار موتورهای جستجو کاربران قرار بدهد. به یاد داشته باشید انکر تکست شما هر چقدر ساده تر و با مفهوم تر باشد نتیجه بهتری به شما می دهد.

Anchor Text شما حتما باید مرتبط با لینک هدف شما باشد یادتان باشد که اعتبار و کیفیت سایت هایی که بک لینک ایجاد کرده اند را بررسی کنید، انکر تکست شما باید به گونه ایی باشد که کاربران را وادار کند که حتما روی لینک کلیک کنند، اگر از مقاله ما لذت برده اید آن را به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
78 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو