آیا تبلیغات گوگل ادوردز برای سئو مفید است؟

تبلیغات گوگل
سئو سایت

شاید برای شما هم بارها پیش آمده باشد که این سوال را از خودتان بپرسید که باید از تبلیغات گوگل و سئو به طور همزمان و با یکدیگر استفاده کنیم؟

در جواب به سوال شما دوستان باید بگوییم که سئو و تبلیغات در گوگل رقیب یکدیگر نیستند و هر دو از ابزارهای قدرتمندی هستند در گوگل که می توانند به بازاریابی دیجیتالی که شما راه اندازی کرده اید کمک بسیاری کنند. اما مسئله دیگری که دارای اهمیت می باشد و ما در این مقاله به آن پرداخته ایم این است که تبلیغات گوگل برای سئو مفبد است؟ یا خیر

تبلیغات در گوگل

یکی از مهم ترین بخش هایی که در گوگل وجود دارد گوگل ادوردز می باشد که نیم بیشتری از تبلیغات گوگل در این بخش صورت می گیرد. این بخش از گوگل می تواند با تبلیغات اینترنتی در گوگل لینک هایی که برای شما دارای اهمیت می باشند را در صفحات نخست موتور جستجو قرار داده و آن ها را در مکان های خاص برای کاربران نمایش دهد.

در حقیقت تبلیغات در گوگل و شیوه کاری گوگل ادوردز اینگونه می باشد که کاربران می توانند با مشخص کردن کلمه کلیدی که در نظر دارند عبارتی را که می خواهند مشخص کرده و نرخ CTR کلمه مورد نظر خود را از جانب گوگل مشخص کرده و در نهایت اقدام به تبلیغ کلمه کلیدی و لینک مورد نظر شما در گوگل نماید.

شاید در ظاهر این کار چندان مسمر ثمر نباشد اما باید بدانید که این موضوع برای بسیاری از وب سایت ها که رقبای بسیاری دارند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و در حقیقت یک سکوی پرش برای سایت های تازه تاسیس است.

تبلیغات گوگل این امکان را به مدیران وب سایت ها  می دهد تا با نمایش دادن محصولاتی که می خواهند با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در صفحه نخست گوگل خود را نشان داده و بدین وسیله کاربران را مجاب نماید که به سایت آن ها وارد شوند بنابراین این سوال برایتان پیش خواهد آمد که

تبلیغات گوگل برای سئو موثر است ؟

تبلیغات گوگل

آیا تبلیغات گوگل برای سئو مفید است ؟

خودتان چه فکر می کنید اینکه بتوانید به کمک تبلیغات سایت خود را به صفحات نخست گوگل برسانید و کاربران را مجاب کنید که به سایت شما وارد شده و از خدمات و اطلاعات سایت شما بهره مند شوند نمی تواند به سئو سایت کمک کند و بر روی آن تاثیر گذار باشد؟

2 نظریه در جهان مطرح می باشد»

یک : اینکه سایتی که ادوردز رفته حتما محتوا و یا خدمات خوبی نداشته
دو : سایتی که گوگل از آن برای نمایش در نتایجش پول دریافت کرده حتما از جایگاه مناسبی در فضای واقعی نیز برخوردار نبوده
نتیجه» پس گوگل میگوید بگذارید پول بدهد تا آن سایت را نمایش دهم؛ این سایت که پول داده بعد از این هم باید پرداخت کند.

حالا کمی ماجرا عوض شد، هرچند گوگل همیشه این موضوع را رد کرده است.

سئو یا تبلیغات گوگل

زمانیکه به عنوان یک مدیر سایت شروع به فعالیت می کنید در حقیقت از موتورهای جستجو می خواهید تا ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند. شاید در مرحله اول این مسئله جزء اهداف شما نباشد اما طی سال ها تجربه در موقعیت های مختلف به این نتیجه خواهید رسید که نیاز به نتایج سریعتری دارید این در واقع همان جایی است که به گوکل ادوردز نیاز پیدا می کنید.

شما برای هر یک از کاربران و بازدید کنندگانی که به سایت شما به کمک گوگل ادوردز وارد می شوند باید هزینه ای را پرداخت کنید اما اگر همین جذب مخاطب را به شکل صحیح یعنی به کمک سئو انجام دهید بدون شک برایتان سودآورتر خواهد بود اما اگر تبلیغات در گوگل خود را به صورت تخصصی و بهینه راه اندازی نکنید برای شما سود آوری نخواهد داشت.

تبلیغات در گوگل

تاثیر تبلیغات بر سئو

آیا گوگل ادوردز برای سئو مفید است؟

این موضوع را باید متوجه شده باشید که تبلیغات گوگل با پرداخت هزینه از طریق سیستم گوگل ادوردز این قابلیت را پیدا می کنند که در رتبه های نخست گوگل قرار بگیرند و گوگل بابت هر کلیک ورودی مبلغی را از حساب شخص تبلیغ دهنده کسر خواهد کرد.

اما در نقطه مقابل افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند با بهینه سازی سایت و لینک هایی که دریافت می کنند این امکان را برای وب سایت ها به وجود خواهند آورد تا در نتایج گوگل رتبه بالاتری را بدست آورند.

براساس تجربیات و آمارهای بدست آمده تبلیغات در گوگل نمی تواند به صورت مستقیم بر روی سئو سایت  تاثیر گذار باشد اما با توجه به افزایش ورودی هایی که از سایت و بازدید سایت به وجود می آید ارتقاء رتبه گوگل به وضوح مشخص است. بنابراین در پاسخ به این سوال که تبلیغات گوگل برای سئو مفبد است؟ باید بگوییم که هر دو سیستم می توانند مهم باشند شما با کمک تبلیغات گوگل می توانید ترافیک و فروش خدمات خود را افزایش دهید و در نقطه موازی آن می توانید با تکنیک ها و اصول اساسی سئو برند و جایگاه خود را در گوگل ثابت و شناخته شده  در نظر بگیرید.

حرف آخر

عنوان کردیم که تبلیغات گوگل به طور مستقیم نمی تواند بر روی نتایج  جستجو دخالتی داشته باشند اما هستند عده زیادی از افراد که بر این باور هستند که تبلیغات گوگل می تواند از طریق برندسازی بر روی وضعیت سئو یک وب سایت تاثیر گذار باشد.

لازم است که بدانید اگر تبلیغات گوگل بر سئو هم تاثیر داشته باشد به قدری نیست که رتبه وب سایت شما را در نتایج جستجو به طور چشمگیری ارتقا دهد.

آموزش های مرتبط با تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ

Untitled 1 6 1

گوگل ادوردز چیست؟

Untitled 1 1

چرا باید تبلیغات کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)
24 / 100

2 Comments

  1. dsf گفت:

    لطفا روشن بفرمائید:
    آیا ادوردز برای سئو ضرر دارد؟

  2. SEO IRAN گفت:

    اگر در یک کلمه بخواهیم بگوییم : خیر

    اما ممکن است شما روی کلماتی که در رتبه 4 و 5 هستید ادوردز بروید و ممکن است خواننده روی سایت شما دیگر کلیک نکند ….
    بنابراین به صورت غیر مستقیم گوگل ادوردز قطع می تواند تاثیر ناچیزی بگذارد.
    موفق باشید – سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو