آموزش تبلیغات در فیسبوک 2024

آموزش تبلیغات در فیسبوک 2023
سئو سایت

تبلیغات در فیس بوک یک روش مهم برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است. الگوریتم فیس بوک که همیشه در حال تغییر است، می تواند ارتباط ارگانیک با طرفداران را به چالش بکشد. این شبکه دارای ویژگی های هدفگیری جزئی و دقیقی است که به شما این امکان را می دهد که مخاطبین صحیح و هدف خود را بیابید و این یعنی با تبلیغات در فیسبوک شما می توانید محصولات و یا خدماتتان را به افراد علاقه مند نشان داده و معرفی کنید. با تبلیغات در هر شبکه ای بودجه، نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه است که اهمیت دارد؛ با آموزش تبلیغات در فیسبوک 2024 شما به با ارزش ترین مشتریان بالقوه خود دست خواهید یافت و تنها برای آن ها هزینه خواهید کرد.

راهنمای آموزش کسب درآمد از اینترنت را بخوانید.

در این مطلب آموزشی شرکت سئو ایران قصد داریم به معرفی انواع تبلیغات در فیسبوک و گزینه های هدف گیری موجود، نحوه ایجاد تبلیغ در فیس بوک و استراتژی های مهم برای مدیریت و اجرای کمپین ها بپردازیم.

تبلیغات کلیکی در فیسبوک

تبلیغ در فیسبوک

انواع تبلیغات در فیسبوک

همانند تبلیغات گوگل ادز که با انتخاب کمپین های مختلف می توان تبلیغات متفاوتی را راه اندازی کرد، در فیسبوک نیز روش های متعددی برای تبلیغات در دسترس صاحبان کسب و کار قرار دارند. در ادامه به انواع روش های تبلیغاتی آموزش تبلیغات در فیسبوک 2024 اشاره کرده ایم.

تبلیغات تصویری

این نوع تبلیغات، راهی عالی برای شروع تبلیغات در فیسبوک هستند. کافیست با چند کلیک ساده یکی از پست های صفحه فیسبوک خود را با یک تصویر/عکس تقویت سازید. در این نوع تبلیغات کافیست تصویری جذاب از محصول خود را همراه با متنی تبلیغاتی منتشر سازید، برای مشخص شدن پست های تبلیغاتی با پست های معمولی، زیر نام شخص انتشار دهنده تصویر تبلیغاتی عبارت sponsored درج شده است.

نمایش جایگاه تبلیغات تصویری در فیس بوک

تبلیغات تصویری فیسبوک

تبلیغات ویدئویی فیس بوک

این نوع تبلیغات را می توانید در بخش News Feed و Stories مشاهده کنید؛ همچنین مانند تبلیغاتی که حین تماشای ویدئوهای یوتیوب پخش می شوند، ویدئو های تبلیغاتی فیسبوک نیز حین پخش فیلم های طولانی ظاهر می شوند. با استفاده از این نوع تبلیغات فیسبوکی می توانید به خوبی خدمات و محصولات خود را در عمل به مخاطبین هدفتان نمایش دهید.

در این نوع تبلیغات لازم نیست که یک فیلمبرداری حرفه ای صورت گیرد، شما می توانید برای جلب توجه و ارائه پیشنهادتان، گیف ها و یا انیمیشن های ساده ای که از قبل در ادیتور قرار دارد نیز استفاده کنید و زمان خود را صرف محتوا خود کنید.

تبلیغات نظرسنجی ویدیویی در فیسبوک

این قالب تبلیغاتی فیس بوک فقط برای تلفن همراه بوده و دارای یک مولفه تعاملی با نظرسنجی های ویدئویی است. تبلیغات نظرسنجی ویدئویی یک نوع کاملاً جدید از تبلیغات پولی فیس بوک هستند؛ طبق آمار و اطلاعات به دست آمده این نوع تبلیغات نسبت به تبلیغات ویدئویی عادی آگاهی از نام برند تجاری بیشتری ایجاد می کنند.

تبلیغات Carousel فیس بوک

معنای لغوی Carousel چرخ فلک است؛ یعنی بدین ترتیب عمل می کند که شما می توانید تا 10 تصویر یا ویدئو را برای نمایش محصولات و خدماتتان وارد کنید و با قرار گیری دکمه های در طرفین تصاویر کاربران می توانند عکس ها و ویدئوهای بعدی را هم مشاهده کنند. از این قالب تبلیغاتی می توان برای برجسته کردن مزایای یک محصول یا تعدادی محصول استفاده کرد. همچنین می توان از این 10 تصویر برای ایجاد یک تصویر پانارومای بزرگ استفاده کرد.

تبلیغات فیسبوکی

تبلیغات Carousel فیسبوک

تبلیغات نمایش اسلاید

تبلیغات slideshow یکی از راه های تبلیغات در فیسبوک و راهی آسان برای ایجاد تبلیغات ویدیویی کوتاه با استفاده از مجموعه عکسهای ثابت، متن یا کلیپ های ویدیویی موجود است. اگر تصاویر یونیک و خاص بیزینس خود را ندارید، می توانید از عکس های استوک اد منیجر استفاده کنید. تبلیغات نمایش اسلاید دقیقاً مانند ویدیوها حرکت چشم نوازی دارند، اما از پهنای باند پنج برابر کمتری استفاده می کنند، بنابراین حتی برای افرادی که از اتصال اینترنت کند برخوردار هستند، به خوبی بارگیری می شوند.

تبلیغات کالکشنی در فیسبوک

این تبلیغات پولی تنها برای دستگاه های تلفن همراه ارائه می شوند و به شما این امکان را می دهند که مجموعه ای از محصولات (تا 5 محصول) را به نمایش گذاشته، به طوری که کاربران بتوانند برای خرید بر روی آن ها کلیک کنند. تبلیغات کالکشنی همراه با تبلیغات تجربه فوری کاربران وادار می سازند که بدون خرید فیس بوک را ترک نکنند. بدون اتصال به اینترنت خیلی قوی هم می توان از تماشای این تبلیغات بهره برد.

تبلیغات کالکشنی فیسبوک

تبلیغات کالکشنی فیسبوک 2023

تبلیغات تجربه فوری

تبلیغات Instant Experience قبلاً Canvas نامیده می شد. قالب تبلیغاتی این نوع تبلیغ فیسبوکی به صورت تمام صفحه است که 15 برابر سریعتر از یک وب سایت تلفن همراه خارج از Facebook بارگیری می شوند.

تبلیغات lead فیسبوک

یکی از انواع تبلیغات در فیسبوک تبلیغات لید است. تبلیغات هدایتی فقط برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس هستند زیرا به نوعی طراحی شده اند که وارد کردن اطلاعات تماس برای کاربران بدون نیاز به تایپ زیاد را آسان بسازند. از این نوع تبلیغات می توان برای جمع آوری اشتراک خبرنامه، ثبت نام شخصی افراد برای تست محصول شما و یا دادن این امکان به کاربران که از شما اطلاعات بیشتری بخواهند.

تبلیغات پویا فیس بوک

تبلیغات داینامیک یا پویا یکی از راه های تبلیغ در فیسبوک است که به شما این امکان را می دهند که محصولات موردنظرتان را به مشتریانی که بیشتر علاقه مند هستند، نشان دهید. به عنوان مثال اگر کسی از یک صفحه محصول بازدید کرده یا کالایی را در سبد خرید خود در وب سایت شما قرار داده باشد، اما خریدش را کامل نکرده باشد، تبلیغ پویا مربوط به آن محصول در فید فیس بوک وی ظاهر خواهد شد. این کار به مشتری احتمالی یادآوری می کند که خریدش را کامل کند و می تواند یک استراتژی بازاریابی فیس بوک بسیار موثری نیز باشد.

تبلیغات پویا فیسبوک

تبلیغات پویا در FACebook

تبلیغات قابل پخش

این مورد نیز قالب تبلیغاتی جدید دیگری است که تعامل را در خود جای داده است. شما یک تجربه بازی ایجاد می کنید که افراد را به تعامل با محتوای خلاقانه شما ترغیب می کند.

آموزش نحوه تبلیغات در فیس بوک

چنانچه در حال حاضر یک صفحه بیزینسی در فیسبوک دارید (و باید داشته باشید)، می توانید مستقیما برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی خود به اد منیجر و یا بیزینس میجر فیسبوک خود مراجعه کنید. اگر هنوز یک صفحه کسب و کار ندارید، اول باید یکی ایجاد کنید. در ادامه این مطلب ما آموزش تبلیغات در فیسبوک با اد منیجر را ذکر کرده ایم.

آموزش نحوه تبلیغ در فیس بوک

نحوه تبلیغات در فیس بوک

مرحله 1 هدف خود را انتخاب کنید

وارد Facebook Ads Manager شوید و برگه Campaigns را انتخاب کنید، سپس بر روی create کلیک کنید تا اولین کمپین تبلیغاتی فیسبوک خود را ایجاد کنید.

فیس بوک 11 هدف بازاریابی را براساس آنچه می خواهید تبلیغ شما انجام دهد، ارائه می دهد. نحوه همسان سازی آنها با اهداف تجاری در اینجا آمده است:

  • آگاهی از برند: برند خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید.
  • دسترسی: تبلیغ خود را در معرض دید بیشترین تعداد مخاطبین قرار دهید.
  • ترافیک: ترافیک را به یک صفحه وب خاص، برنامه یا مکالمه فیس بوک مسنجر هدایت کنید.
  • درگیر کردن: دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبین برای افزایش درگیری کاربران با پست ها یا راغب کردن آن ها به انجام عملی.
  • نصب برنامه: به افراد این امکان را بدهید که برنامه شما را نصب کنند.
  • بازدید ویدیو: افراد بیشتری را به تماشای فیلم های خود سوق دهید.
  • افزایش هدایت مشتری: چشم اندازهای جدیدی را به کانال فروش خود وارد کنید.
  • پیام ها: مردم را تشویق کنید تا با استفاده از Facebook Messenger با تجارت شما تماس بگیرند.
  • تبدیل ها: افراد را وادار کنید تا در وب سایت شما (مانند عضویت در خبرنامه یا خرید محصول)، با برنامه یا Facebook Messenger اقدام خاصی انجام دهند.
  • فروش کاتالوگ: تبلیغات فیس بوک خود را به کاتالوگ محصولات خود متصل کنید تا تبلیغات محولاتتان را به افراد علاقه مند نشان دهید.
  • ترافیک فروشگاه: مشتریان نزدیک را به سمت فروشگاه فیزیکی سوق دهید.
گزینه های اهداف تبلیغاتی فیسبوک

اهداف کمپین تبلیغاتی فیسبوک

پس در این مرحله متناسب با اهداف بازاریابی خود بهترین گزینه را برگزینید.

مرحله 2 کمپین خود را نام گذاری کنید

در این مرحله از آموزش تبلیغات در فیس بوک باید نامی را برای کمپین تبلیغاتی خود برگزینید و تعیین کنید که می خواهید یک تست A/B اجرا کنید یا خیر. همچنین می توانید گزینه بهینه سازی بودجه را نیز فعال کنید. اگر از چندین مجموعه تبلیغ استفاده می کنید، این گزینه می تواند برایتان مفید باشد، اما اکنون بهتر است آن را خاموش بگذارید.

مرحله نام گذاری کمپین در ساخت کمپین تبلیغاتی فیسبوک

مرحله نام گذاری کمپین تبلیغ فیس بوک

مرحله 3 اکانت تبلیغ خود را تنظیم کنید

اگر تاکنون یک حساب کاربری تنظیم کرده اید، وارد مرحله بعدی خواهید شد. اما اگر در تبلیغات فیسبوک تازه وارد هستید مطابق با آموزش تبلیغات در فیسبوک 2024 بر روی گزینه ای تحت عنوان تنظیم یک اکانت تبلیغ کلیک کنید. سپس فیلدهای خالی ای را باید متناسب با کسب و کار خود پر کنید. کشور خود، ارز مورد نظر و منطقه زمانی خود را وارد کنید، سپس روی ادامه کلیک کنید.

با دقت انتخاب کنید! زیرا بعدا قادر به تغییر آن ها نخواهید بود و در صورتی که قصد تغییر گزینه ای را داشته باشید، باید یک حساب تبلیغات جداگانه ایجاد کنید.

مرحله 4 مخاطبین خود را هدف قرار دهید

در ابتدای این صفحه، نام کمپین خود را وارد می کنید و مشخص می کنید که کدام صفحه فیسبوکتان را می خواهید تبلیغ کنید. برای شروع تعیین مخاطب هدف به پایین صفحه پیمایش/اسکرول کنید. اولین گزینه در تعیین مخاطب هدف افزودن مخاطبین سفارشی است؛ یعنی افرادی که درون فیسبوک و یا خارج آن با کسب و کار شما ارتباط داشته اند.

با انتخاب مکان، سن، جنسیت و زبان مورد نظر خود شروع کنید. همانطور که گزینه های موردنظر خود را انتخاب می کنید، به نشانگر اندازه مخاطب در سمت راست صفحه توجه داشته باشید، این نشانگر به شما پتانسیل دریافت میزان مخاطب با توجه به انتخاب هایتان را نشان می دهد. همچنین تعداد تخمینی لایک صفحه را مشاهده خواهید کرد.

تعیین مخاطب هدف در کمپین تبلیغاتی فیسبوک

تعیین مخاطب هدف کمپین فیسبوک

اگر قبلاً کمپین هایی را اجرا کرده باشید، این تخمین ها دقیق تر خواهند بود، زیرا فیس بوک از داده های بیشتری می تواند استفاده کند. همیشه به خاطر داشته باشید که این موارد تخمین هستند، نه تضمین. اکنون زمان هدف گذاری دقیق است. بخاطر بسپارید: هدف گذاری موثر کلید به حداکثر رساندن ROI است. شما دو حالت برای تعیین مخاطب هدف خود در اختیار دارید:

  • هدف گذاری دقیق: از این مورد برای افزودن یا حذف افراد براساس آمارهای جمعیتی، علایق و رفتارها استفاده می کنید. به عنوان مثال شما می توانید افرادی را که هم به مدیتیشن و هم به یوگا علاقه مند هستند هدف قرار دهید، اما افرادی را که به یوگای داغ علاقه مند هستند را حذف کنید.
  • ارتباطات: شما می توانید افرادی را که با صفحه فیس بوک شما، اپلیکیشن شما یا رویدادی که مدیریت کرده اید، درحال حاضر ارتباط دارند، هدف قرار دهید یا آنها را حذف کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید می توانید افرادی که صفحه شما را لایک کرده اند را از لیست حذف کنید.

مرحله 5 مکان های تبلیغات فیسبوکی خود را انتخاب کنید

برای انتخاب مکان تبلیغات خود به پایین صفحه اسکرول کنید. باید در این بخش از مقاله آموزش تبلیغات در فیس بوک بگوییم اگر در تبلیغات فیس بوک تازه وارد هستید، ساده ترین انتخاب، استفاده از مکان های خودکار است. هنگامی که این گزینه را انتخاب می کنید، فیس بوک به طور خودکار تبلیغات شما را در فیسبوک، اینستاگرام ، مسنجر و شبکه مخاطب قرار می دهد در زمانی که بهترین نتیجه را ارائه دهند.

هنگامی که تجربه بیشتری کسب کردید، ممکن است بخواهید تبلیغات Facebook خود را در مکان های خاصی قرار دهید. شما گزینه های زیر را در اختیار دارید:

  1. نوع دستگاه: موبایل، دسک تاپ یا هر دو.
  2. پلتفرم تبلیغاتی: فیس بوک، اینستاگرام، شبکه مخاطبان یا مسنجر
  3. مکانها: فیدها، داستان ها، in-stream (برای فیلم ها)، پیام ها، مقاله ها و برنامه ها و سایت ها (خارج از فیس بوک).
  4. دستگاه های خاص تلفن همراه و سیستم عامل ها: iOS ،Android، تلفن های ویژه یا همه دستگاه ها.
انتخاب جایگاه های نمایش تبلیغات فیسبوک

انتخاب مکان نمایش تبلیغ

مرحله 6 بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید

در مرحله بعدی آموزش تبلیغات در فیسبوک 2024، شما تصمیم می گیرید که چه مقدار پول می خواهید برای تبلیغات فیسبوکی تان صرف کنید. شما می توانید یک بودجه روزانه و یا مادام العمری تعیین کنید، همچنین اگر می خواهید که تبلیغتان در آینده نمایش داده شود و یا همین حالا اجرا شود، می توانید تاریخ شروع و پایان آن را نیز تنظیم کنید.

با استفاده از گزینه های پیشرفته بودجه می توانید جزئیات بسیار خوبی در مورد چگونگی صرف هزینه خود وارد کنید. وقتی انتخاب خود را انجام دادید و از نشانگر اندازه مخاطب نیز راضی بودید، روی ادامه کلیک کنید.

تنظیم بودجه مصرفی تبلیغات فیسبوک

تنظیم بودجه تبلیغات فیسبوک

مرحله 7 تبلیغ خود را ایجاد کنید

ابتدا قالب تبلیغ خود را انتخاب کنید، سپس متن و اجزای رسانه تبلیغات خود را وارد کنید. قالب ها و فرمت های تبلیغات متناسب با هدف انتخابی تان متنوع خواهند بود. از ابزار پیش نمایش در پایین صفحه استفاده کنید تا مطمئن شوید تبلیغ شما برای همه مکان های احتمالی (تلفن همراه، خبرخوان دسک تاپ، ستون سمت راست و …) خوب به نظر می رسد.

هنگامی که از انتخابهای خود راضی شدید، برای ارسال سفارش خود بر روی دکمه سبز تأیید کلیک کنید، سپس منتظر بمانید تا از فیس بوک ایمیل دریافت کنید و آگهی شما را تأیید کند.

انتخاب فرمت تبلیغات فیسبوک

ست کردن تبلیغ فیسبوک

تبلیغات در فیسبوک یا تبلیغات در گوگل؟

طبیعتا گوگل با روزانه میلیون ها جستجو طیف وسیع تری از مخاطبین را تشکیل می دهد؛ یافتن مخاطبین هدف شما از این میان کاربران حاضر در گوگل نسبت به فیس بوک طبیعتا احتمال بیشتری دارد. مطابق با آموزش تبلیغات در فیسبوک 2024 شما می توانید از شبکه فیس بوک برای برندینگ و معرفی جهانی نام برند خود بهره ببرید، اما اگر به دنبال افزایش فروش، سرمایه، مشتری، نرخ تبدیل و … هستید، توصیه ما به شما تبلیغات در گوگل ادوردز است.

هزینه تبلیغات فیسبوک

دقت کنید که کمترین هزینه تبلیغات در فیسبوک که بازدهی درستی به شما بدهد 100 دلار میباشد.

سوالات متداول آموزش تبلیغات در فیسبوک 2024

۱تبلیغات در فیسبوک بهتره یا تبلیغات در گوگل؟
طبیعتا تعداد مخاطبین شما در گوگل بیشتر خواهد بود و به فروش و مشتری بیشتری دست خواهید یافت.
۲تبلیغات در فیسبوک رایگانه یا پولی؟
تبلیغات فیسبوک به صورت پولی است و باید هنگام ساخت اکانت تبلیغ خود مقدار بودجه اولیه ای را وارد کنید.
۳در فیسبوک هم می توان تبلیغات ویدئویی ایجاد کرد؟
بله، مطابق با آموزش تبلیغات در فیسبوک در این مطلب آورده شده است، تبلیغات ویدئویی نیز یکی از انواع شیوه های تبلیغات در فیس بوک است.
4.5/5 - (2 امتیاز)
76 / 100

1 Comment

  1. میلاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یه مشکل که اینجا هست توی تبلیغات فیسبوک و تیک تاک چون سرور ایران هست بن میشه آیا راه حلی برای رفع این مشکل هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو