آموزش تنظیمات سئو در وردپرس

آموزش تنظیمات سئو در وردپرس
سئو سایت

از ابتدای طراحی و راه اندازی وب سایت، باید تنظیمات مرتبط با سئو را در وردپرس به درستی اعمال کنید. با آموزش تنظیمات سئو در وردپرس به همه موارد موجود مسلط خواهید شد. با داشتن ساختار صحیح، بهترین نتیجه را از سئو وردپرس دریافت کنید. ارتباط تنظیمات وردپرس با سئو، در گذر زمان و بزرگ شدن سایت بیشتر قابل رویت است.

آموزش تنظیمات سئو در وردپرس

وارد پیشخوان سایت شوید. گزینه تنظیمات را پیدا کنید و روی عمومی کلیک کنید.

سئو تنظیمات وردپرس

تنظیمات وردپرس

تنظیمات عمومی وردپرس

آدرس ایمیل مدیریت وارد شده را حتما به آدرس ایمیل خود تغییر دهید تا مدیریت کامل سایت بر عهده بگیرید. گزینه عضویت اجازه ورود افراد برای ثبت نام در سایت است. نقش پیش فرض کاربر تازه، اولین نقش در نظر گرفته شده برای کسانی است که به سایت دسترسی دارند. زبان سایت را با توجه به آنچه گوگل از شما می بیند تنظیم کنید. برای اینکه زمان به طور دقیق محاسبه شود، زمان محلی را حتما روی شهر خود قرار دهید.

ساختار تاریخ به شما این امکان را می دهد که با توجه به ساختار ذهنی خود روز، ماه و سال را به ترتیب قرار دهید. ساختار زمان هم به همین ترتیب عمل می کند منتهی برای ساعت. در کشور های مختلف روز اول هفته متفاوت است. با توجه به لوکیشن روز آغازین هفته را مشخص نمایید.

عنوان سایت

انتخاب عنوان سایت مناسب، مهمترین قسمت تنظیمات عمومی وردپرس و سئو سایت است. عنوان سایت هویت اصلی وبسایت را تعیین میکند. اولین موردی که نظر موتورهای جستجو گوگل را به خود جذب می کند عنوان سایت است. برای سئو این قسمت باید بدانید که مهمترین کلمه یا عبارتی که قصد دارید خودتان را به گوگل معرفی کنید چیست. سپس عنوانی مناسب بین 10 تا 70 کاراکتر انتخاب کنید.

معرفی کوتاه

در قسمت قبل مهمترین موارد را قرار دادیم. در معرفی کوتاه علاوه بر موارد بالا می توانید خدماتی که انجام می دهید را به صورت کلمه یا عبارت، به طور مختصر معرفی کنید.

نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL)

نکته قابل توجه در این دو بخش درج URL صحیح است. منظور از URL صحیح، توجه به درج https و www سایت است.

تنظیمات عمومی وردپرس

تنظیم ساختار سایت

تنظیمات نوشتن وردپرس

هنگام تولید محتوا در قسمت نوشته ها دسته هایی که از قبل ساخته اید را باید انتخاب کنید. دستهٔ پیش فرض نوشته‌ها این امکان را به شما میدهد که قبل از انتخاب دسته مورد نظر یکی را پیش فرض قرار دهید. پیشنهاد ما استفاده از دسته پر استفاده و مهم سایت است. ساختار پیش فرض نوشته را روی حالت استاندارد نگه دارید.

بهتر است برای ویرایشگر پیش فرض برای همهٔ کاربران از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید. برای نصب ویرایشگر کلاسیک کافیست به افزونه ها، قسمت افزودن مراجعه کنید.

تنظیمات خواندن وردپرس

صفحه اصلی شما به دو صورت قابل نمایش است. اینکه آخرین نوشته ای که روی سایت قرار داید صفحه اصلی شود، دومی هم گزینش برگه یکتا است. که 100% برای بهینه کردن تنظیمات سئو در وردپرس تیک گزینه برگه یکتا را میزنیم. سپس از بین برگه هایی که ایجاد کردیم، صفحه نخست را انتخاب میکنیم. برگه نوشته ها همان صفحه وبلاگ است. در پایین مشخص میکنیم که در هر وبلاگ چند تا از محتوا ها نمایش داده شود. بیشترین تعداد نوشته‌ها در خوراک مربوط به تعداد نوشته ها در وردپرس است که با توجه به عکس زیر هر صفحه شامل 10 نوشته است.

برای هر نوشته در خوراک، تعیین کنید که کل نوشته نمایش داده شود یا فقط چکیده ای از آن. با انتخاب هر کدام نحوه نمایش مطالب در خوراک مشخص می شود. منظور از خوراک در وردپرس متن خالص بدون اضافات است. نمایش به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که مطالب سایت شما توسط گوگل خوانده و ایندکس نشوند. با زدن تیک این گزینه موتورهای جستجو محتوای سایت را بررسی نمی کند. به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنیم این گزینه را انتخاب کنید زیرا به تنظیمات سئو در وردپرس آسیب میرساند.

تنظیمات خواندن وردپرس

تنظیمات خواندن در وردپرس

تنظیمات گفتگو و رسانه وردپرس

این قسمت برای تنظیمات دیدگاه ها کارایی دارد. که به طور فارسی همه گزینه ها توضیح دارند. رسانه ها مربوط به درج تصویر و سایز آنها هستند.

تنظیمات پیوند یکتا وردپرس

تنظیمات پیوند یکتا برای سئو بسیار مهم است. تنظیمات عمومی این بخش مربوط به تولید URL ها در سایت است. پیشنهاد ما انتخاب گزینه نام نوشته است. چرا که بقیه گزینه ها از نظر سئو قابل قبول نیستند.

گوگل آنالیتیکس

ابتدا کد مربوط به گوگل آنالیز را در محل مشخص شده وارد کنید. آموزش راه اندازی گوگل آنالیتیکس را به طور کامل شرح داده ایم. در نگاه اول راه اندازی گوگل آنالیتیکس سبب افزایش رتبه سایت نمیشود. یعنی اگر گوگل آنالیتیکس داشته باشید تاثیری روی سئو سایت شما نمیگذارد. اما در واقع با کمک گوگل آنالیتیکس می توانیم سئوسایت را بهبود ببخشیم.

درج کد در تنظیمات سئو قالب بی

تنظیمات سئو قالب بی

توضیحات متا

به طور خلاصه در جواب به اینکه چرا توضیحات متا برای سئو مهم هستند، باید بگوییم meta description علاوه بر جذب خواننده، برای موتور جستجو ارائه شده است. هنگامی که گوگل بتوانند محتوا شما را در چند خط به طور کامل بخواند قطعا به صفحه شما امتیاز مثبت می دهد. البته لازم به ذکر است سئو توضیحات متا در تنظیمات سئو در وردپرس مربوط به بهینه سازی کل سایت است. برای سئو صفحات داخلی، باید برای هر محتوا جداگانه توضیحی را در نظر بگیرید.

کلمات کلیدی متا

عده ای بر این باورند که کلمات کلیدی متا دیگر تاثیری بر سئو سایت ندارد. اما گذاشتن کلمات کلیدی مهم سایت قطعا آسیبی به سایت نمیزد. پس بهتر است که کلماتی که می خواهید سایت شما با آن کلمات نمایش داده شوند را در کلمات کلیدی متا قرار دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که حتما کلمات را با استفاده از ویرگول انگلیسی “,” از یکدیگر جدا کنید.

درج توضیحات متا و کلمات متا

درج توضیحات متا و کلمات متا در تنظیمات قالب

تنظیمات قالب وردپرس

تمام مواردی که توضیح دادیم در همه قالب ها موجود هستند. اما هر قالب با توجه به کارایی که دارد تنظیمات خاصی را نیز شامل می شود. تنظیمات سئو در وردپرس برای پر استفاده ترین قالب ها را شرح داده ایم.

تنظیمات سئو در وردپرس قالب بی تم Be Theme

برای ورود به قسمت تنظیمات سئو در وردپرس در قالب بی، ابتدای وارد پیشخوان شوید. در نوار پیشخوان دومین گزینه، روی BeTheme کلیک کنید. سپس وارد تنظیمات قالب شوید.

تنظیمات سئو قالب بی تم

تنظیمات سئو وردپرس قالب بی تم

تنظیمات سئو قالب بی تم Be Theme

در تنظیمات قالب، تقریبا بیشتر موارد مربوط به سایت را می توانید طبق میل خود تنظیم کنید. اما برای تنظیمات سئو در وردپرس قالب بی، باید روی SEO کلیک کنید. همانطور که مشاهده می کنید با کامل کردن موارد موجود، می توانید به سئو سایت کمک کنید.

تنظیمات سئو در وردپرس قالب وودمارت

برای ورود به قسمت تنظیمات سئو در وردپرس در قالب فروشگاهی وودمارت، پس از وارد شدن به پیشخوان سایت گزینه تنظیمات قالب را پیدا کنید. در این بیشتر تنظیمات مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد. اما همانطور که اشاره شد وودمارت قالب فروشگاهی است. برای سئو سایت فروشگاهی باید طراحی و ساختار صفحات را به نحو احسن پیاده سازی کنیم.

یعنی ما در تنظیمات قالب وودمارت باید وارد فروشگاه شویم و همه موارد را با توجه به راحتی کاربر تنظیم کنیم. با به کارگیری UX صحیح قطعا سئو سایت پیشرفت می کند.

تنظیمات سئو در وردپرس قالب وودمارت

تنظیمات وردپرس قالب وودمارت

افزونه‌های سئو وردپرس

افزونه‌های زیادی برای سئو وردپرس وجود دارد، اما برخی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

Yoast SEO

  • به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید.
  • تجزیه و تحلیل سئو را برای پست ها و صفحات شما ارائه می دهد.
  • به شما کمک می کند تا عناوین و توضیحات متا را بهینه کنید.
  • نقشه سایت XML را برای شما ایجاد می کند.

All in One SEO Pack

  • بسیاری از ویژگی های مشابه Yoast SEO را ارائه می دهد.
  • رابط کاربری ساده ای دارد.
  • برای مبتدیان مناسب است.

Rank Math

  • یک افزونه سئو قدرتمند و همه کاره است.
  • ویژگی های پیشرفته ای مانند ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا را ارائه می دهد.
  • برای کاربران باتجربه تر مناسب است.
نتیجه گیری

تنظیمات سئو در وردپرس به شما کمک می کند تا ساختار پایه سئو را به بهترین شکل پیاده سازی کنید. تنظیمات عمومی، خواندن و پیوند یکتا مهمترین تنظیمات برای سئو سایت است. به ترتیب انتخاب عنوان مناسب، انتخاب صفحه اصلی و ایجاد URL صحیح برای سایت بسیار حائز اهمیت هستند.

سوالات متداول تنظیمات سئو در وردپرس

  • آیا تنظیمات سئو در وردپرس نیاز به دانش و تجربه دارد؟
قطعا دانش و تجربه به بهبود روند سئو کمک میکند. اما تنظیمات سئو در وردپرس را با توجه به آموزش های گفته شده می توانید به راحتی پیاده سازی کنید.
  • تنظیمات وردپرس چقدر در سئو سایت تاثیرگذار است؟
تنظیمات وردپرس همانند اسکلت یک خانه است. اگر درست بنا شده باشد با بالاترین کیفیت ساخته خواهد شد.
  • تنظیمات وردپرس از کجا درست کنیم؟
وارد پیشخوان سایت شوید. در فهرست موجود، گزینه تنظیمات را پیدا کنید. در بیشتر قالب ها این گزینه در اواخر فهرست قرار دارد.
4.3/5 - (3 امتیاز)
86 / 100

1 Comment

  1. سجاد گفت:

    یه نفر وردپرس کار حرفه ای که سئو هم فول باشه
    لطفا این تنظیمات رو برام انجام بده
    هزینه رو هم میدم
    ایمیل بزنید بهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 17 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو