انواع خزیدن گوگل یا crawling google

انواع خزیدن گوگل یا crawling google
سئو سایت

گوگل چگونه سایت ها را می خزد؟

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که گوگل از چند طریق سایت ها را crawl می کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، گوگل به دو صورت سایت ها را بررسی می کند. انواع خزیدن گوگل شامل کشف محتوای جدید و فرشنس یا بروز کردن محتوای های قدیمی که قبلا منتشر شده اند می شود. آیا کاهش بودجه خزش طبیعی است؟ اگر با انواع crawling گوگل آشنا باشید می دانید که این نوسانات بسیار طبیعی است و اصلا جای نگرانی ندارد.

حتما بخوانید: گوگل چیست؟

چه کار کنیم گوگل سایت را خزش کند؟

برای اینکه سایت شما توسط گوگل مورد بررسی قرار گیرد باید نقشه سایت خود را در اختیار ربات های گوگل قرار دهید. این امر به ربات ها کمک می کند که متوجه شوند چه صفحاتی در سایت شما وجود دارد. زمانی که Googlebot صفحه ای را پیدا کند محتوا، تصاویر و همه داده های صفحه را مورد بررسی قرار می دهد تا متوجه شود آن صفحه در مورد چه موضوعی است و باید در چه صفحه ای رتبه بندی شود. در مقاله انواع خزیدن گوگل باید به شما بگوییم می توانید با فشرده سازی کدهای CSS و تصاویر سایت خود شانس اینکه گوگل سریعتر شما را بخزد را افزایش دهید.

چه کار کنیم گوگل سایت را خزش کند؟

مراحل رسیدن به صفحه سرچ گوگل

دلیل اهمیت خزش سایت ها برای سئو سایت

شما ممکن است بهترین محتوا را تولید کنید که هر سه عامل تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را برآورده کند. اما تا زمانی که در انواع خزیدن گوگل ایندکس نشود کسی آن را نمی بیند. اگر چندین صفحه را به تازگی به سایت خود اضافه کرده اید اما هنوز در نتایج جستجو آنها را نمی بینید نگران نباشید گوگل هنوز آنها را فهرست نکرده است. شما می توانید با معرفی مجدد خود به گوگل از طریق سرچ کنسول این مدت زمان را کاهش دهید. زمانی شما می توانید سایت خود را به خوبی سئو کنید که محتوای شما در گوگل ایندکس شده باشد.

بیشتر بدانید: ایندکس شدن مطالب

اگر URL های سایت شما محتوای بی کیفیت و کم ارزشی داشته باشند قطعا بودجه خزش سایت شما کاهش می یابد. اگر سئو سایت برایتان اهمیت دارد باید محتوای باکیفیت تولید کنید و با انتشار آنها بودجه خود را افزایش دهید. درباره انواع خزیدن گوگل باید بگوییم تنها برای Googlebot تولید محتوای باکیفیت اهمیت ندارد و سبب افزایش بودجه خزش نمی شود بلکه فرشنس کردن محتواهای قدیمی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

دلیل اهمیت خزش سایت ها برای سئو سایت

اهمیت خزش سایت بر سئو سایت

چگونه می توان بودجه خزش را افزایش داد؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر سئوکاران و صاحبان وب سایت ها با آن مواجه هستند ایندکس نشدن مطالب و همچنین کاهش بودجه خزش سایت است. انواع خزیدن گوگل بیان شد که google سایت ها را به دو صورت می خرد اولی برای کشف محتوای جدید و دومی برای فرشنس محتواهای قدیمی پس شما با بروز کردن محتواهای قدیمی خود نیز می توانید بودجه خزش خود را افزایش دهید. اگر جزو افرادی هستید که با مشکل ایندکس نشدن مطالب سایت خود مواجه هستید و تمامی مشکلات را بررسی کرده اید اما نتیجه نگرفته اید پس باید بودجه خزش خود را افزایش دهید.

حتما بخوانید: بودجه خزش چه تاثیری بر سئو دارد؟

اگر در هفته برای سایت خود دو یا سه محتوا منتشر می کنید و اصلا به فرشنس محتواهای قدیمی اهمیت نمی دهید در مقاله انواع خزش گوگل باید به شما بگوییم استراتژی مناسبی در پیش نگرفته اید. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید باید علاوه بر انتشار سه یا چهار محتوا دو محتوا را نیز فرشنس کنید به این صورت می توانید مشکل ایندکس نشدن مطالب را نیز حل کنید.

چگونه می توان بودجه خزش را افزایش داد؟

بودجه خزش سایت

چرا بعضی از سایت ها بیشتر خزیده می شوند؟

برخی از سایت ها مانند سایت های خبری بیشتر از سایر وب سایت ها خزیده می شوند و دلیل آن هم این است که این سایت ها چندین بار در طول یک روز فرشنس می شوند. هر چه بروز رسانی یک وب سایت بیشتر باشد بودجه خزش آن نیز افزایش می یابد. Googlebot این توانایی را دارد که الگوهای بروز رسانی و انتشار محتوا را در سایت های مختلف تشخیص دهد و خزش خود را براساس آن تنظیم کند. درباره انواع خزیدن گوگل باید بگوییم اگر شما صاحب یک سایت خبری هستید و هر روز آن را بروز می کنید گوگل بات هم هر روز برای بررسی به سایت شما سر می زند.

در مقابل اگر صاحب یک سایت خبری باشید و سایت خود را دو روز یکبار بروز کنید Googlebot نیز دو روز یکبار سایت شما را بررسی می کند. در حقیقت متوجه می شود که الگوی بروزرسانی شما چگونه است و طی همان الگو به وب سایت شما سر می زند. درباره انواع خزیدن گوگل باید به شما بگوییم نگران این امر نباشید که گوگل سایت شما را خزیده اما بروزرسانی های شما در نتایج جستجوی گوگل منتشر نشده است. دلیل این امر این است که گوگل سایت شما را برای کشف محتوای جدید مورد بررسی قرار داده است.

خزش بالا گوگل در سایت

چرا بعضی از سایت ها بیشتر خزیده می شوند؟

سخن پایانی درباره انواع خزیدن گوگل

بطور کلی در پاسخ به سوال: گوگل از چند طریق سایت ها را می خزد؟ باید گفت انواع خزیدن گوگل شامل بررسی برای کشف محتوای جدید و بررسی برای کشف بروزرسانی ها است. پس اگر محتوایی انتشار داده اید و گوگل هم سایت شما را مورد بررسی قرار داده اما محتوا ایندکس نشده است نباید ناامید شوید شاید گوگل سایت شما را برای کشف بروزرسانی ها یا فرشنس ها مورد بررسی قرار داده است. شما باید سعی کنید با انتشار محتوای های باکیفیت سبب شوید تا ربات ها گوگل به سایت شما بیشتر سر بزنند.

سوالات متداول درباره انواع خزیدن گوگل

1چند نوع گوگل بات وجود دارد؟
بطور کلی باید گفت دو نوع گوگل بات وجود دارد که نوع اول خزنده دسکتاپ است که کاربران را در دسکتاپ شبیه سازی می کند و نوع دوم خزنده موبایل است که کاربران را در دستگاه تلفن شبیه سازی می کند یک سایت توسط هر دو بات خزیده می شود.
2خزیدن در سئو به چه معنا است؟
در سئو خزیدن به معنای پیگیری و ردیابی لینک های موجود در یک صفحه است. خزیدن فرآیندی است که سبب نمایه سازی شده و فهرست بندی می شود. درباره انواع خزیدن گوگل هم باید گفت دو نوع خزش از طرف گوگل انجام می شود.
3چقدر طول می کشد تا گوگل یک سایت تازه را بررسی کند؟
بین چهار روز تا چهار هفته زمان می برد تا گوگل بات مسیر یک وب سایت جدید را پیدا کند. اما این زمان بسته به کیفیت محتوا و رابط کاربری متفاوت است.
4.5/5 - (2 امتیاز)
81 / 100

4 Comments

  1. سمیرا گفت:

    یعنی ممکنه گوگل یک سایتیو خزش نکنه؟

  2. روشنک رستمی گفت:

    اگر سایت شما نوایندکس نباشد، گوگل سایت شما را خزش می کند اما به این معنی نیست که حتما در سرپ گوگل سایت شما را نمایش دهد. به خصوص سایت های تازه که معمولا تا مدتی داخل سند باکس گوگل قرار می گیرند و بستگی به کیفیت سایت دارد که ایا همچنان به کراول سایت ادامه بدهد یا خیر.

  3. Reza گفت:

    با تغییر در روند انتشار محتوا می توان بودجه خزش را افزایش داد؟

  4. روشنک رستمی گفت:

    بهترین راه افزایش بودجه خزش، بهبود کیفیت سایت در بخش محتواهای جدید و قبلی و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو