بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو
سئو سایت

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

اصطلاح “بازاریابی موتور جستجو” توسط دنی سلیوان در سال 2001 به منظور تدوین راهبردهای بازاریابی آنلاین برای کسب و کارها شکل گرفت .که از طریق تبلیغات پولی باعث رشد و افزایش دید و ارتقا رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو می شود.

میتوان گفت بازاریابی موتورهای جستجو به عنوان جستوی پرداخت شده PPC هم شناخته می شود و موثرترین راه برای تبلیغ و رشد خدمات و محصولات کسب و کار شما می باشد.

از فواید بهینه سازی موتورهای جستجو، دیده شدن بهتر سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو است، اگر شما در این زمینه میخواهید مطالعه بیشتری داشته باشید میتوانید به مقاله همه چیز درباره موتورهای جستجو مراجعه کنید.

 

چرا بازاریابی موتورهای جستجو SEM اهمیت دارد؟

با توجه به رشد چشمگیر و روز افزون مشتریان که درحال خرید محصولات به صورت آنلاین هستند SEM به یک راهبرد اساسی بازاریابی آنلاین تبدیل شده است که از طریق آن می توانید به شرکت های مورد نظر خود دسترسی آسان و سریعتر داشته باشید

هم چنین اطلاعاتی به شما می دهد در مورد اینکه چه تعداد بازدید کننده درسایت شما وارد شده و کلیک کرده است .تعداد فعالیت ها و خرید های آنلاین بازدیدکنندگان از سایت شما را مشخص می کند، شما فقط زمانی هزینه ایی را پرداخت می کنید که بازدید کنندگان روی تبلیغات شما درسایت کلیک کرده باشند.

در نتیجه می توانید با تبلیغات و بازاریابی کاربران را به صورت هدفمند به سمت وب سایت خود هدایت کنید در بازاریابی موتورهای جستجو بازدید کنندگان باعث بالا رفتن رتبه وب سایت در نتایج جستجو می شوند.

فرق SEM و SEO

تفاوت SEM و SEO

آیا SEO و SEM با هم تفاوت دارند؟

بهینه سازی موتور جستجو ( Search Engine Optimization )

بازاریابی در موتورهای جستجو ( Search Engine Marketing )

SEM بازاریابی در موتورهای جستجو است و مفهوم آن بسیار گسترده تر از SEO می باشد در واقع بازاریابی موتورهای جستجو علاوه بر اینکه شامل بهینه سازی سئو سایت و تبلیغات PPC است در برگیرنده مفاهیم سئو نیز می باشد.

در صورتی که با ppc آشنا نیستنید میتوانید به مقاله PPC چیست مراجعه کنید

راهبردها و اهداف مهم بازاریابی در موتورهای جستجو شامل ( بازاریابی محتوا، تبلیقات کلیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بهینه سازی نرخ تبدیل ) است.

اگر شما قصد دارید در کوتاه مدت به صورت چشمگیری رشد کنید و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید می توانید با پرداخت هزینه از طریق بازاریابی موتورهای جستجو به این هدف خود به سرعت دست پیدا کنید.

ولی در سئو برای رسیدن به اهداف خود به زمان بیشتری نیاز دارید، SEO نتایج بهینه تر را در (جستجوی ارگانیک) به دست می آورد در حالی که SEM به کمک موتورهای جستجو ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت شما جذب می کند.

این واقعیت را بپذیرید که SEO و SEM مکمل یک دیگر هستند،اما بازاریابی موتور های جستجو بدون راهبرد های موثر سئو موفق نخواهد بود.

نتیجه میگیریم که شما باید ابتدا سئو را در سایت خود به خوبی اجرا کنید و بعد به سمت بازاریابی موتورهای جستجو بروید به این شکل که شما باید در ابتدای راه اندازی کسب و کار و وب سایت خود باید باسئو کردن سایت را قوی کنید و بعد به کمک SEMآن را معرفی کرده و اولویت آن را بالا ببرید

باید نرخ تبدیل را به کمک سئو بالا ببرید و بعد به کمک بازاریابی موتورهای جستجو ترافیک خود را افزایش بدهید.

بهینه سازی موتورجستجو

بهینه سازی موتورجستجو

 نقش کلمات کلیدی در بازاریابی موتورهای جستجو

کلمات کلیدی برای بازاریابی موتور جستجو بسیار مهم و ضروری است، باید کلمات کلیدی را به شکلی کاملا هدفمند و ساختار یافته به کار ببرید زیرا در دستیابی به  (نرخ کلیک بالاتر،کاهش هزینه های هر کلیک و داشتن عملکرد قوی تر ) به شما کمک میکند.و شما می توانید اکانت های بهتری را برای خود بسازید.

برای نتایج بهینه باید اکانت های AdWords و Bing Ads ساختار بندی بشوند.

AdWords یک ابزار تبلیغاتی مبتنی بر وب می باشد زیرا کلمات کلیدی را تائید می کند که می تواند آگهی ها را به شکلی کاملا شفاف در اختیار کاربران وب قرار می دهدکه به دنبال یک محصول یا خدمات منحصر به فرد هستند.

این ابزار گزینه های را مانند دستیابی به سایت های غیر جستجو،اعمال نفوذ شبکه نمایش برای افزایش اطلاعات از برند را در اختیار شما قرار می دهد. این به قیمت هر کلیک کاربر مربوط است که حداکثر هزینه را در روز مشخص میکند.

ابزاری برای افزایش درآمد سرمایه گذاری مصرف کننده در تبلیغات اینترنتی است وبه رشد ترافیک وب کمک می کند

راه دیگر برای بازاریابی موتورهای جستجو ، تبلیغات متنی است. در اینجا بازاریابان تبلیغات را در سایت ها یا پورتال های دیگری قرار می دهند که اطلاعات مربوط به محصولات خود را در بر دارند تا تبلیغات به درون دایره دید جستجو گرانی که به دنبال اطلاعات از آن سایت ها هستند پرش کنند.

موتورجستجو

search engine marketing

موفقیت بازاریابی موتورهای جستجو در چیست ؟

این موفقیت به دلیل تکرار کردن سه عامل است

  • تست
  • اندازه گیری
  • افزایش سرعت

به وسیله اطلاعات و داده های جمع آوری شده از سایت شما می توان( نرخ کلیک ،گرفتن ایمیل،حفظ مشتریان قبل و بعد از فروش را اندازه گیری کرد )

بازاریابی موتورهای جستجو یک زمینه وسیع و روبه ترقی است و یکی از هدفمند ترین روش ها برای جذب بازدیدکنندگان در زمانی که در جستجوی رفع نیازهای خود هستند می باشند.

مزایای موتور های جستجو SEM

  • باعث کاهش هزینه ها می شود.
  • برای شغل ها و کسب و کارهایی که در کوتاه مدت تشکیل شده اند بسیار مناسب است
  • هنگامی که شما سئو را به شیوه مناسب به کار گرفته باشید بازاریابی موتورهای جستجو به شما کمک میکند که کاربران و مشتریان بیشتر به سمت شما جذب بشوند.
  • اگر کسب و کار شما فروش محصولات و اجناس باشد باعث افزایش فروش شما می شود.
SEM چیست؟

SEM چیست؟

معایب بازاریابی موتور های جستجو

زمانی که شما به کمک SEO و SEM موفق به جذب مشتریان و کاربران به سمت وب سایت و کسب و کار خود شده اید اما مطالب و محتوای وب سایت شما برای آنها مفید نباشد آنها را از دست خواهید داد و در نتیجه هزینه های زیادی را برای شما رقم خواهد زد. پس باید یاد بگیرید محتوایی که شما تولید می کنید بسیار کاربردی و جذاب باشد تا کاربران شما را تبدیل به مخاطبان خاص و دائمی کند وشما را به اهدافتان برساند .

 

5/5 - (2 امتیاز)
78 / 100

3 Comments

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    من یک سایت درباره فروش لباس های زنانه دارم، میخواستم بدون به غیر از گوگل موتور جستجو دیگه هم وجود داره که میتونه بهم کمک کنه که توی کارم موفق تر باشم و بتونم مشتری بیشتری جذب کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید؟

  2. صابر پهلوی گفت:

    یهترین موتور جستجو چه کدام یک از موتورهای جستجوی موجود می باشد؟

  3. زهرا احمدی گفت:

    میتوان به جرعت گفت ابتدا گوگل و سپس بینگ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو