بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت وردپرس
سئو سایت

بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس

یک سوال مهم که برای کاربران بسیاری از سایت ها پیش می آید این است که چطور می شود سرعت بارگذاری سایت پایین باشد و اینکه مسئله به این مهمی نادیده گرفته شود؟

چیزی نزدیک به 40 درصد کاربرانی که وارد سایت های مختلف می شوند اگر بیشتر از 3 ثانیه زمان ببرد تا سایت برایشان لود شود سایت را ترک خواهند کرد. حتما با خودتان می گویید که این واقعا وحشتناک است و شما به عنوان مدیر وب سایت نمی توانید هم زمان طراحی سایت، محتوا، عوامل سئو و سرعت سایت را در کنار هم داشته باشید و بتوانید این پروسه را به درستی انجام دهید.

نگران نباشید این کار آنقدر ها هم که شما فکر می کنید کار سختی نیست. شما با رعایت یک سری قوانین و نصب بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس می توانید مشکل سایت را تا حدی برطرف نمایید.

بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت وردپرس

اهمیت افزایش سرعت سایت

زمانیکه شما قصد دارید در دنیای کسب و کار آنلاین فعالیت خود را آغاز کنید و اقدام به طراحی وب سایت می کنید باید تمام موارد و نکاتی که در این زمینه به شما برای رسیدن به هدفتان و کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل کمک می کند را دانسته و هر یک را به درستی در سایت خود اعمال کنید.

از تولید محتوا، بک لینک، تصاویری که در سایت خود از آن ها استفاده می کنید گرفته تا سرعت سایت که از همه چیز مهم تر است، باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. زیرا این مسئله را به خوبی می دانید که هیچ کاربری دوست ندارد که زمان زیادی را منتظر بماند تا صفحه ای که می خواهد برایش در سایت شما لود شود.

حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا سرعت سایت انقدر مهم می باشد؟! طبق استانداردهایی که گوگل برای سرعت سایت ها در نظر گرفته است. باید بین 3 الی 5 ثاینه سایت شما برای کاربران بارگذاری شود در غیر این صورت  امتیازی که سایت شما می تواند از موتورهای جستجو بدست آورد کم خواهد شد و تاثیرات منفی روی سایت شما می گذارد.

در مطلب بالا به این موضوع اشاره کردیم که 40 درصد کاربرانی که به سایت های مختلف سر می زنند بیشتر از 3 ثانیه برای لود شدن صفحات مورد نظر خود زمان نمی گذارند و سایت را ترک می کنند پس اگر می خواهید زمان ماندگاری کاربرانی که وارد سایت شما می شوند را افزایش داده و مدت زمان بیشتری آن ها در سایت شما بمانند بهتر است از بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس در وب سایت خود استفاده کنید.

بهترین افزونه بهینه سازی سرعت وردپرس

قبل تر به این موضوع اشاره کرده ایم که افزونه هایی که باعث می شوند سرعت سایت شما افزایش پیدا کنند را می توانید به صورت رایگان در اختیار داشته باشید.

ما در این مطلب می خواهیم شما را با چند افزونه افزایش سرعت وردپرس که هر کدام از آن ها در جایگاه خودشان بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند را به شما معرفی کنیم .

شما می توانید این افزونه ها را به عنوان یک مجموعه کامل در نظر گرفته و از آن ها استفاده کنید زیرا هریک از آنها تکمیل کننده افزونه دیگر است مثلا اینطور نیست که یکی از آن ها تنها برای بهینه سازی تصاویر وب سایت مورد استفاده قرار بگیرد. این افزونه ها کاملا رایگان هستند و شما می توانید با خیال راحت از آن ها برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید.

افزایش سرعت وردپرس

راه های افزایش سرعت وردپرس

 

تاثیر کش در افزایش سرعت وردپرس

قبل از اینکه بخواهیم شما را با چند نمونه از بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس آشنا کنیم اجازه دهید یک نکته کوچک اما مهم را یادآوری کنیم.

درباره cache وردپرس چیزی می دانید؟ با مفهوم آن آشنایی دارید؟

ما به شما خواهیم گفت که cache چیست؟ کش در واقع همان حافظه پنهانی است که داده ها و اطلاعاتی را که قرار است در آینده ای نزدیک از آن ها استفاده شود را در خود ذخیره و نگهداری می کند.

این موضوع درباره سایت ها هم صدق می کند. شما با کش کردن وب سایت خود دیگر نیازی ندارید که با هر بار درخواست کاربر نتیجه ای که می خواهد بدست آورد را برایش زمان بگذارید با کش می توانید به جای پردازش همیشگی نتایجی که ذخیره می شود را در صورت نیاز برای کاربر نمایش دهید. برای اینکه بیشتر با  cache آشنا شوید می توانید مطلب cache در سئو را مطالعه کنید.

افزونه WP Rocket

بدون شک در سال‌های اخیر افزونه WP Rocket یا همان موشک وردپرس، به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بهینه‌سازی وردپرس تبدیل شده است. این ابزار با قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، آمار جی تی متریکس سایت خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و در مدت زمان کوتاهی، شاید بهبود نتایج کلمات کلیدی خود در موتورهای جستجو باشید. اصلی‌ترین عملکرد این پلاگین، بهینه‌سازی کدهای CSS و جاوا اسکریپت سایت شما با حذف فاصله‌های خالی بین کدها می‌باشد که موجب افزایش سرعت لود سایت شما خواهد شد. از مزایای افزونه موشک وردپرس می‌توان به سازگاری با اکثر افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس می‌باشد. از جمله قابلیت‌های این افزونه می‌توان به امکان کش کردن قابل تنظیم صفحات سایت و همچنین بهینه‌سازی تصاویر سایت با افزودن قابلیت Lazy Loading به آن‌ها می‌باشد. یکی دیگر از مزایای افزونه WP Rocket، Open Source بودن آن می‌باشد که باعث می‌شود در صورت تسلط به دانش برنامه نویسی، بتوانید اقدام به توسعه و خصوصی‌سازی آن بنمایید.

افزونه W3 total cache

این افزونه یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس می باشد که تا به امروز بشتر از 1 میلیون وب سایت از آن استفاده کرده اند. افزونه w3tc با افزایش کارایی وب سایت زمان لودشدن را کاهش داده و باعث می شد که کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند  و با سرعت بیشتری بتوانند مطالب و صفحاتی را که می خواهند در سایت شما مشاهده کنند.

گفتیم که عملکرد افزونه هایی که در این مقاله به عنوان بهترین افزونه افزایش وردپرس به شما معرفی می کنیم تک بعدی نمی باشند. افزونه w3tc هم جزء همین مجموعه کامل افزونه ها می باشد که می تواند بر روی تمام فاکتورهای افزایش سرعت سایت کار کند. از ویژگی های دیگری که این افزونه دارد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ویژگی‌های افزونه W3 total cache
  • نقطه قوت این افزونه این است که با هر نوع سروری که شما در اختیارش قرار دهید سازگاری دارد
  • قابلیت کش همه جانبه دارد، که برای سایت های فروشگاهی معمولا کمک زیادی خواهد کرد
  • از نسخه های موبایلی (و سایت های چند نسخه ای) پشتیبانی می کند
  • دارای ویژگی امنیتی برای افزایش امنیت سایت می باشد که فقط نباید به این افزونه برای امنیت سایت اکتفا کنید
بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس

افزونه های افزایش سرعت وردپرس

افزونه WP Fastest Cache

این افزونه هم مانند افزونه اول که معرفی کردیم از بهترین افزونه ها می باشد که باز هم همانند افزونه w3tc بیشتر از 1 میلیون نفر از این افزونه استفاده کرده اند. فرق این افزونه با افزونه قبلی در این است که افزونه WP Fastest Cache در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار شما قرار داده می شود که با خرید نسخه پولی آن می توانید از قابلیت کش موبایل، بهینه سازی عکس ها و تصاویر، بهینه سازی کدهای js و… نیز استفاده کنید. البته این بدان معنی نمی باشد که نسخه رایگان این افزونه هیچ قابلتی ندارد و نسخه پولی نسبت به نسخه رایگان برتری دارد.

از مزایای این افزونه افزایش سرعت سایت، نصب آسون هست. بعد از نصب پلاگین WP Fastest Cache اصلا نیازی نیست که تو فایل htaacces. تغییراتی به وجود بیارید چون اتوماتیک انجام می‌شه. نسخه رایگان این افزونه قابلیت ها و ویژگی هایی دارد که با آن ها آشنا می شویم.

ویژگی‌های افزونه WP Fastest Cache نسخه رایگان
  • قابلیت کش اتوماتیک کل سایت را دارد، البته باید دقت کنید چون در مواقعی سایت را می تواند بهم بزند
  • امکان زمان بندی ، یعنی می تواند برای کش و حذف آن زمانبندی تعیین کرد
  • از سریع ترین متد Mod_Rewrite برخوردار می باشد که میتوان با آن سایت های بزرگ را بازنویسی نمود
  • بعد از انتشار صفحه و پست جدید می توانید به طور خودکار آن را حذف نمایید برای پست هایی که حالت خبرهای فوری و اطلاه رسانی دارند کاربرد خوبی دارد
  • قابلیت تنظیمات آسان و چک لیست حرفه ای دارد

 افزونه Speed Booster Pack

سومین افزونه ای که امروز می خواهیم به شما برای افزایش سرعت وردپرس در این مقاله به شما معرفی کنیم افزونه Speed Booster Pack می باشد. این افزونه نیز به دو صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار داده شده است و به توجه به این موضوع که تنظیمات ضعیف سایت خودش می تواند یکی از عوامل کند شدن سرعت وب سایت باشد پیشنهاد می کنیم که از نسخه تخصصی یا همان نسخه پولی این افزونه استفاده کنید زیرا به طور تخصصی تری می تواند مشکلات سایت را بررسی و رفع نماید.

ویژگی‌های افزونه Speed Booster Pack
  • قابلیت پشتیبانی از cdn را دارد که برای سایت هایی که روی cdn هستد خیلی جذابه
  • موارد غیر ضروری را برای افزایش سرعت وردپرس غیر فعال می کند که البته باید حواستون به این موضوع باشه که بخش هایی از سایت رو از کار نندازه
  • برای رفع مشکلات مربوط به سرعت سایتهایی که فروشگاه دارند می تواند ووکامرس را بهینه سازی کند
  • چند بخش برای اضافه کردن کد هایی مانند بارگذاری جاوا اسکریپت و اضافه کردن گوگل آنالیتیکس و غیره را در سایت دارد
بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس

افزونه W3 total cache

افزونه WP Smush

این افزونه کلا برای سئو تصاویر عالیه تا حدی که بهش میگن افرونه سئو تصاویر، تصاویری که شما در صفحات و محتواهای وب سایت خود از آن ها استفاده می کنید باید برای مخاطبین جذابیت داشته باشد اما اگر حجم عکس باعث شود که سرعت سایت کم شود باید چه کار کرد؟

این موضوع را به خوبی می دانید که استفاده از عکس های بی کیفیت که سرعت سایت را هم پایین می آورد نه برای کاربر جذابیت دارد و نه برای موتورهای جستجو. بنابراین اگر قرار باشد در محتوا ها و صفحات سایت از تصاویر استفاده کنیم باید اول از هر چیز عکسی با کیفیت بالا انتخاب کرده و سپس حجم آن را کم کنید.

یکی از فاکتورهایی که می توانید در این زمینه از آن استفاده کنید که  هم سرعت سایت افزایش پیدا کند و هم بتوانید تصویر مناسبی را در سایت خود استفاده کنید انتخاب بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس می باشد.

افزونه WP Smush.it به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. با استفاده از این افزونه دیگر فرقی نمی کند که شما از چه تم و صفحه سازی برای رسانه وردپرس سایت خود استفاده می کنید زیرا که این افزونه با تمامی آنها سازگاری دارد.

ویژگی‌های افزونه WP Smush
  • امکان بهینه سازی تصاویر را به صورت دسته جمعی دارد که واقعا خوبه و کاربردیه ، اگر بتونید ازش استفاده کنید حداقل 20% سرعت لود سایت بیشتر میشه
  • اندازه ارتفاع و عرض تصاویر را تنظیم می کند و همانطور که میدانید از سال 2018 برای گوگل به شدت مهم شده
  • با وردپرس های چند شبکه ای سازگاری دارد که خوب تجربه ای ما روی این موضوع نداشتیم
  • تصاویری که باعث کاهش سرعت سایت می شوند را شناسایی و به ادمین اعلام می کند
  • فشرده سازی بدون افت کیفیت تصاویر را به صورت خودکار انجام می دهد

حرف آخر

ما در این مقاله چند افزونه را به شما معرفی کردم که می توانید به کمک آن ها سرعت سایت را افزایش دهید اما باید بدانیدکه برای اینکه بتوانید سرعت سایت وردپرس خود را افزایش دهید تنها نباید به این افزونه ها اکتفا کنید. بلکه کارهای دیگری هم باید انجام دهید تا سرعت سایت وردپرس شما افزایش پیدا کند مثلا اینکه برای سایت خود بهترین و مناسب ترین هاست را انتخاب کنید.

سوالات متداول درباره افزایش سرعت وردپرس

1بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس چیست؟
در حال حاضر افزونه WP Rocket کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین امکانات را برای بهینه‌سازی سایت‌های وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد.
2سرعت سایت های وردپرس چگونه بهینه می شود؟
بهینه‌سازی کدهای CSS و جاوا اسکریپت، فشرده‌سازی و Lazy Load تصاویر و کش کردن صفحات سایت، از جمله اقداماتی است که در خصوص افزایش سرعت سایت‌های وردپرس انجام می‌شود.
3بهترین افزونه برای فشرده سازی تصاویر وردپرس چیست؟
افزونه WP Smush تا حد زیادی به بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر سایت‌های وردپرسی کمک می‌کند.

آموزش های مرتبط با امنیت و وردپرس

6 %D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87 %D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1 %D8%B3%D8%A6%D9%88 %D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

6 افزونه برتر سئو وردپرس

db7adcdf a808 4136 992f dcc076944621

کشف و رفع حفره های امنیتی در وردپرس

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو