معرفی افزونه WP Rocket

معرفی افزونه WP Rocket
سئو سایت

معرفی افزونه WP Rocket

در مقالات قبلی به اهمیت سرعت سایت در سئو پرداختیم. همان طور که می‌دانید، سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در سئو و رتبه سایت شما در گوگل می‌باشد که حتما باید به آن رسیدگی کنید. وقتی یک کاربر به سایت شما مراجعه می‌کند، به طور متوسط بین ۵ الی ۷ ثانیه منتظر بارگذاری کامل صفحه می‌ماند و اگر سایت شما در مدت زمان بیشتری لود شود، کاربر خود را از دست خواهید داد. این موضوع می‌تواند به طور مستقیم بر فرآیند فروش و برندینگ کسب و کار شما تاثیر داشته باشد.

این روزها در موتور جستجوی گوگل، برگ برنده در دست سایت‌هایی است که بهترین تجربه کاربری را برای بازدید کنندگان خود فراهم کنند. اصلی‌ترین عواملی که در سرعت سایت شما تاثیر دارند عبارتند از: کدهای html و css، حجم عکس‌ها و فایل ها، تعداد درخواست‌های سمت سرور و… اگر از سایت‌های وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از افزونه‌های زیادی جهت بهینه‌سازی سرعت سایت کمک بگیرید. یکی از بهترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت‌های وردپرس، افزونه WP Rocket می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل آن بپردازیم.

افزونه موشک وردپرس چیست؟

افزونه موشک وردپرس

افزونه موشک وردپرس چیست؟

وقتی صحبت از بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس در میان باشد، اولین گزینه که به ذهن اکثر متخصصین سئو می‌رسد، افزونه WP Rocket می‌باشد. این افزونه امکانات فوق العاده‌ای در جهت بهینه‌سازی و افزایش سرعت سایت ارائه می‌دهد و خیلی زود رتبه‌های سایت شما در گوگل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عملکرد افزونه WP Rocket به صورت تمام اتوماتیک است و تنها نیاز هست که شما در بخش تنظیمات پیکربندی افزونه، بخش‌هایی که می‌خواهید بهینه‌سازی در آن‌ها انجام شود را انتخاب کنید.

کاری که این افزونه می‌کند در واقع این است که فضاهای خالی که بین خطوط کدهای html و css قالب سایت وردپرس شما وجود دارد را حذف می‌کند تا پردازش درخواست‌های صفحات سایت با سرعت بالاتری انجام پذیرد. این افزونه به دو صورت رایگان و نسخه پیشرفته (پولی) ارائه می‌شود و با اکثر نسخه‌های وردپرس همخوانی دارد. به دلیل تغییرات فراوانی که افزونه موشک وردپرس در قالب سایت ایجاد می‌کند، ممکن است عملکرد آن با برخی از افزونه‌های نصب شده علی الخصوص افزونه‌های ایرانی، ایجاد تداخل کرده و مشکلات و بهم ریختگی‌هایی در صفحات سایت شما ایجاد کند؛ از این رو توصیه می‌شود پیش از فعال‌سازی آن، یک بکآپ از سایت خود داشته باشید تا در صورت ایجاد مشکل، بتوانید سایت را به تنظیمات اولیه خود برگردانید.

 

مزایای افزونه WP Rocket

مزایای WP Rocket

مزایای WP Rocket چیست؟

بهترین راه برای اینکه تاثیر افزونه موشک وردپرس را در سئو سایت خود مشاهده کنید، استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت می‌باشد. به کمک یکی از این ابزارها سرعت سایت خود را قبل و بعد از استفاده از افزونه WP Rocket تست بگیرید تا متوجه تغییرات سرعت سایت خود بشوید. بهترین ابزار آنالیز سرعت سایت، GTmetrix می‌باشد که در مقاله آموزش GTmetrix به معرفی کامل آن پرداخته ایم. در ادامه به شرح مزایای افزونه WP Rocket می‌پردازیم.

۱. عدم نیاز به دانش برنامه ‌نویسی

یکی از چالش‌هایی که بر سر راه سئو سایت‌های غیر وردپرس وجود دارد، نیاز به دانش برنامه‌نویسی جهت بهینه‌سازی کدهای سایت می‌باشد. اما افزونه موشک وردپرس این راه را برای سایت‌های وردپرس هموار کرده است. در واقع می‌توان گفت بهترین افزونه سئو در وردپرس برای بهینه‌سازی کدها و افزایش سرعت سایت، افزونه WP Rocket می‌باشد. به لطف این افزونه، کسانی که تسلط به برنامه‌نویسی ندارند هم می‌توانند با تکیه بر اصول سئو محتوا و لینک‌سازی خارجی، رتبه‌های خوبی در گوگل به دست بیاورند.

  1. تاثیر سریع در رتبه سایت در گوگل

یکی از مزایای غیر قابل انکار افزونه موشک وردپرس، تاثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل می‌باشد که خیلی سریع اتفاق می‌افتد. دلیل آن هم کاملا مشخص است؛ شما سایت خود را در جهت ایجاد یک تجربه کاربری بهتر برای بازدید کنندگان ارتقا داده‌اید و این موضوع از طریق ابزارهای آنالیز سئو کاملا مشهود است. دلیل این که گفتیم سایت خود را با ابزار GTmetrix آنالیز کنید، این است که این ابزار نزدیک‌ترین فاکتورهای درجه‌بندی سایت‌ها را به موتور جستجوی گوگل دارد و در آپدیت جدید خود، موارد مختلفی از جمله عملکرد و ساختار سایت را مورد آزمایش قرار می‌دهد. پس از فعال‌سازی افزونه WP Rocket، ظرف چند روز برای بسیاری از کلمات کلیدی سایت خود شاهد افزایش حداقل دو یا سه رتبه در گوگل خواهید بود. البته این اتفاق زمانی نتیجه بهتری می‌دهد که شما سایر اصول سئو را در کنار این افزونه رعایت کرده باشید. در واقع تا زمانی که محتوای صفحات سایت شما از استانداردهای لازم برخوردار نباشند و سایت شما دارای باگ‌های متعدد باشد شاید حتی افزونه موشک وردپرس هم کمکی به رتبه‌های آن نتواند بکند.

  1. بهینه‌ سازی تصاویر سایت

یکی از ویژگی‌های مهمی که افزونه WP Rocket دارد، بهینه‌ سازی تصاویر سایت با استفاده از قابلیت Lazy load یا بارگذاری تنبل عکس‌ها می‌باشد. Lazy load در افزونه موشک وردپرس به این طریق عمل می‌کند که عکس‌ها و ویدئوهای موجود در صفحات سایت را تا زمانی که اسکرول نکرده و به آن نرسیده اید، بارگذاری نمی‌کند. این موضوع شاید در ابتدا ساده به نظر برسد ولی تا حد بسیار زیادی در سرعت سایت شما تاثیر می‌گذارد.

  1. سازگاری با وردپرس شبکه

وردپرس شبکه یا WPMU امکان مدیریت همزمان چند سایت مختلف بر روی یک وردپرس را به ما می‌دهد که بسیار از مدیران سایت‌های داخلی و خارجی از آن استفاده می‌کنند. یکی از نگرانی‌هایی که در خصوص افزونه WP Rocket وجود داشت این بود که این افزونه با وردپرس شبکه سازگاری نداشته باشد؛ خبر خوب این است که افزونه موشک وردپرس با WPMU نیز همخوانی و سازگاری کامل دارد و تنها یک بار خرید یا نصب آن کافیست تا سرعت تمامی سایت‌های موجود بر روی شبکه وردپرس شما افزایش پیدا کند.

  1. کش کردن صفحات سایت

کش کردن صفحات سایت یکی از راه‌های افزایش سرعت سایت می‌باشد که این امکان در افزونه WP Rocket تعبیه شده است. کش کردن سایت به این معنی می‌باشد که وقتی یک کاربر به صفحه‌ای از سایت شما برای بار دوم یا بیشتر مراجعه کند، نیازی نباشد صفحه از نو بارگذاری و پردازش شود و همان پردازش قبلی ذخیره شده و به او نشان داده می‌شود. از این رو بارگذاری صفحه در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد. افزونه موشک وردپرس از ابتدای فعال سازی، شروع به کش کردن صفحات سایت شما می‌کند. اگر سایت دارای صفحاتی است که محتوای آن مرتبا به روزرسانی می‌شود (مانند صفحه لیست قیمت روز برخی اجناس)، می‌توانید در قسمت تنظیمات این افزونه انتخاب کنید که کش کردن آن صفحات هر چند وقت یک بار انجام شود.

  1. Open Source بودن افزونه

فایل متن کدهای این افزونه کاملا باز می‌باشد تا توسعه دهندگان وب به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته و به ایجاد تغییرات لازم و توسعه آن بپردازند. این موضوع می‌تواند چالش‌های پیش روی استفاده از افزونه WP Rocket را به حداقل برساند.

سوالات متداول درباره افزونه WP Rocket

1بهترین افزونه برای بهبود سرعت سایت وردپرس چیست؟
افزونه WP Rocket یا موشک وردپرس، یکی از بهترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت‌های وردپرس می‌باشد.
2آیا افزونه موشک وردپرس در رتبه سایت در گوگل تاثیر می‌گذارد؟
پس از فعال‌سازی افزونه موشک وردپرس، در صورت رعایت سایر اصول سئو رتبه سایت شما در گوگل ارتقا پیدا می‌کند.
3افزونه WP Rocket چگونه تصاویر سایت را بهینه می‌کند؟
افزونه WP Rocket با استفاده از قابلیت Lazy load یا همان بارگذاری تنبل تصاویر، موجب بهینه‌سازی سرعت سایت می‌شود.

4.3/5 - (7 امتیاز)
79 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو