ابزارهای تست سرعت سایت

ابزارهای تست سرعت سایت

ابزارهای تست سرعت سایت

وقتی می‌خواهید یک سایت را بهینه کنید باید همه چیز را برای یک تجربه کاربری خوب مهیا کنید. وقتی صحبت از تجربه کاربری خوب در میان باشد، یعنی باید سایت شما دسترسی آسان، ساختار مناسب، محتوای مفید، ظاهر جذاب و سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. در سال ۲۰۲۱ سرعت سایت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تاثیر گذار در سئو سایت به شمار می‌رود. البته این موضوع می‌تواند به طور مستقیم روند بازاریابی کسب و کار شما را نیز تحت تاثیر قرار بدهد. هر کدام از ما به عنوان یک کاربر معمولی، وقتی از طریق گوگل وارد یک سایت می‌شویم تا پاسخ نیاز خود را پیدا کنیم، اگر بارگذاری آن صفحه بیش از حد طول بکشد، از آن خارج شده و وارد سایت‌های رقیب می‌شویم.

امروزه کاربران گوگل، به دنبال سریع‌ترین نتایج هستند و در این میان، سایت‌هایی برنده هستند که پاسخ نیاز کاربر را به صورت فوری بدهند. اولین گام برای افزایش سرعت سایت، استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت جهت آنالیز و تحلیل وضعیت کنونی وبسایت شما می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ابزارهای رایگان تست سرعت سایت بپردازیم.

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

همان طور که گفته شد، در سال‌های اخیر تاثیر سرعت سایت بر سئو از همیشه بیشتر شده است و اکنون جدی‌تر از همیشه باید به دنبال راه‌های افزایش سرعت سایت خود باشید. ابزارهای زیادی برای تست سرعت سایت وجود دارند که به شما در این امر کمک می‌کنند. برخی از این ابزارها گزارش‌های ابتدایی و برخی تحلیل‌ها و گزارشات کاملی از تک تک فرآیندهای تاثیرگذار در سرعت لود سایت شما می‌دهند. در این جا ما به معرفی تعدادی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت می‌پردازیم.

  1. ابزار جی تی متریکس (GTmetrix)

ابزار gtmetrix

معرفی ابزار gtmetrix

بدون شک یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین ابزارهای آنالیز سئو سایت، GTmetrix می‌باشد. این ابزار امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار ما می‌گذارد و در صورت ایجاد حساب کاربری در آن، می‌توانیم از قابلیت‌های ویژه‌تری نیز برخوردار شویم. ایجاد حساب کاربری و تمامی امکانات این ابزار کاملا رایگان می‌باشد. از جمله امکانات جی تی متریکس می‌توان به امکان مشاهده سرعت لود سایت از ۷ منطقه جغرافیایی مختلف، تست سرعت سایت با انواع مختلف اینترنت، مشاهده ویدئو از مراحل مختلف بارگذاری صفحه، امکان آنالیز تمامی صفحات داخلی سایت، ارائه راه‌های افزایش سرعت سایت و رفع مشکلات موجود و… اشاره کرد. پس از آپدیت بزرگ GTmetrix در سال ۲۰۲۰، معیارهای تحلیل داده در این ابزار کاملا تغییر کرد و جی تی متریکس با ظاهری جدید و با تمرکز بر روی فاکتورهایی از جمله ساختار و عملکرد سایت رونمایی شد. آنالیز سایت در ابزار GTmetrix جدید بر پایه معیارهای Google Lighthouse می‌باشد. در مقاله آموزش GTmetrix به بررسی دقیق‌تر این ابزار پرداخته ایم.

  1. ابزار Google PageSpeed Insights

ابزار PageSpeed

ابزار PageSpeed Insights

یکی از ابزارهایی که کمپانی گوگل برای تست سرعت سایت در اختیار ما قرار داده است، ابزار Google PageSpeed Insights می‌باشد. این ابزار نزدیک‌ترین معیارهای امتیازدهی را نسبت به الگوریتم‌های خود گوگل دارد و وضعیت سرعت سایت شما را با امتیازی تحت عنوان PageSpeed Score در بازه عددی بین صفر تا صد نشان می‌دهد. از مزایای PageSpeed Insights می‌توان به نمایش وضعیت سرعت لود سایت شما در موبایل و دسکتاپ به صورت جداگانه اشاره کرد. ابزار پیج اسپید گوگل، تمامی مشکلات موثر در سرعت سایت شما را مطرح کرده و روش برطرف کردن آن‌ها را به شما می‌گوید.

  1. گوگل سرچ کنسول

 

ابزار گوگل سرچ کنسول

تست سرعت سایت با ابزار گوگل سرچ کنسول

همه ما می‌دانیم که گوگل سرچ کنسول یا همان وبمستر سابق، یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت می‌باشد که کاربردهای مختلفی در این حوزه دارد. این ابزار در آپدیت جدید خود، برای آنالیز سرعت سایت شما نیز بخش ویژه‌ای را در نظر گرفته است که مبتنی بر معیارهای PageSpeed، گزارش اولیه‌ای از سایت شما می‌دهد که در سه سطح ضعیف، متوسط و مطلوب نشان داده می‌شود. این قابلیت در قسمت Core Web Vitals سرچ کنسول تعبیه شده است.

  1. ابزار webpagetest

ابزار webpagetest

تست سرعت سایت با ابزار webpagetest

این ابزار نیز بر پایه گزارش‌های PageSpeed Insights طراحی شده است و تحلیل‌هایی تخصصی از بهش‌های مختلف سایت به ما می‌دهد. از ابزار webpagetest می‌توان برای عیب‌یابی موارد موثر در سرعت لود سایت استفاده کرد.

  1. ابزار Uptrends

ابزار Uptrends

تست سرعت سایت با ابزار Uptrends

Uptrends یک ابزار مانیتورینگ وب سایت می‌باشد که به کمک آن می‌تواند تمامی API Uptime‌های سایت خود را کنترل کرده و مشکلات مربوط به سرور و عملکرد سایت را کشف کنید. این ابزار تمامی پروتکل‌های مختلف را پشتیبانی کرده و تمامی تراکنش‌های سایت شما را مانیتور کند. به کمک ابزار Uptrends می‌توانید گزارشات عملکرد سایت خو را در قالب فایل پی دی اف یا اکسل برای گیرنده‌های مورد نظر ارسال کنید.

  1. ابزار Performance

ابزار Performance

تست سرعت سایت با ابزار Performance

یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت سایت، ابزار Performance می‌باشد که به کمک آن می‌توانید وضعیت سرعت صفحات مختلف سایت خود را کنترل کنید. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که سرعت سایت خود را در کشورهای مختلف نیز بررسی کنید.

  1. ابزار Pingdom

ابزار Pingdom

تست سرعت سایت با ابزار Pingdom

Pingdom از معروف‌ترین سرعت‌سنج‌های سایت می‌باشد که در میان کاربران محبوبیت بسیار بالایی دارد. ابزار Pingdom یک سیستم مانیتورینگ آنلاین سایت می‌باشد که گزارش‌های مفید و کاملی از عملکرد سایت به شما می‌دهد و اطلاعیه‌های مهم را به صورت هشدار برای مدیر سایت ارسال می‌کند.

  1. ابزار Devtools

ابزار Devtools

معرفی ابزار Devtools

عملکرد ابزار Devtools کمی متفاوت از سایر ابزارهای تست سرعت سایت می‌باشد و در ابتدا شاید کمی ابتدایی و ساده به نظر برسد. اما جالب است بدانید Devtools تنها ابزار آنالیز سرعت سایت است که به وسیله آن می‌توانید زمان بارگذاری سایت خود را در لوکیشن ایران مشاهده کنید. از دیگر مزایای این ابزار می‌توان به امکان مشاهده نمودار آبشاری جزئیات بارگذاری سایت می‌باشد که قابلیتی مشترک با ابزار GTmetrix است.

سوالات متداول درباره ابزارهای تست سرعت سایت

1بهترین ابزار تست سرعت سایت چیست؟
ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت وجود دارند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به GTmetrix و Google PageSpeed Insights اشاره کرد.
2برای مشاهده سرعت لود سایت در ایران از چه ابزاری استفاده کنیم؟
ابزار Devtools تنها ابزار تست سرعت سایت است که امکان مشاهده سرعت بارگذاری سایت در لوکیشن ایران را دارد.
3ابزارهای تست سرعت سایت چگونه کار می‌ کنند؟
برای استفاده از این ابزارها کافیست وارد سایت آن‌ها شده و در فیلد مربوطه، آدرس سایت خود را وارد کنید تا فرآیند آنالیز انجام شود.

4.3/5 - (3 امتیاز)
85 / 100

1 Comment

  1. امیر گفت:

    سلام
    به دوستان سئوکار پیشنهاد میکنم از واکاو استفاده کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو