تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

Google Adwords

این روزها تبلیغات در کسب و کارهای اینترنتی حرف اول را می زند. هدف از تبلیغات آشنا کردن کاربران با وب سایت هایی می باشد که آن ها مد نظر دارند. زمانیکه کاربران با سایت موردنظر خود آشنا شوند طبیعتا ترغیب خواهند شد تا از خدمات و محصولات آن سایت استفاده کنند و این موضوع باعث سودآوری برای مدیران سایت خواهد شد.

برای اینکه وب سایت  شما هم در دسته وب سایت هایی قرار گیرید که کاربران زیادی به آن وارد می شوند باید کاری کنید تا سایت شما در صفحه نخست نتایج گوگل برای کاربران نمایش داده شود. یکی از کارهایی که در این راستا می توانید انجام دهید سئو سایت یا همان بهینه سازی کردن وب سایت می باشد. اگر شما بتوانید طبق اصول و تکنیک های سئو وب سایت خود را بهینه سازی کنید می توانید کاری کنید که ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کرده و تعداد کاربرانی که وارد سایت شما می شوند زیاد شود بدین ترتیب می توانید به سودآوری وب سایت خود نیز امیدوار باشید.

اما راه دیگری هم وجود دارد تا شما در صفحه نخست نتایج گوگل بتوانید وب سایت خود را برای کاربران نمایش دهید آن هم استفاده از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز می باشد که در مقاله های قبلی راجع به آن صحبت کرده ایم.

زمانیکه شما از تبلیغات گوگل برای وب سایت خود استفاده کنید برای مدت زمان محدودی به صفحه اول خواهید آمد و اگر می خواهید جایگاه خود را به کمک تبلیغات گوگل در صفحه نخست نتایج گوگل حفظ کنید باید بگوییم که این کار هزینه های مختلفی را در بر دارد. که این موضوع خود ابهام آمیز است. یکی از ابهامات این مسئله تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت می باشد که در مقاله امروز به آن خواهیم پرداخت.

Google Adwords

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که توسط آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل می توانند تبلیغات خود را برای مشتریانشان نمایش دهند که مهم ترین و شناخته شده ترین نوع آن تبلیغاتی است که درموتورهای جستجوی گوگل انجام می شود.

در روش تبلیغات گوگل ادوردز در موتورهای جستجوی گوگل شما به عنوان فرد تبلیغ کننده کلمات کلیدی موردنظر خود را در گوگل ادوردز وارد می کنید تا تبلیغات شما برای افرادی که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو می کنند با تبلیغ شما روبرو شوند. در ضمن شما به عنوان تبلیغ کننده باید برای هر کلیک هزینه را پرداخت نمایید

سئوالات مربوط به تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

1سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟
هرچند سئو در دراز مدت نتایج خوبی را به همراه دارد،اما در استراتژی های کوتاه مدت بهتر است به فکر تبلیغات در گوگل باشید. زیرا برای مطرح شدن در گوگل و کسب جایگاه می توانید زودتر و سریع تر توسط این نوع تبلیغات کسب درآمد کنید.
2استفاده از گوگل ادوردز همیشه امکان دارد؟
زمان استفاده از گوگل ادوردز محدود است و شما باید مدام از این سرویس استفاده کنید.
3از گوگل ادوردز و سئو می توان به صورت رایگان استفاده کرد؟

تبلیغات گوگل به برند شما کمک می کند

قبل از اینکه درباره بخواهیم درباره تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت صحبت کنیم می خواهیم درباره اینکه این نوع تبلیغات گوگل چه کمکی می تواند به برند شما کند کمی صحبت کنیم.

زمانیکه کاربران به کمک تبلیغ های گوگلی با برند شما آشنا می شوند این امکان وجود دارد که در آینده با برند شما بیشتر تعامل برقرار کنند. بنابراین شما باید همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که با افزایش نرخ کلیک این احتمال بسیار زیاد است که نرخ تعاملات کاربران نیز افزایش پیدا کند و این مسئله به خودی خود می تواند  به بهبود وضعبت سایت شما و جایگاهی که قرار است توسط موتورهای جستجو بدست آورید کمک بسیاری کند.

بنایراین، اگر کاربری نام برند شما را در نتیجه پولی دیده باشد و روی آن کلیک کرده باشد، احتمال اینکه در آینده با دیدن نام آن برند در نتایج ارگانیک نیز روی آن کلیک کند بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که تاثیر ادوردز گوگل روی بهبود رنک یک تبلیغ گوگل می تواند نام برند شما را به کاربر بشناساند.

گوگل ادوردز

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

در ارتباط با تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت باید بگوییم که نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد. این روزها افراد بسیاری برای اینکه بتوانند سفارش خود را در گوگل ادوردز ثبت کنند به شرکت های طراحی سایت مختلف مراجعه می کنند زیرا بر این باور هستند که این مسئله می تواند بر سئو وب سایت آن ها نیز تاثیر بگذارد.

باید بگوییم که سرویس تبلیغاتی گوگل نمی تواند تاثیر مستقیمی بر سئو سایت شما بگذارد و این تفکر اشتباه است که با استفاده از تبلیغات گوگل می توانید نوعی بک لینک سازی انجام دهید. زیرا با هر کلیکی که کاربران بر روی تبلیغات گوگل انجام می دهند هیچ سیگنالی برای عنکبوت های گوگل ارسال نمی شود بلکه این لینک ها از نوع Nofollow می باشند که هیچ گونه سیگنالی را به خزنده ها ارسال نمی کنند. پس نتیجه این است که گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیری نمی گذارد.

نکته ای که لازم است در اینجا به آن اشاره ای داشته باشیم این است که هر کلیکی که بر روی لینک ها انجام می شود خروجی آن دو نوع سیگنال دارد، سیگنال مستقیم و سیگنال غیر مستقیم که سیگنال مستقیم می تواند روی سئو تاثیر بگذارد اما سیگنال غیرمستقیم نمی تواند و از آنجایی که لینک های دریافتی گوگل ادوردز از نوع سیگنال های غیر مستقیم می باشند پس نمی توانند مستقیم روی سئو تاثیر بگذارند.

حرف آخر

در این مقاله به این مسئله اشاره کردیم که تبلیغات در گوگل نمی توانند مستقیما روی نتیجه ای که شما توسط موتورهای جستجو بدست می آورید تاثیر بگذارند و در بهبود سئو وب سایت هم نقشی ندارند

آموزش های مرتبط با گوگل ادز

 

Untitled 1 6

گوگل ادوردز چیست؟

 

%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA %DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%B3%D8%A6%D9%88 %D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F

تبلیغات گوگل برای سئو مفید است؟

5/5 - (1 امتیاز)
75 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو