تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا چیست؟

تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا
سئو سایت

کسانی که در حوزه سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا فعالیت می کنند احتمالا واژه هایی مانند کپی رایتینگ و تولید محتوا را بسیار شنیده اند اما خیلی از آنها نمی دانند تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا چیست؟ آنها دو مجموعه مهارت متفاوت با هم هستند که در کنار یکدیگر سبب موفقیت یک استراتژی بازاریابی می شوند. کپی رایتر ها مسئول ایجاد محتوای کپی به نحوی هستند که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنند. از نظر اسمی و در نگاه اول شاید این دو شبیه به هم بنظر بیایند اما تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند.

اگر می خواهید بصورت جزئی این مقاله را بخوانید و بروید باید بگوییم کپی رایتینگ هر محتوایی است که صرفا با هدف بازاریابی تولید می شود و سبب تبلیغ یک محصول و برندینگ می شوند اما تولید محتوا برای ایجاد ارتباط با کاربران و افزایش اعتماد آنها به برند است که سبب افزایش اعتبار دامین می شود. اما اگر هدف شما درک تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا است با ما همراه باشید. همچنین توصیه می کنیم برای یادگیری بیشتر آموزش تولید محتوا را بخوانید

کپی‌ رایتینگ چیست؟

یکی از کلمات بازاریابی دیجیتال و گوگل ادز است و به متنی اطلاق می شود که برای بازاریابی یک محصول تولید و منتشر می شود. وقتی شخصی متنی برای تبلیغات در وب، بروشور، رسانه های اجتماعی و… می نویسد در حالا نوشتن کپی رایتینگ است. در حالی که نوشتن متن کپی در نگاه اول تصویر خوبی در ذهن ایجاد نمی کند و اما در بازاریابی دیجیتال یک تکنیک است و از آن برای نوشتن متن تبلیغاتی برای یک محصول استفاده می شود.

کپی‌ رایتینگ

کپی‌ رایتینگ

کپی رایتینگ یکی از عناصر اصلی بازاریابی دیجیتال و تبلیغات است در این تکنیک از کلماتی متقاعد کننده استفاده می شود تا افراد را به خرید یا انجام عملی خاص تحریک کنند. وقتی وارد وب سایتی می شوید که از شما خواسته می شوید اجناسی خریداری کنید کلمات استفاده شده در آن نتیجه تکنیک کپی رایتینگ هستند.

تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا چیست؟

در اینجا سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا چیست؟ از اصلی ترین تفاوت های آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. مهم ترین تفاوت این دو نوع محتوا در سبک نوشتن آنها است. در کپی رایتینگ یا بازاریابی محتوا ممکن است از لحن معمولی استفاده شود و در نگارش از خلاقیت بیشتری استفاده شود.
  2. در کپی رایتینگ سعی می شود تا با استفاده از تکنیک های کپی نویسی افراد را به اقدامی خاص ترغیب کنند در حالی که در تولید محتوا سعی می شود اعتماد کاربر جلب شود.
  3. در کپی رایتینگ نویسنده سعی می کند با دادن اطلاعاتی از برند فورا کاربر را جذب کند در مقابل تولید محتوا بر آموزش مشتری و ایجاد اعتماد تلاش می کند و نگاهی طولانی مدت به فروش دارد.
  4. یکی دیگر از تفاوت بین کپی رایتینگ و تولید محتوا در مهارت های لازم برای آنها است. در تولید محتوا باید کمی داشتن سئو داشت و محتوا را به نحوی تهیه کرد که مطابق چک لیست سئو باشد اما در کپی رایتینگ شخص کپی رایتر باید نوآور باشد و دانش مارکتینگ داشته باشد.
  5. کپی رایتینگ و تولید در نتایج خود نیز با هم تفاوت دارند. در کپی رایتینگ نتیجه حاصله را با برداشت ها و کلیک هایی که از طریق تبلیغات کسب کرده اند بررسی می کنند اما در تولید محتوا نتیجه را با زمان نگهداشتن کاربر در سایت و کاربران جدید مورد بررسی قرار می دهند.
  6. از تفاوت بین کپی رایتینگ و تولید محتوا باید به آینده شغلی آنها اشاره داشت که یک کپی رایتر می تواند در یک روابط عمومی استخدام شود یا به عنوان مدیر مارکتینگ فعالیت کند این در حالی است که یک فرد تولید کننده محتوا می تواند در آینده به عنوان یک مدیر تولید محتوا یا مدیر ارشد محتوا به شغل خود ادامه دهد.

استفاده از کپی رایتینگ بهتر است یا تولید محتوا؟

پاسخ این سوال به هدف بازاریابی شما بستگی دارد اگر هدف شما افزایش فروش است باید از کپی رایتینگ استفاده کنید اما اگر می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به عنوان یک مرجع در حوزه خود معرفی شوید نیاز به تولید محتوا دارید. اما هیچ کسب و کاری بدون استفاده از این دو در کنار یکدیگر موفق نخواهد شد. کپی رایتینگ و تولید محتوا در کنار یکدیگر به یک استراتژی بازاریابی برنده مبدل می شوند. شما باید تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا را درک کنید اما از هر دو کنار یکدیگر استفاده کنید.

کپی رایتینگ بهتره یا تولید محتوا؟

کپی رایتینگ یا تولید محتوا؟

مقایسه مهارت های کپی رایتر و محتوا نویس

برای اینکه به درک خوبی از تفاوت تفاوت بین کپی رایتینگ و تولید محتوا برسید باید بدانید یک فرد کپی رایتر و یک فرد تولید کننده محتوا چه مهارت هایی باید داشته باشند. زیرا مهارت هایی هر کدام با دیگری متفاوت است.

از مهارت هایی که یک کپی رایتر باید داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. نوشتن صفحات لندینگ تبلیغاتی
  2. ایمیل های تبلیغاتی
  3. بیلبورد های تبلیغاتی
  4. محتوای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی
  5. نوشتن محتوای تبلیغاتی برای گوگل ادز

و از جمله مهارت هایی که یک فرد تولید کننده محتوا باید داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. نوشتن مقالات جدید
  2. فرشنس محتواهای قبلی
  3. تهیه پادکست
  4. نوشتن متن رپرتاژ
  5. نوشتن لندینگ های سایت
مقایسه مهارت های کپی رایتر و تولید کننده محتوا

مقایسه کپی رایتر و محتوا نویس

اهمیت استفاده از کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در کنار هم

بهترین رویکرد و استراتژی استفاده از کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در کنار یکدیگر است زیرا این دو به خوبی می توانند یکدیگر را تکمیل کنند. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت برای معرفی کسب و کار شما به بازدیدکنندگان است. پس یک استراتژی ایده آل این است که صفحات وبلاگ پربازدید خود را به صفحاتی که از تکنیک کپی رایتینگ در آنها استفاده شده لینک کنید. به این ترتیب هم به کاربر آموزش داده اید و اعتماد او را به برند خود جلب کرده اید و سپس به کمک کپی نویسی یا رایتینگ توانسته اید محصول یا خدمات خود را به او معرفی کنید و او را ترغیب کنید از شما خرید کند.

بدون استفاده از تکنیک های کپی رایتینگ و CALL TO ACTION ها متوجه خواهید شد که بازاریابی محتوای شما هرگز سبب فروش برای برند شما نمی شود. در این بخش از مقاله تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا باید بگوییم هدف اصلی کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا جذب مشتریان جدید است پس از هر دو در کنار یکدیگر استفاده کنید.

ادغام کپی رایتینگ و محتوا نویسی برای بازاریابی

شک نکنید که اگر به خوبی تفاوت کپی رایتینگ و محتوا نویسی را درک کرده باشید شما هم به این نتیجه رسیده اید که بهترین انتخاب و استراتژی استفاده از این دو کنار همدیگر است. زیرا اگر تنها از کپی رایتینگ استفاده کنید به سرعت اعتبار خود را نزد مخاطبان از دست خواهید داد.

محتوا تولید و تولید محتوا ارزشمند و مفید برای کاربر اعتبار شما را افزایش می دهد و سبب برقراری ارتباط کاربران با برند شما می شود. اینجا جای است که باید از کپی رایتینگ استفاده کنید زمانی که کاربر به شما اعتماد کرد میتوانید او را با میل بیشتری به سمت خرید هدایت کنید.

سخن پایانی درباره تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا

سعی کردیم به خوبی شما را با تفاوت بین کپی رایتینگ و تولید محتوا آشنا کنیم و برای درک بهتر این دو را با یکدیگر مقایسه کردیم. اگر مدیر یک وب سایت هستید و می خواهید فروش خود را افزایش دهید باید از هر دو استراتژی در کنار یکدیگر بهره ببرید. همچنین در تدوین استراتژی سئو سایت خود به کمک نیاز دارید با ما تماس بگیرید تا با بررسی سایت شما برای رسیدن به این مهم به شما کمک کنیم. و اگر فردی هستید که به دنبال آموزش سئو هستید ما با با آموزش سئو رایگان در خدمت شما هستیم.

سوالات متداول درباره تفاوت بین کپی‌ رایتینگ و تولید محتوا

1چه تفاوتی بین کپی رایتینگ و تولید محتوا وجود دارد؟
در یک کلام باید گفت هدف اصلی کپی رایتینگ افزایش فروش است اما هدف تولید محتوا آموزش مشتری و برندینگ است.
2برای افزایش فروش از کپی رایتینگ استفاده کنیم یا تولید محتوا؟
اشتباهی که بیشتر وب سایت ها انجام می دهند استفاده از تنها یک مورد است اما برای افزایش فروش شما باید از هر دو در کنار یکدیگر استفاده کنید.
4.5/5 - (2 امتیاز)
75 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو