تولید محتوای سایت فروشگاهی

تولید محتوا
سئو سایت

تولید محتوای سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی یکی از مهم ترین مواردی که باید به شدت قواعد آن را بشناسید و رعایت کنید، تولید محتوا است، چون بدون معرفی محصولات و معرفی کلی درباره کلیت فروشگاه شما قطعا نمی توانید فروش خاصی داشته باشید. ولی اگر یک برنامه درست برای تولید محتوا و کمک آن به سئو سایت فروشگاهی داشته باشید و محتوای درستی تولید کنید می توانید به آسانی از طریق سایت خود کسب درآمد خوبی داشته باشید، پس با ما همراه باشید تا به شما تولید محتوای سایت فروشگاهی را آموزش دهیم.

آموزش تولید محتوای سایت فروشگاهی

در تولید محتوای سایت های فروشگاهی یک سری نکات قابل توجه وجود دارد که بتوانید محتوای درستی تولید کنید که شامل موارد زیر میباشد:

  1. سعی کنید تولید محتوای جذابی داشته باشید تا کاربر را به سمت خود جذب کنید.
  2. متن هایی که برای محصولات خود تولید می کنید نباید خیلی حالت تبلیغات باشد.
  3. سعی کنید با کاربران خود ارتباطی دوستانه داشته باشید.
  4. مطالبی تولید کنید که کاربران خود را به مشتری تولید کنید.
  5. در محصولات خود محتوایی تولید کنید که جز به جز آن محصول را مورد بررسی قرار دهد.
  6. اگر محصول شما مورد مشابهی دارد، حتما آنرا معرفی کنید

از محتوای ویدئویی استفاده کنید برای جذاب کردن کار.

تولید محتوا

تولید محتوای سایت فروشگاهی

نکات بسیار مهم در تولید محتوا سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید تا پروژه سئو یک سایت فروشگاهی را بپذیرید و یا صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید و می خواهید خودتان سایت تان را سئو کنید باید در هنگام تولید محتوای سایت فروشگاهی به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  1. از تایتل های جذاب و long tail استفاده کنید. در سایت های فروشگاهی استفاده از تکنیک کلیک بایتینگ بسیار می تواند به شما در دریافت ترافیک بیشتر کمک کند.
  2. سعی کنید بعد از هر سه محتوا در یک محتوا به مقایسه دو محصول یا برند موجود در فروشگاه خود بپردازید و از واژه هایی مانند مثلا محصول a بهتر است یا b استفاده کنید.
  3. سعی کنید عکس های محتواهای خود را از فروشگاه و یا محصولات خودتان تهیه و استفاده کنید.
  4. ویدئو های مرتبط با محتوا تولید کنید و در آن درج کنید تا کاربران متوجه شوند که شما در این زمینه متخصص هستید.
  5. در صورت امکان در محتواها مشتریان بزرگ خود را معرفی کنید تا کاربران به شما اعتماد بیشتری بکنند.
  6. در سایت های فروشگاهی کاربران دوست دارند تا تصاویر بسیاری مشاهده کنند پس در محتواهای خود از تصاویر بیشتر استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم درباره تولید محتوا حتما ویدئو زیر را ببینید. در این ویدئو نکات بسیار مهمی توسط مهندس نظری زاده بیان شده است.

اهمیت جلب اعتماد کاربران در سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی اعتماد می تواند حرف اول را بزند اگر کاربران به شما اعتماد نکنند قطعا از سایت شما خریدی نمی شود، پس شما باید در مرحله اول اعتماد سازی کنید و خیال کاربران خود را از خرید از سایت شما راحت کنید:

  1. کی از روش های این کار تولید محتوای درست است که بتوانید نظر کاربران خود را جلب کنید.
  2. از رضایت مشتری در سایت خود استفاده کنید.
  3. تبلیغ در سایت ها و شبکه های مجازی مختلف.
  4. بازاریابی درست و رفع نیاز های کاربران.

استفاده از دستاورد های مشتریان

شاید براتون سوال پیش بیاید اصلا دستاورد های مشتریان شامل چه چیزهایی هستند، این دستاورد ها می تواند شامل مجموعه ای از نظرات و رضایت مشتری ها و  حرف هایی که درباره ی محصولات شما می گویند باشد، یعنی شما بگذارید مشتریان خود درباره کالا های شما بنویسند تا بتوانید یک اعتماد درستی ایجاد کنید که کاربران دیگر شما هم متوجه شوند که از شما خریدی شده است تا به شما در خرید محصول اعتماد کنند.

دستاورد مشتری ها

استفاده از دستاورد کاربران

گوگل و سایت های فروشگاهی

گوگل در برخورد با سایت های فروشگاهی یکم خاص برخورد می کند و در بالا آوردن سایت خود در گوگل یک مقداری سختی بیشتری دارد مخصوصا الان که خیلی سایت های فروشگاهی بزرگ و کوچک وجود دارد ولی شما این نکته را باید در نظر بگیرید گوگل به کاربران خود خیلی اهمیت می دهد پس شما در سایت خود بهتر است بیشترین تمرکز خود را روی کاربران خود بگذارید هر چه رضایت از سایت شما بیشتر باشد در نتیجه رتبه بهتری در گوگل به خود اختصاص می دهید.

با محصولات خود بخشی از زندگی مشتریان خود باشید

کالا های شما می تواند در سبک زندگی کاربرانتان باشد

در این موضوع تولید محتوا می تواند خیلی مهم باشد شما باید طوری کالا های خود را معرفی کنید که به زندگی روزمره ارتباط داشته باشد به عنوان مثال شما در فروشگاه خود پکیج های آموزش سئو سایت می فروشید پس شما می توانید سئو را در کسب و کار روزانه ی افراد بیاورید مثلا بگویید اگر سایت شما رتبه خوبی داشته باشد درآمد روزانه شما بیشتر می شود و مشتریان بیشتری خواهید داشت این موضوع برای یک شخصی که فروشگاه دارد می تواند خیلی مهم باشد پس به شمت شما جلب می شود، این نکته را می توان رفع نیاز های روزانه افراد هم نامگذاری کرد ولی در کل خیلی از راز های کسب درآمد در زندگی و سبک زندگی افراد است.

استفاده از فضای مجازی برای تولید محتوا

بعضی از سایت ها از روش جدا از تمام چیز هایی که به شما گفتیم استفاده می کنند، بعضی از سایت های فروشگاهی از سایت فقط و فقط برای فروش محصولات خود استفاده می کنند و از فضای مجازی فقط به عنوان تولید محتوا و معرفی خود و محصولات بهره می برند که این موضوع می تواند از یک سری جهات خوب باشد از یک سری جهات بد ولی چون در دنیای الان فضای مجازی بسیار بازخورد بالایی دارد در نتیجه قطعا در تولید محتوا و شناخته شدن سایت خود می توانید از آن استفاده کنید و در سایت خود هم اطلاعاتی که لازم است را قرار دهید در این حالت شما هم از فضای مجازی استفاده کردید هم از سایت خود و بتوانید بین آن ها لینک(ساخت لینک) هم ایجاد کنید بازی را بردید و در نگاه گوگل هم شما امتیاز مثبتی گرفته اید.

سایت فروشگاهی

ارتباط گوگل و سایت فروشگاهی

محتوای تبلیغاتی

یکی دیگر از محتواهای فروشگاهی می تواند محتوای تبلیغاتی باشد، شما برای شناخت سایت خود باید یک سری محتوای تبلیغاتی تولید کنید که خودتان و فعالیت ها و محصولات خود را معرفی کنید و آن را در سایت های مختلف قرار دهید، که قطعا آن سایت باید یک سایت سر شناس باشد تا بازخورد خوبی داشته باشد. همچنین می توانید از رپرتاژ هم استفاده کنید(اگر نمیدانید رپورتاژ چیست اینجا را بخوانید) در کل برای معروف کردن فروشگاه و شناساندن محصولات خود یکی از مهم ترین مواردی که می تواند به کمک شما بیاید، قطعا تبلیغات آنلاین در سایت هاست که بعضی اوقات باید هزینه بالایی برای آن انجام دهید ولی قطعا می تواند به شما کمک زیادی کند.

استفاده از قاعده Self-Service

قاعده سلف سرویس در دل مطالب بالا که به شما گفتیم هست، ولی در کل وقتی شما تمام محصولات و توضیحات و معرفی یک محصول در صفحه آن قرار دهید از این قاعده استفاده کردید یعنی مانند یک سلف سرویس شما تمام اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار دادید و کاربران شما فقط باید انتخاب کنند که چه محصولی را انتخاب کنند که وقتی تمام انتخاب را به کاربران بدید قطعا در ux سایت خود تغییر ایجاد کردید و وقتی ux شما بالا برود قطعا رتبه سایت شما بالا می رود.

حرف آخر

به عنوان حرف آخر می خواهم بهتون بگم هر سایتی داشته باشید، با تولید محتوای درست می توانید موفق شوید حالا می تواند هر سایتی باشد پس تولید محتوا خیلی از اهمیت بالایی برخوردار است، شما می توانید با برنامه ریزی درست برای روند انتشار محتوا و برنامه ریزی برای محتوای سایت خود موفق شوید، پس به آن اهمیت ویژه ای بدهید.

سوالات متداول درباره تولید محتوای سایت فروشگاهی

1برقراری لینک و فضای مجازی می تواند در رتبه سایت تاثیر گذار باشد؟
وقتی گوگل ببیند که شما فعال هستید و در شبکه های اجتماعی نیز حضور دارید قطعا می تواند تاثیر گذار باشد.
2اگر بخواهیم سایت خود را هم آموزشی و هم فروشگاهی باشد باید چه نوع محتوایی تولید کنیم؟
وقتی شما درباره مجصولات خود و کارایی آن ها توضیح دهید تا حدودی آموزش دادید حالا اگر توضیحات را کامل تر کنید می توانید همچین سایتی داشته باشید.
3ستاره دادن و rating برای مطالب خود بگذاریم کمکی به سئو می کند؟
اگر توسط کاربران به شما امتیاز داده شود قطعا گوگل آن را می بیند و باعث بالا بردن رتبه سایت شما می شود.
4تبلیغات می تواند موجب پنالتی شدن سایت شود؟
اگر در سایتی تبلیغات کنید که از نظر گوگل سایت فاقد ارزش باشد ممکن است باعث پنالتی شدن سایت شما شود.
4.5/5 - (6 امتیاز)
78 / 100

6 Comments

  1. حسین گفت:

    سلام می‌ توانید یک پلاگین برای ساخت یک پروداکت به من معرفی کنید؟

  2. یار احمدی گفت:

    من یک‌ سایت دارم که فقط تبلیغات انرا در فضای مجازی انجام می دهم این گار می تواند درست باشد؟

  3. آرین اخباری گفت:

    با پلاگین ووکامرس

  4. آرین اخباری گفت:

    بهتر است شما در دنیای گوگل هم تبلیغات را شروع کنید به منظور پیشرفت کسب و کار خود.

  5. نسترن گفت:

    محتوا به صورت مقاله بنویسیم یا داخل محصول؟

  6. برای سایت های فروشگاهی تمرکز بیشتر بر روی محتوا محصول داریم. اما حتما از مقالات به خصوص برای لینک سازی، استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو