درامد سئو در ایران چقدر است؟

درامد سئو در ایران با دلار محاسبه می شود یا ریال

بدون شک همه افراد زمانی که انتخاب رشته دانشگاه میکنند، به این مسئله فکر میکنند که کدام رشته درآمد بیشتری در ایران دارد که برای آموزش و دانشگاه آن را انتخاب کنند.(البته علاقه در اولیت اول است) اگر اکنون در مرحله ای هستید که میخواهید مسیر شغلی و آینده تان را انتخاب کنید و یکی از انتخاب های شما سئو است، حتما میخواهید بدانید درآمد سئو چقدر است.

در این آموزش هم درآمد سئو و هم روش های درآمد سئو را بازگو میکنیم. توجه کنید، کسی که این مقاله را مینویسد بیش از 10 سال است که سئو کار میباشد و تمام جزئیات مربوط به این شغل را میداند و قطعا به افرادی که میخواهند این کار را برای آینده خود انتخاب کنند به شدت راهنما و نکات گفته شده قابل اطمینان است.

درآمد سئو در ایران

اینکه چه رشته تحصیلی را خوانده باشید، شاید در کسب درآمد شما تاثیر گذار باشد اما مهم تر از آن این است که شما توانسته باشید مهارت های لازم را نیز در آن رشته کسب کرده باشید تا بتوانید درآمد خوبی را هم بدست آورید. در رابطه با سئو هم همینطور است، یعنی مهم ترین موردی که بر روی درآمد شما از این شغل تاثیر گذار است، میزان مهارت و تجربه شماست.

۳ چیزی که بر روی میزان دریافتی شما از سئو تاثیر گذار است:

  1. میزان دانش و مهارت های تخصصی
  2. میزان تجربه (سابقه کاری)
  3. توانایی های فردی و شخصی

بریم سراغ درآمد سئو

درآمد سئو در ایران چقدر است؟

خب طبیعتاً هر کسب و کاری اگر با مهارت و دانش لازم درباره آن پیش رود میتواند نتیجه ای بسیار خوب و عالی را به همراه داشته باشد. سئو سایت هم میتواند درآمد بالایی را برای شما داشته باشد و هم برعکس. اگر شما بتوانید با دانش و مهارتی که در زمینه سئو سایت دارید، وب سایت های که در اختیار دارید را در زمان مشخص شده طبق قرار داد طرفین به جایگاهی که میخواهند برسانید باید بگوییم که درآمد خوبی از سئو خواهید داشت. اما اگر از دانش و مهارت خود به درستی استفاده نکنید قطعا درآمدی بدست نخواهید آورد و ممکن است نیاز باشد هزینه های جانبی زیادی را هم از جیب خود هزینه کنید.

میزان درآمدی که از سئو می توان بدست آورد به کوچک و بزرگ بودن سایت هم بستگی دارد. اما مسئله ای که باید درباره درآمد سئو در ایران بدانید این است که باید بدانید افرادی که قرار است بر روی سئو سایت شما فعالیت داشته باشند در کدام دسته از افراد و متخصصین سئو قرار دارند.

متخصصین سئو به چهار دسته ی زیر تقسیم میشوند:

  • کارشناسان سئو که خودشان یک شرکت یا تیم دارند. (لازمه حداقل 3 سال سابقه کار و تجربه و بالابردن دانش)
  • کارشناسان سئو که به صورت آزاد یا فریلنسر یا دورکار، کار میکنند
  • کارشناسان سئو که قصد استخدام در یک شرکت یا تیم را دارند
  • متخصص تولید محتوا
  1. درآمد دسته ی اول از 20 میلیون به بالا می باشد اما ریسک ورشکستگی را هم دارند.
  2. درآمد سئو کاران دسته ی دوم به 2 روش صورت میپزیرد: در روش اول سئو کار فقط روی یک یا نهایت 2 پروژه تمرکز میکند و میتواند از هر پروژه عددی بین 5 تا 7 میلیون دریافت کند و در روش دوم سئو کار برای اینکه ریسک عدم موفقیت در یک پروژه را کمتر کند، روی 3 تا 4 پروژه کار میکند و از هر کدان عددی بین 3 تا 5 میلیون دریافت میکند. (توجه نمایید که ممکن است در این روش کارفرما با شما در صورت موفقیت پروژه سئو واریزی انجام دهد و این ریسک سئوکار را بالا میبرد)
  3. دسته ی سوم نیز مانند دسته ی دوم هستند با این تفاوت که کارشان تایم مشخصی دارد و شاید کمی سخت تر باشد اما حقوقشان را در موعد مقرر دریافت خواهند کرد و البته حقوقشان هم در همان حد یعنی عددی بین 7 تا 12میلیون تومان میباشد.
  4. درآمد این افراد بستگی به دو فاکتور دارد: 1. کیفیت تولید محتوا 2. حجم تولید محتوا / بر این اساس حقوق این افراد عددی بین 5 تا 8 میلیون تومان میباشد.

* این اعداد در آبان ماه سال 1402 بروز رسانی شد. (اواخر سال 2023 میلادی)

بنابراین با توجه به شرایط روز دنیا که با آن مواجه هستیم به طور کامل و مشخص نمی توان گفت که درآمد سئو در ایران چه مقدار می باشد، زیرا که کار بر روی سئو سایت ها و کلمات کلیدی در هر کسب و کاری بسته به میزان سرچ ها و رقابتی که در آن حوزه وجود دارد متفاوت میباشد، دقت کنید که سرچ ها توسط کاربران روی آن کلمات کلیدی انجام می شود و سختی کار را رقبای سایت مشخص میکنند، که چه میزان هزینه میکنند و برای موفقیت در گوگل تلاش میکنند.

از نظر همه، وب سایت هایی که در رتبه اول گوگل قرار دارند، میبایست مشتری زیادی وارد وب سایت آنها شود و در نتیجه هر روز افراد زیادی برای خرید و یا کسب اطلاعات به وب سایت آنها مراجعه می‌کنند، که این موضوع به کسب درآمد قابل توجهی می انجامد، البته برخی کلمات سرچ بالایی دارند اما منجربه درآمد مستقیم نمیشوند و این شما هستید که با قرار دادن تبلیغات در سایت میبایست کسب درآمد کنید.

اگر شما به دنبال طراحی و سئو سایت هستید، حتما پیشنهاد میکنم که تعرفه سئو سایت را مشاهده کنید.

بزرگی و کوچک بودن سایت بر درآمد سئو تاثیر دارد؟

تاثیر بزرگ و کوچک بودن سایت بر درآمد سئو

اکنون که با درآمد سئو در ایران آشنا شدید لازم است که با خود سئو نیز آشنا گردید در ادامه به بررسی و توضیح بخش های اصلی سئو می پردازیم.

هزینه سئو به ریال است یا دلار

هزینه سئو شاما چه چیز می شود

درامد میلیاردی سئو

چیزی که جدیداً بشدت در رابطه با آن صحبت می‌شود این است که آیا با سئو میتوان به درآمد میلیاردی هم رسید؟

ببینید در هر کاری و در هر حوزه ای افرادی هستند که از آن شغل درآمدهای میلیاردی دارند اما اینکه هر کسی بتواند به این درآمد برسد به عوامل متعددی برمیگردد که مهمترین آن میزان دانش و سابقه فرد در آن حوزه می باشد .

برای سئو هم به همین صورت است، سئو کارهایی که بیش از ده سال سابقه کار حرفه ای در این حوزه دارند همگی بالای ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند که البته این موضوع به این هم برمی گردد که در در طول مدت کاری خود به سراغ کارهای متفرقه نرفته باشند.

میزان درآمد سئو

هزینه سئو به ریال است یا دلار

درامد دلاری با سئو

برای داشتن درآمد دلاری از سئو چند روش وجود دارد که به اختصار در زیر آن ها را معرفی می کنیم:

  • بالا آوردن سایت در نتایج گوگل در زبان انگلیسی و گرفتن تبلیغات در سایت
  • انجام پروژه سئو خارجی
  • بررسی و آنالیز تخصصی سایت های خارجی در حوزه سئو ( با استفاده از ابزارهای بروز و تخصصی)

درآمد کارشناس سئو چقدر است؟

[این بخش در تاریخ آبان 1402 بروز شده است]

بعد از اینکه شما به خوبی سئو را یاد گرفتید و به یک سئوکار تبدیل شدید زمان آن می رسد تا از این علم و دانش خود که امروزه بسیار به آن نیاز دارند استفاده کنید. درآمد کارشناس سئو در ایران بستگی به این مورد دارد که او چگونه کار می کند. اما بطور کلی می توان گفت درآمد کارشناس سئو در ایران بین 5،000،000 تا 15،000،000 تومان است. حال اگر این کارشناس سئو دارای یک تیم باشد یا مدیر یک مجموعه سئو باشد حداقل حقوق وی 14،000،000 تومان است.

سئو چیست؟

بهینه سازی کردن وب سایت برای موتورهای جستجو را سئو میگویند. به زبان ساده تر یعنی اینکه شما زمانیکه سایت خود را طراحی می کنید برای اینکه بتوانید در دنیای کسب و کارهای آنلاین جز ۱۰ انتخاب نخستین باشید که گوگل برای کاربران نمایش می دهد نیاز دارید تا یک سری اقدامات را بر روی سایت خود انجام دهید تا سایت شما در نتایج اولیه گوگل برای کاربر نمایش داده شود. سئو خود به بخش های مختلفی تقسیم میشود، سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت.

سئو داخلی سایت

تمام کارهایی که شما در داخل خود سایت از قبیل تولید محتوا و بروز رسانی ها را سئو داخلی سایت می گویند. در تعریف جامع تر باید بگوییم که سئو داخلی سایت مجموع کارهایی است که با کمک آن ها در داخل سایت کاری می کنید تا ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و شما رتبه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید.

سئو داخلی سایت همان بهینه کردن محتواهای تولید شده در سایت، کدهای html و لینک هایی است که در درون سایت ساخته می شوند. که این کار جزء وظایف سئوکار و تیم تولید محتوا می باشد.

سئو خارجی

اقداماتی همچون بک لینک گرفتن و رپورتاژ آگهی نیز از جمله کارهایی است که در قالب سئو خارجی بر روی سایت خود انجام می دهید تا وب سایت شما در بالاترین رتبه و جایگاه در موتورهای جستجو برای کاربران نمایش داده شود.

سئو خارجی سایت قدرت کمتری نسبت به سئو داخلی سایت ندارد که نتیجه این قدرت بسته به توجه و تمرکز شما دارد که در جای مناسب و با توجه به نکات اصولی آموزش لینک سازی آن ها را برای سایت خود ایجاد کنید.

جمع بندی درآمد سئو

در نهایت باید بگوییم که میزان درآمد سئو در ایران و هر کشور دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد که می تواند باعث کسب درآمد بسیار زیاد در سئو شود و یا برعکس درآمد زیادی را برایتان به همراه نداشته باشد. پیشنهاد میکنیم مطلب تعرفه سئو سایت را هم مطالعه کنید. کوچک و بزرگ بودن وب سایت یکی از همان مواردی است که می تواند بر میزان درآمد سئو در ایران و سایر کشورها نیز تاثیر گذار باشد.

سوالات متداول درباره درآمد سئو

1درآمد سئو ماهانه چقدر است؟
به صورت دقیق نمیتوان گفت اما درآمد سئو عددی بین 4 تا 10 میلیون تومان در حالت کلی
2چه مواردی درآمد و حقوق سئو را افزایش میدهد؟
در این آموزش به بررسی کامل این موضوع پرداخته شده ، موارد کلی : 1. میزان دانش 2. تخصص و سابقه کار 3. توانایی های فردی
3آیا با سئو میتوان به درآمد میلیاردی رسید؟
بله چند روش وجود دارد که در این آموزش آنها را معرفی کرده ایم
4.2/5 - (9 امتیاز)
69 / 100

3 Comments

  1. تینا گفت:

    به نظرم درآمد سئو در ایران برای فروشگاه ها خوبه

  2. سروش گفت:

    من یه سئوکارم که الان 1 ساله درآمدم از سئو روی 5 تومن گیر کرده
    هرجا میرم برای استخدام
    هم همین رو بهم میدن
    به نظرتون چیکار کنم که به 7 میلیون درآمد در ماه برسم

  3. SEO IRAN گفت:

    قطعا 2 روش هست که میتونید درآمدتون رو بیشتر کنید:
    1. دانشتون رو ببرید بالاتر و برید جاهای بهتر
    2. یک پروژه فریلنسری بگیرید و شب ها کار کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو