سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت

on page seo یا همان سئو داخلی سایت مجموعه فعالیت هایی است که در جهت بهینه سازی ساختار سایت و محتواها (مقالات) سایت صورت میگیرد. هدف از سئو داخلی این است که شما بتوانید سایت خود را برای موتورهای جستجو به گونه ای بهینه سازی و بروز رسانی(آپدیت) کنید که آن ها بتوانند راحت تر صفحات وب سایت شما را کراول کرده و آن ها را به کاربران بیشتری نمایش دهند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) راهکاری است که با آن می توانیم به نتایج جستجوی مردم راه پیدا کرده و کاربران و به نوعی مخاطبین خود را افزایش دهیم. همانطور که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اشاره کردیم راهکارهای سئو دو دسته کلی دارند. بهینه سازی داخلی سایت یا on page seo و بهینه سازی خارجی سایت یا off page seo که در این مقاله می خواهیم درباه سئو داخلی سایت صحبت کنیم.

 

سئو داخلی = کارهایی که در داخل سایت برای موفقیت در سئو انجام میشود

سئو داخلی چیست؟

on page seo

سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت یا سئو On Page، مجموعه اقداماتی است که با استفاده از بهینه سازی در داخل سایت، باعث افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو می شویم. منظور از سئو داخلی سایت، بهینه سازی محتوا و کدهای HTML وب سایت و لینک بیلدینگ داخلی سایت است. به طور ساده تر کلیه کارهایی که برای سئو در داخل وب سایت انجام می شود را سئو داخلی می گویند. مواردی که مدیر سایت امکان تغییر و دسترسی آن را دارد مثل: متن ها، محصولات، درج متاتگ ها، اضافه کردن و مدیریت لینک های هر بخش و خلاصه هر امکانی که در درون سایت وجود دارد.

سئو داخلی سایت نه تنها باعث می شود برداشت و تفسیر موتورهای جستجو از سایت شما بهتر شود، بلکه به کاربران کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. در واقع سئو داخلی سایت که خوب انجام شده باشد به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب و محتواهایی که کاربران در سایت شما مشاهده می کنند را درک کرده و ارزش آن را از دیدگاه آنها بررسی کنند و در نتایج بالاتر گوگل آنرا نمایش دهند. در نتیجه موتورهای جستجو به این وسیله به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما کمک خواهد کرد و مناسب ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه می دهد.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی وب سایت

سئو داخلی مجموعه ایی از فعالیت های (برنامه نویسی و محتوا ) است که هدف آن ایجاد یک ساختار قوی برای وب سایت است که شما را به آسانی به استانداردها و اهداف گوگل نزدیک می کند. در سئو داخلی محتوایی را که خلق می کنید باید کاربر پسند باشد و در قدم اول نیازهای اساسی کاربران را پوشش بدهد محتوای نوشته شده شما باید با کلمات کلیدی که به کار می برید سازگار و همسو باشد تا کاربران را برای مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارد.

یکی از فاکتورهای مهم در جذب کاربران تاثیر سرعت بارگذاری صفحات می باشد که نباید بیشتر از 4 ثانیه طول بکشد زیرا کاربرصفحه را می بندد و سایت شمارا ترک می کند. برای افزایش سرعت لود صفحات می توانید حجم عکس ها راپایین بیاوردید یا اینکه کدهای HTML بی مصرف را کم کنید. هدف On Page SEO بهینه سازی مواردی از جمله ( تگ های عنوان صفحه، عبارات کلیدی، محتوا ها، متا توضیحات) می باشد و به طور کلی باعث افزایش ترافیک سایت شده و رتبه سایت را در گوگل ارتقا می دهد. اگر برای سئو داخلی سایت خود به کمک نیاز دارید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

    نکات اصلی سئو داخلی سایت

    نکات سئو داخلی سایت

    نکات مهم سئو داخلی سایت

    1. انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت
    2. ساختار منو و دسته بندی سایت
    3. توضیحات متا در سئوی داخلی
    4. لینک های داخلی سایت
    5. بررسی ایندکس شدن مطالب
    6. سئوی تصاویر و رعایت نکات مربوطه
    7.  برای درک بهتر اهداف شما توسط کاربران حتما از تصاویر استفاده کنید دقت کنید که حجم تصاویر کم باشد و از تگ های ALT نیز استفاده کنید
    8. در سئو داخلی بهتر است تعداد کلمات نوشته شده بیش از 900 کلمه باشد زیرا اهمیت بیشتری پیدا می کند.
    9.  باید محتوای خود را بهینه سازی کنید به این معنا که شما باید یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی فرعی بنویسید، کلمات کلیدی باید باهم مرتبط باشند و از تکرار بیش ازحد آنها خود داری کنید.
    10. به صفحات داخلی سایت حتما لینک بدهید زیرا گوگل متوجه می شود که صفحات با ارزش تری هم در سایت دارید، لینک ها را در فوتر و ساید بار ایجاد نکنید
    11. در سئو داخلی باید سرعت بارگذاری صفحات بالا باشد زیرا باعث جذب کاربران به سایت می شود
    12. محتوایی که می نویسید باید خوانا و مفهوم باشد به این معنا که موارد لیست شده را شماره گذاری کنید،اطلاعات مهم خود را برجسته کنید و متن شما باید عنوان مشخص داشته باشد
    13. لینک دهی به سایت های خارجی با کیفیت را فراموش نکنید زیرا برای موتورهای جستجو مهم و ارزشمند است
    14. برای هر صفحه URL ایجاد کنید و ازکلمات کلیدی هم برای آن استفاده کنید.
    15. فراموش نکنید که به دسته بندی ها و برچسب ها در هر پست لینک بدهید

    بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی سایت

    عکس ها و تصاویری که در یک وب سایت قرار داده می شود می بایست در قدم اول کم حجم باشند و بهینه شده باشند ولی این به این معنی نمی باشد که عکس ها کیفیت نداشته و یا کم کیفیت باشند. نرم افزارهایی مانند فتوشاپ ابزاری برای بهینه کردن تصاویر وب سایت دارند که به آنها save for web می گویند. یکی از کارهای مهمی که برای بهینه سازی تصاویر و بهبود سئو داخلی سایت می بایست انجام شود alt می باشد که برای گوگل اهمیت بسیاری دارد که تصاویر وب سایت alt داشته باشد. alt در واقع متن جایگزینی برای تصویر بوده که می توان آنرا به فارسی نیز وارد کرد. همچنین در نامگذاری تصاویر از حروف فارسی استفاده نکنیم و با استفاده از خط فاصله اسامی را از هم جدا کنیم.

    انتشار محتوای با کیفیت

    درباره محتواهایی که در وب سایت خود می خواهید آن ها را انتشار دهید و نحوه تولید یک محتوای با کیفیت بارها در مقاله های قبلی صحبت کرده ایم. محتوای با کیفیت بدون سئو هم می تواند برای کسب رتبه و جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو مفید و موثر باشد و بدون شک اگر با تکنیک های سئو همراه باشد که دیگر تاثیر گذاری بهتری را برای سایت شما به همراه خواهد داشت.

    اما سوالی که برای همه شما امکان دارد به وجود آید این است که محتوای با کیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد. ما به شما خواهیم گفت که ویژگی یک محتوای با کیفیت چه چیزهایی می تواند باشد. از ویژگی های مهم و تاثیر گذار در محتوای با کیفیت این است که محتوایی که تولید کرده اید در راستای وب سایت و کسب و کار شما باشد و از عناصر جذب کننده در آن استفاده کرده باشید.

    یعنی اینکه سعی کنید در محتواهای خود به گونه ای عمل کنید که برای کاربر جذاب بوده و خواننده را ترغیب به خواندن آن محتوا تا انتها کند. محتوایی که تولید می کنید باید مفید باشد و دارای حجم بالایی باشد. سعی کنید در محتواهای خود از هرگونه تعصب و جهت گیری در زمینه خاصی خودداری کنید.

    بهینه سازی عنوان

    برای آنکه بتوانید این نکته از سری نکات سئو داخلی سایت که باید بدانید را بهتر درک کنید خودتان را در جایگاه یک کاربر تصور کنید که می خواهد وارد سایت شما شود. برای شما چه مسائلی می توانند در زمان جستجو گوگل جذاب و سوال برانگیز بوده و بخواهید روی آنها کلیک کنید؟! به نظرتان جذابیت عنوان صفحه می تواند شما را ترغیب به وارد شدن به سایت کند یا مفهومی بودن آن؟! شاید هم توضیحات متا هستند که برای شما جذابیت دارند؟!

    اگر کاربرانی که وارد سایت شما می شوند یک وبگرد حرفه ای باشند که تایم زیادی را در طول روز به این موضوع اختصاص می دهند که به دنبال اطلاعات جدید باشند بدون شک مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم برایشان مهم بوده و به آن دقت دارند. اما برخی دیگر از افراد هستند که تجربه چندانی دراین زمینه ندارند و به صورت رندم بر روی عنوان هایی کلیک می کنند که برایشان جذابیت دارد. بنابراین اگر شما بتوانید یک عنوان جذاب برای مخاطبین سایت خود تولید کنید، می توانید کاربران زیادی را ترغیب کنید که وارد سایت شما شوند. این یکی از مهم ترین تکنیک های سئو داخلی سایت بود.

    on page seo

    نکات مهم سئو داخلی سایت

    بهینه سازی محتوای وب سایت

    مواردی که در متن بالا درباه نکات سئو داخلی سایت به آن ها اشاره کردیم بدون اینکه شما محتواهای سایت خود را بهینه سازی کنید می توان گفت که هیچ تاثیری در روند سئو سایت شما نخواهند داشت. در نتیجه می توانیم بگوییم که بهینه سازی محتوای وب سایت از مهم ترین نکات سئو داخلی سایت است که باید به آن اهمیت بسیاری داده شود.

    مهم ترین مسئلها ی که در بهنیه سازی محتوا باید در نظر داشته باشید جایگذاری عبارت های کلیدی می باشد. شما در محتواهایی که تولید می کنید از یک عبارت کلیدی اصلی و چند عبارت کلیدی فرعی استفاده خواهید کرد. یعنی باید متن محتوای خود را با یک عبارت اصلی آغاز کنید و با توجه به میزان محتوایی که دارید تولید می کنید در پاراگراف های مختلف محتوا حداقل یکبار از آن استفاده کنید. عبارت های فرعی هم به همین شکل می باشند تنها با این تفاوت که استفاده از آن ها نسبت به کلمه کلیدی اصلی کمتر می باشد.

    موتورهای جستجو همچون گوگل با توجه به تعداد دفعاتی که شما از عبارت های خود در محتوا استفاده کرده اید می توانند متوجه اصلی و فرعی بودن آن ها شوند به همین خاطر باید بعد از اینکه محتوای شما به اتمام رسید به خوبی آن را بررسی کرده تا مشکلی به وجود نیاید.

    لینک های داخلی

    لینک های که شما به صفحات داخلی سایت خود می دهید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و دلیل آن هم این است که انگار شما دارید برای خود یک فضای وب گستر ایجاد می کنید. فراموش نکنید اولین مسئله که خزنده گوگل می تواند صفحه ای از صفحات وب سایت شما را پیدا کند دنبال کردن همین لینک ها می باشد.

    بنابراین اگر در صفحات سایت شما لینکی وجود ندارد باعث می شوید که خزنده گوگل صفحه شما را به صورت کراول کرده و از آن خارج شود و این شما هستید که نباید چنین اجازه ای به آن بدهید و باید هر کاری می توانید انجام دهید تا خزنده گوگل در سایت شما بماند.

    استراتژی صحیح لینک سازی داخلی

    اینکه شما فقط به سئو خارجی توجه داشته باشید و بخواهید سایت خود را با رپرتاژ، بنر و… در نتایج جستجو بالا بیاورید کار بسیار اشتباهی است. یک استراتژی سئو موفق باید از سئو درون صفحه و سئو خارج از صفحه تشکیل شده باشد. اگر می خواهید لینک سازی داخلی خود را اصلاج کنید و یا سایت نوپایی هستید که تازه می خواهید یک استراتژی لینک سازی صحیح تدوین کنید باید به نکاتی توجه کنید. مراحل تدوین استراتژی صحیح سئو داخلی سایت عبارتند از:

    1. ابتدا تمامی محتواهای سایت خود را به همراه پوزیشن آنها مشخص کنید.
    2. کلماتی که می خواهید با آنها رتبه بندی شوید را انتخاب کنید و در راس هرم قرار دهید.
    3. مرتبط ترین و ارزشمندترین محتواهای خود را انتخاب کنید.
    4. به هر کلمه کلیدی از حداقل سه محتوای مرتبط لینک دهید
    5. حال در مرحله بعد مرتبط ترین محتواها را به محتواهایی که به لندینگ های خود لینک کرده اید لینک کنید.
    استراتژی لینک سازی داخلی

    استراتژی صحیح لینک بیلدینگ داخلی

    کارهایی که نباید در سئو داخلی سایت انجام دهید

    • بیش از یک تگ H1 در متن خود نداشته باشید.
    • تگ H2 و H3 یکسان و تکراری ایجاد نکنید.
    • از به کار بردن بیش از حد کلمه کلیدی در متن خودداری کنید. چرا که کاملا برای گوگل قابل تشخیص است.

    پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل تر، اشتباهات سئو را بخوانید.

     

    سئو داخلی

    On page seo

    برای موفقیت در سئو سایت خود با سئو ایران همراه باشید.

    پیشنهاد ما این است بعد از سئو داخلی حتما به سراغ سئو خارجی بروید. دقت کنید:

    اول سئو داخلی بعد سئو خارجی سایت

    فاکتور سئو داخلی سایت در تگ‌های هدینگ و عنوان

    یکی از نکات سئو داخلی را می‌توان استفاده و بکارگیری کلمات در تگ‌های heading در عناوین صفحات دانست، این موضوع دید روشنی را نسبت به موضوع صفحه برای کاربران ایجاد می‌کند. الگوریتم موتورهای جستجو قسمت‌های محتوای زیر هر تگ عنوان را با خوده عنوان مقایسه و بررسی می‌نماید و ارتباطی را بین آن‌ها برقرار می‌کند.

    Heading باید با قصد شکل دهی به صفحه به کار گرفته شود، حتما مطمئن شوید که Heading با محتوا همخوانی کامل دارند. کلمه کلیدی اصلی، بایستی در قسمتی از صفحه و در قسمت تگ h۱ قرار داده شود. از قرار ندادن ۱ h و یا مخفی کردن آن در صفحه به طور جدی خودداری نمایید، چرا که این تگ به کاربران و همچنین به گوگل اجازه خواهد داد تا بتوانند موضوع صفحه را به درستی درک کنند.

    اغلب وب سایت‌ها به خصوص سایت‌های وردپرسی، به طور اتوماتیک عنوان صفحه را در تگ ۱hجای خواهند داد. برای اطمینان از وجود داشتن ۱h، به قسمتی که کدهای HTML قرار گرفته‌اند توجه کنید. به منظور یافتن تگ ۱ hبر روی صفحه سایت کلیک راست کرده و سپس گزینه view-source را برگزینید و بعد از آن با زدن دکمه f۳ عبارتh۱ را تایپ نمایید.

    در زمان تعیین heading فاکتورهایی وجود دارد که توصیه می‌شود از آن‌ها بپرهیزید چرا که موجب حفظ جایگاه شما در موتورهای جستجو می‌شود، از جمله می‌توان به استفاده غیر ضروری از کلمات کلیدی در تگ‌های ذکر شده اشاره داشت.

    شما می‌توانید از پلاگین Yoast Seo در وردپرس جهت بهینه‌سازی صفحات استفاده نمایید. این پلاگین در واقع وظیفه تحلیل عوامل داخلی صفحه جهت بهبود سئو داخلی صفحات، را بر عهده دارد. از مهم‌ترین مزایای این پلاگین می‌توان به هشدار دادن در صورت بروز هرگونه مشکلی همانند هدینگ ها، تصاویر، عنوان صفحه، متا توضیحات، محتوا و غیره اشاره داشت.

    رابطه و اهمیت هدینگ با زیر هدینگ ها در زمینه سئوی داخلی

    همواره به این موضوع توجه داشته باشید که در صفحات فرود و برخی از وب سایت ها، کاربران محتوای صفحه را به طور کامل مطالعه نمی‌کنند و بازدید آن‌ها از مطالب به صورت کلی انجام می‌شود و معمولا در پی یافتن بخش‌هایی هستند که بتواند به سوالات آن‌ها پاسخ دهد و یا برای آن‌ها ارزشمند یا جذاب باشد. وجود تگ‌های Heading و subheading موجب می‌شود تا صفحه به چندین قسمت تبدیل شده و در نهایت ارائه مطلب واضح‌تر شود.

    شما با کمک گرفتن از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس می‌توانید دریابید که کاربران وب سایتتان از چه بخش‌هایی بیشتر استقبال کرده و آن‌ها را مطالعه کرده‌اند و یا این که دریابید کدام بخش‌ها جذاب نیستند و کاربران مایل به مطالعه محتوای آن‌ها نمی‌باشند. بخش هایی که برای سئو داخلی سایت نباید از قلم بیاندازیم:

    • منو سایت
    • فوتر سایت
    • ساید بار سایت
    • دسته بندی های سایت
    • سئو مقالات
    • سئو تصاویر
    • سئو ویدئو ها
    • سئو خدمات
    • سئو محصولات
    • سئو نمونه کارها

    اگر موردی جا مونده برامون کامنت کنید که همه استفاده کنیم.

    چه عواملی باعث پایین آمدن رتبه وب سایت می شود؟

    1. تولید محتوای کوتاه باعث افت رتبه سئو داخلی سایت می شود از دید گوگل محتوای کم تر از 400کلمه ارزشی ندارد و محتوای مفید باید بیش از 900 کلمه باشد
    2. گوگل محتوای تکراری و کپی شده را بی ارزش می داند و به محتوای منحصر و یکتا نمره می دهد در غیر اینصورت نمی تواند تشخیص دهد که محتوای اصلی برای کیست و جریمه می شوید.
    3. استفاده کردن از روش کلوکینگ یعنی) پنهان کردن کدها برای موتور های جستجوگر (،باعث می شود گوگل شما را به شدت جریمه کند.
    4.  به کار بردن بیش ازحد کلمات کلیدی درصفحات
    5.  استفاده کردن از ربات هایی که به صورت خودکار محتوای بی ارزش تولید می کنند گوگل در صورت شناسایی کردن این محتوا رتبه سایت را پایین می آورد

    سوالات متداول درباره سئو داخلی سایت

    ۱سئو داخلی سایت چیست؟
    سئو داخلی سایت در واقع مجموعه اقداماتی است که با کمک بهینه‌سازی در داخل سایت، موجب افزایش رتبه و همچنین ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو خواهد شد.
    ۲کارهایی که نباید در سئو داخلی سایت انجام دهید، کدام اند؟
    درج نکردن بیش از یک تگ h۱ در متن، ایجاد نکردن تگ h۲ و h۳ یکسان و تکراری و همچنین استفاده نکردن بیش از اندازه از کلمات کلیدی از جمله کارهایی است که نباید در سئو داخلی سایت انجام شوند.
    ۳سئو داخلی چه تاثیری بر سایت می گذارد؟
    زمانی که شما به درستی سئو داخلی را پیاده سازی کرده باشید گوگل سایت و اهداف شما را به خوبی درک میکند و کاربران بیشتری به سایت شما جذب می شوند و ارزش محتوا و در ادامه ارزش سایت شما ارتقاء می یابد و در نتیجه موتورهای جستجو محتوای شما را ببشتر به کاربران نمایش میدهد
    4.2/5 - (23 امتیاز)
    87 / 100

    14 Comments

    1. میلاد قاسمی گفت:

      سلام لطفا در مورد ایندکس محتویات سایت بیشتر توضیح دهدی با تشکر از سایت خوبتون

    2. سینا کرمی گفت:

      آیا نوع جمله بندی هم در سئو داخلی سایت تاثیر دارد؟

    3. مریم گفت:

      در کل صفحه اصلی باید چند تا تک h1 داشته باشیم؟

    4. SEO IRAN گفت:

      بهتره حداکثر 2 تا h1 داشته باشید. مگر در شرایط خاص و برای برخی سایت های بزرگ که به صورت عمودی افقی برنامه سئو بلند مدتی دارند

    5. نازنین گفت:

      سلام.
      می خواستم بدون سئو داخلی سایت چطور می تونه به ما کمک کنه تا سایت کامل و مفقی داشته باشیمو واینکه واقعا سئو داخلی می تونه تاثیر گذار باشه.

    6. شهره رضایی گفت:

      میشه بفرمایید در کل چند تگ h2 می توان در سایت قرار داد؟

    7. SEO IRAN گفت:

      منظورتون از در سایت مشخصا کجای سایت هست؟
      اگر صفحه ی اصلی منظورتون هست بین ۲ تا ۴ عدد
      اگر برای پست ها منظورتونه حداکثر ۲ عدد
      بهترین حالته

    8. ferbesh گفت:

      جناب مشتی 😉
      اگر اهمیت سئو داخلی سایت رو جدی نگیرید کل سایت از بین میره

    9. هانیه مرادی گفت:

      کلمات کلیدی چندبار تکرار کنیم نسبت به متن چجوری تشخیص بدیم تعداد تکرارشو؟

    10. مهسا گفت:

      حداکثر از چندتا لینک داخل متن می تونیم استفاده کنیم؟

    11. SEO IRAN گفت:

      بستگی به سایت و پیشینه اون داره
      اما
      معمولا ۳ تا ۵ لینک

    12. SEO IRAN گفت:

      این موضوع به چگالی کلمات یا Keywords density مربوط هست.
      معمولا برای متون ۱۲۰۰ کلمه ای بیشتر از ۵ مرتبه و کمتر از ۱۲ مرتبه توصیه میکنیم که به سئو کمک کنه

    13. SEO IRAN گفت:

      این موضوع مربوط به آموزش های خزنده ها و گوگل ایندکسین. میشه
      لطفأ آموزش های مربوطه رو بخونید و در آموزش مربوطه بپرسید

    14. ارسلان72 گفت:

      خیلیا میگن سئو خارجی و لینک سازی مهم تره و تاثیر بیشتری روی سئو سایت داره
      در صورتیکه اصلا اینطور نیست
      بدون سئو داخلی
      سئو خارجی سایت اصلا مفهومی پیدا نمیکنه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 1 =

    آموزش های سئو

    پربازدیدترین مقالات سئو سایت

    ui چیست؟

    رتبه سایت

    آنالیز سئو سایت

    اصطلاحات سئو

    سئو گوگل

    پروژه های سئو