سئو سایت دیجی کالا

سئو سایت دیجی کالا
سئو سایت

سئو سایت دیجی کالا

در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که چرا سایت دیجی کالا در سئو سایت تا این حد موفق شده؟ این مقاله توسط یکی از سئو کارانی تهیه شده که از روز اول این سایت را ملاحظه و روند تغییرات دیجی کالا را بررسی و تحت نظر داشته. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم سایت فروشگاهی دارین حتما تا انتهای این مفاله همراه ما باشید، تا بتوانید از تجربیات و دانش دیگران استفاده کنید و در مسیر درست گام بردارید.

تاریخچه سایت دیجی کالا

در ابتدا کمی راجع به روند توسعه سایت دیجی کالا توضیح می دهیم تا سپس بهتر بتوانیم سئو این سایت را بررسی کنیم.

در سال 1385 دیجی کالا شروع به کار کرد ، توجه کنید آن زمان در ایران فروشگاه آنلاین موفقی نداشتیم

البته مشکلات برنامه نویسی و توسعه سایت هم زیاد بود (نه فقط برای دیجی کالا برای همه ی مدیران وب)

در سال 1386 دیجی کالا کمی در بین طراحان سایت مطرح شد اما هنوز مقبولیت خاصی نداشت

در سال 1387 طراحی سایت بهتر شد و در بین طراحان سایت قدیمی توانست دارای اسم و رسم شود

در سال 1389 سایت فروش خوبی بدست آورد و می توانست روی توسعه خود راحت تر تمرکز کند

در سال 1390 با توجه به طراحی جدید تر و فروش بدست آمده سایت هر ساعت بروز می شد و در گوگل هم راحت تر دیده می شد ، چرا که بخش های مختلف محصولات را توانست پوشش دهد

در سال 1391 این شرکت یکی از برگزیده های جشنواره وب شد ، با شرکت سرآوا وارد شراکت شد و وتوانست وارد تبلیغات گسترده شود

در سال 1392 دیجی کالا در بین مردمی که با اینترنت سر و کار داشتند کاملا شناخته شد ، یکی از اتفاقاتی که کمک کرد به بزرگ شدن سایت این بود که پرسنل شرکت به حدود 200 نفر رسید و شرکت مجبور به استفاده از روش های جهانی شد ، خاطرم هست که در نیمه دوم سال دیجی کالا موفق شد روزانه به فروش 1 میلیارد تومانی و کسب بیش از 85% از سهام فروشگاه های آنلاین خورده فروشی برسد

در سال 1393 دیجی کالا با توجه به برندینگ خوب و فروش و سودآوری بالا به شدت به سراغ توسعه سایت خود رفت و حدودا از همین زمان وارد سئو حرفه ای و تخصصی شد در این دوره پرسنل دیجی کالا به حدود 700 نفر افزایش یافته بود، در نشریات داخلی و خارجی نامش بر سر زبان ها آمد جاهایی مانند Economist و Washington post راجع به دیجی کالا مقاله می نوشتند و خود این موضوعات هم به سئو سایت در آن دوره بسیار کمک کرد. اگر اشتباه نکرده باشم در همین سال دیجی کالا یکی از 10 قهرمان کارآفرینی در جهان انتخاب شد.

در سال 1394 دیجی کالا دارای ارزش 500 میلیون دلاری شد و همین امر او را در بین بزرگان تجارت فضای مجازی و غیر مجازی قرار داد به نحوی که گاها مردم برای خرید غیر آنلاین هم سری به قیمت های این سایت می زدند و به عنوان مرجع شناخته شد و مجددا همین موضوع بر روند سئو سایت تاثیر گذاشت.

در سال 1395 همکاری با شرکت DMC به عنوان مجری انحصاری تبلیغات دیجی‌کالا

سایت دیجی کالا

سئو دیجی کالا

روند سئو سایت دیجی کالا

با توجه به تاریخچه ای که در بالا از سایت آورده ایم راحت تر میتونیم این سایت رو از لحاظ سئو بررسی کنیم.

اولین نکته ای که از سئو دیجی کالا باید به آن دقت کنید ، این است که این سایت در سال 1385 راه اندازی شد و در گوگل بیش از 12 سال(تا سال 1397 شمسی) سابقه دارد.

نکته دوم این است که همانطور که ذکر شد با توجه به اینکه این سایت توانست با برندینگ درست خود را به عنوان مرجعی برای قیمت اجناس به مردم بشناساند از لحاظ ورودی دایرکت هم امتیاز خوبی در گوگل کسب کرد و از این طریق هم سئو خود را بهتر نمود.

نکته دیگر این است که این سایت در سال 1393 با راه اندازی دیجی کالا مگ توانست مقالات تخصصی خود را بیشتر کند و به سئو سایت خود با محتوای خوب کمک بزرگی نمود.

نکته دیگر اینکه از همان سال های اولیه این سایت به مخاطبان امکان درج نظرات خود را  داده بود و این یعنی تولید محتوای مردمی و اورگانیک یا همان تولید محتوای UGC آنهم بدون هزینه و در حجم زیاد که این امتیاز خود به تنهایی سئو سایت دیجی کالا را از همان روزهای نخست بسیار کمک می کرد.

نکته بعدی بکر بودن و کم بودن اطالاعات و رقیب در این حوزه بوده که خوب این سایت بزرگ تونسته از این موقعیت به نحو خوبی استفاده کنه تا مطالبش توی گوگل ایندکس بشه و رتبه بهتری بگیره

در سال 1395 دیجی کالا با توجه به تغییرات در روش های سئو آدرس مگ (بلاگ) سایت خودش رو از mag.digikala.com به digikala.com/mag تغییر داد و این تغییر هم با رویکرد کمک به سئو انجام داد و کمک شایانی به سئو حرفه ای سایت کرد.

سئو دیجی کالا

سئو سایت دیجی کالا

روش سئو سایت دیجی کالا

دیجی کالا با استفاده از روش های زیر موفق شد به جایگاه خوبی در گوگل دست پیدا کنه

  • اصلاح کدها برای افزایش سرعت سایت
  • سئو داخلی خوب
  • سئو خارجی (مانند بک لینک و رپرتاژهای مفید)
  • برندینگ موثر بر سئو
  • سوشیال سیگنال
  • تولید محتوا برای موفقیت در سئو
  • استفاده صحیح از gzip
  • استفاده از مخاطبین برای دریافت review بیشتر و کمک به سئو
  • تولید محتوای جذاب و هدف گذاری شده برای سئو

برای موفقیت در سئو سایت فروشگاهی با ما همراه باشید.

آیا امکان پیروزی در نبرد با سئو دیجی کالا وجود دارد؟

با توجه به این که در این جهان هیچ چیز به صورت دائم، ثابت نیست باید بگوییم که بله امکان پیروزی شما در نبرد با سئو وب سایت دیجی کالا وجود دارد. در طول تاریخ بسیار دیده شده که شرکت‌های بزرگی به دلیل نداشتن چابکی روزهای اول خود از پا در آمده‌اند و جایگاه خود را تقدیم شرکت‌های کوچک‌تر کرده‌اند البته در این جا نباید از نقش تلاش و کوشش بی‌اندازه‌های این شرکت‌های کوچک و نوپا غافل شد.

شرکت‌های کوچک باید همیشه امیدوار باشند و تمام سعی و تلاش خود را در جهت رسیدن به جایگاه موردنظرشان داشته باشند. این شرکت‌ها به دلیل پتانسیل بالا و انرژی بی‌اندازه‌ای که دارند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته خود برسند، تنها کافی است تکنیک‌های اساسی را در زمینه فعالیت خود به کار گیرند.

یکی دیگر از دلایلی که راه را برای پیشرفت وب سایت‌های کوچک باز گذاشته است این است که اغلب وب سایت‌های بزرگ برای اعمال تغییرات در سئو خود نیاز به انجام بروکراسی‌های زیادی دارند تا بتواند به تیم برنامه‌نویس دسترسی داشته باشد و این در حالی است که وب سایت‌های کوچک با این کندی سرعت رو به رو نیستند.

چطور با دیجی کالا رقابت کنیم؟

کمتر کسی در ایران را می‌توان پیدا کرد که با دیجی کالا آشنا نباشد. وبسایت غول پیکری که در آن می‌توانید از قطعات و تجهیزات خودرو تا لباس و انواع خوراکی را پیدا کرد.حالا ما چطور باید با همچین غولی رقابت کنیم؟ اصلا شانسی برای پیروزی کسب و کار اینترنتی ما در برابر همچین مجموعه بزرگی چقدر است؟

خبر خوب این است که شما می‌توانید با این فروشگاه اینترنتی بزرگ رقابت کنید اما با روشی که برای شما توضیح می‌دهم.راز رقابت با سایت های بزرگی مثل دیجیکالا، کار کردن در یک حوزه تخصصی است.

مثلا اگر شما بجار فروش انواع لباس، فقط پوشاک زنانه بفروشید، شانس رقابت و گرفتن رتبه های بالاتر برای سایت شما بیشتر خواهد شد.

تمرکز روی نقاط ضعف، راه پیروزی بر دیجی کالا

در علم بازاریابی نکته‌ای که برای غلبه بر رقیب همواره تاکید می‌شده این بوده که از نقاط ضعف آن‌ها استفاده کنید. درست است که دیجی کالا در روزهای اول آن چنان کامل بود که هیچ گونه ضعفی نداشت و هیچ کس توانایی مقابله با آن را نداشت اما امروزه این چنین نیست.

برندهایی همچون بامیلو در گذشته قصد مبارزه با دیجی کالا را داشته اما با شکست رو به رو شد و دلیل آن هم این بود که در آن زمان پیدا کردن نقطه ضعف از برندی همچون دیجی کالا بسیار دشوار بود در حالی که اگر امروزه وارد نبرد با آن می‌شد، شانس بیشتری برای پیروزی داشت چرا که به خاطر تغییراتی که در مدل کاربری خود داده است، نواقصی را ایجاد کرده است.

امروزه دلیل ضعف دیجی کالا را می‌توان تبدیل شدن آن به مارکت پلیس دانست که شرکت‌های دیگر می‌توانند با استفاده از نقطه ضعف‌های موجود و همچنین قدرتمند کردن خود با کمک راه‌هایی همچون قیمت‌گذاری مناسب محصولات و خدمات و همچنین ارتقاء سئو سایتشان، با دیجی کالا مبارزه کنند.

سوالات متداول درباره سئو سایت دیجی کالا

1چه مواردی به موفقیت دیجی کالا کمک کرده است؟
سابقه کاری طولانی، شناخته شدن به عنوان یک مرجع قیمت کالا، استفاده از مقالات تخصصی در حجم بالا، امکان درج نظرات در وب سایت، ایندکس شدن تمامی مطالب در گوگل را می‌توان مهم‌ترین دلایلی دانست که به پیشرفت بیش از پیش دیجی کالا کمک کرده است.
2روش‌ های سئو سایت دیجی کالا کدام اند؟
سئو داخلی و خارجی خوب، سوشیال سیگنال، استفاده صحیح از gzip، برندینگ موثر بر سئو و همچنین تولید محتوای مناسب از جمله روش‌هایی است که دیجی کالا برای سئو وب سایت خود از آن‌ها استفاده کرده است.
3آیا مکان بدست آوردن جایگاه دیجی کالا وجود دارد؟
بله، مطمئنا هر برندی با تلاش و کوشش، دستیابی به سئو بهتر، ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر و همچنین استفاده از نقاط ضعف دیجی کالا یا هر رقیب دیگری به راحتی می‌تواند به جایگاهی که می‌خواهد، دست یابد.

آموزش های مرتبط با سئو سایت

shop seo

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت نمناک

سئو سایت نمناک

4.6/5 - (8 امتیاز)
80 / 100

17 Comments

  1. سارا امامی گفت:

    سلام
    ممنون که سئو سایت بزرگ دیجی کالا رو بررسی کردید
    به نظرم دانش سئو توی ایران بسیار کمه کاش با همین فرمون ادامه بدید
    درود به شما

  2. مهدی طارمی گفت:

    لطفا ببیند این تحلیل از دید سئویی درسته
    که این تعداد لینک داخل منو سایت برای سئو مشکل داره؟

  3. محمد گفت:

    خیلی پایه هستی سئو ایران نشستی سئویه دیجیکالا رو بررسی میکنی ؟؟میخای همین الان 62 مورد ایراد از سئوی سایتت بدم بت؟؟؟ ;)))

  4. SEO IRAN گفت:

    درسته
    هر چه سایت کوچک تر باشه، باید منوی سایت هم خلوت تر باشه
    چون هنوز صفحات سایت خودشون خیلی قدرت ندارند چطور می خوان به سایر قسمت ها با اتصال از طریق منو کمک کنند، اما سایت بزرگی مثل دیجی کالا نه تنها براش مشکلی پیش نمیاد بلکه این براش نیازه که از منو سایت به قسمت های مختلف لینک داشته باشه.

  5. SEO IRAN گفت:

    درسته برندینگ و تعداد ورودی دایرکت و یا جستجوی نام برند بر روی سئو سایت کاملا تاثیر گذاره و دیجی کالا هم از این اتفاق نتیجه گیری خوبی کرده در سئو

  6. SEO IRAN گفت:

    لطفا ایرادات سایت رو بفرمایید تا چک کنیم.
    ممنون از توجه شما

  7. SEO IRAN گفت:

    این موضوع برای سایت های کوچک تر درسته ، اما برای سایتی مانند دیجی کالا صدق نمی کنه

  8. SEO IRAN گفت:

    بله همینطوره از سال 2015 به بعد این تاثیر بیشتر هم شده و سایت هایی مانند دیجی کالا که روی برندینگ هم به شدت حرفه ای کار می کنند نتیجه بهتری می گیرند

  9. امیر علی زیاری گفت:

    دیجی کالا به جز حالا کار سئو حتما کار پر هزینه ی تبلیغاتی هم انجام داده آیا؟

  10. حسام گفت:

    دیجیکالا در بعضی از سایت ها آن را تبلیغ کردند اینجوری باعث پنالتی آن نمی شود؟

  11. علی اکبر گفت:

    مدت ها بود دنبال استراتژی سئو دیجی کالا بودم. ممنون که تو این مقاله اطلاع دادین

  12. آرین گفت:

    سئو سایت فروشگاهی چگونه است؟

  13. روشنک رستمی گفت:

    مهمترین عامل در سئو سایت فروشگاهی دسته بندی صحیح محصولات است. که به دنبال آن باید محصولاتی که در سایت درج می کنید به خوبی سئو شده باشند.

  14. Reihane گفت:

    سلام
    با توجه به شرایط الان، اگر بخوایم یه سایت مثه دیجی کالا بزنیم، چقدر زمان میبره تا به نتیجه برسونیمش؟

  15. روشنک رستمی گفت:

    حوزه کاری دیجی کالا بسیار گسترده هست، اگر بخواهید مشابه این سایت یک سایت بزرگ داشته باشید، راه اصولی این است که ابتدا در یک حوزه با قدرت فعالیت کنید و در کلمات اصلی آن حوزه مثلا لوازم خانگی رنک خوبی بگیرید، سپس به سراغ بخش های دیگر بروید (میتوانید محصولات دیگر را وارد کنید و فروش داشته باشید اما در سئو همه بخش ها همزمان نتیجه نمیگیرید)

  16. Hamidsahnaei گفت:

    کار تیم سئو ایران
    عالیه
    7 8 ساله پیگیرتونم

  17. بنیامین گفت:

    سلام میخواهم کار کنم
    سئو
    از کجا شروع کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو