سئو کلاه سیاه چیست؟ سئو مرگبار را بشناسید

سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو سایت

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یکی از روش های سئو سایت است و افرادی که قصد بهبود رتبه سایت خود در سریعترین زمان ممکن و به هر قیمتی را دارند، از این روش غیر اصولی استفاده میکنند. در حقیقت سئو کلاه سیاه به تمام تکنیک هایی می گویند که با انجام آنها قصد جلب اعتماد گوگل را با روش های سریع، کم هزینه و بدون زحمت را دارند. هرچند در آخر ممکن است سایت خود را پنالتی کنید. پنالتی گوگل چیست

در گذشته بعضی از این تکنیک ها موجب بهبود رتبه سایت در گوگل می شدند. اما امروزه با توجه به الگوریتم های پیشرفته گوگل، تمام این تکنیک ها اسپم شناخته شده و در نهایت موجب سئو کلاه سیاه می شوند. در ادامه با ما باشید تا شما را به صورت تخصصی با سئو کلاه سیاه آشنا کنیم:

منظور از سئو کلاه سیاه چیست؟

امروزه مهمترین مسئله در انجام تکنیک های سئو سایت که افراد متخصص در این زمینه باید نسبت به آن توجه داشته باشند میزان کاربردی بودن محتوا و همچنین رضایت کاربران می باشد. چرا که بسیاری از افرادی که قصد انجام سئو سایت را دارند تنها به دنبال قرار دادن سایت خود در رتبه های برتر گوگل می باشد.

در نتیجه از میزان کاربردی بودن سایت برای کاربران غافل می شوند. در نهایت کاربران بلافاصله پس از وارد شدن به سایت آنها، خارج شده و ربات های گوگل متوجه خطا کردن سایت شما می شوند.

سئو کلاه سیاه و سفید

سئوکار مسلط بر سئو کلاه سیاه و سفید

علت به وجود آمدن سئو کلاه سیاه چیست؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که ممکن است برای بسیاری پیش آید این است که چرا افراد از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند؟ علت واضح است، کسانی که می خواهند در مدت زمان کوتاه به جایگاه های برتر برسند و از عواقب بعد هم گریزی ندارند دست به این کار می زنند. در واقع عده ای از سئوکاران فقط برای زودتر به نتیجه رسیدن و اتمام پروژه سئو کلاه سیاه انجام می دهند که به نوعی کلاه برداری محسوب می شود. در اصل هیچ سئوکار حرفه ای برای سایت شخصی خود از این روش استفاده نخواهد کرد و سئو کلاه سفید حرفه ای ترین و ماندگارترین روش سئو است.

از کجا بفهمیم روش سئوکار سیاه نیست؟

همانطور که گفته شد برای انجام سئو سایت باید یک سری تکنیک انجام دهید تا بتوانید توجه ربات های گوگل را به سمت خود جلب کنید. اما باید از انجام یک سری تکنیک ها هم بسیار پرهیز کنید. علاوه بر اینها شما باید محتوا هایی تولید کنید تا بسیار کاربردی و مفید بوده و همچنین با محصولات و خدمات سایت شما مرتبط باشد. چرا که در صورتی که مقالات و محتوا های شما با خدمات و محصولات و خدمات شما نا مرتبط باشد، نه تنها موجب بهبود سئو سایت خود نشده اید بلکه دچار سئو کلاه سیاه خواهید شد. به علاوه کسانی که به شما وعده های دروغ می دهند کاملا مشخص هستند. این نکته را به خاطر باشید که ساده ترین کلمه برای سئو حداقل به شش ماه زمان نیاز دارد.

سئوکار کلاه سیاه

سئو به روش کلاه سیاه

مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه

با خواندن مطالب بالا دریافتید که مهم ترین هدف شما نباید تنها قرار گرفتن در رتبه های بالای serp گوگل باشد، باید بسیار به رضایت کاربران توجه کنید. در ادامه می پردازیم به برخی تکنیک هایی که ممکن است با انجام آنها دچار سئو کلاه سیاه برای سایت خود شوید.

تیرباران محتوا با کلمه کلیدی Keyword Stuffing

در گذشته شما می توانستید با تکرار زیاد کلمات کلیدی در محتوا رتبه های خوبی کسب کنید، اما امروزه با وجود الگوریتم های جدید گوگل دیگر این روش پاسخگو نیست! و حتی بسیار برای سئو سایت شما ضرر دارد. همانطور که میدانید زیاده روی در انجام هر کاری موجب آسیب دیدن می شود و به آن Keyword Stuffing گفته می شود.

در نتیجه در استفاده از کلمات کلیدی نباید زیاده روی کرد، چرا که این اقدام توسط ربات های گوگل شناسایی شده و مرتکب سئو کلاه سیاه می شوید. اگر مقاله ای مشاهده کردید که از کلمات کلیدی خود چندین بار در هر پاراگراف استفاده کرده است، بدانید که راه “تیرباران محتوا” با کلمه کلیدی را پیش گرفته است. در نتیجه توصیه شرکت سئو ایران به شما این است که سعی کنید در هر پاراگراف تنها 1 الی 2 بار از کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا موجب بهبود سئو سایت خود شوید.

رعایت چگالی کلمه کلیدی

تیرباران محتوا با کلمه کلیدی Keyword Stuffing

دزدیدن محتوای دیگران

یکی از مهم ترین شعار هایی که ممکن است به گوشتان خورده باشد این است که “محتوا پادشاه” است. یعنی هرچه شما بتوانید محتوایی کاربردی تر و استثنایی تر تولید کنید، کاربران بیشتر به آن توجه کرده و در نتیجه ربات های گوگل متوجه کیفیت بالای محتوا های سایت شما می شوند.

البته ناگفته نماند یونیک بودن و یا اصیل بودن محتوا شرط کسب امتیاز محتوا برای سایت شما می باشد. یعنی به هیچ عنوان نباید از محتوای سایت های دیگر به صورت مستقیم استفاده کنید. برای جلوگیری از این مورد الگوریتم پاندا گوگل کار خود را به نحو احسن انجام می دهد.

استفاده از تکنیک Cloaking

یکی دیگر از خطرناک ترین تکنیک ها که انجام آن در واقع بازی با دم شیر است، تکنیک پنهان سازی و یا همان Cloaking می باشد. شما با استفاده از این تکنیک می توانید یک متنی را برای ربات های گوگل غیر قابل نمایش و برای کاربران قابل نمایش و یا بالعکس تبدیل کنید.

ممکن است در گذشته ربات های گوگل متوجه این متن ها نمی شدند. اما امروزه با وجود الگوریتم های جدید گوگل به راحتی ربات های گوگل این متن ها را شناسایی که و در نتیجه با انجام این تکنیک دچار سئو کلاه سیاه می شوید.

تکنیک Cloaking سئو

استفاده از تکنیک Cloaking

استفاده از تکنیک Sneaky Redirects

به صورت کلی ریدایرکت صفحات سایت برای سئو سایت می تواند بسیار مفید می باشد. چراکه شما از طریق این روش می توانید صفحاتی را که قصد ایندکس نبودن آنها را دارید، ریدایرکت کنید به صفحه مورد نظر خود. اما این تکنیک ممکن است برای برخی افراد به نحو دیگری انجام شود.

برخی افراد با استفاده از این تکنیک قصد فریب دادن ربات های گوگل را داشته به نحوی که ربات های گوگل محتوایی مشاهده می کنند که با محتوای کاربران در تضاد است. و یا ممکن است کاربر با گوشی همراه یک نوع محتوایی مشاهده کند و با صفحه دسکتاپ، محتوای دیگری را! در نتیجه به این تکنیک می گویند Sneaky Redirects که انجام آن موجب سئو کلاه سیاه برای سایت شما می شود.

“خرید لینک” بزرگترین اشتباه در سئو سایت

امروزه بسیاری از افرادی که قصد دارند تا به سرعت و با هر روشی موجب بهبود رتبه سایت خود شوند، از روش خرید بک لینک استفاده می کنند. این روش توسط جناب آقای مت کات از متخصصان سئو، بدترین تکنیک از نظر سئو کلاه سیاه معرفی شده است. این روش به راحتی برای ربات های گوگل قابل شناسایی بوده و افرادی که از این روش استفاده می کنند به احتمال بسیار زیاد دچار پنالتی گوگل خواهند شد.

نکته: این موضوع در شرایطی صدق می کند که شما بدون برنامه ریزی و عدم دانش لازم بک لینک خریداری کنید. این کار حتما باید با آنالیز تمام شرایط صورت بگیرد تا سئو کلاه سیاه محسوب نشود.

وجود کامنت های اسپم

یکی دیگر از تکنیک های مخرب دیگر استفاده از کامنت های اسپم چه از سمت شما و چه از سمت دیگران می باشد. این روش به گونه ای است که شما با قرار دادن لینک سایت خود در قسمت کامنت یک سایت غیر مرتبط با سایت خود، قصد لینک سازی خارجی برای سایت خود را دارید.

این اقدام بسیار ممکن است شما را دچار پنالتی گوگل قرار دهد. و یا اگر شما کامنت دیگران را بدون بررسی تایید کنید و اگر در آن یک لینک غیر مرتبط با سایت شما باشد می تواند بسیار از ارزش سئو سایت شما بکاهد.

سئو کلاه سیاه

روش های سئو کلاه سیاه

آموزش فرار از سئو کلاه سیاه

با خواندن مطالب بالا متوجه شدید که سئو کلاه سیاه بسیار برای سایت خطرناک و مضر بوده و به شدن باید از انجام تکنیک های آن دوری کنید. در ادامه برخی از بهترین ترفند ها برای فرار از سئو سایت کلاه سیاه را با یکدیگر بررسی می کنیم:

فریب ندادن گوگل

یکی از بهترین ترفند ها که برای بهبود سئو سایت خود باید به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن ربات های کاربر به عنوان یک کاربر می باشد. چرا که پیشنهاد گوگل به افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند این است که موجب ایجاد یک تجربه بسیار عالی برای کاربر نسبت به سایت شما می باشد. و همچنین باید دست از فریب دادن ربات های گوگل برداشته و نسبت به حل مشکلات سایت خود اقدام کنید.

تولید محتوای کاربردی و با کیفیت

حتما به محتوای سایت خود دقت داشته باشید، چرا که هرچه محتوای سایت شما کاربردی باشد، کاربر تجربه بهتری نسبت به سایت شما داشته و در نهایت نرخ تعامل و بازدید کاربران نسبت به سایت شما بالاتر می رود.

خرید و فروش نکردن لینک

همانطور که گفته شد خرید لینک می تواند بسیار موجب متضرر شدن سایت شما شود. پس در نتیجه از خرید و یا فروش لینک بدون اطلاع کافی از شرایط بسیار پرهیز کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید دستورالعمل ها و قوانین FTC را مشاهده نمایید یا از مشاوران سئو سایت ایران کمک بگیرید. سئو کلاه خاکستری شاید ذر این زمینه کمک بیشتری به شما کند.

خرید بک لینک

خرید و فروش بک لینک

جمع بندی

با خواندن مطالب بالا در یافتید که انجام تکنیک های سئو کلاه سیاه تا چه اندازه می تواند برای سایت شما مخرب باشد. در نتیجه از انجام آنها باید به شدت پرهیز نمایید. ما در این مقاله شما را با برخی از مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه آشنا کردیم تا بتوانید با شناخت دقیق آنها، مرتکب انجام آنها نشوید. همچنین در آخر با بهترین راه های فرار از این روش سئو مخرب آشنا شدید و دریافتید که “محتوا پادشاه” سایت بوده و بهتر است روی تولید محتوا برای سایت خود بسیار توجه کنید تا برای کاربر مفید و کاربردی باشد.

سوالات متداول

1آیا سئو کلاه سیاه به سایت آسیب می رساند؟
بله، شما با انجام این تکنیک ها موجب جریمه شدن سایت خود توسط گوگل می شوید که بسیار برای سایت مضر است.
2مهم ترین مزیت سئو کلاه سیاه چیست؟
مهمترین ترین مزیت سئو کلاه سیاه، صرفه جویی در زمان است که باعث می شود در مدت زمان کمتری به نتیجه برسید اما قطعا در آینده با عواقب آن مواجه خواهید شد.
3به چه میزان می توان از کلمات کلیدی در محتوای سایت استفاده کرد؟
شما نباید بیشتر از یک اندازه ای از کلمات کلیدی خود استفاده کنید و پیشنهاد ما به شما استفاده از کلمات کلیدی به ازای هر پاراگراف یک عدد می باشد.
4.3/5 - (3 امتیاز)
82 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو