شناسایی کلمات کلیدی

شناسایی کلمات کلیدی
سئو سایت

کلمه کلیدی

کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران برای پیداکردن موضوع مورد نظرشان در موتور های جستجوی گوگل در پی آن هستند. کلمه کلیدی در حقیقت معرفی کننده محتوای یک وب سایت است. استفاده از کلمات کلیدی یکی از تکنیک های بهینه سازی وب سایت یا همان سئو است.

کلمه کلیدی از مهم ترین فعالیت های بازاریابی می باشد. هنگامی که شما می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید می بایست محتواهایی منتشر شده در وب سایت شما به گونه ای باشد که بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورید تا زمانیکه کاربران برای جستجو و سرچ مطلب مورد نیاز خود به وب سایت شما مراجعه می کنند بتوانند به آنچه مورد نیازشان است دسترسی داشته باشند. پس به کار بردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حرفه و کسب و کار شما می تواند یکی از راه های ارتباط سئو با بازاریابی محتوا باشد.

کلمات کلیدی

شناسایی کلمات کلیدی

اولویت بندی کلمات کلیدی

برای استفاده از کلمه کلیدی مناسب در محتواهای وب سایت خود می بایست یکسری اولویت ها رعایت شوند. این اولویت ها عبارتند از:

1- میزان ترافیک کلمه کلیدی
2- میزان رقابت در آن کلمه کلیدی
3- میزان سودآوری کلمه کلیدی

شناسایی کلمات کلیدی

طبیعتا در زمان تولید محتوا شناسایی کلمات کلیدی بسیار اهمیت دارد زیرا تا نتوانید کلمات کلیدی مناسب و صحیح را شناسایی کنید نمی توانید محتوای کامل و جامع را منتشر کنید. برای اینکه راحت تر بتوانید کلمات مناسب را شناسایی کنید قبل از هر اقدامی از خود بپرسید که آیا کلمه به کار برده شده در محتوا برایتان درآمد زا است؟ و یا اینکه کاربران بیشتر چه عبارتی را سرچ می کنند؟ بعد از پیدا کردن پاسخ سئوال هایی که از خود کرده اید میتوانید به راحتی برای وب سایت خود محتوا مطلوب تولید کنید و سئو سایت خود را بهتر و دقیق تر مدیریت کنید.

گوگل همواره در حال رشد و به روز رسانی می باشد و آن هم بخاطر الگوریتم هایی است که از آنها استفاده می کند. در حقیقت هدف اصلی و نهایی گوگل این است که بتواند اهداف کاربران را به خوبی درک کند و نیاز آنها را شناسایی کرده و کاربران را به آنچه می خواهند برساند. بنابراین شما به عنوان صاحب یک وب سایت برای داشتن یک سئو خوب باید به این موضوع که کاربرانتان به دنبال چه چیز هستند اهمیت دهید و تنها به دنبال شناسایی کلمات کلیدی که کاربران ممکن است آن را جستجو کنند نباشید.

کلمات کلیدی

keywords

ابزارهای انتخاب و شناسایی کلمات کلیدی

گوگل علاوه بر الگوریتم های تجزیه و تحلیل وب سایت ها یک سری ابزار هایی برای شناسایی کلمات کلیدی نیز دارد که می تواند به شما در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیز کمک کند. ابزارهای شناسایی کلمات کلیدی عبارتند از:

  • Google Keyword Planner
  • Google Trends
  • Keyword Tool.io
  •  ابزار AHREFS
  • ابزار SEMrush
  • سایت wordstream.com
  • ابزار AdWords search terms
  • سایت LongTailPro

سئو ایران

4.4/5 - (7 امتیاز)
79 / 100

2 Comments

  1. fariba گفت:

    پادکست صوتی محتوا رو هم قرار بدهید، بصورت جامع این مطلب رو توضیح بدهید لطفا
    مثلا این ابزارها چه کمکی به ما میکنند و چجور میتونند تاثیر بگذارند و اگر استفاده نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

  2. رکسانا گفت:

    برای شناسایی کلمات کلیدی میزان ترافیک کلمه کلیدی چقدر باشه مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو