معیارهای ارزیابی تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

سئو و شبکه های اجتماعی
سئو سایت

فرض کنید که قرار است شما اقدام به انجام تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی کنید. بدون شک افرادی که شما قرار است این کمپین را برایشان راه اندازی کنید از شما خواهند پرسید که چه معیارهای مرتبطی با شبکه اجتماعی وجود دارد که بتواند باعث بهبود شود و چه معیارهایی را باید ارزیابی کنید و چرا؟

پاسخی که شما در جواب به این دسته از سوال ها باید بدهید چندان هم آسان نمی باشد زیرا معیارهای بسیاری برای ارزیابی فعالیت های بازارایابی در شبکه های اجتماعی وجود دارد به همین خاطر است که تشخیص اینکه کدام معیارها را باید مورد بررسی قرار داد کاری سخت می باشد.

البته ناگفته نماند که ارزیابی عملکرد در شبکه های اجتماعی تنها نباید برای مدیرانی که شما دارید برای آن ها کار می کنید مهم باشد بلکه این موضوع برای خود شما هم دارای اهمیت است زیرا شما مسئول تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشید.

معیارهایی که برای ارزیابی تبلیغات باید در نظر داشته باشید به بهبود استراتژی محتوایی شما در شبکه های اجتماعی و بزرگ شدن کسب و کار شما کمک بسیاری خواهند کرد همچنین می توانند روند سئو سایت شما را هم تحت کنترل قرار داده و میزان ترافیک وب سایت شما را نیز افزایش دهند.

معیارهای ارزیابی تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

معیار ارزیابی شبکه اجتماعی

می دانید که در دنیای امروز کاربران و مشتریان ساعت های بسیاری را در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک سپری می کنند و همین موضوع نشان دهنده میزان ضرورت داشتن یک استراتژی مدون را نشان خواهد داد

ارزیابی و بررسی معیارهای مهم عملکرد در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند اولین قدم برای موفقیت در اجرای استراتژی شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ شما باشد.

معیارهای ارزیابی تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

ما در مقاله امروز قصد داریم شما را با برخی از معیارهای ارزیابی تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

  • بازدید منحصر به فرد در شبکه های اجتماعی
  • نرخ تعامل
  • نرخ تشدید
  • ترافیک ارجاعی از شبکه اجتماعی
  • نرخ تبدیل به کلیک
  • نرخ بانس ریت

بازدید منحصر به فرد در شبکه‌های اجتماعی

از اولین معیارهای ارزیابی تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی بازدید منحصر به فرد در شبکه های اجتماعی می باشد. شاید برخی از شما دوستان و همراهان سئو ایران ندانید که بازدید منحصر به فرد یعنی چه؟ در تعریف بازدید منحصر به فرد باید بگوییم که معیاری است که چند نفر در معرض نمایش تبلیغات و یا محتوای شرکت شما قرار می گیرند بدون شک هر چه این معیار بالاتر باشد نتیجه مطلوب تری را شما بدست خواهید آورد و همچنین آگاهی از برند شما برای دیگران بیشتر خواهد شد.

طبیعتا بدون داشتن آگاهی لازم درباره یک برند فعالیت های آن برند هم با شکست مواجه خواهد شد به همین خاطر است که بازدید منحصر به فرد از معیارهای بسیار مهم می باشد. پس برای ینکه بتوانید کسب و کار خود را در دنیای اینترنت امروز رونق دهید نیاز دارید که بر روی برند خود کار کنید تا یک برند تاثیر گذار را برای کاربران و کسب و کار خود تهیه نمایید.

فراموش نکنید در صورتیکه بازدیدهای منحصر به فرد شما افزایشی نداشته باشند موفقیتی هم بدست نخواهید آورد زیرا شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید میزان ورودی های وب سایت خود را هم افزایش دهید.

نرخ تعامل

نرخ تعامل شبکه های اجتماعی

نرخ تعامل

نرخ تعامل هم به شما می گوید چه تعداد از کاربران توانسته اند با محتوایی که شما در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشته اید تعامل برقرار کنند که این تعامل می تواند در شکل های مختلفی همچون کامنت، لایک، به اشتراک گذاری، کلیک و ذخیره‌سازی باشد.

با داشتن بازدید منحصر به فرد زیاد و نرخ تعامل پایین موفقیت شما بسیار سخت خواهد شد و این یک مشکل اساسی است زیرا در صورت تعامل برقرار نکردن افراد با محتوای تولید شده از جانب شما این شما هستید که با مشکلاتی همچون افت کاری مواجه خواهید شد.

نرخ تعامل در شبکه اجتماعی به شما خواهد گفت که مخاطبین شما تا چه حدی محتوای تولید شده شما را پسندیده اند و کدام پست شما برای آن ها جالب تر بوده است

 نرخ تشدید

به تعداد فالوورهایی که پست شما را در اکانت خودشان باز نشر می کنند نرخ تشدید گویند که این نرخ نشان دهنده تعداد پست های به اشتراک گذاشته می باشد.

این موضوع را می دانید که میزان لایک ها و کامنت هایی که شما در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید تا چه حد می تواند مهم و تاثیر گذار باشد. زیرا پست های شما در اختیار افراد جدیدتری قرار خواهد گرفت و همین موضوع باعث رونق دادن به کسب و کار شما می باشد. در حقیقت فالوورهایی که پست های شما را به اشتراک می گذارند مانند افرادی عمل می کنند که برای معرفی شدن برند شما به دیگران فعالیت می کنند.

 ترافیک ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی

نکته دیگری که درباره معیارهای ارزیابی تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی می خواهیم به آن بپردازیم ترافیک ارجاعی از شبکه های اجتماعی می باشد که از این معیار برای سنجش بازدیدکنندگان وب سایت شما از شبکه های اجتماعی به کار برده می شود.

بدون شک زمانی که کاربران بر روی پست های موجود در شبکه اجتماعی شما کلیک می کنند می توانند مستقیم به وب سایت شما راه پیدا کنند که این خود یک بازدید ارجاعی می باشد و این موضوع برای بسیاری از کسب وکارها مهم و ضروری می باشد.

اینکه افراد با پست های موجود در شبکه اجتماعی شما توانسته باشند تعامل خوبی را برقرار کند بسیار خوب است ولی از آن بهتر این است که به واسطه شبکه اجتماعی بتوانند به وب سایت شما هم دسترسی داشته باشند اینگونه میزان ترافیک وب سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد و طبیعتا رتبه و جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو هم ارتقاء پیدا می کند.

Bounce Rate

نرخ بانس ریت

نرخ تبدیل به کلیک

نرخ تبدیل به کلیک یا CTR نشان دهنده این موضوع می باشد که چند درصد از افرادی که پست های شما را مشاهده کرده اند بر روی آن ها کلیک هم کرده اند.

زمانیکه کاربران بر روی پست های شما کلیک می کنند به این معنا می باشد که محتوای تولید شده شما برای آنها جالب می باشد. اما این موضوع تنها دلیل اهمیتی که این معیار دارد نمی باشد زیرا بسیاری از تبلیغات در شبکه های اجتماعی هم مانند تبلیغاتی که در گوگل وجود دارد هزینه بر می باشند

نرخ بانس ریت

آخرین معیار از معیارهای ارزیابی تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی نرخ بانس ریت می باشد که میزان پایین آن برای ما جذاب و دارای اهمیت می باشد

بانس ریت تعداد افرادی را اندازه گیری می کند که وارد لندینگ پیج سایت شما می‌شوند ولی بدون اقدام خاصی سایت شما را ترک می‌کنند. این ترک کردن سایت می تواند دلایل بسیاری داشته باشد مانند کلیک های اتفاقی.

داشتن بانس ریت پایین نشان دهنده این موضوع می باشد که سایت شما توانسته است ارزش و توجه مشتریان را به خود جلب نماید و همین موضوع باعث شده که بلافاصله سایت شما را ترک نکنند.

آموزش های مرتبط با شبکه های اجتماعی

0 2

تاثیر شبکه اجتماعی در سئو

seo sosyal medya 1050x600 1024x585

سئو شبکه های اجتماعی

5/5 - (1 امتیاز)
70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو