توییتر چیست و نحوه تبلیغ در توییتر

توییتر چیست و نحوه تبلیغ درتوییتر
سئو سایت

یکی از بزرگترین و مهمترین شبکه های اجتماعی توییتر می باشد، که بیش تراز 330 میلیون کاربر فعال در دنیا دارد، توییتر در لغت به معنی جیک جیک یا چهچهه می باشد. و کاربران خاصی را بخاطر ماهیتی که درآن دارد شامل می باشد و به عنوان یک محیط تبلیغاتی و راه کسب درآمد از اینترنت که تمام مردم دنیا از آن می توانند به راحتی استفاده کنند می باشد اما نحوه تبلیغ در توییتر چگونه است؟

شبکه های اجتماعی با اهداف مشخص و خاصی طراحی و عرضه می شوند، از همین رو یکی از شبکه های اجتماعی که کاربران زیادی را دارد و مقدار زیادی از محتوا بصورت تصویر، ویدئو، متن درآن منشر شده و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است این برنامه می باشد.

تعریف اجمالی شبکه اجتماعی توییتر

در پاسخ به سوال توییتر چیست باید بگوییم توییتر یکی از شبکه های اجتماعی است که متعلق به هر قشری از جامعه می باشد و فرقی نمی کند که شخص چه کاره باشد و در چه زمینه ای فعالیت داشته باشد. بسیاری شاید بر این باور باشند که توییتر یک شبکه پیام رسان است ولی این طور نیست همانطور که قبل تر هم اشاره نمودیم این شبکه به این منظور اطلاع رسانی ساخته شده است و در واقع میتوان آن را یک شبکه خبری نامید که همه افراد در هر قشری می توانند اخبار خود را در قالب یک توییت در آن گذاشته و دیگران را خبر نمایند. مثلا فلان خواننده از آلبوم جدیدش می گوید و یا فلان مدیر عامل شرکت بزرگ از تولید محصول جدیدی خبر می دهد.

معرفی شبکه اجتماعی توییتر

توییتر چیست

این برنامه درسال 2006 به واسطه شخصی به نام جک دورسی راه اندازی شد، در واقع می توان گفت این برنامه مناسب همه افراد می باشد، ولی اکثرا افراد معروف مثل سیاستمدارها، مدیران، سلبریتی ها، کارشناسان در حوزه های مختلف و خبرنگاران در این برنامه حضور دارند. از ویژگی های توییتر حجم بالای تبادل می باشد، پیام ها در این برنامه اکثرا در طول روز ارسال شده و اکثرا بصورت متن بین کاربران رد و بدل می شوند.

این موضوع نشان می دهدکه کاربران اکثرا در لحظه بر روی این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. با آنکه در توییتر محدودیت کاراکتر وجود دارد ولی با این حال توییتر یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در دنیاست که هشتگ هایی که در آن استفاده می شود به روز می باشد که همین موضوع باعث شده تا طرفداران زیادی را شامل شود. در این شبکه اجتماعی اکثرا افراد با لحنی خودمانی و راحت با هم در تبادل هستند.

اگر این برای شما سوال شده است که شبکه های پیام رسان مانند اینستاگرام هم همین کار را انجام می دهند باید بگویم که، برتری توییتر در خبر رسانی به این دلیل است که سرعت بیشتری دارد و آن هم به این دلیل است که امکانات انتقال پیام در این شبکه اجتماعی از سایر شبکه های اجتماعی قوی تر عمل کرده است.

تبلیغ در توییتر

در این مطلب قرار است بفهمیم که توییتر چیست و نحوه تبلیغ در توییتر به چه صورت است. یکی از شبکه های اجتماعی که خیلی هم محبوب می باشد و مورد استفاده بسیاری از افراد در ایران و خارج از کشور استT رسانه توییتر میباشد. تبلیغات در توییتر می تواند به کسانی که می خواهند کسب کار خود را گسترش دهند کمک خواهد کرد تا بتوانند به دیگران نشان دهند که چه خدمات و محصولاتی را ارائه می دهند.

نحوه تبلیغ در توییتر چگونه است؟

تبلیغات در توییتر

تمامی شبکه های اجتماعی برای هدفی خاص تولید شده اند؛ مثلا واتس اپ به این منظور تولید شده است که مکالمات و پیام رسانی را بهبود ببخشد و همچنین امکان ایجاد تماس تصویری را فراهم آورده است یا اینستاگرام که محلی است برای بارگذاری عکس های مختلف از روزمرگی و سفر می باشد، که به کسانی که دوست دارند اطرافیان را از کارهایی که انجام می دهند آگاه سازند کمک می کند تا انها را اگاه سازند، توییتر هم یکی دیگر از این رسانه ها میباشد گه به منظور خبررسانی ساخته شده است؛ چیزی که در این رابطه مهم است نحوه تبلیغ در توییتر است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

برای تبلیغات در شبکه اجتماعی توییتر چه کار باید انجام داد؟

یکی از مهمترین سوالات در مورد تبلیغات این است که در هر شبکه اجتماعی چگونه باید تبلیغ کرد، از آنجایی که شبکه های اجتماعی بیشترین مخاطب را نسبت به ابزار های دیگر در دنیای مجازی دارند بهترین مکان برای تبلیغات هستند، برای این که بتوانید از این فضای پر مخاطب بیشترین بهره را ببرید، نیاز دارید که اطلاعاتی در مورد کاربران و خلق و خوی آنها داشته باشید و بدانید که از شما چه محتوای تبلیغاتی را طلب می کنند

نحوه تبلیغ در توییتر هم درست از این قانون پیروی می کند و بایستی برای این که مخاطبان بیشتری جذب تبلیغات شما شوند، اول بدانید که کاربرانی که در توییتر هستند چه چیزی را از شما میخواهند، معمولا کسانی که در توییتر فعالیت دارند دائما در حال اطلاع رسانی از اخبار روز هستند یا در مورد گروهی خاص به صحبت می پردازند. پس محتویات تبلیغاتی شما باید به همین سمت سو باشد و با ادبیات و نحوه بیانی که اغلب کاربران استفاده می کنند استفاده کیند، تا جذابیت بیشتری را برای آنان فراهم آورید.

تبلیغات در شبکه اجتماعی توییتر

انواع تبلیغات در شبکه اجتماعی توییتر

به عقیده بسیاری استفاده از توییتر برای تبلیغات زیاد مناسب نیست، اما ما به شما می گوییم که این کار می تواند بازخورد بسیار مثبتی هم داشته باشد به این دلیل که همانطور که یک خبر می تواند مانند ویروس در فضای توییتر پخش شود یک تبلیغ هم می تواند از این روند پیروی کند، استفاده از محتوای تبلیغاتی مناسب و تخصصی در این زمینه می تواند کمک بسیار زیادی باشد.

تبلیغات در توییتر

درباره نحوه تبلیغ در توییتر باید بگوییم با آنکه تبلیغات در توییتر به ظاهر مدل فعالیتش با شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا اینستاگرام یکسان می باشد، ولی درتوییتر نوع تبلیغات پلن های ویژه و مخصوص به خودش را دارد. بسیازی از کمپین های بزرگ دنیا از این برنامه استفاده می کنند. ولی برای افرادی که دارای اکانت شخصی می باشند این امکان وجود دارد که بتوانند تبلیغات خود را انجام بدهند.

در توییتر تبلیغات به سه مدل انجام می شود که بصورت پلان های پولی می باشد:

  1.  توییت های تبلیغات
    مشخصات آگهی ومحتوای تبلیغاتی در این توییت ها وجود دارد و به همین علت درنتایج جستجو و تایم لاین افرادی که بالاترهستند در توییت های دیگر قرار دارند.
  2. تبلیغات حساب کاربری
    در توییتر علاوه برتبلیغات دیگر امکان تبلیغات اکانت ها وجود دارد و افراد می توانند با این شیوه تبلیغاتی اکانت های شخصی خود را به دیگران معرفی کنند و برای آنکه بتوانند فالورهای زیادی را جذب کنند باید در قسمت بالای نتایج بیشتر جستجو و تایم لاین قرار بگیرند.
  3. ترندهای تبلیغاتی :
    درباره ترندهای اجتماعی که یک نحوه تبلیغ در توییتر است باید بگوییم این نوع از ترندها اکثرا با هشتگ ها دیده می شوند و طرفدارای بی شماری را شامل می شوند به همین علت مهم ترین وداغ ترین موضوعات در توییتر نشان می دهند.
تبلیغات در توییتر

تبلیغات توییتر

تبلیغات در توییتر به چه صورت شروع می شود؟

با توضیحات بالا و آگاهی در مورد اینکه تبلیغات در توییتر یکی دیگر از موارد استفاده از توییتر می باشد. قبل از دانستن نحوه تبلیغ در توییتر باید بدانید برای آنکه تبلیغات در توییتر انجام شود نیاز به مراحلی دارد که در زیر به توضیحات آن می پردازیم:

  1. شناخت مخاطب و فرهنگ توییتر
    مهمترین واولین کاری که باید به نحوه احسن آن را رعایت کرد رعایت شیوه بهتر است به صورتی صحیح و درست با فرهنگ وماهیت توییتر و نحوه فعالیت در این برنامه آشنا شویم و براساس مخاطبانی که دراین برنامه وجود دارند آن را تعیین کنیم. این شیکه اجنماعی با اینستاگرام متفاوت می باشد و اگر این محیط را با آن فضا اشتباه بگیریم دچار مشکل می شویم .
  2. پروفایلی حرفه ای را ایجادکنید
    داشتن یک پروفایل حرفه ای و مناسب با برندشخصی یا تجاری اولین مرحله در تبلیغات وبازاریابی می باشد. این برنامه هم ماننددیگر برنامه ها باید به واسطه پروفایل به بقیه مخاطبان توضیح داده شود که چه کسی هستید، در چه زمینه ای فعالیت دارید،محصولات و خدماتتان چیست و دیگر اطلاعات را درآن وارد کنید. بهتراست عکسی حرفه ای یا لوگویی خاص را برای پروفایل انتخاب شود. نکته بسیار مهمی که در پروفایل باید رعایت شود حتما باید آدرس سایت در زیر عکس وارد شود.
  3. کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید
    استفاده از کلمات کلیدی مناسب با کسب وکار و تبلیغات مرتبط به آن امری بسیار مهم و ضروری می باشد چراکه فعالیت در این برنامه روی سئو ونمایش جستجوگر گوگل موثر است به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی در قسمت توضیحات پروفایل یا دیگر بخش های آن بسیار ضروری می باشد.
  4. دنبال کردن مخاطبان دیگر
    ازبهترین کارهایی که باید با توجه به الگوریتم برانامه توییتر انجام دهیم دنبال کردن مخاطبان و همکاران در حوزه مرتبط باکسب کار خود می باشد، در این صورت شبکه سازی خوبی به وجود می آید و همچنین با مخاطبان و دنبال کنندگان دیگری آشنا شده و همچنین آن ها با ما و محصولات ما آشنا می شوند .
  5. معرفی از محصولات و خدمات
    از دیگر کارهایی که در توییتر و نحوه تبلیغ در توییتر مهم می باشد تعریف محصولات و خدماتی می باشد که می خواهیم به دیگران ارائه بدهیم. برای این کار بهتراست اخبار، برنامه ها و رویدادهای آتی را انتشارکنید تا به راحتی مخاطبان در جزیان آن قرار بگیرند و با آن ها راهی را درجهت ایجاد تعامل برقرار سازید.
  6. ایجاد محتوای جذاب
    درتوییتر با ابنکه محدودیت استفاده زیاد از کارکتر وجود دارد ولی می توان متناسب با هر نوع موضوعی تولید محتوا کرد و از عکس ها، ویدئوهای جذاب و کاربردی استفاده کرد و آن ها را اننتشار ساخت به عنوان نمونه روی ترندهای روز فعالیت کنبد و عکس ها و ویدئو های جذاب وکاربردی را انتشار دهید،مطالب را درقالب رشته توییت انجام داده و از همه مهم تر اینکه لینک محتوای مربوط به سایت یا بلاگ را در توییت خود بگذارید.
  7. از ایجاد هشتگ و منش غافل نشوید
    در توییتر استفاده از هشتگ ها اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از ابزارهای تبلیغاتی قوی و مهم در تبیلغات استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه کسب وکار می باشد. باید هشتگ هایی مناسب ودرست را انتخاب کرد وبه این طریق افراد زیادی را آگاه کرد.
  8. از پلن های تبلیغاتی استفاده کنید
    درتوییتر پلن های تبلیغاتی تاثیر زیادی در تبلیغات وجود دارد و اگر ازآن ها به خوبی استفاده شود می توانیم بازاریابی خوبی را در حوزه کسب وکار در انجام دهیم.

راه های تبلیغات در توییتر

برای این که بتوانید در توییتر تبلیغات خود را داشته باشید می بایست با نحوه تبلیغ در توییتر آشنا شده و بدانید که از چه ابزار هایی می توانید استفاده نمایید، از آنجایی که تبلیغ کردن در توییتر باید با الگوریتم این برنامه سازگار باشد بهتر است تا، از یکی از شیوه های زیر استفاده نمایید.

چطور در توییتر تبلیغات انجام دهیم

تبلیغات در توییتر

توییت های تبلیغاتی

نحوه تبلیغات در توییتر با استفاده از توییت های تبلیغاتی به این صورت انجام می شود که شما محتوای تبلیغاتی که آماده کرده اید را با استفاده از توییت های متعدد در مورد این محصول انتشار میدهند، این کار به این منظور انجام می شود که کاربران بیشتری با تبلیغات شما آشنا شوند. در این هنگام تبلیغات شما در تایم لاین بالاتر از توییت افراد دیگر قرار می گیرد.

تبلیغات در حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری در تمامی شبکه های مجازی امکان پذیر می باشد، شما می توانید یک حساب تبلیغاتی برای محصول یا شرکت خود افتتاح کنید و با استفاده از آن شروع به معرفی محصول یا محصولات خود کنید. با این کار هم در جستجو و هم در تایم لاین اگر کلمه ای مشابه به محتوای شما سرچ شود تبلیغات شما به نمایش گذاشته می شود.

استفاده از ترندها

در توییتر بحث هایی که خیلی داغ می شوند را ترند می نامند که معمولا با هشتگ نمایش داده می شوند، وقتی چیزی ترند می شود در واقع نشان دهنده این است که کاربران بیشتری به سمت ان جذب شده اند و در حال بحث و گفتگو در مورد آن بحث هستند. به همین دلیل توییتر این مباحث را در صدر نشان می دهد و برای آن ها امتیازات بیشتری در نظر می گیرد.

نحوه تبلیغ در توییتر از ابتدا تا پیشرفته

همانطور که از ابتدا اشاره نموده ایم مهمترین چیز تبلیغات در توییتر این است که کاربران توییتر را روانشناسی تبلیغاتی کنید و آنچه از شما انتظار دارند را به آنها ارائه دهید. البته اگر در ابتدا ی این کار هستید ممکن است در آغاز باز خورد مثبتی از توییتر نگیرید اما هیچ عیبی ندارد هرچه جلوتر بروید تجربه شما در این زمینه بیشتر خواهد شد و مسلما در آینده ای نزدیک می توانید با استفاده از تحلیل هایی که بر روی آزمون خطا و نحوه تبلیغ در توییتر انجام داده اید به نتیجه می رسید.

روش های تبلیغات در توییتر

چطور در توییتر تبلیغات انجام دهیم

برای شروع تبلیغات در توییتر می توانید مباحث زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • فرهنگ توییتر و شناخت کاربران
  • تولید کلمات کلیدی مناسب
  • ایجاد یک حساب کاربری حرفه ای
  • فالو کردن دیگران
  • از مزایای محصولات یا خدمات خود بگویید
  • از هشتگ ها و منشن ها استفاده نمایید
  • کمپین های تبلیغاتی را فراموش نکنید

انواع کمپین های تبلیغاتی در توییتر

اگر بخواهیم از سیستم تبلیغاتی توییتر استفاده کنیم باید با مدل های کمپین های تبلیغاتی و نحوه تبلیغ در توییتر آشنا شویم و بتوانیم تشخیص دهیم هر پلن برای چه کاری مناسب می باشد در متن زیر به انواع کپمین تبلیغاتی اشاره می کنیم :

  • زیادشدن فالوئرها
    توییتر همانند همه شبکه های اجتماعی دیگر داشتن تعداد زیادی فالوئر بسیار مهم می باشد و برای آنکه بیشتر دیده شود می توانیم از کمپین مخصوص افزایش فالوئر استفاده کنیم در این صورت توییتر با دریافت هزینه معین دنبال کننده ای جدید را برای تان می آورد و با افراد جدیدی آشنا می سازد.
  • افزایش نرخ تبدیل و تبلیغات کلیکی
    یکی از بهترین شبکه های اجتماعی که برای سایت ها و بلاگ ترافیک ورودی بسیارخوبی می باشد و باعث افزایش نرخ تبدیل می باشد تا کاربران بتوانند اقدام های مورد نظرشما را اعم از (خرید محصول ،عضویت ، نصب اپلیکیشن و…) انجام بدهند در این کمپین باید با استفاده از یک کلیک بر روی لینک های مرتبط با سایت هزینه ای را دریافت کند.
  • نصب اپلیکیشن
    یکی دیگراز کمپین های جذاب توییتر کمپین نصب اپلیکیشن می باشد که با توجه به انتخاب این طرح تعداد نصب برنامه ها را می توان افزایش داد و با انتخاب طرحی دیگر می توان میزان تعامل با اپلیکیشن بیشتر شود، این روش مثل روش کلیکی می باشد.
  • افزایش نمایش ویدئو
    با پرداخت هزینه کاربران به هنگام اسکرول کردن به صورتی خودکار ویدئویی را به مخاطبان نشان می دهند. قیمت استفاده از این کمپین با توجه به تعداد نمایش ویدئو حساب می شود.

مزایای استفاده از تبلیغات در توییتر

  1. تبلیغات موثر:
    تبلیغات درتوییتر اهداف خاصی دارد چون بازدید در سایت ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تعامل می گردد. از ویژگی های بارز این روش پرداخت هزینه درصورتی می باشد که به اهداف معین شده ای رسیده باشید. به این معنا که نمایش این آگهی رایگان می باشد و فقط درصورت رسیدن به اهداف مشخص هزینه پرداخت می شود.
  2. کلمات کلیدی مورد هدف:
    قراردادن کلمات کلیدی مثل ادوردزگوگل در توییتر امکان پذیر می باشد و پست های مشخصی را که کلمه کلیدی مور نیاز در آن قرار دارند را مورد هدف قرارمی دهد.
  3. تبلیغاتی اثربخش و سریع
    از ویژگی های مثبت و موثر تبلیغات در توییتر اثربخشی و موثربودن، نتیجه سریع آن می باشد. در توییتر اخبار و مطالب به روز می باشند به همین خاطر همه درلحظه زندگی می کنند و همین امر باعث شده تبلیغات خیلی زود دیده شوند.
  4. استانداردبودن محیط توییتر
    تبلیغات در محیط توییتر با قالبی استاندارد تمایش داده می شود و امکان اشتراک گذاری، لایک کردن، کامنت گذاشتن در زیر متن ها وجود دارد.

هزینه تبلیغات در توییتر چقدر است؟

هزینه تبلیغات در توییتر برمبنای میزان تعامل یا مسایلی مانند لایک، ریتوییت، و پاسخ دادن به توییت ها می باشد. براساس این موصوع برای آن مبلغی معادل 1/35 دلاری و برای هر فالوئر 2/5 تا 5 دلار در نظر گرفته می شود.

سخن اخر

استفاده درست از فضای مجازی به نحو احسن به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید از این امکان برای درآمد زایی استفاده نمایید، اگر نحوه تبلیغ در توییتر را بلد باشید می توانید به سادگی مشتریان بیشماری را وارد کسب و کار خود نمایید.

براساس توضیحات بالا می توان گفت، توییتر یکی از جذاب ترین و منحصر به فردی می باشد که مزیت مهم آن زندگی در زمان لحظه می باشد و این موضوع باعث شده است تا تبلیغات در توییتر موثرتر و بهتر دیده شود. تبلیغات درتوییتر به دو صورت رایگان و پولی می باشد در این شبکه اجتماعی می توان به راحتی تعامل کرد و بازاریابی و تبلیغات انجام داد.

سوالات مربوط به توییتر چیست و نحوه تبلیغ در توییتر

  1. توییتر چیست؟
    یکی از بزرگترین و مهمترین شبکه های اجتماعی توییتر می باشد، که بیش تراز 330 میلیون کاربرفعال دردنیا دارد، توییتر درلغت به معنی جیک جیک یا چهچهه می باشد. و کاربران خاصی را بخاطر ماهیتی که درآن داردشامل می باشدو به عنوان یک محیط تبلیغاتی که تمام دنیا از آن می توانند به راحتی استفاده کنندمی باشد.
  2. در توییتر تبلیغات به چه صورت می باشد؟
    در توییتر می توانید بصورت توییت های تبلیغاتی، تبلیغات حساب کاربری و ترندهای تبلیغاتی تبلیغ کنید
  3. مزایای استفاده از تبلیغات در توییتر را نام ببرید؟
    از مزایای تبلیغات در توییتر می توان به تبلیغات موثر، کلمات کلیدی مورد هدف و تبلیغاتی اثربخش و سریع اشاره داشت
  4. هزینه تبلیغات در توییتر به چه صورت محسبه می شود؟
    هزینه تبلیغات در توییتر برمبنای میزان تعامل یا نسایلی مانند لایک، ریتوبیت، و پاسخ دادن به توییت ها می باشد. براساس این موصوع برای آن مبلغی معادل 1/35 دلار ئ برای هر فالوئر2/5 تا 5 دلار در نظر گرفته می شود.
  5. برای این که بخواهیم در توییتر از تبلیغات استفاده نماییم باید چه المان هایی را مورد بررسی قرار دهیم؟
    برای این که بخواهید در توییتر از تبلیغات استفاده نمایید باید بتوانید کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنید، برای این کار می توانید ابتدا از فالو کردن افراد شروع کنید و بعد با بارگذاری محتوای جذاب آنها را به سمت خود بکشید، در اخر هم می توانید با استفاده از نبوغ در تبلیغات آنها را به سمت محصول خود سوق دهید.
  6. توییتر به چه منظور طراحی شده است؟
    توییتر یکی از شبکه های اجتماعی می باشد که با استفاده از سیستم پیام رسانی گسترده کار می کند و بیشتر در زمینه اطلاع رسانی فعالیت می کند.
  7. آیا می توان در توییتر ایجاد کمپین کرد؟
    در توییتر وقتی بحثی داغ می شود به اصطلاح ان را منشن می خوانند و با نماد هشتگ نشانش می دهند، استفاده از هشتگ ها برای ایجاد تبلیغات می تواند برای شما بسیار مفید باشد و باعث پیشرفت کمپین تبلیغاتی شما شود.
  8. در میان شبکه های اجتماعی کدام یک از همه بهتر است؟
    این که کدام یک از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات خوب است یا ن یک سوال مبتدیانه است فروشندگان حرفه ای براین باور هستند که باید از تمامی شبکه های اجتماعی و یا حتی از تمامی فضای مجازی بهترین استفاده را برد و با یک تارگت گذاری موفق مشتری مستقیم مشتری هدف را نشانه گرفت.
4.7/5 - (3 امتیاز)
82 / 100

1 Comment

  1. احدی گفت:

    توییتر یه جایی که خیلی از افراد ازش اخبار دست اول میگیرن و به شدت دروغ در توییتر کمتر از اینستاگرامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو