چند وظیفه مهم یک متخصص سئو

متخصص سئو کیست؟
سئو سایت

به نظر شما یک متخصص سئو چه وظایفی دارد؟ باید در چه زمینه ای اطلاعات و دانش کافی داشته باشد؟

با ما همراه باشید تا به شما چند وظیفه مهم یک متخصص سئو را بگوییم.

متخصص سئو

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ وظایف متخصص سئو سایت برویم باید به شما بگوییم که منظور از متخصص سئو قطعا یک سئو کار ساده با حقوق کارمندی نیست. بلکه چیزی فراتر از این هاست.

متخصص سئو معمولا در شرکت هایی به عنوان مدیر سئو فعالیت دارد و کمتر پیش می آید که خود را درگیر پروژه ای کند. بلکه به جای این مسئله به بالا بردن توانایی گروه خود و آموزش هایی که آن ها نیاز است در زمینه سئو بدانند می پردازد و با نظارت کردن به کار آن ها اقداماتی که برای بهینه سازی سایت ها نیاز است را به شکل استاندارد و اصولی به تیم خود خواهد گفت.

می دانید که سئو چند زیر مجموعه دارد سئو داخلی و سئو خارجی. افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند با توجه به دانش و مهارتی که دارند در این مجموعه ها به فعالیت خواهند پرداخت.

در حقیقت کل کار سئو به این دو بخش تقسیم خواهد شد که هر بخش اصول مربوط به خود را دارد و در فضاهای کاملا جدا از هم می باشند.

شما در سئو داخلی سایت بیشتر به استاندارد سازی ساختار سایت، تولید محتوا و لینک سازی بین صفحات مختلف داخل سایت خواهید پرداخت و در سئو خارجی به بک لینک و سوشیال مدیا می پردازید و با انجام فعالیت های مربوط به این بخش، از خارج سایت، برای وب سایت موردنظر اعتبار سازی و سئو می کنید.

متخصص سئو هم در بخش سئو داخلی سایت و هم در بخش سئو خارجی سایت مهارت کافی را دارا می باشد و این دو زیر مجموعه را به گونه ای با یکدیگر هماهنگ می کند که پروژه مورد نظر به جایگاه لازم خود در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کند.

 چند وظیفه مهم یک متخصص سئو


وظیفه مهم یک متخصص سئو

چند وظیفه مهم یک متخصص سئو

متخصص سئو علاوه بر دانش و مهارت کافی درباره سئو داخلی و خارجی سایت وظایفی هم بر عهده دارد که ما می خواهیم به چند وظیفه مهم متخصص سئو در این مقاله اشاره ای داشته باشیم.

تعیین استراتژی مبنی بر شرایط ویژه سایت

اولین وظیقه متخصص سئو تعیین استراتژی های سایت می باشد. هر وب سایت با توجه به فیلد کاری، رقبا و کلمه کلیدی که دارد استراتژی های خاصی را هم برای رسیدن به جایگاه برتر در گوگل نیاز دارد. در اینجا کار متخصص سئو این است که با تکنیک هایی که می داند بدون آزمون و خطا استراتژی هایی را روی پروژه مورد نظر طراحی کند تا آن پروژه به چیزی که می خواهد در نتایج گوگل دست پیدا کند.

ابزار هایی که یک متخصص سئو باید بلد باشد

مهم ترین ابزار ها برای یک متخصص سئو:

  • سرچ کنسول گوگل
  • گوگل آنالیتیکس
  • Ahrefs
  • تگ منیجر
  • kwfinder
  • keyword tool

استفاده درست از ابزار های سرچ کنسول و آنالیتیکس گوگل

فرد متخصص سئو با شناختی که از نقاط قوت و ضعف یک سایت درمورد سئو آن سایت دارد باید مرتبا در حال فعالیت هایی در زمینه آنالیز و ارزیابی آن سایت باشد تا بتواند پلن کاری خوبی را برای آن سایت پیاده کند. ابزارهایی که باید یک متخصص سئو نسبت به کار با آن ها اطلاعات لازم را داشته باشد ابزار گوگل آنالیتکس و وبمسترتولز می باشد

متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

ابزار گوگل وبمستر تولز

اولین ابزار که آشنایی با آن از چند وظیفه مهم متخصص سئو می باشد گوگل وبمستر تولز است. ابزاری به جزء بهترین و فابل اعتمادترین ابزارها برای آنالیز وضعیت سئو سایت مورد استفاده قرار میگیرد.

در این ابزار میتوان شرایط سرور، صفحات ایندکس شده، ارور های سایت، وضعیت site map و robots.txt، میزان بازدید و قوی ترین کلمات بازدید آور سایت، بک لینک ها و لینک های داخلی را با دقت بسیار بالایی مورد بررسی قرار داد.

گوگل آنالیتیکس

دومین ابزار برای آنالیز سایت گوگل آنالیتیکس است. در حقیقت این ابزار را خود گوگل برای متخصصین سئو تعبیه کرده است و یک مکمل مناسب و عالی برای گوگل وبمستر تولز می باشد. به کمک این ابزار متخصص سئو می تواند بازدید سایت، شرایط صفحات سایت، بهترین پتانسیل های سایت، میزان ماندگاری کاربر، نرخ بانس ریت، دستگاه ها و مرور گر هایی که کاربران توسط آن ها وارد سایت مورد نظر شده است و حتی شرایط سنی کاربر را مورد آنالیز قرار دهد و با اطمینان خاطر بیشتری برای سایت مورد نظر برنامه ریزی های لازم را انجام هد.

شناخت اصول تولید محتوا برای سایت

کار دیگری که جزء وظایف متخصص سئو می باشد شناخت اصول تولید محتواست. متخصص سئو باید هر آنچه نیاز است در قالب آموزش تولید محتوا به شکل استاندرد و به روز به تیم کار خود نیز آموزش دهد. چرا که بحث تولید محتوا می تواند در فرایند سئو سایت تاثیر بسیاری داشته باشد

در شناخت و بهره گیری از لینک متخصص باشد

در مقاله های قبلی سئو ایران به اهمیت لینک و دریافت آن نیز بارها اشاره کرده ایم و گفته ایم که لینک ها ابزاری هستند که مهم ترین ویژگی اینترنت یعنی همان ارتباط کاربر با سایت شما را فراهم می آورد این مسئله هم در سئو داخلی اتفاق می افتد و هم در سئو خارجی. پس کسی در این موضوع پیروز خواهد بود که استفاده درستی از لینک در سایت خود داشته باشد.

لینک هایی که در داخل سایت و محتواهای خود از آن ها استفاده می کنید با یک سری اصول و قواعد سایر محتواهای شما را به هم مرتبط می کند که این ارتباط می تواند باعث قوی تر شدن صفحات سایت شما شود

بنابراین متخصص سئو که شرایط لینک سازی خارجی و داخلی را به خوبی می داند ، ساختاری مشخص به 2 تیم زیر مجموعه یعنی تیم سئو داخلی و سئو خارجی ارائه می کند که با در نظر گرفتن آن بهترین بهره گیری از لینک را در فرایند سئو سایت داشته باشند.

مدیر سئو همان متخصص سئو است؟

مدیر سئو همان متخصص سئو است؟

آشنایی با جدید ترین الگوریتم های گوگل

گوگل همیشه برای اینکه بهترین را در اختیار کاربران خود قرار دهید به فکر بروزرسانی و آپدیت کردن الگوریتم هایی است که برای آن کار می کنند و هر کدام از آن ها روی موضوع خاصی تمرکز دارند پس متخصص سئو باید با این الگوریتم ها آشنایی کاملی داشته باشد و حتی درباره آپدیت شدن آن ها نیز مطلع باشد تا به کمک آن ها بتواند شرایط سایتی که در اختیار دارد با سایت رقیب را مورد آنالیز قرار دهد.

در واقع مهم ترین مسئله در زمینه سئو بروز بودن است حال میخواهد سئو سایت توسط یک فرد متخصص انجام شود یا یک کارمند ساده. زمانیکه اطلاعات شما درباره الگوریتم های گوگل بروز باشد موفقیت بیشتری را بدست خواهید آورد.

استفاده متخصص SEO از ابزار های آنالیزگر مثل کنسول

استفاده متخصص SEO از ابزار های آنالیزگر مثل کنسول

شناخت فضا های تبلیغاتی برای سئو سایت

در رقابت های سنگین در هر کسب و کاری این تبلیغات است که حرف اول را می زد. در سئو سایت هم این مسئله صدق می کند. وظیفه متخصص سئو این است که بهترین و موثرترین بستر را برای تبلیغاتی پروژه ای که در دست دارد شناسایی کرده و کاراهای لازم را برای تبلیغات آن سایت انجام هد.

او باید بداند که رمان مناسب برای تبلیغات چه زمانی می باشد و با توجه به شرایط سایت بهترین موقع برای دریافت انرژی خارج را برای سایت مشخص کرده و نسبت به اجرای آن اقدام کند.

معمول ترین تبلیغاتی که در زمینه سئو انجام می شود، رپورتاژ آگهی برای تهیه بک لینک و تبلیغات بنری برای افزایش بازدید سایت است.

جمع بندی

آنچه که لازم دانستیم درباره متخصص سئو و وظایف آن بدانید را در این مطلب در اختیار شما همراهان سئو ایران قرار دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد

سوال

متخصص سئو در کدام ارگان یا شرکت ها میتواند مشغول به کار شود؟

در شرکت های که سایت های بزرگی در دست دارند و افرادی سئو سایت را در دست دارند، و کمتر درگیر پروژه میشود، بیشتر مدیریت انجام میدهد

سوال 2

آیا متخصص سئو باید کار با ابزارها را بلد باشد؟ یا دانستن کار هر ابزار کافی است؟

متخصص سئو باید به همه ابزارهای سئو، آنالیز سایت خود و رقیبان و… مسلط باشد و بتواند استفاده کند

 

سوالات متخصص سئو

1متخصص سئو در کدام ارگان یا شرکت ها میتواند مشغول به کار شود؟

در شرکت های که سایت های بزرگی در دست دارند و افرادی سئو سایت را در دست دارند، و کمتر درگیر پروژه میشود، بیشتر مدیریت انجام میدهد
2 آیا متخصص سئو باید کار با ابزارها را بلد باشد؟ یا دانستن کار هر ابزار کافی است؟

متخصص سئو باید به همه ابزارهای سئو، آنالیز سایت خود و رقیبان و… مسلط باشد و بتواند استفاده کند

آموزش های مرتبط با متخصصین سئو

Untitled 3 4

چگونه متخصص سئو شویم

Untitled 1 3

سئو کار حرفه ای

5/5 - (1 امتیاز)
84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 19 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو