چند ایده برای تولید محتوا

تکنیک هایی که به تولید محتوای با کیفیت کمک می کند چه تکنیک هایی هستند

این روزها هر کسی را که می بینید در هر شغل و حرفه ای که فعالیت دارد دستی بر تولید محتوا نیز دارد. در حقیقت تولید محتوا یک حرفه ای است که در هر موقعیتی که باشید می توانید آن را انجام داده و به آن به عنوان یک شغل دیگر نگاه کنید. اما مسئله مهم این است که آیا هر کسی می توانید تولید محتوای با کیفیت را در قالب های صحیح ارائه دهد یا خیر؟

اصلا تولید محتوای خوب نیاز به آموزش دارد یا نه؟! چطور باید بدانیم محتوایی که تولید می کنیم برای مخاطب و خواننده می تواند مفید و کاربردی باشد؟!

چطور باید محتوایی را تولید کنیم که مخاطب را جذب کند؟!

اینها همه سوال هایی هستند که نه تنها برای تولید کنندگان مبتدی پیش می آید بلکه کسانی که سال ها و مدت زمان زیادی است در این حرفه فعالیت دارند نیز برایشان جای سوال است که چه کار باید انجام دهند تا مخاطبین بیشتری جذب محتوا و نوشته تولید شده آن ها شوند و اینکه محتواهای تولیدی از جانب آن ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد که مخاطب را جذب نماید.

در آموزش تولید محتوا امروز می خواهیم چند ایده برای تولید محتوا به شما معرفی کنیم تا به کمک آن ها بتوانید مخاطبین بیشتری را جذب نمایید.

چطور محتوای خلاقانه تولید کنیم

تولید محتوای خلاقانه

تولید محتوای خلاقانه

قبل از اینکه به سراغ ایده های تولید محتوا برویم باید بگوییم یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید برای اینکه مخاطبین بیشتری را جذب محتوای تولید شده کنید این است که برای آن ها محتواهای خلاقانه تولید کنید.

حتما با خودتان می گویید که محتوای خلاقانه دیگر چه محتوایی است؟! محتوای خلاقانه در حقیقت محتوای مفید و سودمند است که شما برای آن هفته ها و شاید ماه ها زمان گذاشته اید تا آن را به ثمر رسانده و سپس آن را منتشر کرده اید. این دسته از محتوا ها بعد از انتشار کاربردهای بسیاری را به همراه دارند. به بیان دیگر محتوای خلاقانه همان تولید محتوای سبز می باشد که همیشه مورد استفاده کاربران بسیاری بوده است و به دنبال این چنین محتواهایی هستند.

دلیل تولید محتوای خلاقانه

حال که محتوای خود را تولید کرده اید و به نوعی در دسته محتواهای خلاقانه هم قرار گرفته است اصلا می دانید که علت و دلیل تولید این قبیل محتواها چه چیز می باشد؟! محتوا اگر جامع، مفید، یونیک، با کیفیت و به زبان ساده تر به درد بخور باشد می تواند برای سایت شما ترافیک بالایی را به وجود آورد و کاربران زیادی را به سایت شما راهنمایی کند و این یعنی یک قدم مهم برای سئو سایت موفق برداشتن.

بنابراین بهتر است اینگونه عنوان کنیم که تولید محتواها خلاقانه با استفاده از چند ایده برای تولید محتوا یک سرمایه گذاری طولانی مدت به حساب می آید.

چند ایده برای تولید محتوا

خب حالا که تا حدودی با نحوه تولید محتوای خلاقانه و علت تولید این محتواها آشانا شدید بد نیست درباره ایده هایی که می توانید از آن ها برای تولید محتوا استفاده نمایید هم اطلاعاتی در اختیار داشته باشید.

ایده هایی که برای تولید محتوا می توانید از آن ها استفاده کنید عبارتند از:

  • نوشتن درباره بهترین ها
  • تولید محتوا در قالب مصاحبه
  • تولید محتوای کوتاه
  • تولید ویدیو آموزشی
  • سوال مخاطبان
  • نوشتن محتواهای رقیب
یکی از ایده های تولید محتوا نوشتن محتواهای کوتاه می باشد

تولید محتوای کوتاه

سوالات نوشتن محتوا

1آیا بجای اینکه محتوا بنویسم، از 100 تا سایت بهترین خط محتوا را کپی کنیم مفید است؟
خیر، کپی در سئو علاوه بر اینکه اصلا مفید نیست ضررات زیادی به سایت میزند.
2آیا در محتوا نوشتن باید رسمی باشیم؟
محاوره نویسی محتوا در حال حاضر کاربر پسند تر است، مگر در مواردی که امکان محاوره نوشتن وجود ندارد، مثلا سایت وکالت و…
3 محتوای کوتاه یونیک بهتر است یا محتوای طولانی کپی شده؟
مسلما محتوای یونیک بهتر است اما، پیشنهاد ما این است اگر الان فرصت ادامه دادن در باره محتوا را ندارید، در اینده ای نزدیک محتوای کوتاه را به روزرسانی یا همان fresshness کنید.

نوشتن درباره بهترین ها

محتواهای یونیک و داغ همیشه برای مخاطب جذابیت های خاص خود را دارا می باشد. شما می توانید در حوزه کاری خود درباره بهترین ها صحبت کنید و آن ها را به مخاطبین خود معرفی کنید. مثلا اگر شما هم در زمینه سئو سایت فعالیت دارید برای جذب مخاطبین می تواند درباره بهترین سایت های آموزشی سئو، سایت هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند و… صحبت کنید

تولید محتوا در قالب مصاحبه

به این نوع محتوا در حقیقت نوشتن پاکدست مصاحبه ای می گویند. شما می توانید در حیطه کاری که فعالیت دارید به سراغ افراد موفق و مشهور رفته و با آن ها مصاحبه کوچکی را انجام دهید یا به جای این کار به سراغ سایت هایی بروید که از این افراد مصاحبه های زیادی انجام داده اند. به این طریق می توانید یک محتوای مفید برای مخاطبین خود تولید کنید.

تولید محتوای کوتاه

اغلب مخاطبین کم حوصله هستند و حال و حوصله خواند مطالب بلند بالا و طولانی را ندارند و از خواندن مطالب این چنینی خسته می شوند. شما به خاطر اینکه مخاطبین شما این حال را نداشته باشند می توانید محتوای خود را در قالب دانستینها برای آن ها تولید کنید یعنی در حوزه تخصصی خودتان یک محتوای کوتاه در عین حال جامع و مفید برای مخاطبین خود تولید کنید.

تولید ویدیو آموزشی

ایده دیگر از چند ایده برای تولید محتوا که می خواهیم به شما معرفی کنیم تولید ویدیو آموزشی می باشد. این مسئله باعث محبوبیت و برندسازی برای شما می شود. اگر یادتان باشد عنوان کردیم که برخی از مخاطبین حوصله خواندن محتواهای طولانی را ندارند. در نقطه مقابل این افراد هم کسانی هستند که در کل حوصله خواندن محتوایی را ندارند و به جای آن ترجیح می دهند که آن محتوا را در قالب ویدیو تصویری یا فایل صوتی در اختیار داشته باشند.

شما میتوانید محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید در قالب یک ویدیو آموزشی آماده کرده و در آپارات، یوتیوب، اینستاگرام و … انتشار دهید. نکته مهمی که باید درباره این ایده بدانید این است که در تولید ویدیو 15 ثانیه اول برای شما حکم طلا را دارد تا که بتوانید مخاطب را جذب نمایید در غیر اینصورت مخاطب سایت را ترک خواهد کرد.

تولید محتوای ویدیویی به چه شکلی انجام می شود

محتوای ویدیویی

سوال مخاطبان

کار دیگری که باید انجام دهید این است که به دنبال پرسش هایی باشید که در ذهن مخاطبین شما وجود دارد و پاسخ آن ها برایشان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. این کار خیلی ساده است می توانید پرسش و پاسخ راه اندازی کنید و برای اینکه متوجه شوید در ذهن مخاطبین شما چه میگذرد از آن ها سوال بپرسید. برخی از وب سایت ها برای اینکه بدانند که مخاطبین آنها به دنبال چه چیز می باشند یک انجمن در سایت خود راه اندازی کرده اند. با این کار یک تیر و دو نشان زده اند هم از پس ذهن مخاطبین خود مطلع شده اند و هم به خاطر نزدیک بودن کلماتی که در گوگل سرچ شده است توانسته اند زتبه سئو خوبی را بدست آورند.

نوشتن محتواهای رقیب

خب با تمام این حرف ها و ایده هایی که در بالا برای تولید محتوا به آن ها اشاره کردیم بعضی مواقع پیش می آید که شما ایده ای برای نوشتن محتوا در سایت خود ندارید. در چنین مواقعی چه باید کرد؟!

کاری که می توانید انجام دهید این است که در این مواقع یک کلمه مربوط به کسب وکار خود را مانند کاربران در موتورهای جستجو سرچ کنید. برای شما هم لیستی از وب سایت ها نمایش داده خواهد شد. مقالاتی که در این وب سایت ها نوشته شده اند را مورد مطالعه قرار دهید و آنچه از آن ها دریافت کرده اید را در قالب یک محتوای جامع و مفید تر به زیان خودتان برای مخاطبین سایت خود تولید کنید.

توجه کنید که اصلا محتوای تولید شده توسط شما نباید با آن سایت هایی که مطالعه کرده اید شباهت داشته باشد و کپی شده آن مطالب باشد

آموزش های مرتبط با تولید محتوا

 

Untitled 1 13

چگونگی تولید محتوا

%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C %D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF %D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D9%88%D8%A8

معرفی روش های تولید محتوا برای وب

Untitled 3 1

ویژگی های محتوای خوب

4.5/5 - (2 امتیاز)
27 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو