چه محتوایی تولید کنیم؟ (انواع تولید محتوا)

انواع تولید محتوا
سئو سایت

سوالی که برای اکثر کسانی که کارشان تولید کردن محتوا می باشد پیش می آید این است که چه محتوایی تولید کنیم؟ خب ما در این مقاله از سری مقالات آموزش تولید محتوا می خواهیم به این پرسش شما دوستان پاسخ داده و شما را برای یک محتوای با کیفیت راهنمایی کنیم.

قبل از اینکه بخواهیم سوال شما دوستان عزیز درباره تولید محتوا و اینکه چه محتوایی را تولید کنید بدهیم اجازه دهید ما یک سوال از شما داشته باشیم. سوال ما این است مخاطبین شما چه کسانی هستند؟

اول از هر چیز باید بدانید محتوایی که قرار است تولید کنید برای چه مخاطبینی جذاب خواهد بود زیرا که محتوای تولید شده توسط شما ارتباط مستقیمی با مخاطبینی دارد که محتوا را مطالعه می کنند و ترغیب می شوند که گشت بیشتری در سایت شما بزنند و این مسئله به افزایش ترافیک سایت شما نیز کمک خواهد کرد

قطعا اولین تصویری که شما از تولید محتوا در ذهنتان نقش خواهد بست یک سری متن و نوشته می باشد. اما واقعا تولید محتوا در قالب یک متن و نوشته خلاصه می شود؟

بدون شک و قطعا که تولید محتوا فقط یک متن و نوشته نمی باشد پیشنهاد ما این است که تا انتها با ما همراه باشید تا هم درباره اینکه محتوا فقط یک متن نمی باشد بیشتر با شما صحبت کنیم و هم اینکه به شما کمک کنیم تا بهتر پاسخ سوال خودتان را درباره اینکه چه محتوایی تولید کنیم؟ بدست آورید.

تولید محتوای با کیفیت چه محتوایی است

صفر تا صد تولید محتوا

تولید محتوا

به بیان ساده می توانیم بگوییم که تولید محتوا چیزی است که باید از طریق برخی از رسانه ها بیان شود که می تواند به صورت گفتار، نوشتار یا هنرهای مختلف دیگری باشد. تولید محتوا در شکل های مختلف به صورت وبلاگ نویسی، مقاله نویسی، عکاسی، وبدئوگرافی و…توصیف می شود

بنابراین می توانیم بگوییم که تولید محتوا فرایندی غیر مستقیم برای جذب مشتری و کسب درآمد می باشد و محتوایی که دارای سئو قوی باشد بدون شک نتیجه بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت. به عبارتی سئو بدون محتوا و یا محتوای بدون سئو هیچ معنا و مفهومی ندارند به همین خاطر قبل از اینکه به این موضوع فکر کنید که چه محتوایی تولید کنیم؟ به بررسی تکنیک های تولید محتوا و تکنیک های سئو بپردازید و درباره این دو نیز اطلاعات خود را تکمیل کرده و سپس برای تولید محتوا اقدام کنید. اینگونه رتبه و جایگاه بهتری را توسط موتورهای جستجو کسب خواهید کرد.

نکات کلیدی برای تولید محتوا

زمانیکه می خواهید تولید محتوا انجام دهید باید به دو نکته اصلی توجه بسیار زیادی داشته باشید. اول از همه شناخت دقیق روی مخاطب هدف و محتوایی که قرار است تولید کنید با در نظر گرفتن نیازهای واقعی مخاطب هدف باید دقت داشته باشید. نکته دوم اینکه محتوای خود را با توجه به قیف بازاریابی تولید کنید یعنی جایگاهی که مخاطب در سایت شما دارد.

عجله نکنید برایتان کاملا این دو نکته را توضیح خواهیم داد.

در نکته اول گفتیم که باید مخاطب هدف خود و نیازهای او را بخوبی بشناسید مثلا بدانید محتوایی که برای یک خانم آرایشگر می خواهید تولید کنید باید در زمینه مدل های به روز آرایشگری در بخش های مختلف باشد یا محتوایی که برای یک مهندس عمران می خواهید تولید کنید درباره نحوه شهرسازی و مسائل این چنینی باشد. خیلی ساده و واضح است زمانیکه شما بدانید کاربرانی که وارد سایت شما می شوند در چه دسته ای قرار دارند بدون شک محتواهای تولید شده خود را با توجه به نیازهای آن ها فراهم خواهید کرد.

بعد از اینکه مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی کردید نوبت به نکته دوم یعنی جایگاه مخاطب شما می رسد. طبیعتا تمام کسانی که به نوعی با سایت شما آشنا شده اند از کاربران چندین ساله نیستند که نسبت به سایت شما آگاهی دارند.

برخی کاربران تازه یک هفته است که با خدمات و برند شما آشنا شده اند، برخی یک ماه و برخی دیگر یک سال است که سایت شما را می شناسند. همه این افراد با هم متفاوت هستند و به دلیل این تفاوت، حتما محتوای متفاوتی را هم نیاز خواهند داشت.

برای مخاطبی که یک سال است وب سایت شما را می شناسد اگر برای او محتوایی در قالب تمرکز روی معرفی سازمان خود و نکات برجسته آن تولید کنید قطعا مخاطب را گیج خواهید کرد زیرا که او یک سال پیش این مرحله را پشت سر گذاشته است و از مخاطبین قدیمی شما به حساب می آید.

بنابراین در زمان تولید محتوا، مهم تر از اینکه شما چه می خواهید بگویید این است که مخاطب شما چه می خواهد بشنود

بهترین نوع از انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا

چه محتوایی تولید کنیم؟

با معنا و مفهوم تولید محتوا آشنا شدید و دانستید که برای تولید محتوا قبل از هر کاری نیاز به آشنایی و بررسی تکنیک های تولید محتوا و تکنیک های سئو می باشد و همچنین به این موضوع نیز پی بردید که نکات کلیدی که برای تولید محتوا به شما کمک می کنند چه نکاتی هستند.

حال می خواهیم به اینکه چه محتوایی تولید کنیم؟ بپردازیم. محتوا دارای انواع مختلفی می باشد که ما در مقاله های قبلی سئو ایران درباره هر یک از آن ها به اختصار توصیح داده ایم.

شما می توانید محتواهای خود را به صورت محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدیویی، محتوای تصویری و محتوای تلفیقی در وب سایت خود آماده و منتشر کنید.

محتواهایی که قالب متنی دارند مهم ترین نوع محتوا از نظر گوگل می باشند و دارای اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو هستند. بنابراین اگر میخواهید در سایت خود محتوای متنی تولید کنید باید دو موضوع مهم را در نظر داشته باشید. اول از همه محتوای سئو شده از نظر گوگل و دوم محتوای مفید از نظر کاربر.

باید در محتواهای خود کلمات کلیدی خوب و مناسبی را انتخاب کنید و آن را در محتوای خود تکرار کنید، محتوای بلند تولید کنید  و لینک سازی داخلی را نیز در آن ها استفاده کنید. این بعنی محتوای سئو شده از نظر گوگل.

نوع دیگری تولید محتوا، محتوای صوتی است که برای کاربران محبوب تر است. این نوع از تولید محتوا شاید برای شما بازدهی بالایی نداشته باشد.

نکته : محتوای صوتی با جستجوی صوتی متفاوت است و اینگونه نیست که اگر جستجو صوتی در گوگل انجام دادید، محتوای صوتی برایتان لیست شود.

محتوای ویدیویی تأثیر گذار ترین نوع محتوا بر کاربران به حساب می آید. اما بهتر است که این سبک از محتوا را به تنهایی در سایت خود اعمال نکنید مگر اینکه قصد شما از راه اندازی سایت و تولید محتوای ویدیویی این باشد که بخواهید سایتی شبیه سایت آپارات داشته باشید

بهترین ایده برای تولید محتوای تصویری در سایت،تولید اینفوگرافیک است. برای این کار سعی کنید از عکس های تکراری استفاده نکنید چون گوگل باهوش تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.

بعد از محتوای متنی بهترین نوع تولید محتوا، تولید محتوای تلفیقی است که در آن می توانید تمام انواع تولید محتواهایی که در مطالب بالا به آن ها اشاره مختصری کردیم را مورد استفاده قرار دهید.

تکنیک های تولید محتوا :

  • ایده خوب برای تولید محتوا باعث موفقیت میشود
  • نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب بسیار موثر است
  • محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید
  • نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید
  • مقالات آموزشی تولید کنید
  • مطالب طولانی بنویسید
  • متا تگ ها عنوان  را جدی بگیرید
  • متا تگ توضیحات را فراموش نکنید
  • کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید
  • از تکنیک های کلاه سیاهی در تولید محتوا اصلا استفاده نکنید
  • ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت
  • شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید
  • محتوای شما باید در گوشی موبایل به درستی نشان داده شود
  • مقالات مرتبط را بخش بندی کنید
انواع تولید محتوا از نظر موضوع

تکنیک های تولید محتوا

انواع تولید محتوا از نظر موضوع

خب ما در این مقاله به این موضوع پرداختیم که چه محتوایی تولید کنیم؟ محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای تصویری، محتوای ویدیویی یا محتوای تلفیفی؟!

باید بگوییم که این انواع محتوایی که برایتان نام بردیم محتواهایی هستند که از نظر فرمتی می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد. یک سری تولید محتوای دیگر هم وجود دارند که آن ها را نظر موضوع می توان دسته بندی کرده و در وب سایت خود آن ها را تولید نمایید.

انواع تولید محتوا از نظر موضوع عبارتند از: محتوای آموزشی، محتوای خبری، محتوای فروشگاهی، محتوای نقد و بررسی و محتوای نظر سنجی.

جمع بندی

آنچه که برای تولید محتوا نیاز بود بدانید را در این مقاله سعی کردیم برایتان عنوان کنیم امیدواریم که مطالب گفته شده راهنمایی باشد برای تولید یک محتوای با کیفیت و کاربر پسند. زیرا وقتی کاربران از محتواهای شما رضایت داشته باشند بدون شک نظر گوگل نیز به محتوای سایت شما مقبت خواهد بود. فقط بازار هدف و مخاطب هدف را هیچ گاه در زمان تولید محتوا فراموش نکنید.

منتظر نظرات و دیدگاه های شما همراهان سئو ایران هستیم.

آموزش های مرتبط با تولید محتوا

%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF %D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7 %D8%A8%D9%87 %D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86 %D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87 2

تکنیک های تولید محتوا به زبان ساده

Untitled 2 3

چگونه محتوای سبز تولید کنیم؟

4/5 - (3 امتیاز)
71 / 100

1 Comment

  1. سمانه حاجی گفت:

    بهترین طول مناسب برای محتوا سئو شده چقدره؟ من شنیدم بالای 1500 کلمه باشه خوبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو