کار با گوگل ادوردز و تاثیر آن بر سئو

کار با گوگل ادوردز و تاثیر آن بر سئو
سئو سایت

تبلیغات در گوگل و کار با گوگل ادوردز

احتمالا شمایی که در حال خوندن این مطلب هستید، یا صاحب یک وب سایت هستید و یا احتمالا می خواهید یک کسب و کار مبتنی بر وب را توسعه دهید. طراحی یک سایت صرفا برای این که بخواهید محصول، مطلب یا محتوایی را در آن درج کنید، فایده ای ندارد. حتما باید محتوای شما خوب دیده شود. یکی از راه های خوب دیده شدن وب سایت شما، تبلیغات در گوگل می باشد. البته راه های بسیار زیادی برای تبلیغات وجود دارد اما کار با گوگل ادوردز و تاثیر آن بر سئو را نمی توان نادیده گرفت.

تبلیغات در گوگل و کار با گوگل ادوردز

تبلیغات در گوگل با گوگل ادوردز

یکی از این راه ها تبلیغات وب سایت خود در سایت های پر طرفدار است که می توانید با پرداخت مبلغی به صاحبان وب سایت ها، وب سایت خود را تبلیغ کنید.  ولی ما در این جا می خواهیم، تبلیغات در گوگل توسط سرویس گوگل ادوردز را به شما آموزش دهیم. اگر یک وب سایت فروشگاهی دارید، حتما این آموزش سئو ایران را دنبال کنید تا فروشگاه شما توسط سرویس گوگل ادوردز در موتور جست و جوی گوگل بالا بیاید.

تبلیغات در گوگل چیست و چگونه این کار انجام  می شود؟

در هر ثانیه، 2.3 میلیون جستجو در موتور جست و جوی گوگل انجام می شود و اکثر صفحاتی که در نتایج جست و جو مشاهده می شوند، توسط تبلیغات در گوگل بالا آمده اند. با پرداخت هزینه توسط صاحبان مشاغل، تبلیغات در گوگل می تواند روشی بسیار مؤثر برای هدایت ترافیک مناسب و واجد شرایط ،به وب سایت شما باشد. دقیقاً این اتفاق زمانی رخ می دهد که افراد در جست و جوی انواع محصولات یا خدمات ارائه دهنده ی تجارت و کسب و کار شما هستند. در این مقاله خواهید آموخت که تبلیغات در گوگل چیست، چگونه سرویس تبلیغات در گوگل کار می کنند و چرا باید در گوگل تبلیغات کنیم. با ما همراه باشید.

تبلیغات در گوگل یا  Google AdWords چیست؟

گوگل با استفاده از تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز یا تبلیغاتی که در وب سایت های دیگر از طریق شبکه نمایش و برنامه AdSense در گوگل نشان داده می شود، خدمات تبلیغات پولی را برای افراد و مشاغل مبتنی بر وب ارائه می دهد که در نتایج جستجو در موتور جست و جوی گوگل ظاهر می شوند. در زیر مثالی از صفحه ی نتایج موتور جستجوی Google (SERP) آورده شده است. دو  نوع؛ تبلیغات در گوگل پولی وجود دارد. یکی در قسمت بالا وجود دارد که لینک های طبیعی و دیگری در انتهای صفحه ی نتایج وجود دارد:

  1. نتایج مشخص شده و حمایت شده توسط اسپانسرها، یا تبلیغات، (در کادر قرمز) با برچسب “تبلیغ” سبز علامت گذاری می شوند. به نتایجی که در زیر آگهی ها ظاهر می شوند (در قسمت کادر سبز)، به نتایج طبیعی اشاره می کند.
  2. همچنین گوگل، تبلیغات نمایشی را نیز ارائه می دهد. که در شبکه ی نمایش گوگل یا   Google Display Network نمایش داده می شوند. شبکه ی Display مجموعه ی گسترده ای از وب سایت هایی جداست، که با گوگل همکاری کرده و موافقت خود را برای ارائه ی تبلیغات در گوگل نشان داده اند. تبلیغات در گوگل، در قسمت شبکه ی نمایش گوگل می تواند به صورت متن، تصویر، فیلم و یا فرمت رسانه ای بسیار قوی باشد و می تواند به شکل های متفاوتی مورد هدف قرار گیرد. که شامل بازاریابی مجدد و تبلیغات بنری نیز می باشد.

    google ad

    گوگل ادوردز چیست؟

مزایای تبلیغات آنلاین و Google Ads یا گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را به افرادی که احتمالاً علاقه مند به محصولات و خدمات شما هستند، نشان دهید و همچنین این امکان را فراهم می آورد که افرادی را که علاقمند به تبلیغات شما نیستند را فیلتر کنید. و همچنین می توانید پیگیری کنید که آیا این افراد بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند یا خیر؟

تبلیغات آنلاین همچنین امکان دستیابی به مشتریان بالقوه را فراهم می کند، زیرا اغلب کاربران یا از طریق لب تاب، موبایل، و کامپیوتر شخصی خود وارد اینترنت می شوند. دیگر مزایایی که از آن در دست هست تاثیر آن بر سئو است پس بد نیست به مطلب مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو سری بزنید.

البته باید به شما بگوییم مقایسه گوگل ادوردز با سئو مانند قیاس بین سیب و پرتغال است هر دوی آنها برای شما مفید هستند. سئو نیاز به زمان دارد تا تاثیر شگفت انگیز خود را نشان دهد اما شما به کمک تبلیغات در گوگل می توانید به سادگی و به سرعت با کلمه مورد نظر خود در بالای نتایج جستجو قرار گرفته و شروع به کسب درآمد کنید. اما مراقب باشید همیشه به شما جواب نمی دهد!!!

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

گوگل ادوردز این قابلیت را برای شما فراهم می کند که از مزایای تبلیغات آنلاین استفاده کنید: تبلیغات خود را به افراد مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب نشان دهید. گوگل ادوردز چندین مزیت را برای شما ارائه می دهد، اما در اینجا ما چند نکته ی کلیدی را برای شما ذکر کردیم:

  • بر روی تبلیغات خود هدف گذاری کنید.
  • با استفاده از سرویس گوگل ادوردز هزینه های خود را کنترل کنید.
  • میزان موفقیت خود در کسب وکارتان را مقایسه کنید.
  • کمپین ها و گروه های خود را با گوگل ادوردز مدیریت کنید.

    google ad

    مزایای گوگل ادوردز

اصطلاحات مهم در گوگل ادوردز

  1. Broad Match: این گزینه به تبلیغات شما این اجازه را خواهد داد که هر وقت، شخصی آن عبارت را جستجو کند، عبارات مشابه، عبارات مفرد یا جمع، اشتباهات غلط، مترادف، جستجوهای مرتبط و سایر تغییرات مرتبط، نشان داده شوند.
  2. Exact Match:یک Exact Match تبلیغ شما را در جست و جوهایی که با یک اصطلاح دقیق مطابقت دارند، نشان می دهد و یا اختلاف نزدیکی به آن اصطلاح دقیق دارند. برای تعیین یک مطابقت دقیق یا Exact Match، از براکت های مربعی استفاده کنید (به طور مثال: [کسب و کار کوچک]
  3. Phrase Match:این گزینه تبلیغ شما را در جستجوهایی که با یک عبارت مطابقت دارند نمایش می دهد و یا در نزدیکی آن عبارت، با کلماتی اضافی، در قبل یا بعد از آن عبارت قرار دارند – اما در وسط عبارت قرار ندارند. برای تعیین یک Phrase Match، از علامت نقل قول در اطراف کلید واژه یا کلمه ی کلیدی خود استفاده کنید (به عنوان مثال “کسب و کار کوچک).

تبلیغات خود را بسازید

اکنون به قسمت جالب کار می رسیم: ساخت تبلیغات گوگلی شما! به یاد داشته باشید که گروه تبلیغاتی شما جایی است که شما یک یا چند تبلیغ را ایجاد می کنید که مجموعه ای از کلمات کلیدی را مورد هدف قرار می دهند. برای کمپین ادوردز، تصمیم گرفتم سه تبلیغ متنی ایجاد کنم. برای تنظیم آن ها، باید URL نهایی برای وب سایت خود یا صفحه ی لندینگ اختصاصی خود را وارد کنید (کدهای UTM خود را برای ردیابی فراموش نکنید!). در مرحله ی بعد، باید سه عنوان یا هدلاین برای تبلیغ خود ایجاد کنید. هر عنوان نمی تواند بیش از 30 نویسه (از جمله اسپیس) داشته باشد، و هر یک از آن ها توسط یک کاراکتر Pipe یا نوار عمودی (“|”) جدا می شوند.

گوگل ادورز

چگونه تبلیغ خود بسازیم

چگونه می توانید عناوین تبلیغاتی، برای متن ادوردز موفق تبلیغاتی بنویسید؟

برای نوشتن یک متن درست نکاتی وجود دارد از قبیل:

  • از یک شمارنده ی کاراکتر توییتر، برای دنبال کردن روند شمارش کاراکتر های خود استفاده کنید.
  • فرآیند نوشتن عنوان های ارزشمند را دنبال کنید. تیم مقاله نویسی عنوان های ارزشمند، احتیاج دارد که حداقل 25 عنوان را قبل ازانتخاب بهترینشان، بنویسد. این کار می تواند یک فرآیند وقت گیر باشد، ولی اگر شما در ساخت و نوشتن عنوان مشکل دارید، این کار یک فرآیند بسیار عالی است که شما می توانید این مسیر را دنبال کنید.

حرف آخر

به عنوان حرف آخر یادتون نرود گوگل دست شما را در بیشتر زمینه ها باز گذاشته است مخصوصا در بحث تبلیغات که شما بتوانید خود را به جهان معرفی کنید، پس از فرصت ها کمال استفاده کنید تا بتوانید در تمام زمینه ها و سئو سایت بترکونید:)

سوالات متداول درباره کار با گوگل ادوردز و تاثیر آن بر سئو

1از طریق لینکی که از گوگل ادوردز می گیریم نمی توان سایت را سئو کرد؟
همانطور که قبلا گفتیم اینگونه لینک ها از نظر گوگل بی ارزش شمرده می شود.
2کلمات کلیدی چگونه می تواند به تبلیغات کمک کند؟
وقتی شما بتوانید کلمه کلیدی درستی انتخاب کنید که کاربران آن را زیاد سرچ می کنند می توانید سایت خود را به راحتی بهینه کنید.
3آیا گوگل برای گوگل ادوردز امتیاز مثبتی در نظر گرفته است؟
این کار گوگل برای ستایت ها یک لطف است و کمک به سایت ها ولی یک اعتبار نسبی به سایت ها می دهد.
4از مکان تبلیغات منظور چیست؟
به لیست جست و جو های گوگل و سایت هایی که به سایت شما در اثر تبلیغات لینک می دهند گویند.
4.8/5 - (11 امتیاز)
76 / 100

2 Comments

  1. مهدی گفت:

    من از گوگل اد استفاده کردم ولی جواب مثبتی نگرفتم علت چیست؟

  2. آرین اخباری گفت:

    اول شما باید از سئو و محتوای خود مطمئن شوید بعد از آن نوبت به تبلیغات می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو