کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای

کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای
سئو سایت

کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای

امروزه اکثر افراد به دنبال راهی برای کسب درآمد از هر آنچه که بتوانند، هستند. طبیعتا با توجه به شرایط حال حاضر و اوضاع بد بازار به جهت حضور فیزیکی افراد، بهترین راه درآمدزایی با استفاده از ابزار های دیجیتالی و در کل فضای اینترنت است. چنانچه تنها اندکی فکر اقتصادی و خلاقیت داشته باشید، می توانید از طریق فراوانی به این کسب درآمد از اینترنت دست یابید؛ ما در این مطلب به یکی از بهترین روش های آن یعنی کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای پرداخته ایم.

حال تبلیغات درون برنامه ای به چه معناست؟ اگر از جمله افرادی باشید که با تلفن همراهشان زیاد کار می کنند و انواع و اقسام اپلیکیشن ها را نصب می کنند، قطعا با تبلیغات درون برنامه ای برخورد داشته اید. پیش از این برای بسیاری از افراد سوال بود که دولوپر ها و یا توسعه دهندگان اپلیکیشن های تلفن همراه با چه هدفی به این کارشان مشغول هستند؟

با ایجاد اپلیکیشنی رایگان و ثبت آن در مارکت هایی مانند گوگل پلی و یا اپل استور به چه صورتی کسب درآمد می کنند؟ در پلی استور بیش از 3 میلیون برنامه کاربردی وجود دارد که همگی به صورت رایگان هستند و شما به راحتی می توانید آن ها را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید؛ ما به شما خواهیم گفت که داشتن اپلیکیشن تلفن همراه چگونه می تواند برای شما درآمدزا باشد و چطور می تواند در صورت استفاده صحیح جیب شما را پر از پول کند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت برخورداری از اپلیکیشن تلفن همراه

در دنیای امروز که مردم بیشتر اوقات خود را در تلفن های همراه خود می گذرانند، برخورداری از اپلیکیشن تلفن همراه برای کسب و کارها ضروری است. اپلیکیشن تلفن همراه می تواند به کسب و کارها کمک کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، خدمات خود را ارائه دهند و فروش خود را افزایش دهند.

اپلیکیشن های تلفن همراه می توانند به اشکال مختلفی باشند، از جمله:

  • اپلیکیشن های فروشگاهی: این اپلیکیشن ها به کاربران امکان می دهند تا محصولات یا خدمات را از طریق تلفن همراه خود خریداری کنند.
  • اپلیکیشن های خدماتی: این اپلیکیشن ها به کاربران امکان می دهند تا از خدمات مختلف مانند خدمات حمل و نقل، رزرو هتل یا سفارش غذا استفاده کنند.
  • اپلیکیشن های سرگرمی: این اپلیکیشن ها به کاربران امکان می دهند تا از محتوای سرگرم کننده مانند بازی ها، فیلم ها یا موسیقی استفاده کنند.

چنانچه توجه کنید در حال حاضر بهترین راه کسب درآمد استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه است؛ به عنوان مثال از بهترین ابزار ها می توان به اینستاگرام و اسنپ چت اشاره کرد. با توجه به شرایط موجود، اینکه بتوانید به کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای بپردازید، کاملا به نبوغ و فعال بودن خودتان بستگی دارد.

اهمیت راه اندازی اپلیکیشن تلفن همراه

مزایای برخورداری از اپلیکیشن تلفن همراه

اکنون که می دانیم افراد بیشتر زمان خود را در اپ های گوناگون صرف می کنند، بهتر است از این موقعیت نهایت استفاده را کرده و به کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای بپردازید. جالب است بدانید که در حال حاضر حدود 17 درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندروید ماهانه بیشتر از 5000 هزار دلار و 26 درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن های ios بیش از 5000 هزار دلار کسب درآمد می کنند.

روش های کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای

شاید عده کمی از افراد باشند که با تولید اپلیکیشن های تلفن همراه به دنبال تفریح و سرگرمی هستند. اما همین فرایند تولید برنامه های کاربردی موبایل و توسعه آن ها یک توع شغل محسوب شده و می تواند برای شما به یک منبع درآمد خوبی تبدیل شود. تنها شیوه استفاده از آن است که اهمیت دارد. تبلیغات درون برنامه ای تنها یکی از راه های کسب درآمد از اپلیکیشن ها هستند؛ شما با استفاده از برنامه های کاربردی تلفن همراه به سه شیوه می توانید به درآمدزایی بپردازید.

روش کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای

تبلیغات درون برنامه ای

اولین، سودآور ترین و بهترین روش برای کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای نمایش ویدئو های تبلیغاتی و ارائه جوایز در ازای تماشای آن ها می باشد. یعنی بدین صورت که در بازی های تلفن همراه، به خصوص آن هایی که دارای تعدادی جان برای بازیکن هستند، پس از باخت و اتمام جان ها، به او پیشنهاد می شود که در ازای دریافت یک جان اضافه، ویدئوی تبلیغاتی را تماشا کند؛ با همین کار ساده صاحب اپلیکیشن از نمایش ویدئو کسب درآمد می کند و صاحب ویدئوی تبلیغاتی، با نمایش ویدئو به برندینگ و معرفی اپلیکیشن، محصول و یا خدمات خود می پردازد.

روش بعدی که در رقابتی تنگاتنگ با روش اول قرار دارد، خرید های درون برنامه ای اپلیکیشن ها هستند. در رده های بعدی نیز نمایش بنر های تبلیغاتی قرار می گیرند. حال در ادامه به صورت جزئی تر هر یک از این شیوه های کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای را مورد بررسی قرار می دهیم.

کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در اپلیکیشن

از جمله راحت ترین راه های کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای، نمایش تبلیغات در اپلیکیشن است. راهکار آن نیز ساده است، کافیست برنامه خود را به پلتفرمی مانند گوگل ادوردز معرفی کنید و پس از ثبت آن، صبر کنید تا با نمایش تبلیغات در اپلیکیشنتان، درآمدزایی کنید.

اینکه چقدر بتوانید از نمایش تبلیغاتتان کسب درآمد کنید به میزان دیده شدن آن و تعداد کلیک هایش بستگی دارد. قطعا صرف وقت و هزینه بر روی اپلیکیشنتان ارزش درآمدزایی پس از آن را دارد. تبلیغات به چه صورت در اپلیکیشن به نمایش درمی آیند؟ انواع آن را در ادامه برشمرده ایم:

تبلیغات بنری

این نوع تبلیغات در بالا و یا پایین صفحه نمایش داده می شوند و به صورتی هستند که در کار کاربر مداخله ای ایجاد نمی کنند و برای کاربران آزار دهنده نیستند. این بنر ها معمولا به صورت مستطیلی هستند و در گوشه سمت راستشان (معمولا) علامت ضربدر برای بسته شدن دارند.

کسب درآمد از تبلیغات بنری

banner ads یا تبلیغات بنری

تبلیغات ویدئویی

این نوع تبلیغات به صورت فیلمی هستند و زمانشان معمولا 10 تا 30 ثانیه است. این ویدئو ها یا به صورت خودکار و یا با اجازه کاربر پلی می شوند. آن دسته که به صورت خودکار پلی می شوند، معمولا پس از چند ثانیه به کاربر اجازه بستن و رد شدن از آن را می دهند اما آن دسته که با اجازه کاربر پلی می شوند بایستی تا انتها پخش شوند.

کسب درآمد از تبلیغات ویدئویی

تبلیغات به صورت فیلمی

تبلیغات نیتیو

تبلیغات native بدین صورت عمل می کنند که تا حد امکان مشابه محتوای اپلیکیشن هستند و در گوشه ای ذکر شده که به صورت اسپانسر شده و پولی هستند. کاربران با کلیک بر روی این نوع تبلیغات هم می توانند به کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای کمک کنند و هم از برنامه شخص تبلیغ کننده استفاده کنند.

کسب درآمد از تبلیغات نیتیو

نمونه تبلیغات نیتیو

تبلیغات Interstitial

این تبلیغات همان تبلیغات تصویری یا بنری هستند، منتهی تفاوتشان با تبلیغات بنری در این است که به صورت تمام صفحه نمایش داده میشوند. حال کاربر می تواند آن ها را یا ببندد و یا بر رویشان کلیک کند.

تبلیغات Interstitial یا تبلیغات تصویری

تبلیغات تصویری

تبلیغات Incentivized

روش دیگری که می توان از آن برای تبلیغات در اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کرد و به کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای پرداخت، استفاده از بخش های دیگر اپ و درگیر کردن مخاطب است؛ مانند ثبت ایمیل، اشتراک گذاری محتوا و … که نتیجه اش برای کاربر افزایش اعتبار است.

تبلیغات درون اپلیکیشن

تبلیغات Incentivized یا تبلیغات درون اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن با گوگل ادموب

اگر بخواهیم مقایسه ای انجام بدهیم تا ادموب را به خوبی به شما بشناسانیم، بین گوگل ادسنس و گوگل ادموب این مقایسه را به عمل می آوریم. شما با ثبت نام در سایت گوگل ادسنس، معرفی سایتتان به این پلتفرم و دریافت تاییدیه گوگل می توانید با نمایش تبلیغات در سایت خود به کسب درآمد دلاری بپردازید.

در گوگل ادموب هم فرایند مشابهی طی می شود، منتهی اینبار با وب سایت نه، بلکه با اپلیکیشن تلفن همراه. پلتفرم های تبلیغاتی دیگری نیز هستند مانند یکتانت که در ایران فعالیت کرده و کار گوگل را انجام می دهد، اما قطعا کامل ترین و بهترین پلتفرم برای معرفی اپلیکیشن و نمایش تبلیغات گوگل ادموب است. این پلتفرم چه ویژگی هایی دارد؟ به موارد زیر توجه کنید:

  • اولین و مهم ترین مزیت استفاده از گوگل ادموب، کسب درآمد دلاری است.
  • تسویه حساب شما با تاخیر انجام نمی شود و به موقع وجه دریافتی خود را دریافت می کنید.
  • شما کار زیادی انجام نمی دهید، این پلتفرم تبلیغات را به صورت ریسپانسیو و متناسب با انواع دستگاه ها به نمایش در می آورد.
  • اینطور نیست که گوگل هر تبلیغی را بخواهد در اپلیکیشن شما به نمایش درآورد؛ تبلیغات با حوزه عملکردی شما مرتبط هستند.

کلیک کنید :‌سئو اپلیکیشن

 

کسب درآمد از اپلیکیشن با گوگل ادموب

درآمد زایی با گوگل ادموب

معایب استفاده از گوگل ادموب در ایران

استفاده از گوگل ادموب خارق العاده است، اما مشکلی که وجود دارد استفاده از آن در ایران به دلیل محدودیت ها و تحریم های وضع شده است. شما برای اینکه بتوانید به کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای بپردازید، باید یک حساب بین المللی و هویتی مربوط به کشوری خارج از کشور های موجود در لیست تحریمی گوگل است.

معایب گوگل ادموب در ایران

استفاده از گوگل ادموب در ایران

به فرض که بتوانید حساب ارزی و آدرس فیزیکی در خارج از کشور را فراهم آورید، به این نکته توجه کنید که برای دریافت وجهی که به دست آورده اید، کد تاییده ای به منزلتان در خارج کشور ارسال می شود؛ پس مهم است که این آدرس فیزیکی واقعی باشد. نگران نباشید، سئو ایران برای کمک به شما اینجاست! ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید به تبلیغات جستجو در گوگل و یا تبلیغات درون برنامه ای بپردازید و کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از اپلیکیشن با خرید درون برنامه ای

از دیگر راه های کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای، خرید درون برنامه ای است؛ به این صورت که برای دریافت بازی شما هزینه ای پرداخت نمی کنید اما درون اپلیکیشن برای دسترسی به برخی قابلیت ها و یا مراحل خاصی در بازی ها، به پرداخت هزینه احتیاج است؛ برای مثال بازی کوئیز آو کینگز بازی رایگانی است که در آن برای خرید تعداد سوال بیشتر و یا آیتم هایی مربوط به کاراکتر بازی باید هزینه بپردازید.

سه استراتژی برای خرید درون برنامه ای اپلیکیشن ها وجود دارد:

  1. موارد تمام شدنی
    در بازی ها، این موارد تنها یک یا چند بار قابل استفاده هستند و در نهایت تمام می شوند؛ مانند جان کاراکتر بازی.
  2. موارد تمام نشدنی
    این موارد همیشه در بازی هستند و آن ها را با ضربدر زدن می توان قطع و تمام کرد.
  3. حق عضویت
    این مورد نیز مانند موارد آزمایشی است، یعنی هنگامی که قابلیت جدید به اپلیکیشن افزوده می شود به شما اجازه می دهد که به مدت محدودی بتوانید از آن قابلیت استفاده کنید.
محدودیت های کسب درآمد از خرید درون برنامه ای اپلیکیشن

قسمت سخت ماجرا اینجاست که شما برای ارائه اپلیکیشنتان ابتدا باید اکانت دولوپر گوگل داشته باشید. حال اگر اپلیکیشنتان پولی است و یا دارای خرید های درون برنامه است باید اکانت دیگری تحت عنوان گوگل مرچنت سنتر و یا Google Merchant Account نیز داشته باشید. برای برخورداری از این اکانت باید دارای آدرسی فیزیکی در خارج از کشور باشید تا بتوانید نامه ای که برایتان ارسال می شود را تایید کنید.

کسب درآمد با فروش اپلیکیشن

راه دیگری که می توانید با آن به کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای بپردازید فروشی کردن اپلیکیشنتان است. قطعا برخورد داشته اید با اپلیکیشن هایی که تنها در صورت خریداری شدن کار می کنند. مشکل اینکار این است که عده زیادی حاضر به پرداخت هزینه برای خرید اپلیکیشن نیستند و ترجیحشان استفاده از اپلیکیشن های رایگان است.

راه دیگری که پیش روی شماست این است که حق اشتراک برای برنامه خود دریافت کنید. می توانید ابتدا به صورت رایگان عمل کنید و هنگامی که مخاطبینتان به تعداد مناسبی رسید برای برخورداری و استفاده از برخی امکانات درخواست پرداخت هزینه کنید. مانند بسیاری از برنامه های دانلود فیلم، که شما می توانید فیلم را با کیفیت پایین و به صورت رایگان ببینید اما برای مشاهده نسخه باکیفیت و یا دانلود آن باید حق اشتراک خریداری بفرمایید.

این روش نیز از بهترین روش ها برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن است، منتهی به این نکته هم توجه کنید که همچنان به اکانت Google Merchant Account احتیاج دارید.

سوالات متداول کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای

۱برای کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای حتما باید اپلیکیشن داشته باشیم؟
تبلیغات درون برنامه ای به تبلیغات درون اپلیکیشن های تلفن همراه اشاره دارند و قطعا بدون داشتن اپلیکیشن نمی توان تبلیغاتی را نمایش و از آن ها کسب درآمد کرد.
۲آیا می توان از گوگل ادموب در ایران استفاده کرد؟
اگر حسابی ارزی دارید و دارای آدرسی در خارج از ایران هستید، می توانید از گوگل ادموب استفاده کنید؛ در غیر این صورت به شرکت های تبلیغاتی مانند سئو ایران مراجعه کنید.
۳چطور باید به نمایش تبلیغات در اپلیکیشن خود بپردازیم؟
با استفاه از پلتفرم های داخلی و خارجی که در این زمینه فعالیت می کنند می توانید به نمایش تبلیغات در اپلیکیشنتان و همچنین کسب درآمد بپردازید.
4.5/5 - (4 امتیاز)
78 / 100

2 Comments

  1. نازی بافنده گفت:

    به نظرم این شغل نیست
    تبلیغات یک کار تخصیصه و با چندتا کلیک الکی
    اگر بهت پول میدن
    فکر نکن اسمش کاره

  2. عادل گفت:

    پاسخ به نازی:
    اگه به کسب و کار شما(فکر میکنم تبلیغات انجام میدید) لطمه بزنه کار الکیه!
    اره الکیه!!! چون:
    ۱-تبلبغات هدفمنده و با تبلبغ اشتباه در جای اشتباه باعث ازدست دادن مخاطبین برنامه نمیشه
    2-قیمتش کمتره
    3-مخاطبین درست رو هدف قرار میده و نمیزاره سرمایه دود بشه بره هوا
    4-باعث ایجاد کار و کسب درامد برای برنامه نویسان میشه نه مثل شما که فقط کسب درامد خودتون واستون مهمه
    5-امنیت داره و بعد از پرداخت پول تبلیغ رو انجام میده نه مثل بعضیا که وقی پول رو گرفتن گورشونو گم میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو