کسب درآمد از گوگل ادسنس

کسب درآمد گوگل ادسنس
سئو سایت

با توجه به بالا رفتن قیمت دلار خصوصاً در 10 سال اخیر، بسیاری از جوانان دنبال روش‌هایی برای کسب درآمد دلاری هستند. اگر در ایران به دنبال کسب درآمد از اینترنت و رو ش‌های آنلاین کسب درآمد دلاری داشته باشید حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم کسب درآمد از گوگل ادسنس را از دست ندهید.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یکی از پلتفرم‌هاییست که توسط گوگل برای کسب درآمد مدیران سایت‌ها ایجاد گردیده است. روش کار گل ادسنس به این صورت می‌باشد که مدیر سایت بخشی از صفحات سایت خود را در اختیار گوگل قرار می‌دهد، گوگل نیز تبلیغات مشتریان خود را در این بخش‌ها قرار می‌دهد و در ازای تعداد نمایش و یا تعداد کلیک هر تبلیغ مبلغی را به حساب گوگل ادسنس مدیر سایت واریز می‌ نماید و این یعنی کسب درآمد از گوگل ادسنس!!!

روش کار گوگل ادسنس چگونه است؟

آموزش راه اندازی گوگل ادسنس

روش راه اندازی گوگل ادسنس

گوگل ادسنس از سال 2003 فعالیت خود را آغاز نمود و از سال 2009 به شدت مورد استقبال قرار گرفت، روش کار گوگل ادسنس به این صورت است که صاحب سایت (سایتی که روزانه حداقل 2000 بازدید کننده داشته باشد) کد یا اسکریپت تبلیغات گوگل را در سایت خود درج می‌نماید، و از طرف دیگر روی سئو و ورودی‌های سایت خود کار می‌کند تا که این تبلیغات بیشتر دیده شوند و کلیک بگیرند، بر این اساس گوگل به ازای هر کلیک یا بازدید از آن تبلیغ، به مدیر سایت مبلغی را اکانت گوگل ادسنس آن واریز می‌نماید.

کسب درآمد از گوگل ادسنس

این روش یکی از رایج ترین و بهترین راه های کسب درآمد از گوگل است. بسیاری از افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند (معمولا) از این روش روزانه بین 20 تا 100 دلار درآمد کسب میکنند. برای رسیدن به این درآمد نیاز به 6 تا 12 ماه فعالیت مستمر دارید.

چگونه در گوگل ادسنس سایت خود را ثبت نماییم

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس ابتدا وارد سایت Google AdSense شوید، سپس روی تب Ads کلیک نمایید. در ادامه گوگل از شما چند سوال می‌پرسد مانند نام سایت، اینکه گوگل به شما پیشنهادات دیگری برای تنظیمات اضافه بدهد یا خیر و درج نام کشور شما.

از پاسخ دادن به همین چند سوال کوتاه می‌توانید قطعه کد خود را برای تبلیغات از گوگل دریافت نمایید و در سایت خود قرار دهید و به همین سادگی می‌توانید کسب درآمد خود را از گوگل ادسنس آغاز نمایید.

ثبت سایت در گوگل ادسنس

روش ثبت سایت گوگل ادسنس

چند نکته جالب در رابطه با راه‌ اندازی اکانت ادسنس و کسب درآمد از گوگل ادسنس

  • برای راه‌اندازی اکانت ادسنس حتی لازم نیست همان ابتدا نام سایت خود را وارد نمایید
  • در لیست کشورهایی که ‌توانند برای گوگل تبلیغات انجام دهند نام ایران قرار ندارد (البته با ترفندهایی می‌توانید در سایت‌های ایرانی این سبک از تبلیغات را ارائه دهید، اما برای گرفتن درآمد دلاری خود از گوگل ادسنس در ایران کار دشواری را پیش رو دارید مگر اینکه یکی از بستگان و یا دوستان شما در خارج از کشور به شما برای دریافت وجه کمک نمایند)
  • اگر دارای اپلیکیشن و یا برنامه ای هستید که تحت وب ورودی بالایی دریافت می‌کنید (منظور این است که حتی اگر سایت ندارید) میتوانید در این صفحات تبلیغات گوگل را نمایش دهید و کسب درآمد کنید.
  • برای استفاده از گوگل ادسنس حتماً می‌بایست حداقل 18 سال داشته باشید.

آیا سایت ما برای استفاده از گوگل ادسنس باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد؟

برای استفاده از این بستر شرایط ویژه لازم نیست اما با توجه به شرایط فعلی ایران، استفاده روش کسب درآمد برای سایت‌های ایرانی مقدور نمی‌باشد. همچنین در سایت‌های زیر نمی‌توانید تبلیغات گوگل ادسنس را فعال نمایید:

  • سایت‌هایی که قوانین ادسنس را نقض نمی کنند.
  • سایت‌هایی که محتوای با کیفیت، کاربردی و مفیدی دارند که در گوگل ایندکس شده اند.
  • سایت هایی که به طور منظم محتوای جدیدی منتشر می کنند.
  • محتوای آنها یونیک و منحصر به فرد بوده و محتوای کپی یا تکرار ندارند.
  • سایت‌هایی که از سایر انواع محتواها را استفاده می‌کنند مانند سایت‌های نمایش ویدئو، پخش موزیک، پادکست و ارائه دهنده‌های انواع فایل ها مانند pdf و بازی ها
  • سایت‌هایی که دامنه آنها جدید و تازه تأسیس نیست (کمتر از 3 ماه تا 6 ماه).
گوگل ادسنس

لوگوی گوگل ادسنس

میزان درآمد از گوگل ادسنس چقدر است؟

میزان درآمد سایت‌ها در این پلتفرم، چندین پارامتر برمی‌گردد که مهمترین آن تعداد کلیک شدن هر تبلیغ می‌باشد، اما پارامترهایی مانند حوزه فعالیت سایت شما، تعداد نمایش دادن تبلیغات و اعتبار سایت شما بر روی قیمت تبلیغات در گوگل ادسنس و کسب درآمد از گوگل ادسنس تاثیر می‌گذارد. اگر بخواهیم یک عدد منطقی برای میزان درآمد افرادی که روی پلتفرم ادسنس فعالیت می‌کنند، اعلام کنیم به شرح زیر خواهد بود:

سایت‌های کوچیک با بازدید زیر ۲۰۰۰ نفر در روز، روزانه ۲ تا ۵ دلار

سایت‌های متوسط با بازدید زیر 10000 نفر در روز، روزانه 10 تا 20 دلار

سایت‌های نسبتا بزرگ با بازدید زیر 50000 نفر در روز، روزانه 30 تا 80 دلار

سایت‌های بزرگ با بازدید زیر 200000 نفر در روز، روزانه 100 تا 500 دلار

در سایت گوگل ادسنس، نمایش دهنده تبلیغات 68 درصد و خود گوگل 32 از دریافتی بابت تبلیغات را برداشت می‌کنند.

بعد از چه مدتی فعالیت به درآمد میرسیم؟

در ابتدا لازم می‌دانیم این نکته را مجدد بازگو کنیم که سئو سایت‌های لاتین (منظور سایت‌های انگلیسی زبان می‌باشد) که مراتب سخت‌تر از سایت‌های فارسی زبان است، به این علت که حداقل 100 برابر سایت‌ های فارسی زبان سایت‌هایی به زبان انگلیسی وجود دارد.

با این تفاسیر می‌توان گفت حدوداً 6 ماه زمان لازم دارید تا مقالات شما ایمپرشن بالایی از گوگل دریافت نمایند اما برای اینکه ین ایمپرشن‌ها را ارتقا دهید و کلیک خوبی هم از سایت بگیرید حداقل 18 ماه برای سئو سایتی که می‌خواهد روزانه حداقل 50 دلار روزانه درآمد داشته باشد زمان لازم است.

نمایش گوگل ادسنس به چه صورت است؟

گوگل ادسنس تبلیغات را به حالت‌های مختلفی نمایش می‌دهد. مثلاً اگر کاربر سایت مورد نظر را با موبایل باز کند در بسیاری از موارد تبلیغات به صورت متنی نمایش داده می‌شوند، اما همان تبلیغ اگر در دستگاه تبلت یا لپ‌تاپ نمایش داده شود به صورت یک تصویر متحرک (معمولاً gif) ‌میباشد. در تصویر زیر نمونه‌ای از یک تبلیغ ادسنس را در لپ تاپ مشاهده مینمایید. (سایت اسکای اسپرت)

نمونه تبلیغات سایت ادسنس

در باکس شماره 1 خود تبلیغ را ملاحظه میکنید.

در شماره 2 همانطور که مشاهده میکنید، دکمه هایی برای کنترل ادز وجود دارد. (مثل بستن و …)

در بخش 3 نیز لینک بنر را نشان داده ایم.

در تصویر زیر نمونه‌ای از یک تبلیغ ادسنس را در سایدبار یک سایت مشاهده مینمایید.

تبلیغات ادسنس در ساید بار

در تصویر فوق همانطور که مشاهده می‌کنید در سایدبار این سایت تبلیغات گوگل ادسنس فعال شده است. در تصویر زیر نمونه‌ای از یک تبلیغ ادسنس را در گوشی موبایل مشاهده مینمایید.

تبلیغات ادسنس در موبایل

در تصویر فوق سایت اسکای اسپرت را ملاحظه می‌نمایید که در دستگاه موبایل نمایش داده می‌شود، در کادر مشخص شده نیز تبلیغات گوگل مشاهده می‌نمایید.

سوالات متداول درباره کسب درآمد از گوگل ادسنس

  1. چگونه می‌توانم از گوگل ادسنس درآمد کسب کنم؟
    جواب: برای کسب درآمد از گوگل ادسنس، ابتدا باید یک وبسایت یا وبلاگ راه‌اندازی کنید. سپس به سیستم گوگل ادسنس مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. پس از تأیید وبسایت خود توسط گوگل، می‌توانید تبلیغات گوگل را در وبسایت خود قرار داده و هر بار که کاربران بر روی تبلیغات کلیک کنند، درآمد کسب کنید.
  2. آیا برای کسب درآمد از گوگل ادسنس نیاز به ترافیک بالا دارم؟
    جواب: بله، ترافیک بالا برای کسب درآمد از گوگل ادسنس بسیار مهم است. هر چقدر تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما بیشتر باشد، احتمال کلیک بر روی تبلیغات گوگل و در نتیجه کسب درآمد بیشتر خواهد بود. بنابراین، برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی مناسبی را برای جلب ترافیک وبسایت خود پیاده‌سازی کنید.
  3. آیا می‌توانم از گوگل ادسنس درآمد کسب کنم حتی اگر وبسایت من موضوع خاصی نداشته باشد؟
    جواب: بله، می‌توانید از گوگل ادسنس درآمد کسب کنید حتی اگر وبسایت شما موضوع خاصی نداشته باشد. گوگل ادسنس به شما امکان می‌دهد تبلیغات متنی و تصویری مختلف را در وبسایت خود قرار داده و درآمد کسب کنید. به همین دلیل، شما می‌توانید تبلیغات مرتبط با صفحه اصلی وبسایت یا تبلیغات عمومی را در وبسایت خود نمایش دهید.
3.2/5 - (13 امتیاز)
73 / 100

3 Comments

  1. بهراد گفت:

    عجب مطلب کاملی
    عالی هستین

  2. احسان77 گفت:

    من یک سایت به زبان انگلیسی طراحی کردم و حدوداً ۱۵۰ محتوای یونیک تولید و منتشر کردم

    الان سایتم روزانه به صورت میانگین ۷۰۰ بازدید کننده دارد

    اما گوگل سایت من را برای ادسنس تایید نکرده است

    به نظرتون علت چیه؟

  3. راحیل گفت:

    هنوز از گوگل ادسنس میشه پول درآورد یا دیگه خیلی دیره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو