تاثیر رتبه الکسا در سئو

رنکینگ الکسا
سئو سایت

تاثیر رتبه الکسا در سئو

کار السکا چیست؟ آیا رتبه الکسا در سئو تاثبر گذاراست؟الکسا سیستمی است که به سایت ها رتبه میدهد. اساس رتبه بندی میزان ترافیک سایت هاست. هرچقد رتبه سایت شما کمتر باشد محبوبیت بیشتر آن را نشان میدهد. مثلا رتبه یک برای سایت شما نشان دهنده محبوبیت جهانی آن میباشد. و هرچقدر عدد از یک دور شود محبوبیت کاسته میشود.الکسا از سال 1996 وارد دنیای وب شده و در سال 1999 نیز توسط وب سایت آمازون خریداری شد.

الکسا دارای نوار ابزار (toolbar) میباشد که میتوان آن را در مروگرهای وب نصب کرد. با نصب این نوار ابزار شما اجازه دسترسی پیدا کردن به تاریخچه مرور وبسایت هایتان را میدهید و با بررسی آنها یک لیست از پر طرفدار ترین سایت ها ایجاد میکنید. که الکسا بر همین اساس رتبه بندی سایت ها را بدست می آورد.
بسیاری از مردم قدرتمند ترین سیستم رتبه بندی سایت ها را الکسا میدانند. منتقدین این سیستم معتقدند داده ها فقط از مرورگر هایی جمع آوری میشود که نوار ابزار الکسا را نصب کرده و این نوار ابزار بر روی بسیاری از مرورگر ها نصب نیست. البته در سال 2008 الکسا توضیح داد که از داده های دیگر سرویس ها نیز استفاده میکند و فقط به نوار ابزار اتکا نکرده است.

وضعیت فعلی الکسا

با بررسی وضعیت فعلی الکسا و جایگاه الکسا در سئو و دیجیتال مارکتینگ همواره در پی هوشمند شدن و بهبود پیدا کردن بوده است. همین امر باعث شده تبلیغ کنندگان دقت بیشتری به رتبه ی سایت ها در الکسا داشته باشند… الکسا در حال حاضر مجموعه ای از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد که با خرید اشتراک ماهانه ، به آن دسترسی پیدا میکنید.

این سیستم با ارتقاء در زمینه های بررسی سئو سایت ها، آنالیز ورودی های سایت(گوگل آنالیتیکس)، ppc، یافتن کلمات کلیدی و… رشد چشم گیری پیدا کرده و به عقیده برخی ها یکی از مفید ترین معیار های سنجش سایت های خوب و بد میباشد.

چگونگی محاسبه رتبه الکسا

بر مبنای داده های ترافیکی که از طریق نوار ابزار الکسا و اسکریپت الکسا جمع آوری شده اند، رتبه بندی سایت ها صورت میگیرد. این رتبه بندی هم به صورت جهانی و هم بصورت کشوری قابل بازدید و بررسی است. این رتبه بندی هر روز بروز رسانی میشود و با چند عامل، رتبه بندی ها جابه جا میشوند:

 تعداد بازدیکنندگان روزانه سایت

هر چقدر که یک سایتی از تعداد بازدیدکننده بالاتری برخوردار باشد نشان از ترافیک بالای سایت دارد و در نتیجه رتبه بهتری خواهد داشت. و هرچه این ترافیک بیشتر از موتور های جستجو آمده باشند امتیاز بیشتری خواهند داشت، پس میتوان گفت به نحوی رتبه الکسا در سئو بی تاثیر نیست.

 مدت زمان ماندن در سایت یا Time On Site

دلیل دیگر مبنی بر اینکه رتبه الکسا در سئو تاثیراتی دارد این است که بانس ریت به چه صورت است، معیار زمان از اهمیت خاصی در سیستم الکسا برخوردار است. هر چقدر کاربر زمان بیشتری در سایت شما بماند، رتبه بهتری در الکسا پیدا خواهید کرد. بنابراین یکی از روش‌های بهبود رتبه الکسا استفاده از راهکارهایی است که به وسیله آن بتوان بازدیدکننده را در سایت بیشتر نگه داشت و همچنین مواردی که باعث افزایش نرخ کلیک سایت

بانس ریت سایت یا نرخ پرش از دیگر معیار های حایز اهمیت الکسا به شمار میرود. نرخ پرش درصد کاربرانی که بعد از ورود به یک صفحه از سایت، بدون دیدن سایر صفحات سایت را ترک می‌کنند، میباشد. هرچقدر نرخ پرش در سایت شما کمتر باشد ، کاربران از صفحات دیگری نیز بازدید خواهند کرد که در این صورت می‌تواند روی مدت زمان ماندن کاربران در سایت هم تاثیرگذار باشد. در این صورت باعث بهبود رتبه الکسا سایت خواهد شد.

اثرات رتبه الکسا در سئو

گاها با بهبود رتبه الکسا میتوان سئو سایت را بهتر کرد

تعداد ساب دامین و ساب فولدر

بخش های مختلف یک سایت در ساب دامین یا ساب فولدر جای میگیرند. هرکدام از آنها با توجه به ترافیکشان برای الکسا مهم هستند. پس نحوه تاثیر رتبه الکسا در سئوی سایت، با بررسی دامنه ها و زیر دامنه ها، رتبه بندی خود را دقیق تر جلوه میدهد.ملاحضه میکنید که امروزه بخش های مختلفی در سایت ها وجود دارد که موضوع آنها نیز متفاوت است تا آن وبسایت بتواند رتبه الکسا را بالا ببرد.

 گزارشات روت سرورها

DNS Root Servers یا همان روت سرورها بر اساس ip و DNS سایت ها را مورد بررسی قرار میدهند.در حال حاضر در حدود 500 روت سرور در سر تا سر کره زمین وجود دارد که توسط 13 آی‌پی آدرس وظیفه شناسایی و اتصال به سایت‌ها را بر عهده دارند. الکسا با برخی از این روت سرورها طرف قرار داد است و به کمک برخی از آنها سعی می‌کند ترافیکی که این ip ها برای یافتن DNS و در نهایت نمایش یک سایت رد می‌شود را بررسی کند تا سایت‌ها را رتبه بندی کند. طبق این گزارش ها رتبه الکسا در سئو و رتبه بندی موثر است

مزایای رتبه الکسا در سئو

بهبود الکسا تاثیراتی روی سئو قرار میدهد

رنک گوگل همان رنک الکسا است؟

پاسخ این سوال خیر است.بالا بودن رنک سایت در الکسا لزوما به معنای بالا بودن رنک در گوگل نیست. گوگل آمار الکسا را در رتبه بندی هایش ملاک قرار نمیدهد و توجهی به آن ندارد و با استفاده از الگوریتم های خود سایت ها را رتبه بندی میکند.

باید توجه داشت که بالا رفتن هزینه تبلیغ و به واسطه آن بالا رفتن بازدید سایت، دیدگاه مناسبی برای جذب مخاطب و مشتری نیست. ضربه ای که با بالا بردن بیجای مخاطب از طریق پاپ آپ ها یا انتشار محتوای غیر مربوط به سایت شما وارد میشود،هزینه شما را بالا میبرد؛ چرا که با بالا رفتن بازدید شما هاست وسیع تر و البته نیروی برنامه نویس و تولید محتوای بیشترنیاز خواهید داشت که تمام آن ها بار مالی شمارا افزایش داده و شاید از سرعت رشد شما بکاهند.

آیا رتبه الکسا معیار مهمی برای تعیین کیفیت سایت است؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت نمیتوان با اکتفا به رنکینگ این شاخص را بررسی کرد که سایت کیفیت خوبی دارد، ولی یکی از عواملی است که نشان از دیده شدن سایت توسط کاربران دارد.

راه حلی برای بهبود رنک الکسا وجود دارد؟

بهترین گزینه ای که برای بهبود رنکینگ الکسا وجود دارد که در نتیجه منجر به تاثیر رتبه الکسا در سئو می گردد ترافیک ارگانیک است و اینکه بتوانیم با کمک کلمات کلیدی که جستجوی خوبی دارد ( مانیز جایگاه مناسبی در آن کلمه داریم ) میتوان به بهبود رنکینگ الکسا پرداخت.

در آخر

میتوان به صراحت این را بیان کرد که حتما ترافیک زیاد باعث بهبود رنک الکسا نمیگردد مواردی از قبیل مدت زمانی که توسط کاربران در سایت سپری شده ،همچنین نرخ پرش(bounce rate)، نرخ کلیک(CTR)، میزان کیفیت بازدید کاربران از مناطق مختلف دنیا، سرعت لودینگ سایت ،‌ رابط کاربری مناسب و قوی وبسایت و… در بهتر کردن رتبه الکسا موثر می باشد.

چگونه میتوان به بررسی رتبه الکسا سایت پرداخت ؟  و رنگ الکسا را بهبود داد؟

میتوان گفت کارهایی که برای بهبود سئو انجام میدهیم کمک شایانی به بهبود رنکینگ الکسا میکند.برای ثبت سایت در الکسا میتوانید از این لینک روش بررسی رتبه الکسا بهبود آن و ثبت سایت در الکسا را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
79 / 100

6 Comments

  1. Mohamadreza گفت:

    بهترین راه برای افزایش رتبه الکسا چیست؟

  2. کینگ فرید گفت:

    الکسا برای سنجش سایت خبری مناسبه؟

  3. سیمین گفت:

    سلام
    هر چند وقت آپدیت میشه اطلاعات الکسا؟تو چند وقت می تونم چندهزارتا جا به جا کنم رتبه الکسای سایتمو؟ ممنون میشم جواب بدید

  4. بله همینطور هست. اما توجه داشته باشید که الکسا به تنهایی ابزار سنجش مناسبی نیست، بلکه در کنار MOZ می تواند به بررسی دقیق تری برسید.

  5. ورودی های واقعی گوگل و روند پیشرفت سئو سایت، راهی مطمئن و دائمی برای کسب رتبه برتر در الکسا است.

  6. محمد اصلان پور گفت:

    سلام. با تولید مستمر محتوای باکیفیت و کاربر پسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو