موتورهای جستجو مانند گوگل چطور کار می کنند

موتورهای جستجو
سئو سایت

همیشه و از همان ابتدا دسترسی به وب سایت برای پاسخ به نیاز کاربران مهم ترین دغدغه بوده است که تلاش در این راستا منجر به ارائه راهکارهای مختلف شده است یکی استفاده از دایرکتورها و دیگری موتورهای جستجو می باشند.

دایرکتورها در حقیقت فهرستی از وب سایت ها می باشند که در دسته بندی های مختلف و مرتبط با موضوعات سرچ شده توسط کاربران نگهداری می شود یعنی اگر شما بخواهید یک محصولی را از فروشگاه اینترنتی خریداری کنید باید به دسته بندی مربوط به آن در دایرکتورها رفته و از میان فهرست ها سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. این روش شاید در ظاهر بسیار روش مناسبی باشد اما اشکالاتی را پیش رو دارد مثلا راه رسیدن به آن ها بسیار طولانی می باشد.

نسبت به دایرکتورها کمک گرفتن از موتورهای جستجو راه حل بهتری می باشد. با روی کار آمدن موتورهای جستجو این روزها کاربران روزانه میلیاردها سرچ را انجام داده و به راحتی نتیجه ای را که میخواهند بدست می آورند.

در مطلب امروز قصد داریم با شما همراهان سئو ایران درباره اینکه موتورهای جستجو مانند گوگل چطور کار می کنند بیشتر صحبت کنیم.

موتورهای جستجو مانند گوگل چطور کار می کنند

موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل چطور کار می کنند

این موضوع را بخوبی می دانید که موتورهای جستجو به کمک ربات های خود در یک بازه ی زمانی مشخص در فضای وب سایت ها گشته و فهرستی از url های تازه را در بایگانی خود ذخیره می کنند. پس از ذخیره ی این اطلاعات گوگل شروع به دسته بندی آنها و سپس شروع به انواع پردازش بر روی آنها می کند. (این پردازش ها منجربه این میشود که کدام سایت چه رتبه ای بدست آورد.) پس از این پردازش ها بانک اطلاعاتی کاملی از صفحات (url صفحات) و همچنین محتوای صفحات در اختیار گوگل قرار دارد که میتواند بر اساس الگوریتم های خود تصمیم بگیرد با کدام سایت چه عکس العملی انجام دهد. در ادامه پردازش های درون صفحات توسط گوگل را بررسی میکنیم.

برای آدرس های جدید هر وب سایت نیاز است که محتواهای آن ها crawl شوند یعنی باید محتواهای هر وب سایت پایش شده و با کمک الگوریتم ها موجود مشخص شود که این صفحه از وب سایت حدودا چه تعداد از کلمات آرشیو شده مرتبط را در موتورهای جستجو دارا می باشد.

بعد از اینکه کارهای بالا انجام شد موتورهای جستجو صفحه مورد نظر را در صورتی که محتوای آن اسپم نباشد را در فهرست خود ذخیره کرده و آدرس آن را برای کاربران نمایش می دهد.

لیست تمام الگوریتم های گوگل

همانطور که می دانید از ابتدای ایجاد موتورهای جستجو مانند گوگل الگوریتم های بسیاری روی کار آمده اند تا به موتورهای جستجو در مشخص کردن رتبه و جایگاه مناسب به وب سایت ها کمک کنند نکته مهم این است که این الگوریتم ها مدام در حال تغییر و بروزرسانی می باشند. بنابراین بهینه سازی وب سایت یا همان سئو کردن سایت برای کمک به بهبود رتبه باید با توجه به الگوریتم ها انجام شود.

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی صفحات

پیش تر عنوان کردیم که الگوریتم های موجود مدام در حال تغییر و بروزرسانی می باشند  و این مسئله باعث شده است که جزئیات آنها برای موتورهای جستجو مانند گوگل کاملا مشخص نباشد و به همین خاطر گوگل اعلام کرده است که تا به امروز چیزی نزدیک به 200 فاکتور برای رتبه بندی صفحات وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • میزان ارتباط محتوای صفحه با عبارت پرس و جو توسط کاربران
  • میزان اعتبار وب سایت
  • سیگنال های کاربران

بنابراین می توان گفت که عمده تکنیک هایی که در منابع و وب سایت های آموزشی در جهت سئو سایت مشاهده می کنید در حقیقت یکی از سه فاکتور نام برده شده را در بر دارند. الیته این را هم اضافه کنیم مواردی مانند اینکه چه مدتی سایت بر روی یک موضوع کار کرده و یا اینکه چه میزان دامنه ی سایت سابقه ی خوبی دارد و هر چند وقت یکبار محتوای سایت بروز میشود و موارد این چنینی برای گوگل بسیار حایز اهمیت می باشد. البته این موارد حدود 200 گزینه را شامل می شود که در اینجا نمیتوان تک تک آنها را شمرد. در این لینک می توانید مواردی را که برای سئو سایت باید رعایت کنیم را بخوانید.

موتورهای جستجو مانند گوگل چطور کار می کنند

سئو گوگل

سئو و گوگل

در مطالب بالا برایتان عنوان کردیم که موتورهای جستجو مانند گوگل چطور کار می کنند. حال می خواهیم به رابطه سئو و یکی از این موتورهای جستجو که اهمیت بسیاری دارد یعنی گوگل بپردازیم.

می دانید که سئو مجموعه بهینه سازی هایی است که بر روی وب سایت ها صورت می گیرد تا صفحات آن ها بالاترین رتبه و جایگاه را بدست آورند و در این راستا تلاش هایی صورت می گیرد که با الگوریتم های گوگل مطابق باشند. بنابراین سئو سایت شما نباید به گونه ای باشد که بخواهید موتورهای جستجو همچون گوگل را فریب دهید زیرا گوگل همیشه سعی کرده است که مرتبط ترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد.

اگر شما می خواهید در کوتاهترین زمان ممکن به بالاترین رتبه و جایگاه در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنید بهتر است از کلمات کلیدی بلندتری استفاده کنید و وب سایت خود را کاملا متناسب با عبارت مورد نظرتان کنید.

حرف آخر

با مطالعه مطلب امروز متوجه شدید که موتورهای جستجو مانند گوگل چطور کار می کنند. در پایان لازم است که این نکته را هم بدانید: موتورهای جستجو برای رقابتی کردن بازاریابی و جلوگیری از سوء استفاده، الگوریتم های خود را به صورت غیر قابل نفوذ نگه داشته است و شما می توانید با استفاده از توصیه هایی که موتورهای جستجو در اختیار شما قرار می دهند در راستای بهینه سازی وب سایت خود قدم بردارید.

در تصویر زیر سرور های گوگل را مشاهده می کنید.

سرور های گوگل

سرور های گوگل

هاستینگ گوگل

google hosting us

سرویس کردن سرور های گوگل

سرویس سرور های گوگل

سیستم سرمایش سرور های گوگل

سیستم سرمایش سرور های گوگل

Google's server farm in Douglas County, Iowa

Google’s server farm in Douglas County, Iowa

دنیای گوگل دنیای پیشرو هاست …

منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

آموزش های مرتبط با موتورهای جستجو

f27ac43b 95d3 46cc bc23 3168c298800e

همه چیز درباره موتورهای جستجو

%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1 %D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA %D9%85%D9%BE %D8%A8%D8%B1 %D8%B3%D8%A6%D9%88 %D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

تاثیر سایت مپ بر سئو سایت

5/5 - (1 امتیاز)
70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو