اصول سئو در نویسندگی چیست؟

اصول سئو
سئو سایت

اصول نویسندگی در سئو

تمام مواردی که برای تولید محتوا و نویسندگی احتیاج دارید را برای شما همراهان همیشگی سئو ایران بیان کرده ایم، ولی یکی از مهم ترین موارد اصول نویسندگی صحیح است که اصلا شما باید چگونه اقدام به تولید محتوای سایت فروشگاهی کنید که بتوانید مخاطبان و گوگل را به سمت سایت خود جذب کنید پس از اهمیت بالایی برخوردار است چون اگر شما نتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید بازی را بین سایت ها میبازید پس با ما همراه باشید تا به یک نویسنده حرفه ای تبدیل شوید.

مهم ترین اصول نویسندگی در سئو

اگر بخواهیم برای نویسندگی در سئو اصولی بذاریم بعضی از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند بنابراین اگر بخواهیم مهم ترین آنها را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کرد:

  • مانند ربات نباشید: در نوشتن یکی از مهم ترین مواردی که می توانید به آن توجه کنید این است که برای توضیح دادن یک مطلب حتما لازم نیست که مانند ربات یا کتابی صحبت کنید چون اینگونه مطالب کسل کننده محسوب می شوند که زیاد کاربران از این نوع متن ها استقبال نمی کنند، راحت باشید:)
  • کلیشه ساز باشید: در دنیای الان که روز به روز محتواهای متنی جایگاه خودشان را از دست داده اند پس شما باید مطلب تولید کنید که جنجالی باشد تا مخاطب را به سمت نوشته خود هدایت کنید هر چه شما از کلیشه و جنجال بیشتر استفاده کنید و مطلب خود را هیجانی و جذاب کنید در نتیجه خواننده های شما زیاد می شود.
  • کوتاه بنویسید: وقتی که مطلب شما بیش از حد طولانی شود مخاطب از خواندن مطلب شما خسته می شود در نتیجه از خواندن مطلب شما صرف نظر می کنند پس سعی کنید در محتواهای خود از پاراگراف های کوتاه و از جملات کوتاه استفاده کنید که متن شما برای کاربر حوصله سر بر نباشد.
  • بگذارید درباره نوشته شما نظر بدهند: در نوشته خود از قاعده wics استفاده کنید یعنی بگذارید نوشته و محتوای شما را یک نویسنده دیگر قبل انتشار بررسی کند و درباره متن شما انتقاد کند تا ایرادات محتوای شما در بیاید تا شما آن را رفع کنید.
  • بزرگترین خط قرمز یعنی کپی کردن را رد نکنید: یکی از مسائل مهم در نوشتن مقاله کپی نکرن این موضوع برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا مخاطبان شما دوست ندارند مطلب کپی بخوانند بنابراین هرجور شده مطلبی بنویسید که تولید کننده آن خودتان هستید.

حال که اصول نویسندگی را یاد گرفتیم، پیشنهاد میکنیم که اصول سئو را یکبار به صورت کلی بررسی و مرور کنید.

تولید محتوا

اصول نویسندگی

زمان یورکا(Eureka moment) چیست؟

وقتی شما به عنوان یک نویسنده دنبال ایده ای برای نوشتن هستید به سه مرحله بر می خورید:

  1. در مرحله اول وقتی دنباله ایده برای نوشتن هستید فکر های مختلفی در ذهن شما پدید می آید که شما اول باید آن ها را هضم و طبقه بندی کنید.
  2. وقتی ایده ها فکر هایتان را طبقه بندی و هضم کردید زمان آن رسیده است که پردازش را شروع کنید یعنی اینکه با خود فکر کنید کدام عنوان و ایده برای نوشتن مناسب تر است و شاخه های بیشتری دارد.
  3. وقتی تقریبا تمام مواد اولیه برای انتخاب یک موضوع را انتخاب کردید نوبت آن است که بین موضوعات برگزیده یکی که می توانید در بارهی آن بیشتر بنویسید و علمی درباره ی آن دارید را کنار بگذارید.

بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل به زمانی بر می خورید به نام زمان یورکا زمانی این اتفاق رخ می دهد که شما در ذهن خود با یک موضوع شگفت انگیز برای نوشتن بر می خورید یعنی موضوعی که در ذهن شما شکل گرفته مواد اولیه اش جمع شده است و شما آماده ی نوشتن درباره ی آن هستید پس نوشتن را شروع می کنید به این زمان می گویند زمان یا وقت یورگا.

یورکا

زمان یورکا چیست؟

چگونه انتخاب موضوع درستی داشته باشیم؟

یکی از شعار های مهم در انتخاب موضوع: در انتخاب موضوع به دنبال خواسته افراد در موتورهای جستجو باشید. این جمله کلیدی به چه معناست؟ این شعار به معنای این است که شما به دنباله موضوعاتی برای نوشتن باشید که اول ببینید مخاطبان دنبال آن رفتند یا خیر در گوگل آنرا سرچ کردند یا خیر بعد از آن می توانید همان موضوع را به صورت دلخواه خود پر و بال بدهید و با مغز پردازشگر خود آن را جذاب کنید برای خوانندگان خود و از طریق آن به سئو سایت خود کمک کنید.

انتخاب موضوع

اهمیت انتخاب درست موضوع

طوفان فکری ایجاد کنید

اگر شما بتوانید در نوشته های خود هر نوع نوشته ای، این خیلی مهم است حتی در کوچکترین موضوع و ساده ترین موضوعی بتوانید مخاطب خود را در فکر فرو ببرید و به نوعی طوفان فکری ایجاد کنید. زمانی که شما بموفق می شوید مخاطب را در دنیای فکر خود گیر بیندازید به نوعی می توان گفت شما بازی را بردید ولی اصلا شای پیش خود فکر کنید چه فایده ای دارد به فکر فرو بردن مخاطب؟ وقتی کاربر بتواند با مطالب خود به فکر فرو برود نوعی کنجکاوی در ان ایجاد می شود بنابراین سایت شما را دنبال می کنند تا جواب های خود را از شما بگیرند.

رقیب های خود را بشناسید

وقتی شما دارید یک محتوای تمام عیار تولید می کنید و از هر لحاظ کامل است باید به یک چیز دقت کنید، باید رقبای خود را در هر موضوعی که در حال نوشتن آن هستید بررسی کنید شاید آن ها توانسته اند مطلب بهتری از متن شما ارائه کنند در نتیجه گوگل به سمت ان ها هدایت شده است پس سایت رقبای خود را بررسی کنید اگر کم و کسری در محتوای خود دیدید آن را کامل کنید و از رقیب های خود جلو بزنید و گوگل را به سمت سایت خود جذب کنید تا بتوانید رتبه ی خوبی در آن بدست بیاورید.

شناسایی رقبا برای تولید محتوا

آنالیز رقبا

سعی کنید با آنالیز رقبای قوی تر از خود متوجه شوید از چه تایتل هایی برای دریافت ورودی ارگانیک استفاده می کنند و با تغییر کوچکی در آنها و با یک محتوای باکیفیت اقدام به پیشی گرفتن از آنها و دریافت ورودی ارگانیک کنید. می توانید در این زمینه از ابزار اسکریمینگ فراگ استفاده کنید.

نتیجه گیری، اصول سئو در نویسندگی

در تولید محتوا مهم ترین موردی که باید رعایت کرد، درست نوشتن است که قوانینی دارد، ما در این مقاله به سراغ نوشتن اصولی آمدیم. شما باید بدانید فکر شما اسلحه شما است اسلحه ای که بی نهایت تیر برای شلیک دارد، این تیر ها نیز همان محتوای شما می باشد که هرچقدر با کیفیت تر باشد گویا دقیق تر به هدف اصابت کرده، پس از این سلاح درست استفاده کنید و با تمرین سعی نمایید بهتر بنویسید و یادتون نره شما هر کار را اراده کنید می توانید انجام دهید… پس بترکونید؛)

سوالات متداول

1اگر مطلبی که تولید کنیم که مورد تایید گوگل نباشد ولی مورد قبول کاربران باشد رتبه آن بالا می آید؟
از آنجایی که کاربر برای گوگل مهم است در نتیجه سعی کنید مطالب خود را بر پایه کاربران بنویسید.
2مطالب بهتر است چند کلمه باشد تا مورد قبول باشد؟
نمی توان تعداد کلمه ای مشخص برای آن در نظر گرفت و هر تعدادی می توان در نظر گرفت ولی بهتر است بالای 1300 کلمه باشد.
3ابزاری برای انتخاب کلمه کلیدی وجود دارد؟
بله اکستنشنی به نام keyword everywhere به این منظور وجود دارد.
4اگر سایت ما از رقبا بهتر بود ولی رتبه بد تری داشت علت چیست؟
ممکن است علت آن ارزش پایین سایت شما باشد و ارزش da سایت های دیگر(da چیست؟)
4.5/5 - (2 امتیاز)
69 / 100

2 Comments

  1. محسن گفت:

    اگر تمام اصول را رعایت کنیم می توان راحت رتبه سایت را بالا اورد؟

  2. آرین اخباری گفت:

    اگر شما تمام نکات را در تولید محتوا رعایت کنید و اصول سئو را در راستای ان فراموش نکنید تاثیرات آن را می بینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو