اقدامات موثر در بهبود سئو سایت چیست؟

خدمات پشتیبانی سئو

اقدامات موثر در بهبود سئو سایت چیست؟

شما کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و وب سایت طراحی کرده اید و به صورت آنلاین در حال فعالیت کردن در دنیای اینترنت هستید، چندین ماه از اقدامات اجرایی شما می گذرد ولی موفق به فروش و بازگشت سرمایه نشده اید؟! بهبود سئو سایت نیاز به زمان کافی دارد.

مشکل چیست؟

چرا مشتریان از سایت شما بازدید نمی کنند؟

چرا محصولات شما به فروش نمی رود؟

چرا در نتایج اول موتورهای جستجو دیده نمی شوید؟

حتما حتما بخوانید: چگونه آمار بازدید سایت را بالا ببریم؟

ما در این مقاله به تک تک سوالات شما جواب می دهیم و به شما یاد می دهیم که مشکلات خود را حل کنید و چگونه با به کار گرفتن اصول مربوط به طراحی و سئو، یک وب سایت بهینه و کاربردی در راستای ارائه خدمات به کاربران خود داشته باشید.

اول از همه:

سئو چیست؟

به معنی بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو می باشد Search Engine Optimization که باعث می شود رتبه شما در نتایج گوگل و بینگ افزایش پیدا کند که همه این امتیازات مثبت بستگی به میزان رضایت کاربران دارد.

شما باید برای ایجاد یک سئو کارآمد در صفحات سایت محتوای غنی که با دامنه کاری شما مرتبط است ایجاد کنید خواه متن باشد یا تصویر یا ویدئو باید به گونه ایی باشد که در راستای برآورده کردن نیازهای کاربران ایجاد شده باشد و آن ها بتوانند جواب های خود را پیدا کنند برای اینکار نیاز است دوره آموزش تولید محتوا را بگذرانید.

اقدامات لازم برای سئو سایت

با جذب کاربران و ماندگاری آن ها در سایت می توانید ترافیک زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید و در نتایج موتورهای جستجو دیده بشوید و بیزینس خود را در معرض دید کاربران در نقاط مختلف جغرافیایی قرار بدهید.

از اقداماتی که برای بهبود سئو سایت انجام می شود انتخاب یک نام برای دامنه است که بهتر است سه سیلابی باشد و نامی باشد که معرف کسب و کار شما باشد. گزینه بعدی انتخاب و استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی است همچنین افزایش سرعت بارگذاری صفحات ازنکات بسیار حیاتی در سئو است. در واقع بهتر است در ابتدا کار از کلمات LTK استفاده کنید.

یکی دیگر از معیارهای مهم سئو، ایجاد بک لینک (یا رپرتاژ و یا انواع لینک) می باشد و دیگری قابلیت نمایش وب سایت در گوشی های همراه است، زمانی که بتوانید تمام این فاکتورها را در سایت عملی کنید باعث جذب مشتریان و رضایت آن ها شده اید و مورد توجه موتورهای جستجو مانند گوگل قرار می گیرید.

بهینه سازی سئو سایت

استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت

بهبود سئو سایت

به طور کلی سئو سایت در سه مرحله (سه فضا) صورت می گیرد که هر کدام زیر مجموعه هایی دارد.

  1. سئو داخلی سایت
  2. سئو خارجی سایت
  3. سئو تکنیکال

بهینه سازی سایت

یک فرآیند مستمر و پیوسته است که توسط تیم های حرفه ایی سئو باید انجام بشود. زمانی که شما در دنیای وب در حال فعالیت هستید بعد از مدتی باید چگونگی عملکرد سایت خود را چک کنید. برای بهبود سئو سایت خود در موتورهای جستجو تلاش کنید یعنی اینکه باید چک کنید که در رتبه بندی گوگل در چه وضعیتی قرار دارید این نکته خیلی دارای اهمیت است زیرا رقیبان شما می توانند با ارتقا دادن رتبه وب سایت خود، رتبه بندی شما را کاهش بدهند.

این یک امتیاز منفی از سمت گوگل برای شما به حساب می آید پس برای جلوگیری از این اتفاق، بهبود سئو سایت را به صورت روزانه در نظر بگیرید و جایگاه خود را در صدر رتبه بندی گوگل حفظ کنید.

به کمک ابزار google search console و گوگل آنالیتیکس می توانید موقعیت وب سایت خود را در گوگل بررسی کنید و نرخ بازدید از سایت خود را افزایش بدهید.

بهبود سئو سایت

روش های بهبود سئو سایت

اقدامات موثر در بهبود سئو سایت چیست؟

یکی از فاکتورهای کاربردی در افزایش بهبود سئو سایت سرویس گرفتن از یک هاست قوی می باشد که بتواند بالاترین حد پایداری را برای سایت به همراه داشته باشد و مدت زمان در دسترس بودن سایت را افزایش بدهد.

ربات های گوگل این شرایط را درک می کنند و رتبه بندی سایت را بالا می برند، همچنین داشتن یک هاست قوی و خوب باعث می شود سرعت بارگذاری صفحات شما افزایش پیدا کند، البته ناگفته نماند شما می توانید با کم کردن حجم تصاویر و فشرده کردن فایل های برنامه نویسی زمان سرعت لود صفحات را بالا بکشید در این حالت کاربر در کمتر از 3 ثانیه می تواند صفحات شما را ببیند و از این بابت بسیار راضی و خرسند خواهد بود.

نکته: توجه کنید IP که به شما تعلق می گیرد جز بلک لیست گوگل نباشد. زیرا در این صورت تاثیری در افزایش رتبه بندی شما نخواهد داشت پس نتیجه می گیریم برای انتخاب کردن هاست بسیار دقت کنید باید به گونه ایی باشد که امنیت و پشتیبانی 24 ساعت وب سایت شما را تضمین کند.

نکته دیگری که می توان درباره نقش سرورها در افزایش بهبود سئو سایت به آن اشاره کرد فعال کردن شبکه تولید محتوا CDN است.

اگر بخواهیم ساده تر برای شما بگوییم داستان این است که، ما مجموعه ایی از سرورها را در نقاط جغرافیایی مختلف در سراسر دنیا داریم که می توانیم با فعال کردن CDN بر روی آنها، در هرجای دنیا که هستید به صورت اشتراکی به این سرورها وصل بشوید و بتوانید در حداقل زمان و با سرعت بالا، اطلاعات درخواستی خود را دریافت کنید این چنین است که باز هم توانسته اید رضایت کاربران را به همراه داشته باشید و گوگل هم به پاس قدردانی و ارزشی که برای کاربران خود قائل شده اید تصمیم می گیرد که رتبه سایت شما را ارتقا بدهد و شما را به عنوان یک برند معتبر به مخاطبان معرفی کند.

افزایش رتبه سایت در گوگل

راهنمای افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه وب سایت

بعد از طراحی کردن وب سایت خود، به عنوان مدیر سایت، اولین کاری که باید برای افزایش رتبه بندی خود انجام بدهید.

ایجاد محتوا و کلمات کلیدی مناسب است چگونه؟

این موضوع را در نظر بگیرید زمانی که کاربری در موتورهای جستجو به عبارتی را search می کند به دنبال این است که نیاز خود را رفع کند یا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورد پس بهتر است خودتان را به جای مشتریان بگذارید تا به بهبود سئو سایت کمک کنید.

و سعی کنید آن ها را درک کنید. هدف گذاری کنید، تمام نیاز های کاربران را اولویت بندی کنید. سعی کنید اهداف کسب و کار شما دقیقا همان اهداف کاربران باشد و پاسخ دادن به سوالات و خواسته های آنان موفق به جذب نظر مثبت و رضایت آن ها از سایت خود بشوید.

تولید محتوا با انتخاب کلمه کلیدی مناسب

زمانی که قصد تولید محتوا را دارید (تصاویر، متن، ویدئو،صوت) باید در محتوای خود به صورت کاملا شفاف و قابل فهم کسب و کار خود را شرح بدهید. محتوا نباید بی ربط یا تکراری و کپی باشد، همچنین محتوای متنی شما باید بیشتر از 900 کلمه باشد و حتما کلمات کلیدی هم باید در محتوای خود قید کنید زیرا علاوه بر از دست دادن امتیاز مثبت گوگل، مشتریان خود را هم از دست می دهید.

محتوا و سئو

تاثیر محتوا بر سئو سایت

تاثیر کلمه کلیدی بر بهبود سئو سایت

برای افزایش رتبه وب سایت کلمات کلیدی شما باید به شکلی باشد که در آن به صورت کوتاه و خلاصه شده درباره موضوع وب سایت توضیحی بدهد تا کاربران را جذب کند.

حتما کلمات کلیدی را در عنوان قید کنید. در توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید در هنگام ایجاد لینک باید کلمات کلیدی خود را به کار ببرید.

به نسبت محتوایی که تولید میکنید مثلا 1500 کلمه باید حداقل 12 یا 13 بار کلمه کلیدی خود را تکرار کنید و از کلمات مترادف و هم معنی با کلمه کلیدی اصلی نیز باید استفاده کرد با این کارها می توانید ترافیک بالایی را به دست بیاورید.

ولی دقت کنید که تکرار بیش اندازه خارج از استانداردهای گوگل می باشد و شما را جریمه می کند.

برای بهبود سئو سایت، در سایت های دیگر تبلیغات کنید. می توانید یک بنر از بیزینس خود ایجاد کنید خدمات خود را شرح بدهید و در سایت هایی که اعتبار و رتبه بالایی دارند تبلیغ کنید و مستلزم پرداخت هزینه هستید.

کلمات کلیدی

انتحاب کلمه کلیدی خوب برای سئو

لینک داخلی، internal link

لینک داخلی یعنی شما در داخل سایت خود از یک صفحه به صفحات دیگر لینک ایجاد کنید با این کار به کاربران می فهمانید که علاوه بر صفحه ایی که به آن وارد شده اند صفحات دیگر هم بار معنایی دارند با این تکنیک می توانید ماندگاری کاربر را بالا ییرید و سبب بهبود سئو سایت شود.

لینک خارجی، بک لینک، backlink

یکی از تاثیرگذارترین فاکتور ها در افزایش رتبه سایت بک لینک است که برای گوگل خیلی اهمیت دارد به این شکل است که مدیران وب سایت های دیگر در صفحات سایت خود به صفحه شما لینک می دهند یا برعکس شما می توانید این لینک را ایجاد کنید. این کار نشان دهنده این است که وب سایت شما به عنوان یک وب سایت جامع و کاربردی شناخته شده است و نظر مثبت سایت های دیگر و کاربران را به خود جلب کرده است و هر چقدر این سایت معتبر تر باشند به نفع شما است و گوگل نیز متوجه این آرای مثبت به نفع شما می شود و شما را در رتبه بندی های اول قرار می دهد.

لینک سازی داخلی

چگونگی لینک سازی

منظور از پشتیبانی سئو سایت چیست؟

نظر خواهی از کاربران برای افزایش رتبه

از کاربران بخواهید برایتان نظرات خود را کامنت کنند پیشنهاد بدهند و نقاط ضعف شما را بگویند تا بتوانید خود را مطابق با نیازهای آن ها تغییر بدهید و از سایر رقبای خود پیشی بگیرید.

وظایف پشتیبان سئو سایت

شاید تصور شما این باشد که بعد از طراحی یک وب سایت کارآمد و کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو کار شما دیگر تمام شده است.

سخت در اشتباهید، زیرا در دنیای اینترنت و کسب و کار آنلاین شما همواره رقیبان قدرتمندی را در کنار خود دارید که دائما در حال به روز رسانی خدمات خود هستند و این زنگ خطری برای شما است و بهبود سئو سایت به راحتی و بدون زحمت امکان پذیر نیست.

آن ها می توانند با آپدیت کردن سایت و خدمات آنلاین خود جایگاه اول شما در رتبه بندی را از آن خود کنند و رتبه سایت شما را کاهش دهند، بنابراین برای جلوگیری از این اقدام باید به صورت 24 ساعته خدمات پشتیبانی سئو بگیرید تا از رقیبان پیشی بگیرید، خدمات پشتیبانی را می توانید به عنوان مدیر سایت در صورتی که دانش لازم درباره سئو را دارید خودتان انجام بدهید و هزینه هایتان را کاهش بدهید.

در غیر اینصورت می توانید با کارشناسان سئو تماس بگیرید و پشتیبانی سئو را به آنها برون سپاری کنید.

ارائه پشتیبانی و خدمات شبانه روزی در سایت

پشتیبانی و خدمات شبانه روزی در سایت

خدمات پشتیبانی سئو چیست؟

پشتیبانی سئو داخلی

شامل مجموعه ایی از اقداماتی است که در داخل خود وب سایت انجام می شود که مربوط به قسمت کد نویسی و پایگاه داده می باشد تیم پشتیبان سئو وظیفه دارد که قابلیت های زیر را پوشش بدهد.

پشتیبانی کلمات کلیدی

باید خلاصه ایی از موضوع شغلی را در کلمات کلیدی قید کند این کلمات باید متناسب با کار و خدماتی که ارائه می شود انتخاب گردد تا مشتریان را جذب کند.

پشتیبانی تولید محتوا

یکی از وظایف اصلی پشتیبان سئو این است که محتوایی جدید و به روز که حاوی اطلاعات مهم و کاربردی برای مشتریان است را ایجاد کنند تا آنها بتوانند نیازهای خود را رفع کنند و حتی با خواندن این محتوای با ارزش وادار بشوند که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند باید محتوایی که می نویسند بیشتر 900 کلمه باشد که بتوانند نظر مثبت گوگل را هم جلب کنند و در رتبه یک نتایج جستجو بنشینند.

پشتیبانی توضیحات متا

پشتیبان سئو می تواند به راحتی تمام اهداف و خدمات کسب و کار شما را به وسیله تگ توضیحات متا برای مشتریان روشن کند و آنها را به مشتری دائمی در سایت تبدیل کند. مشتریان دائمی یکی از پایه های اصلی بهبود سئو سایت هستند.

پشتیبانی سئو خارجی سایت

پشتیبان سئو به راحتی می تواند با تولید محتوای با ارزش و غنی نظر وب سایت های معتبر که رتبه بالایی را دارند جلب کند و آن ها را وادار کند که در صفحات سایت خود به سایت شما لینک خارجی بدهند و شمارا به کاربران دیگر معرفی کنند تا آن ها نیز از جستجو در سایت شما لذت ببرند و مطالب شما را با دوستان و دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

شما نیز خودتان می توانید بک لینک ایجاد کنید و در صفحات خود به دیگر سایت ها لینک بدهید ولی همیشه باید میزان معتبر بودن وب سایت ها را چک کنید تا به اهداف خود برسید و گوگل وب سایت شما را به عنوان یک سایت بهینه سازی شده بشناسد و به شما امتیاز مثبت بدهد.

تاثیر لینک خارجی در سئو

تاثیر لینک خارجی

پشتیبانی و سئو صفحات اجتماعی

کاری که پشتیبان سئو در صفحات اجتماعی نظیر لینکدین، اینستاگرام و فیسبوک انجام می دهد این است که با اسم شرکت شروع به فعالیت در این شبکه ها کند و جلب نظر کند و نرخ کلیک کردن را افزایش بدهد.

پشتیبانی سئو تکنیکال: این قسمت از سئو مربوط به ظاهر و زیبا سازی سایت برای جلب کردن مشتریان است با استفاده از طرح های گرافیکی جدید و تصاویر کاربر پسند می توانید نطرات را به سمت سایت خود جلب کنید و نرخ بازدید را افزایش بدهید.

پشتیبانی امنیت سایت

یکی دیگر از کارهای پشتیبانان سئو برای افزایش رتبه بندی تضمین امنیت است. باید با به کار گرفتن قفل ssl و فعال کردن شبکه توضیح محتوا cdn مانع حملات هکر ها بشوند. و به کاربران اطمینان بدهند که وب سایت امن است و می توانند اطلاعات شخصی خود را در اختیار شما بگذارند.

ارتقا سئوسایت

از اقدامات دیگر که می توان برای ارتقا سئو سایت انجام داد نکات زیر است.

استفاده از نقشه سایت: این قابلیت شبیه به ایجاد سئو محلی است به این شکل که شما باید دامنه مکانی کسب و کار خود را مشخص کنید تا بتوانید کاربرانی را که در نزدیکی محل کسب و کار شما هستند را به سمت خود هدایت کنید، با نصب نقشه سایت موقعیت مکانی خود را مشخص کنید.

مثلا: اگر شما یک مغازه فست فود در خیابان مطهری تهران داشته باشید و شخصی در خیابان مطهری باشد و در موبایل خود جستجو کند فست فود، آن وقت می تواند به آسانی آدرس شما را پیدا کند و آن وقت شما در جذب مخاطب موفق بوده اید و رتبه خود را ارتقا می دهید.

ارتقا سئو به وسیله صفحه فرود

این صفحه در ارتقا و بهبود سئو سایت بسیار مهم است زیرا صفحه فرود اولین صفحه ایی است که کاربر به آن وارد می شود پس در انتخاب محتوای غنی برای این قسمت تمام تلاش خود را بکنید تا کاربران در سایت شما ماندگار بشوند.

ساخت لندینگ پیج

لندینگ پیج

کاهش نرخ پرش

نرخ پرش زمانی اتفاق می افتد که کاربران وارد سایت و صفحه شما می شوند ولی بدون اینکه کاری انجام بدهند در کمتر از چند ثانیه از سایت خارج می شوند باید تاجایی که می توانید با انجام تدابیر لازم که در بالا توضیح دادیم از این اتفاق جلوگیری کنید و کاربران را به سایت برگردانید.

نتیجه گیری

بعد از ایجاد وب سایت برای کسب و کار خود باید اقدام به سئو کردن سایت برای بهینه سازی در نتایج موتورهای جستجو کنید و تلاش کنید که همیشه به روز باشید تا رقیبان جایگاه شما را نگیرند، برای بهبود سئو سایت، ارتقا سئو و پشتیبانی سایت باید از اقداماتی را انجام بدهید مانند:

  1. تولید محتوای باکیفیت و قابل فهم
  2. انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی
  3. انجام سئو داخلی
  4. انجام سئو خارجی
  5. انجام سئو تکنیکال
  6. حفظ امنیت سایت
  7. افزایش سرعت لود صفحات
  8. کاهش نرخ پرش
  9. ایجاد بک لینک
  10. گرفتن کامنت یا review
  11. … این داستان مانند زندگی ادامه دارد.

ما در مقاله امروز به خوبی تمام این موارد را برای شما شرح دادیم امیدواریم که لذت برده باشید و با دیگران به اشتراک بگذارید هدف ما رضایت شماست و موفقیت در سئو میباشد.

4.5/5 - (6 امتیاز)
89 / 100

11 Comments

  1. Kiarash گفت:

    شما پشتیبانی سئو سایت هم دارید؟

  2. HAMED گفت:

    خلین ممنون مطالبتون بسیار مفید و کاربردی می باشد.

  3. روشنک رستمی گفت:

    بله، پشتیبانی سایت را در کنار سئو می توانید به قرارداد خود اضافه کنید.

  4. ارسلان گفت:

    اگه سرچام یهو ریزش کرد چیکار باید بکنم؟

  5. کیخسرو گفت:

    به غیر از سایت، صفحه ایستاگرام هم سئو می کنید؟

  6. سپهبد گفت:

    سئو سایت در چند مرحله صورت میگیرد؟

  7. ilia گفت:

    کامنت در سئو سایت تاثیر گذار است؟

  8. روشنک رستمی گفت:

    با اینکه بسیاری از بزرگان ugc را مهم نمی شمارند، اما قطعا بر سئو تاثیر گذار است.

  9. روشنک رستمی گفت:

    استراتژی و مراحل سئو سایت شامل 8 مرحله است. برای اطلاع دقیق تر می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

  10. روشنک رستمی گفت:

    بله، مدیریت پیج اینستاگرام یکی از خدمات شرکت ما است.

  11. روشنک رستمی گفت:

    ابتدا باید علت ریزش را بیابید، سپس به کمک به روزرسانی، سوشال سیگنال، تولید محتوا قوی، لینک بیلدینگ صحیح و… تعداد سرچ ها را مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو