نحوه بروزرسانی پست های قدیمی برای سئو سایت

بروزرسانی مطالب قدیمی سایت
سئو سایت

نحوه بروزرسانی پست های قدیمی برای سئو سایت

بعضی سایت ها معمولا به طور خودکار و منظم مطالب و نوشته های سایت های خودشون رو بروزرسانی می کنندحالا میخواد سایت آموزشی باشه یا سایت خبری یا سایت فروشگاهی، اما بعضی وب سایت ها با این روش دچار مشکل می شوند و ناچار اند به صورت دستی محتواهای سایتشون رو بروزرسانی کنند، ما در این مقاله نحوه چگونگی بروزرسانی را برایتان آموزش می دهیم.

قالب وردپرس ها طوری طراحی شده اند که تاریخ انتشار یک پست برای کاربران قابل نمایش می باشد اما برخی سایت ها که دارای مقالات قدیمی می باشند برای بروزرسانی محتوای مقالات به قابلیت نمایش آخرین تاریخ بروزرسانی نوشته ها در وردپرس نیاز دارند.

فواید بروزرسانی مطالب قدیمی سایت

همچنین بروزرسانی مدام باعث می شود کاربر از سایت شما راضی باشد و ترافیک و بازدید سایت بالا برود و سئو سایت بهبود پیدا کند اما باید حواستان باشد که از محتویان طولانی و بی ارزش در سایتتان استفاده نکنید زیرا هرچه مطالبتان مفید تر و مهم تر باشد مخاطبان بیشتری را جذب می کنید پس حواستان باشد اگر پس از مدتی محتوای جدید در اختیار کاربران خود قرار ندهید بازدید و رتبه ساییتان پایین می آید.

مخصوصا سایت هایی مانند سایت خبری و ورزشی از جمله سایت هایی هستند که واجب است هر چند وقت یک بار مطالب و خبرهای آن بروزرسانی شوند و نمایش تاریخ آخرین بروزرسانی ها در آن پیاده سازی شود و اگر به این موضوع اهمیتی ندهید رقیبانتان می توانند از شما پیشی بگیرند و شما بین موتورهای جست و جو رتبه پایینی خواهید داشت، در ادامه به توضیح نحوه انتخاب پست های قدیمی برای بروزرسانی می پردازیم.

یکی از اقدامات ضروری هم برای بروزرسانی های اتوماتیک هم دستی، تهیه نسخه پشتیبان می باشد، این مورد برای قبل از هر تغییری لازم و ضروری است. همچنین یک افزونه استاندارد حتما برای بک آپ و بازگردانی وردپرس نصب کنید تا با اطمینان خاطر تغییرات را انجام دهید.

شاید برایتان سوال شود چرا وقتی که می توان وردپرس را به طور اتوماتیک بروزرسانی کنیم، کار خود را سخت کنیم و از بروزرسانی دستی استفاده کنیم؟! یکی از دلایل آن می توان این بود که شاید نتوانید به طور اتوماتیک نوشته هایتان بروزرسانی کنید و مجبور به عملیات دستی شوید.

آموزش بروزرسانی مطالب قدیمی

فواید بروزرسانی مطالب

چرا باید مطالب قدیمی سایت خود را به روز کنیم؟

مطابق الگوریتم Freshness گوگل یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی سایت‌ها در این موتور جستجو، به روز بودن تاریخ انتشار مطلب می‌باشد و البته این موضوع از لحاظ کیفیت اطلاعات داده شده به مخاطبان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که بسیاری از اطلاعات در تمامی زمینه‌ها در طول تاریخ در حال تحول و تغییر می‌باشند و ممکن است مطالبی که شما سال‌ها یا ماه‌ها پیش در سایت خود منتشر کرده اید، اکنون دیگر اعتبار علمی نداشته و یا نقض شده باشند. گوگل از مدیران سایت‌ها می‌خواهد علاوه بر انتشار منظم مطالب جدید در سایت خود، مطالب قدیمی را نیز هر چند وقت یکبار به روزرسانی کنند تا بتوانند از جایگاه خوبی در نتایج گوگل برخوردار شوند. البته این موضوع بیشتر در مورد پست‌های بلاگ و یا بخش اخبار سایت‌ها مطرح است.

جالب است بدانید تیم سئو ایران نیز مرتبا در حال به روزرسانی مطالب قدیمی خود در حوزه آموزش سئو می‌باشند؛ چرا که مطالب سئو نیز به مرور زمان در حال تغییر هستند و بسیاری از نظریه‌ها و استراتژی‌های قدیمی در این حوزه پس از مدتی منسوخ می‌شوند. البته به روزرسانی مطالب قدیمی سایت‌ها صرفا به معنی اصلاح آن‌ها نیست؛ بلکه در مواردی که نیاز به اصلاح نباشد، می‌توانید فقط آن‌ها را کامل‌تر کرده و بندها یا تصاویر جدیدی به محتوای صفحات اضافه کنید. بدین ترتیب تاریخ انتشار یا آخرین ویرایش محتوای صفحه به روز شده و اعتبار بالاتری در گوگل پیدا می‌کند. بسیاری از سایت‌های فعال در حوزه سئو نیز اخیرا به جای ورود محتوای تهاجمی روزانه به سایت به کیفیت اهمیت بیشتری نسبت به کمیت مطالب می‌دهند و تنها مطالب قدیمی و مهم سایت خود را مرتبا به روزرسانی می‌کنند. بنابراین پیشنهاد ما نیز به شما این است که مطالب قدیمی سایت خود را رها نکرده و هر از گاهی آن‌ها را آپدیت کنید. در این خصوص مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می شود:

روش های بروزرسانی قالب

  • ابتدا دانلود آخرین نسخه وردپرس
  • غیرفعال کردن تمامی افزونه ها در وردپرس
  • مراجعه به پنل هاست پا اتصال به آن از طریق FTP
  • مراجعه به پوشه وردپرس
  • حذف تمامی پوشه ها و فایل ها به جز پوشه wp-content و فایل wp-config.php
  • خارج کردن وردپرس جدید و دانلود شده از مخزن ار حالت فشرده
  • انتخاب تمامی فایل ها و پوشه ها به جز wp-content و فایل wp-config.php
  • مواردی را که انتخاب کردید کپی کرده
  • جایگزین و آپلود کردن آن ها در هاست
  • وارد کردن آدرس سایت در مرورگر

    عوض کردن قالب

    بروز رسانی قالب

در نهایت عملیات بروزرسانی با موفقیت به اتمام می رسد.

پیش تر درمورد نحوه انتخاب پست های قدیمی برای بروزرسانی به صورت تیتر وار توضیح دادیم حال می خواهیم به طور کامل در مورد یک آموزش بسیار لازم و مفید که برای هر وردپرسی لازم است توضیح دهیم. می خواهیم نحوه بروزرسانی افزونه در وردپرس را برایتان شرح دهیم.

شاید برایتان سوال باشد اصلا چه نیازی به آپدیت کردن افزونه است و اگر نکنیم چه مشکلاتی ایجاد می شود؟

ممکن است افزونه های قدیمی با ورژن جدید وردپرس و یا قالب شما هماهنگی نداشته باشد و نتواند با آن سازگار شود و همچنین یکی از علل هک شدن سایت ها عدم بروزرسانی افزونه می باشد.

بروزرسانی قالب وردپرس

روی پوشه ای که قصد بروزرسانی اش را دارید کلیک راست کنید، گزینه rename را انتخاب کنید. نام پوشه را تغییر دهید، حال این پوشه را جهت داشتن بکاپ دانلود و سپس در سیستم خود ذخیره کنید. اکنون به مدیریت پلاگین ها در پنل وردپرس رفته و مشاهده می کنید که افزونه غیر فعال شده است.

حالا می توانید افزونه را از مدیریت وردپرس پاک کنید و سپس دوباره به ftp برگردید و نسخه جدید افزونه خود را در همان مسیر آپلود کنید. سپس به مدیریت افزونه ها رفته و افزونه جدید را فعال نمایید.

آموزش بروزرسانی محتوا

آموزش بروزرسانی قالب

آموزش بروزرسانی افزونه در وردپرس

برای افزونه هایی که از مخزن وردپرس دانلود کردید می توانید به راحتی از قسمت مدیریت پلاگین ها، افزونه را بروزرسانی کنید. برای افزونه های پریمیوم که قابلیت بروزرسانی خودکار ندارند( همان افزونه هایی که از webmid خریداری می کنید) راه حل دیگه ای ندارید جز اینکه به صورت دستی آن را بروزرسانی کنید.

با استفاده از ftp ( ابزاری برای انتقال فایل ها بین دو سرور یا از کامپیوتر شخصی شما به یک سرور وصل است) به سایت خود متصل شوید و به مسیر wp-content/plugins بروید. در این قسمت لیست پلاگین های نصب شده خود را مشاهده می کنید.

وردپرس

آموزش افزونه در وردپرس

حرف  آخر

پس پاسخ این سوال را که چرا بروزرسانی محتوا اهمیت دارد را به طور خلاصه می توانیم بگوییم که به طور پیش فرض شما برای پست های جدیدتان می توانید زمان بندی کنید و در یک بازه زمانی خاص انتشار دهید ولی نمی توانید به روزرسانی محتوایی که منتشر شده اند را زمان بندی کنید.

خیلی از سایت ها این تغییرات را به صورت پیش نویس ذخیره می کنند و در زمان موعود آن هارا منتشر می کنند و خیلی این کار وقت گیر است.

پس بروزرسانی محتوای سایت بسیار مهم می باشد و امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

سوالات متداول

1اگر محتوای قدیمی سایتمان رتبه ای نداشت ممکن است با بروز رسانی مطلب رتبه ای بگیرد؟
وقتی یک مطلب را بروز رسانی کنید قطعا ایرادات آن را هم رفع می کنید بنابراین ممکن است رتبه خوبی بگیرد.
2با بروز کردن مطالب ممکن است سایت مورد پنالتی قرار بگیرد؟
هیچ امکانی وجود ندارد که با بروز کردن سایت پنالتی شوید به جز یک حالت که مطلب جدید خود از قوانین گوگل پیروی نکند.
3کدام مطالب سایت را باید بروزرسانی کرد؟
اصولا باید مطالبی بروزرسانی شود که قدیمی هستند یا ایندکس نشدند یا نتوانستند رتبه خوبی به خود اختصاص دهند این مطالب باید بروزرسانی شوند.
4آیا می توان لندینگ هم بروزرسانی کرد؟
قطعا و باید لندینگ بروزرسانی شود اگر بروز رسانی نشود لندینگ محسوب نمی شود.
4.7/5 - (3 امتیاز)
68 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو