بهترین روش های سئو

بهترین روش های سئو
سئو سایت

در این آموزش با ما همراه باشید تا باهم یک مرور کلی به بهترین روش های سئو (کلاه سفید) یا همان روش های منطقی و اصولی داشته باشیم.

بهترین روش های سئو

بهترین روش هایی که برای سئو کلاه سفید می توان در دستور کار یک تیم سئو داشت و در آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان باید به آن اشاره داشت این است:

  • تولید محتوای حرفه ای و کاربردی
  • طراحی سایت بر اساس سئو (سئو مدلینگ دیزاین) یا seo modelling design
  • لینک بیلدینگ خارجی حرفه ای (یکی از مهمترین و در عین حال خطرناک ترین روش های seo)
  • لینک سازی درونی منطقی برای مطالب و صفحات سایت
  • برندینگ موثر بر سئو (به گونه ای که پس از یک دوره تبلیغات نام برند شما در گوگل جستجو شود)
  • افزایش سرعت سایت
  • استفاده از روش پیلار کلاستر برای تولید محتوا
  • استفاده از روش bucket bridge در تولید محتوا
بهترین روش های سئو

روش های سئو

این راه ها و روش های ذکر شده در بالا همگی برای سئو مفید هستند و جزو بهترین روش های سئو است. اگر چنانچه درست انجام شوند. برای هر کدام از موارد در 2 سطر و خلاصه توضیح می دهیم تا سئو سایت خود را با همین آموزش بتوانید بهتر کنید.

تولید محتوا برای سئو

یکی از تکنیک های تولید محتوا این است که بیش از 1 هدینگ استفاده کنید و کلمه ای که میخواهید در آن با سرچ دیده شوید در این هدینگ ها آمده باشد، همچنین بهتر است حداقل یک مرتبه آن کلمه کلیدی Bold شود. در تولید محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که گوگل گفته است محتوا پادشاه سئو است پس محتوایی که تولید می کنید باید یونیک باشد. تولید محتوای یونیک از بهترین روش های سئو است.

تولید محتوا برای سئو سایت

تولید محتوا برای بهبود سئو

محتوای سئو محور محتوایی است که در آن از کلمه کلیدی به اندازه مناسب استفاده شود و کلمه کلیدی بیش از حد تکرار نشده باشد. برای اینکه در پایان محتوا کاربر یا خواننده متوجه موضوع کلی محتوا شود بهتر است بخشی به عنوان سخن پایانی یا نتیجه گیری داشته باشید.

طراحی سایت بر اساس سئو

برای اینکه راحت تر در رقابت های کلمات و در جستجو ها بالا بیایید باید مدل کدنویسی شما به گونه ای باشد که برای موتور های جستجو مانند گوگل این ساختار طراحی پیچیده و گنگ نباشد. برای نمونه اگر یک صفحه با 10 خط محتوا دارای 20 خط کد طراحی سایت باشد بهتر از سایتی است که برای 10 خط محتوا 200 خط کد دارد، البته این موارد پارامتر های گوناگون زیادی دارد. پس یکی دیگر از نکات مهم که جزو بهترین روش های سئو طراحی سایت براساس اصول سئو می باشد.

طراحی سایت بر اساس اصول سئو

طراحی سایت

یک مورد دیگر از تکنیک های سئو برای طراحی سایت می توان ساختار تولید url را نام برد، به این صورتکه اگر در یک مطلب با موضوع “کلمه کلیدی” دارید این ساختار ها برای محتوا پیشنهاد میشود.

  1. seoiran.com/کلمه-کلیدی
  2. seoiran.com/keyword
  3. seoiran.com/key-word
  4. seoiran.com/کلمه-کلیدی-1

و به همین صورت ادامه دارد … حال برای مقایسه تصور کنید برای همین موضوع چنین url ی داشتیم: seoiran.com/574title خوب مشخصا این url اصلا در رقابت های سئو با آن موارد ذکر شده جایگاهی ندارد.

لینک بیلدینگ خارجی حرفه ای

برای اینکه سئوی موفقی در کلمات دشوار داشته باشیم به سراغ سئو خارجی می رویم. قطعا یکی از بهترین روش های سئو استفاده از لینک بیلدینگ خارجی است. سئو خارجی سبب می شود تا ارزش صفحه مورد نظر شما در گوگل افزایش پیدا کند.

لینک سازی خارجی حرفه ای

لینک سازی خارجی

روش صحیح لینک سازی خارجی:

  1. مهم ترین نکته درباره سئو خارجی که در این بخش از مقاله بهترین روش های سئو باید به آن دقت کنید این است که به هیچ عنوان یکباره حجم زیادی لینک نگیرید.
  2. بر روی یک کلمه برای مدت زیادی با یک سیلاب (مثلا فقط خرید لپ تاپ) فوکوس نکنید و کلمات مشابه مانند “قیمت لپ تاپ” هم کار شود.
  3. لینک های کمتر از 3 ماه خطرناک هستند پس لینک های خود را حفظ نمایید.
  4. اولویت با سایت هایی است که موضوعیت آنها با شما یکی است. به اصطلاح به چنین سایت هایی سایت های هم حوزه گفته می شود. لینک گرفتن از سایت های هم حوزه می تواند جایگاه شما را به یکباره در گوگل چندین رتبه جابجا کند.
روش سئو حرفه ای

سئو درست

روش لینک سازی داخلی

برای اینکه سایت شما در موضوعات مورد نظرتان در سئو موفق شود باید به خاطر داشته باشید برای آنها هر چند وقت یکبار مطلب خوب و حرفه ای تولید کنید و آنها را با استفاده از لینک های درون متن به یکدیگر متصل نمایید. حتما در بهترین روش های سئو لینک سازی داخلی جایگاه بالایی دارد.

این یک کار و پروسه بلند مدت است و برای موضوعات نسبتا دشوار هر هفته باید انجام شود و محوریت کلمات کلیدی مد نظر هدف قرار گیرد. سئو داخلی باید به گونه ای باشد که به کاربران سایت شما کمک کند تا اگر می خواهند درباره محتوایی بیشتر بدانند شما آنها را به آن سمت هدایت کنید. به این ترتیب زمان حضور کاربران در سایت شما افزایش پیدا می کند.

در ادامه با سئو ایران همراه باشید برای آموزش سئو حرفه ای.

برندینگ موثر بر سئو

این کار برای کلمات دشوار رایج می باشد، برای نمونه اگر شما بر روی کلمه خرید موبایل کار می کنید و مثلا 4 ماه است که با اینکه دارید مدام بر روی همین کلمه کلیدی کار می کنید اما بر روی رتبه 5 گیر کرده اید یکی از راه های نجات و خروج از این شرایط برندینگ می باشد، البته برندینگ موثر بر seo. برندینگ کمک کننده به سئو یکی از بهترین روش های سئو است.

این آموزش را به طور اختصاصی در آموزش های بعدی قرار میدهیم.

با توجه به بهترین روش‌های سئو که در بالا ذکر شد آیا به نظر می‌رسد سرعت تغییر تکنیک‌های جستجوگرها (و اثربخشی آن ها) روی یک شیب ثابت است یا خیر؟ بهتر است بدانید Google همیشه در تجزیه و تحلیل و درک صفحات وب و همچنین در میزان موثر نگه داشتن افراد در چارچوب خود هوشمندتر و قدرتمندتر عمل می‌کند. هرچه Google بهتر بتواند به سوالات درون SERP پاسخ دهد یا کاربران را به سمت هدف‌شان ببرد، درآمد بیشتری کسب می‌کند.

با توجه به تغییر الگوریتم های گوگل ما نیز می‌بایست روی روش‌های سئو سایت تمرکز کرده و هر روز قدرتمندتر از دیروز عمل کنیم. الگوها توسط تبلیغات مبدل، برجسته‌سازی پانل‌های دانش و استفاده مکرر از آن‌ها و نمایش‌های تصویری تغییر می‌کنند. این موارد باعث پایین آمدن لیست‌های ارگانیک در SERP‌ها می‌شود در نتیجه کلیک‌های ارگانیک کمتری ایجاد می‌شود و برخی از وب سایت‌ها نیاز به هزینه در گوگل دارند تا از طریق آن به درآمد بیشتری دست یابند.

بنابراین بازاریابان چه کاری انجام می‌دهند؟! آن‌ها صفحات وب بهتری ایجاد و مدیریت می‌کنند و بیش از هر زمان دیگری بر پیشی گرفتن از رقبای خود تمرکز دارند.

در این مقاله غیر از معرفی بهترین روش‌های سئو که ذکر شد ما بهترین روش‌های SEO را برای سال 2023 تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی کرده‌ایم تا به شما کمک کند حضور جستجوی ارگانیک خود را حفظ کرده و حتی آن را افزایش دهید. این فهرست هر دو روش اصلی و پیشرفته SEO را پوشش می‌دهد.

بهترین روش‌های سئو برای سال 2023

  1. تجربه کاربر را در کل سایت خود بهبود ببخشید. Ux چیست
  2. جستجوی صوتی را در وب سایت خود بهینه کنید.
  3. طراحی وب سایت شما واکنش گرا باشد تا در گوشی‌های همراه نیز به وضوح و متناسب نمایش داده شود.
  4. به جای کلمات کلیدی روی خوشه‌های موضوع تمرکز کنید.
  5. نوشتن مطالب بیشتر و انتشار آن‌ها در وب سایت مهم است.
  6. از سئو ویدئو در YouTube استفاده کنید.
  7. تنوع در بک لینک‌ها ایجاد کنید.
  8. هرگز از سئو تکنیکال چشم پوشی نکنید.
  9. جستجوگران محلی را با صفحات و فهرست‌های محلی هدف قرار دهید.
  10. عملکرد و خروجی SEO را اندازه گیری کنید.

سوالات متداول درباره بهترین روش های سئو

1سئو چیست و چگونه کار می‌کند؟
بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینه‌سازی محتوای آنلاین شما است به طوری که موتور جستجو دوست دارد آن را به عنوان یک نتیجه برتر برای جستجوی یک کلمه کلیدی خاص نشان دهد.
2سه استراتژی برتر SEO چیست؟
سه نوع سئو وجود دارد که شما برای یک استراتژی جستجوی ارگانیک به آن نیاز دارید: سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارج از صفحه با شکستن استراتژی و فکر کردن در مورد SEO به عنوان این سه دسته، سازماندهی و اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی شما بسیار آسان‌تر خواهد بود.
3آیا سئو در سال 2023 مهم است؟
سئو بیش از یک و نیم دهه است که وجود دارد و اکنون سهم عظیم بازدید از وب سایت‌های موفق را تشکیل می‌دهد. به دلیل اینکه جستجوی ارگانیک بالاتر از سایر ترافیک جستجو است بهینه‌سازی صفحات شما برای سئو در سال 2023 از اهمیت بیشتری برخوردار است.
4/5 - (7 امتیاز)
76 / 100

3 Comments

  1. خراسانی 876 گفت:

    به نظرم روش های سئو سایت خیلی بیشتر از این موارد هست، این ها فقط راه های پایه برای موفقیت در سئو هستن

  2. SEO IRAN گفت:

    بله ماهم چیزی نگفتیم ، کاملا درسته اینها راه های ابتدایی برای موفقیت در سئو سایت هست.

  3. سارا کمالی گفت:

    در حال حاضر بهترین روش سئو کلاه سفید هست یا خاکستری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو