آموزش ساخت بک لینک

اهمیت بک لینک
سئو سایت

کاربرد های بک لینک

امروز قصد داریم به شما آموزش نحوه ی ساخت بک لینک را بدهیم ولی شاید براتون سوال باشد که بک لینک چه کاربردی دارد و اصلا بک لینک به چه دردی می خورد؟ بک لینک ها یکی از موارد مهم در سئو هستند و یکی از دغدغه های مدیران سایت ها بک لینک می تواند باعث محبوبیت سایت شما در چشم گوگل و جذب کاربر بیشتر باشد و اگر در سایت خود بک لینک قرار دهید می تواند باعث بالا رفتن اعتبار سایتتان و همچنین باعث می شود ارزش دامنه شما افزایش پیدا کند پس یکی از موارد مهم در سئو و بهینه سازی است با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره ی بک لینک به شما بگوییم.

اهمیت بک لینک

کاربرد و اهمیت بک لینک

بک لینک چیست؟

بک لینک به مجموعه ای از لینک ها گفته می شود که به صفحات و یا به یکی از صفحات سایت اشاره دارد که زمانی ایجاد می شود که یک سایت دیگر به شما آن را بدهد مثلا در سایت خود آدرس یکی از صفحات سایت شما را قرار دهد که نوعی سئوی خارجی به حساب می آید، که می تواند کاربران زیادی را به سمت سایت شما سوق دهد و می تواند از اهمیت بالایی بر خوردار باشد. برای گوگل اگر به سایتی بک لینک داده شده می تواند امتیاز مثبتی باد یا زمانی که شما به سایتی بک لینک دهید گوگل به محبوبیت سایت شما پی می برد.

آموزش ساخت بک لینک

ساخت بک لینک یک کاره بسیار ساده است و تقریبا شما فقط باید با یک سایت دیگر مذاکره کنید، ولی منظور ما از مذاکره چیه؟ اگر شما بخواهید در سایتی یک بک لینک از سایت خود داشته باشید کافیه با صاحب سایت صحبت کنید و یا هزینه ای پرداخت کنید تا در یکی از صفحات سایت آنها یک بک لینک به شما دهند(و یا از تمام صفحات آن سایت) حتی شما هم اگر سایت خود را به درجات بالا ببرید می توانید به آسانی بک لینک بفروشید که به نظر راه خوبی برای کسب درآمد است.

تاثیر بک لینک بر سئو

همانطور که گفتیم گوگل بک لینک را یک امر مثبت می شناسد، وقتی گوگل ببیند که سایتی به شما بک لینک داده است در دو صورت به شما امتیاز مثبت می دهد و تاثیر می گذارد بر سئو:

  1. وقتی کاربران بک لینک شما را می بینند جذب سایت شما می شوند و به سمت سایت شما راهنمایی می شوند و به صورت طبیعی بازدید سایت شما افزایش میابد که این از طرف گوگل به شدت با ارزش است پس رتبه سایت شما را بالا می آورد(کلا گوگل دنبال کاربرا می ره لعنتی)
  2. در مرحله دوم وقتی گوگل به یک لینک از سایت شما (در سایت های دیگر) می رسد به معتبر بودن سایت شما پی می برد و در این حالت وقتی به محبوبیت و ارزش سایت شما پی می برد رتبه سایت شما را بالا می برد.

    آموزش بک لینک

    بک لینک و سئو

مقدار ماندگاری بک لینک

بک لینک ها مقدار ماندگاری زیادی مانند یک رپورتاژ ندارند.(رپورتاژ چیست؟) و ماندگاری هر بک لینک می تواند وابسته به هزینه ای باشد که شما پرداخت میکنید، ولی میانگین حدود ماندگاری آن بین 1 ماه تا 3 ماه می تواند باشد که به نظر زمان خوبی می تواند باشد. البته پیشنهاد میکنیم که بک لینک های خود را حداقل 6 ماه تمدید نمایید تا گوگل احساس نکند که میخواهید برای مدت کوتاهی و با اندکی هزینه رتبه سئو سایت خود را افزایش دهید. (چرا که در این صورت شما را پنالتی یا همان جریمه میکند)

backlink

مقدار زمان ماندگاری بک لینک

بک لینک رایگان

بک لینک می تواند به صورت رایگان باشد که می تواند به شاخه های مختلف تقسیم شود که شامل:

  • ساخت بک لینک در فروم ها و تالار های گفت و گو (روش بک لینک گیری از فروم)
  • ساخت بک لینک در فضای مجازی
  • ساخت بک لینک به وسیله تولید محتوا
  • از طریق ارسال پیام های تبلیغاتی

    بک لینک

    چگونگی دریافت بک لینک رایگان

بک لینک درست

تا الان به شما بک لینک را معرفی کردیم و آموزش ساخت آن را به شما یاد دادیم، ولی اصلا کدام بک لینک خوبه و کدام بک لینک درست است؟ بک لینکی خوب و تاثیر گذار میباشد که از یک سایت معتبر و معروف گرفته شده باشد و سایتی باشد که مورد اعتماد گوگل باشد، یک نکته دیگر از روش بک لینک سازی این است که بک لینک شما داخل محتوای سایت قرارداده شده باشد که اگر این دو مورد با هم ترکیب شوند یعنی در یک سایت بزرگ داخل یکی از محتواهای آن بتوانید بک لینک بگیرید به نظر یک بک لینک خوب گرفته اید.( برای افزایش تاثیر بک لینک با ما همراه باشید.)

آموزش ساخت بک لینک

اهمیت بک لینک درست

بهترین سایت ها برای گرفتن بک لینک

بهترین سایت برای گرفتن بک لینک سایتی است که در مرحله اول موضوعات سایت با سایت شما مرتبط باشد و اگر کلمات کلیدی یکسان داشته باشید که خیلی بهتر است. سایت هایی که در صفحه اول موتور های جست و جوی گوگل هستند جزو بهترین سایت ها برای گرفتن بک لینک است پس به خاطر داشته باشید که سایتی که برای بک لینک استفاده می کنید را درست انتخاب می کنید وگر نه ممکن است موجب پنالتی شدن سایت شما شود که به جای آثار مثبت تنها اثری که از بک لینک دریافت می کنید اثر منفی است.

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

بک لینک ها را می توان به دو دسته ی فالو و نوفالو تقسیم کرد:

  1. بک لینک فالو: بک لینک فالو وقتی تو کد های یک بک لینک واژه ی (follow) دیده شود ربات های گوگل این بک لینک را دنبال می کنند و به صفحه و سایت هدف می روند و آن را بررسی می کنند که بک لینک ها باید به صورت فالو باشند.
  2. بک لینک نوفالو: اگر در کد های یک بک لینک واژه ی (Nofollow) دیده شود یعنی ربات های گوگل به سمت سایت هدف پیش نروند و دنبال آن نروند که این نوع بک لینک کاملا بی ارزش است س بهتر است بک لینک های خود را به صورت فالو قرار دهید.

یک نکته کوتاه که بخواهم به آن اشاره کنم این است که همه ی لینک ها به صورت پیش فرض(اگر آن را تغییر نداده باشید) به صورت Dofollow است.

آیا می توان از سایت های خارجی بک لینک گرفت

شاید برای شما هم سوال باشد که می شود اصلا از سایت های خارجی بک لینک گرفت؟ آثار ان مثبت است یا منفی؟ خوب جواب این سوالات ساده است شما می توانید در سایت های خارجی بک لینک بگیرید و می تواند تاثیر مثبت خود رت هم داشته باشد که گوگل قبول کند که سایت شما یک سایت معتبر است ولی نکته قابل رعایت این است که در مرحله اول مطالب شما باید مرتبط با آن سایت باشد و در مرحله دوم زبان استفاده ی شما باید با آن سایت همخوانی داشته باشد به عنوان مثال اگر زبان سایت لاتین است بک لینک شما هم باید لاتین باشد ولی در کل می تواند از دید گوگل اگر همه ی آن ها را رعایت کنید می تواند بسیار خوب باشد.

بک لینک

کاربرد و اهمیت بک لینک

بهترین زمان برای بک لینک گرفتن

اصلا ما چه زمانی باید بک لینک بگیریم؟ زمانی شما باید بک لینک بگیرید که وقتی شما سایت خود را ساخته اید و تمام کار های سئوی داخلی خود را انجام داده اید(سئو داخلی) بعد از حداکثر 2 ماه می توانید که بک لینک بگیرید ولی اگر شما سئوی خود را انجام نداده باشید و بک لینک بروید و گوگل به سایت شما سر بزند ممکن است حتی سایت را مورد جریمه قرار دهد وقتی کاری برای ان انجام ندادید.

نتیجه گیری

به صورت کلی بخواهیم بگوییم بک لینک ها می تواند خیلی موثر باشد در سئوی یک سایت و می تواند از لحاظ های مختلف از اهمیت بالایی بر خوردار باشد و باید بدانید که در کدام سایت باید بک لینک بگیرید که به شما آموزش دادیم پس به آسانی می توانید در سئو موفق بشوید پس با ما همراه باشید.

سوالات متداول

1آیا می توان از گوگل بک لینک فالو گرفت؟
بله می توان از طرف گوگل بک لینک فالو گرفت.
2آیا ساخت لینک ها با استفاده از لینک های شکسته امکان پذیر است؟
بله می توان از طریق لینک های شکسته یک لینک ساخت
3انواع بک لینک کدام است؟
می توان به: بک لینک های محتوایی،بک لینک سازی در فروم، بک لینک کلمات کلیدی اشاره کرد.
4اثر بک لینک بعد از چند وقت برروی سایت معلوم می شود؟
اگر سایت شما دارای رتبه باشد و در سایت بزرگی بک لینک بگیرید آثار آن به سرعت معلوم می شود و ممکن کمتر از یک روز آثار آن قابل مشاهده باشد.

 

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
70 / 100

2 Comments

  1. محمد گفت:

    ساخت بک لینک در سایتهای آتوریتی بالا خوب است یا بد؟

  2. على گفت:

    سلام من يك سايت دارم اگر تو يك سايت معمولى بك لينك بگيرم ممكنه سايتم پنالتى شه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + ده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو