راهنمای سئو محصولات

راهنمای سئو محصولات

راهنمای سئو محصولات

برای آغاز هر پروژه سئو، اولین چیزی که مسیر استراتژی آن را مشخص می‌کند، نوع سایت می‌باشد. سئو یک سایت شرکتی با سایت فروشگاهی یا market place و یا یک وبلاگ شخصی متفاوت میباشد و هر کدام تکنیک‌های خاص خود را می‌طلبد. قطعا در میان پروژه‌های مختلف سئو، سئو سایت‌های فروشگاهی با چالش‌های بیشتری روبرو است. علی الخصوص زمانی که یک سایت فروشگاهی محصولات زیادی داشته باشد و صفحه همه آن محصولات نیاز به سئو داشته باشند این چالش‌ها پررنگ‌تر خواهند شد.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از دارندگان سایت‌ها مطرح است این است که سئو محصولات در سایت‌های فروشگاهی چگونه است؟ و یا این که چکار کنیم تا صفحه محصولات سایت ما در صفحه اول گوگل قرار بگیرند؟ در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالاتی از این قبیل پاسخ دهیم و یک راهنمای جامع برای سئو محصولات برای سئو سایت‌ فروشگاهی تهیه کنیم.

آموزش سئو صفحه محصول

آموزش سئو صفحه محصول

مراحل سئو صفحه محصول

همان طور که گفتیم، یکی از گام‌های اصلی و مهم در سئو سایت فروشگاهی، سئو صفحه محصول می‌باشد. بهینه‌سازی صفحه محصولات تکنیک‌های خاصی دارد که البته برخی از آن‌ها در سئو انواع دیگر سایت‌ها نیز مشترک می‌باشند. در این جا به آموزش نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی و تکنیک‌های سئو محصولات می‌پردازیم.

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

بدون شک اولین گام در هر پروژه سئو، تحقیق بر روی کلمات کلیدی می‌باشد. این موضوع در سئو صفحه محصول به این صورت می‌باشد که شما باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با هر محصول را که آمار جستجوی بالاتری داشته باشند شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت مانند ابزار KWfinder یا Keyword tool کمک بگیرید.

  1. وارد کردن عنوان و توضیحات متا بر اساس اصول سئو

تایتل و متا دسکریپشن از بدیهیات سئو می‌باشد که باید حتما کلمات کلیدی در آن‌ها ذکر شده و طول استاندارد داشته باشد. تایتل یا عنوان سئو و متا دسکریپشن یا توضیحات متا، از اصلی‌ترین مواردی هستند که در نرخ کلیک صفحات سایت شما تاثیر می‌گذارند. پس این موارد علاوه بر شامل شدن کلمات کلیدی، باید دارای جذابیت تبلیغاتی نیز باشند تا کاربران گوگل را ترغیب به کلیک بر روی سایت شما از میان سایر نتایج بکنند.

لازم به ذکر است این عبارات نباید بیش از حد طولانی باشند؛ مطابق آخرین تغییرات الگوریتم گوگل در سال ۲۰۲۱، طول مجاز برای عنوان سئو ۵۰ کاراکتر و برای متا دسکریپشن ۱۵۰ کاراکتر می‌باشد. در سایت‌های وردپرس می‌توانید به کمک افزونه Yoast عنوان سئو و توضیحات متا را برای تمامی صفحات سایت خود وارد کرده و یا ویرایش کنید.

  1. بهینه‌ سازی ساختار سایت

گام بعدی که باید در سئو محصولات رعایت کنید، بهینه‌سازی ساختار سایت می‌باشد که از ابتدای طراحی سایت باید انجام شود؛ در غیر این صورت اصلاح آن می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به رتبه سایت شما در گوگل بزند. نکاتی که در بهینه‌سازی ساختار سایت اهمیت دارند عبارتند از:

  • اضافه کردن breadcrumb به صفحات سایت جهت دسترسی بهتر کاربران و خزنده‌های گوگل
  • بهینه‌ سازی URL‌ های سایت (کوتاه بودن، استفاده از کاراکترهای انگلیسی، استفاده از معادل‌های انگلیسی کلمات کلیدی صفحه محصول)
  • استفاده از URL پارامتر های صحیح جهت فیلتر و دسته‌بندی فهرست محصولات
    1. سئو توضیحات محصول

مهم‌ترین نکته‌ای در خصوص تولید محتوای سایت فروشگاهی وجود دارد این است که به هیچ عنوان از محتوای کپی شده برای آن‌ها استفاده نکنید. اصول سئو از جمله ساختار هدینگ‌ها و به کار گیری کلمات کلیدی در آن رعایت کنید. استفاده از bullet list , numeric و جدول ویژگی‌های محصول، امتیاز سئو محصولات را تا حد زیادی بالا می‌برد. توضیحات محصول هر چه کامل‌تر باشد بهتر است. در نتیجه سعی کنید مطالب کاملی در خصوص معرفی محصول خود جمع آوری کنید. از لینک‌سازی داخلی در قسمت توضیحات محصول غافل نشوید. بهترین حالت این است که صفحه تمامی محصولات دارای لینک‌های داخلی باشند. می‌توانید از باکس محصولات مرتبط نیز برای این کار استفاده کنید.

یک فوت کوزه‌گری در سئو صفحه محصول ، استفاده از FAQ یا سوالات متداول در خصوص آن محصول می‌باشد که می‌توانید آن را با استفاده از کدهای json داخل صفحه قرار دهید.

  1. بهینه‌ سازی تصاویر محصولات

بهتر است برای هر یک از محصولات خود چند تصویر از زوایای مختلف تهیه کنید. هر چه تعداد عکس‌ها بیشتر باشد ارزش سئو صفحه بالاتر می‌رود. اما دقت داشته باشید حتما با استفاده از ابزارهای کاهش حجم عکس، تصاویر را فشرده‌سازی کنید تا در سرعت لود صفحه تاثیر منفی نگذارند. نکته مهم دیگر در بهینه ‌سازی تصاویر محصولات، استفاده از کلمات کلیدی محصول در Alt عکس‌ها می‌باشد. همچنین در نام فایل عکس و آدرس URL آن هنگام بارگذاری، فقط از کلمات کلیدی به انگلیسی و به صورت خلاصه استفاده کنید.

  1. افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یک موضوع کلی می‌باشد که در سئو تمامی سایت‌ها تاثیر گذار است. در سئو سایت‌های فروشگاهی نیز محدود به صفحه محصول نمی‌شود و باید به طور کلی روی تمام صفحات سایت اعمال شود. یکی از راه‌های افزایش سرعت سایت، حذف فاصله‌های خالی میان کدهای html و css در قالب سایت و کاهش درخواست‌ها به سرور می‌باشد. اگر سایت شما وردپرس است، می‌توانید از افزونه WP Rocket جهت افزایش سرعت سایت استفاده کنید.

  1. استفاده از کدهای اسکیما

کدهای اسکیما نوعی نشانه‌گذاری سایت می‌باشند که محتوای صفحات سایت شما را راحت‌تر به خزنده‌های گوگل می‌فهمانند و همچنین صفحه محصول شما را متمایز از سایر نتایج در گوگل نشان خواهند داد. برای سئو صفحه محصول باید حتما از اسکیما Product استفاده کنید.

  1. استفاده از تگ Open Graph

این تگ که ساختاری بسیار مشابه اسکیما دارد، جزئیاتی مانند قیمت، وضعیت موجودی و تصاویر محصول را برای شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، پینترست و… علامت‌گذاری می‌کنند. از تگ Open Graph جهت نمایش بهتر صفحه محصول شما در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود که با افزایش نرخ کلیک و ارتقاء فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی، بهبود رتبه در گوگل را به همراه خواهد داشت.

سوالات متداول درباره سئو محصولات

1سئو صفحه محصول چه تفاوتی با سئو سایر صفحات سایت دارد؟
سایت‌های فروشگاهی از لحاظ ساختار URLها، توضیحات محصولات و اهمیت پیشگیری از به وجود آمدن کنیبالیزیشن، با چالش‌های بیشتری روبرو می‌باشد.
2برای سئو محصولات، بهتر است از چه توضیحاتی استفاده کنیم؟
برای سئو صفحه محصول، توضیحاتی با محتوای غیر تکراری با رعایت اصول سئو و لینک‌گذاری داخلی وارد کنید و حتی الامکان سعی کنید از bullet list، FAQ و جدول ویژگی‌های محصول استفاده کنید.
3برای سئو محصولات چه نکاتی بیشتر اهمیت دارد؟
عنوان سئو و توضیحات محصول، URL صفحات، و استفاده از کدهای اسکیما مهم‌ترین نکات در سئو صفحه محصول می‌باشند.

اگر پس از مطالعه این آموزش هنوز دوست دارید بیشتر در مورد سئو محصولات بدانید از اینجا دانش خود را افزایش دهید.

product seo

4.2/5 - (4 امتیاز)
84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو