رتبه الکسا سایت

رتبه الکسا سایت
سئو سایت

کامل ترین مقاله برای بدست آوردن رتبه الکسا سایت و اینکه چطور در الکسا رتبه ی خود را افزایش دهیم؟ هر آنچه در مورد الکسا نیاز دارین، در این آموزش خواهید آموخت. حتی روش های بالا بردن الکسا بدون هزینه.

رتبه الکسا سایت چیست؟

رتبه الکسا مبحثی است که از سال 1390 (حدودا سال 2010 میلادی) مورد توجه بسیاری از فعالان حوزه ی it اعم از صاحبان وب سایت ها و دیجیتال مارکتر ها قرار گرفت. توجه کنید که در کل هدف از راه اندازی نت در جهان اول از همه تبادل اطلاعات و داده ها بین چند کامپیوتر بود اما به مرور زمان این پدیده فراگیر و مورد پسند عموم مردم قرار گرفت.

بعد از این عمومیت، این موضوع اهمیت یافت که چه سایتی بیشتر از سایر سایت ها بازدید کننده دارد و اینجا بود که سایت الکسا و رتبه هایی که الکسا داد اهمیت پیدا کرد. چرا که میزان بازدید کننده های تمام سایت ها را مشخص می کرد.

نمونه ی رتبه بندی سایت ها در الکسا، 15 سایت اول جهان در alexa

(جالبه بدونید که بهترین سایت ایرانی در الکسا سایت آپارات با رتبه ای در رنج 47 تا 54 جهانی هستش) که قطعا با اومدن سایت هایی مثل نماوا و فیلیمو و … این توقع میره که رتبه آپارات کمتر بشه.

رتبه الکسا

چک کردن رتبه الکسا

چک کردن رتبه الکسا 2 راه دارد:

  1. رفتن به آدرس alexa و وارد کردن آدرس خودتان در کادر مشخص شدهرتبه الکسا
  2. نصب اکستنشن الکسا (در ادامه همین مطلب آموزش داده ایم)اکستنشن الکسا

الکسا یک ابزار بسیار مفید و کاربردی برای وبمسترها و متخصصان سئو می باشد به طوری که با استفاده از این آمار قادرند گزارش سفارشی تحویلی از وب سایت و همچنین پروژه های در دست بهینه سازی به مشتریان، را ارائه دهند. برای کار با این ابزار تنها کافی است دامنه وب سایت مد نظر را در کادر تعیین شده وارد کنید و سپس کد ضد ربات را وارد نمایید و در نهایت بر روی دکمه آنالیز کلیک کنید و منتظر نمایش نتایج نامبرده شوید.

در تصویر زیر اطلاعات مربوط به الکسا سایت “seoiran.com”را در چند قسمت بررسی می کنیم:

آموزش الکسا

بررسی رتبه الکسا

  1. رقبای سایت را نشان می دهد.
  2. KEYWORD OPPORTUNITIES یا کیورد هایی که فرصت موفقیت دارند (با روش های خاص)
  3. مقایسه سایت ما از جهت ورودی های سرچی با میانگین جهانی، مقایسه بانس ریت ما با بانس ریت جهانی
  4. سایت های مشابه و هم پوشانی دار
  5. کلماتی که بیشترین ورودی را به ما می دهند.
  6. نمودار رشد رتبه سایت
  7. کلماتی که روی آنها کار نشده
  8. کلماتی که با کمی کار کردن روی آنها میتوان موفق شد.
  9. کلماتی که ارزش تبلیغات دارند.
  10. فرصت های بهینه سازی مناسب برای کلمات و عباراتی که آورده شدند.
  11. مقایسه میزان ورودی شما و رقبای شما در فضاهای مختلف
  12. نشان میدهد سایت های رقیب چه میزان از ورودی خود را از سایر سایت ها و با لینک های ورودی از آنها بدست می آورند.
  13. بهترین کلمات کلیدی
  14. میزان اشتراکات شما با هر یک از سایت های رقیب و نمایش نقاط مشترک

نکته حائز اهمیت در نتایج سایت الکسا این است که بهترین جایگاه رتبه بندی سایت به رتبه های عددی پایین تر اختصاص داده شده است، بدین مفهوم که هر چه میزان رتبه جهانی یا کشوری وب سایتتان رقم پایین تری داشته باشد به همان میزان از نظر وب سایت الکسا، جایگاه و موقعیت بهتری نسبت دیگر وب سایت با رتبه عددی بالاتر، دارد، که این عدد از 1 شروع میشود. برای مثال سایت گوگل در جهان رتبه 1 بازدید و در ایران هم رتبه 1 بازدید را دارد.

محاسبه رتبه سایت در الکسا ​​

تمام ورودی های سایت روی رتبه الکسا تأثیر گذار است، از جمله:

  • ورودی های موتورهای جستجو
  • ورودی تبلیغات(Referral Traffic چیست)
  • بازدیدکنندگان مستقیم (direct) که عبارت اند از تمام بازدیدکنندگان صفحات سایت شما.

الگوریتم های الکسا با دیدن داده های تمام ترافیک سایت در مدت سه ماهه قبلی، رتبه الکسا را ​​محاسبه می نماید. (توجه کنید که الکسا به کاربران دسکتاپ سایت بیشترین اهمیت را میدهد و آنها را بهتر و راحت تر میشمارد)

محاسبه رتبه الکسا سایت

روش محاسبه رتبه الکسا سایت

گفتنی است که میزان ترافیک بعضی از وب سایت ها طبق نمونه ای از ترافیک وب جهانی تخمین زده می شود با ذکر این نکته که در مورد نحوه کارکرد رتبه الکسا بسیار سوء تفاهم وجود دارد. درست است که Alexa Rank یک متریک است اما روش دقیقی جهت تحلیل عملکرد و آمار 100% صحیحی از بازدید کنندگان سایت نمی باشد.

روش سریع یافتن رتبه الکسا

یافتن رتبه الکسا

آموزش یافتن رتبه الکسا

سریع ترین راه برای اینکه در الکسا رتبه ی سایت ها را چک کنید، “نصب اکستنشن الکسا” میباشد که در ادامه با هم آن را بررسی میکنیم.

نصب اکستنشن الکسا

برای اینکه رتبه ی هر سایتی را که در مرورگر خود باز میکنید بتوانید بدون معطلی چک کنید، بهترین راه نصب اکستنشن کروم میباشد.

مراحل نصب اکستنشن کروم الکسا:

  • در مرورگر کروم، از بالا سمت راست گزینه 3 نقطه را بزنید.
  • سپس گزینه setting را بزنید.
  • بعد Extensions را بزنید.

و از روی تصویر زیر بر روی گزینه ی مشخص شده کلیک کنید: open chrome web store

اکستنشن الکسا

اکستنشن الکسا سایت

حالا در صفحه ای که باز میشود، سرچ کنید alexa و سپس گزینه Add Extention را بزنید تا نصب آغاز شود. پس از پایان نصب، هر سایتی را که میخواهید باز کنید و کافی است روی آیکون اکستنشن الکسا کلیک کنید تا رتبه ی آنرا به شما دهد.

چرا رتبه الکسا اهمیت دارد؟

بیشترین جایی که رتبه ی الکسا اهمیت پیدا میکند برای سایت هایی است که میخواهند تبلیغات بگیرند و با بالا بودن رتبه ی آنها مشتری ها هزینه ی بیشتری پرداخت میکنند. قطعا خود شما به سایتی که رتبه ی 100 الکسای ایران است بهتر از سایتی که رتبه ی 20.000 الکسای ایران است هزینه تبلیغات میدهید. پیشنهاد میکنیم سئو سایت آگهی را بخوانید.

اهمیت رتبه الکسا

اهمیت رتبه الکسا سایت

نتایج اعلام شده در سایت الکسا به شکل مستقیم یا با کمک واسطه توسط ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا تماما، جزو پارامترهای اساسی در زمینه رتبه بندی سایت و همچنین تعیین موقعیت و جایگاه وب سایت در نتایج الکسا به حساب می آید.

البته باید بیان کنیم که به دلیل بعضی ترفندها و روش های سئو کلاه سیاه همچون پاپ آپ می توان آمار بازدید وب سایت را به طور غیر واقعی بالا برد که خب در این روش دیگر آمار اعلامی توسط الکسا برای وب سایت مورد نظر صحت واقعی ندارد و همچنین ملاک قابل اعتمادی برای ارزیابی وب سایت و جایگاه آن در دنیا و یا کشور نخواهد بود.

الکسا بر چه اساس به سایت ها رتبه می دهد؟

وب سایت هایی همچون وب سایت الکسا به منظور امتیاز دهی به وب سایت ها، معیارهای خاص و ویژه ای را دارند به عنوان مثال الکسا با توجه به بازدیدکنندگان سایت ها به آن ها امتیاز می دهد در حالی که گوگل به این شکل عمل نمی کند و تنها با در نظر گرفتن فاکتور هایی مانند کیفیت محتوا، به آن ها امتیاز می دهد. هرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد رتبه ی شما هم در الکسا بهتر میشود.

مشخص کردن رتبه الکسا

مشخص کردن رتبه الکسا سایت

حال این امتیاز ها می تواند طبق لینک هایی باشد که وب سایت ها دریافت نموده اند بدین معنا که هر چه این لینک ها دارای اعتبار بیشتری باشند به همان میزان قرار گرفتن در صفحه نخست گوگل برای وب سایت ها هم راحت تر می شود. البته جهت یافتن رتبه سایت در گوگل فاکتورهای زیادی وجود دارد که در بهینه سازی وب سایت و بهبود رتبه سایت موثر هستند. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

  •  تحقیق و بررسی مخاطبان و رقیبان
  • بهینه کردن و سئو داخلی وب سایت
  • سئو خارجی
  • بازدید از نتایج و گزارش ها

افزایش رتبه الکسا سایت

در حالت عادی شما نباید این انتظار را داشته باشید که وب سایت تان در طول ماه اول فعالیت به رده های بالای الکسا دست یابد، اما از طرفی این کار در طول زمان شدنی است و معمولا هر 3 ماه می توانید تا 15% رتبه ی خود را افزایش دهید. بهترین کار برای افزایش رتبه در الکسا این است که روی افزایش ورودی های خود از گوگل تمرکز کنید.

افزایش رتبه الکسا

افزایش و بهتر کردن رتبه الکسا

همچنین با ثبت سایت خود در الکسا و گرفتن alexa certify میتونید خیلی زودتر رتبه ی سایت خودتون رو افزایش بدید. آموزش ثبت سایت در الکسا

بررسی رتبه سئو در الکسا

سایت الکسا ابزاری رایگان در اختیار همه قرار میدهد که عملکردی ساده دارد، الکسا به شما در یافتن رتبه وب سایتتان در میان سایر سایت ها و همچنین بررسی موقعیت رقبایتان کمک می کند، الکسا با لیست نمودن آمار و اطلاعاتی همچون رتبه جهانی و کشوری سایت، تعداد بک لینک ها، لینک های ورودی به وب سایت، و نشان دادن نمودارهای کاربردی جهت رتبه جهانی و ترافیک ورودی از موتورهای جستجو مانند گوگل، روند پیشرفت صعودی و بالعکس افت نزولی سایت را نمایش می دهد.

رتبه الکسا

بررسی رتبه الکسا سایت

سوالات متداول رتبه الکسا

1به چه دلیل رتبه الکسا اهمیت دارد؟
به این دلیل که یکی از مهم ترین معیار های تبلیغ کنندگان است
2کار سایت الکسا چیست؟
سایت ها را بر اساس میزان ورودی آنها در جهان و کشور مربوطه ی سایت رتبه بندی میکند.
1به چه دلیل رتبه الکسا اهمیت دارد؟
به این دلیل که یکی از مهم ترین معیار های تبلیغ کنندگان است
3الکسا بر چه اساسی رتبه وب سایت ما را افزایش یا کاهش می دهد؟
بر اساس میزان ورودی آن سایت ها و مقایسه آن با سایر سایت ها، توجه کنید که الکسا به دسکتاپ و لپ تاپ بخاطر وجود اکستنش و امکان شمردن دقیق تر امتیاز بیشتری میدهد.
تجربه جذاب فردی در مورد الکسا

بعد از به وجود آمدن وبلاگ ها و پا گرفتن اونها بین سال های 1384 تا 1389، داشتن وبلاگ برای عموم مردم آسان شد و افراد بسیاری با یکدیگر به رقابت پرداختند تا کاربران بیشتری جذب نمایند و الکسا هم تا مدتی چون وبلاگ ها روی ساب دامین سایت ها بودند رتبه ی وبلاگ ها را جدا جدا بررسی میکرد(یعنی یک بلاگ از زیر مجموعه بلاگفا رتبه ی 5000 ایران بود و یک بلاگ دیگه رتبه ی 2000 و این برای صاحب یک افتخار بود) . اما رفته رفته وبلاگ ها نیز منسوخ شدند و الکسا هم رتبه وبلاگها را با خود دامنه اصلی یکجا کرد.

4.5/5 - (4 امتیاز)
83 / 100

1 Comment

  1. محمد گفت:

    یادش بخیر
    الان یکسال و نیمه که نیستی، دلمون برات تنگ شده الکسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو