نام دامنه تا چه حد می‌تواند بر سئو سایت تاثیر بگذارد؟

انتخاب دامنه سایت
سئو سایت

چه عواملی بر تاثیر گذار سئو در انتخاب دامنه نقش دارند

در ادامه آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان به مبحث انتخاب دامنه می رسیم. اگر میخواهید که وب سایتی را برای خود طراحی کنید و هدف شما از راه اندازی وب سایت این است که دارای کسب رتبه در موتورهای جستجوگر باشید باید در ابتدای کاری که می خواهید راه اندازی کنید باید عوامل تاثیر گذاری را به خوبی بدانید تا بتوانید آنها را در تصمیم گیری های خود به کار برده تا سئو سایت شما بدون مسئله باشد. برای بررسی موارد سئو در انتخاب دامنه سایت باید قبل از طراحی سایت به دامنه های موجود و تاثیر آنها بر سایت توجه شود.

بکار بردن کلمات کلیدی در ابتدای دامنه بکار برده شود سایت شما را نسبت به دیگر سایت هایی که از کلمات کلیدی در دامنه استفاده ای نکرده اند ارزشمند تر و با قدرت بیشتری نشان میدهد.

نام دامنه سئو

انتخاب دامنه در سئو

انتخاب دامنه سایت در سئو

برای شروع یک بیزینس خوب و یا طراحی وب سایت مناسب با بیزینس شما باید اولین قدمی که بر میدارید انتخاب دامنه باشد. انتخاب دامنه سایت بر برند سازی حرفه و کاری که شما انجام میدهید تاثیر بسیاری دارد. شاید برای خیلی از افرادی که کار سئو سایت و یا طراحی انجام میدهند این سوال به وجود آمده باشد که برای ثبت دامنه باید آن را بصورت فارسی انجام دهند یا بصورت انگلیسی؟

بهترین کار این است که وقتی بر روی سایت خود فعالیت دارید کلمات کلیدی که در حوزه کار شما می باشد را مورد بررسی قرار دهید تا دامنه ای را که می یابید از معیارهای بیشتر سئو را نیز داشته باشد. حال ممکن است بنا بر حوزه کاری که دارید کلمات کلیدی که بکار برده می شود بیشتر فارسی باشند و یا بلعکس بیشتر کلمات کلیدی انگلیسی بکار برده شده باشد.

انتخاب دامنه در سئو

تاثیر نام دامنه

تاثیر نام دامنه

اگر شما هم جزء افرادی هستید که برای کسب و کار خود سایتی دارید برای چند لحظه خود را به جای کاربرانی بگذارید که از سایت شما دیدن می کنند. با توجه به این نکته که اکثر افراد توجه زیادی به نام دامنه نمی کنند، ولی ما فرض رو بر این میگیرم که درصد کمی از کاربران به نام دامنه توجه دارند و در واقع به نام سایت اهمیت میدهند.

برای مثال شما دو سایت متفاوت را باز می کنید، روی کدام یک از سایت هایی که دیده اید کلیک می کنید؟ طبیعتا بر روی سایتی که با حرفه و کار شما ارتباط دارد. حال متوجه شده اید که به همان اندازه که سئو سایت دارای اهمیت است نام و انتخاب دامنه سایت هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتخاب مناسب دامنه برای نتیجه بهتر در سئو

برای داشتن یک کسب و کار خوب اینکه بتوانید یک دامنه درست را انتخاب کنید بسیار هیجان انگیز است. مسلما برای این کار شما تمام برنامه ریزی های لازم را انجام داده اید و انرژی زیادی را نیز صرف کرده اید، اما اگر در انتخاب دامنه سایت سایت اشتباه کرده باشید تمام کارهایی که انجام داده اید بدون نتیجه خواهد بود.

انتخاب مناسب دامنه برای نتیجه بهتر در سئو

انتخاب دامنه مناسب

چطور میشه که نام دامنه می تونه بر وضعیت سئو سایت تاثیر گذار باشد؟ اگر شما جزء افرادی هستید که کسب و کارتان حالت تجاری دارد برای انتخاب نام دامنه خیلی راحت می توانید از برند خود استفاده کنید زیرا تمام مشتریان و کاربران شما با نام تجاری تان است که شما را می شناسند و به خاطر می سپارند. و همین امر باعث ترافیک بالای در وب سایت شما و تاثیر دامنه بر سئو می باشد.

آیا وجود کلمات کلیدی در نام دامنه باعث بهبود سئو می‌شود؟

ضرورتی ندارد که کلمات کلیدی حتما در نام دامنه وب سایت شما به کار رود اما ما به شما توصیه می‌کنیم در صورت امکان حتما این کار را انجام دهید چرا که شما می‌توانید با این کار، حوزه فعالیت خود را با کمک نام دامنه به دیگران معرفی کنید و همچنین موجب می‌شود تا مشتریان شما راحت‌تر آدرس وب سایتتان را به خاطر بسپارند. این موضوع یکی از نکات مهم در انتخاب دامنه می باشد.

Exact Match Domain روشی برای تست دامنه سایت است که شما می‌توانید با کمک آن به افزایش بازدید وب سایت خود و در نتیجه سئو آن کمک کنید. برای مثال یک وب سایتی را در نظر بگیرید که محصولات سوپرمارکتی را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند، بی‌شک اولین عبارتی که مشتریان برای جستجوی سوپر مارکت‌های آنلاین، سرچ میکنند عبارت «سوپر مارکت آنلاین» می‌باشد پس برای رعایت کردن روش EMD بایستی نام دامنه را supermarketonline.com قرار داد.

البته باید این نکته ذکر شود که تنها این روش نباید اولویت شما باشد به این دلیل که این روش ممکن است در برخی مواقع به برندسازی شما لطمه وارد کند، اما از در هر صورت نبایستی تاثیر آن را نادیده گرفت به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این را در کنار سایر روش‌ها به کار گیرید.

تاثیر قدمت یک دامنه بر سئو سایت

مطمئنا تا کنون این سوال در ذهن شما مطرح شده که آیا دامنه‌های قدیمی در نزد گوگل دارای اعتبار بیشتری هستند یا این که تفاوتی ندارد. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که همان طور که کسب و کارهای سنتی که چندین سال از تاسیس و شروع به کار آن‌ها می‌گذرد اعتبار بیشتری در بازار دارند، کسب و کارهای آنلاین نیز این گونه‌اند و وب سایت‌هایی که زمان زیادی از دامنه آن‌ها می‌گذرد نیز معتبر‌تر خواهند بود.

تاثیر قدمت دامنه بر سئو سایت

تاثیر قدمت دامنه در سئو سایت

موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها وجود یک دامنه قدیمی بر سئو سایت تاثیر گذار نیست و نیاز است موارد مهم دیگری نیز در زمینه دامنه وب سایت، رعایت شود چرا که مشاهده شده وب سایتی که کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده است، با کمک رعایت نکات مهم کلیدی سئو از بسیاری از رقبای قدیمی خود، پیشی گرفته است. نکته آخر این که منظور ما از تاثیر سن دامنه در سئو، زمان ثبت آن نیست بلکه منظور زمانی است که مطالب در آن سایت بارگزاری می‌شود.

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

در انتخاب نام دامنه باید بسیار دقت داشته باشید زیرا دامین شما بر سئو شما و برند تاثیر گذار است. درباره انتخاب دامنه سایت نکات بسیار مهمی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

راهنمای انتخاب نام دامنه

  1. اگر قصد دارید در حوزه کاری خود از خدمات ادوردز استفاده کنید و یا یک سایت می خواهید که طولانی مدت روی آن فعالیت کنید .com بهترین انتخاب است. دامنه های بین المللی به دلیل تحریم های موجود نمی توانند از خدمات پلتفرم تبلیغاتی گوگل استفاده کنند و این می تواند یک امتیاز منفی بزرگ باشد.
  2. سعی کنید نام دامین خود را با نام برند و یا در متناسب با حوزه کاری خود انتخاب کنید. دامینی مانند دیجی کالا به دلیل سادگی در ذهن ها ماندگار شده است و یا دامینی مانند seoiran.com متناسب با حوزه کاری انتخاب شده و به گوگل هم این پیغام را می دهد که حوزه کاری این دامین سئو سایت است و به دلیل سادگی در ذهن ها می ماند.
  3. سعی کنید نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید. نام های کوتاه بسیار راحت تر به یاد سپرده می شوند. نام دامنه باید بین 6 تا نهایتا 15 کاراکتر باشد.
  4. از انتخاب نام دامنه ای که در آن از خط تیره یا اعداد استفاده شده است خودداری کنید.
  5. از حروف تکراری در نام دامنه استفاده نکنید. استفاده از حرف تکراری سبب می شود تا کاربران نام دامنه را اشتباه تایپ کرده و به سایت دیگری بروند.
  6. سعی کنید از یک کلمه کلیدی سایتتان در نامه دامنه خود استفاده کنید. بازم هم دامنه سئو ایران بهترین مثال است زیرا سئو یکی از کلمات هدف این سایت است.

سوالات متداول درباره انتخاب دامنه سایت

1اولین گام برای شروع یک بیزینس و یک کسب و کار آنلاین چیست؟
اولین مرحله برای پایه‌گذاری یک کسب و کار به صورت آنلاین انتخاب نام دامنه مناسب است چرا که هم به برندسازی بهتر شما کمک می‌کند و هم این که در سئو بهتر وب سایت شما تاثیرگذار است.
2آیا حتما باید کلمه کلیدی را نام دامنه به کار ببریم؟
با وجود این که به کارگیری کلمه هدف در نام دامنه ضروری نیست اما کارشناسان آن را توصیه می‌کنند و بر این باورند که تا حدودی می‌تواند به برندسازی و افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.
3سن یک دامنه تا چه اندازه بر سئو سایت تاثیر می‌ گذارد؟
گوگل به دامنه‌هایی که قدمت بیشتری دارند توجه ویژه‌ای دارد اما این بدین معنا نیست که همین یک نکته را مدنظر دارد بلکه می‌بایستی دیگر نکات سئو دامنه نیز را در کنار آن رعایت کرد.
4.5/5 - (2 امتیاز)
34 / 100

5 Comments

  1. فرزاد گفت:

    وققتون بخیر
    آیا نام دامنه بر روی بازاریابی آنلاین اثر دارد؟

  2. زهرا راسخی گفت:

    سلام شما در این مطلب فرمودید که بهتر است کلمات کلیدی رو در اول دامنه به کار ببریم، می شه بفرمایید کلمه کلیدی رو باید کامل به کار ببریم یا تنها به کار بردن چند کلمه از آن کافی است؟ به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی ما بهترین جراح قلب در تهران است، به کار بردن جراح قلب کافی است یا باید کامل به کار ببریم؟

  3. کمال حسینی گفت:

    سلام برای انخاب نام دامنه برای پزشکان بهتر است از نام استفاده بشود یا چیز دیگری؟

  4. نازنین گفت:

    سلام
    میشه راجب دامنه تطبیق دقیق توضیح بدید

  5. عماد گفت:

    سلام
    جستجوی ناوبری یا Navigational Search چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو