جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید

تکنیک سئو کلاه سفید
سئو سایت

جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید

تکنیک‌های سئو و بهینه‌سازی سایت روز به روز در حال تغییر و تحول هستند و تمامی این تحولات مطابق قوانین موتورهای جستجو، در راستای بهبود عملکرد و محتوای سایت‌ها برای بازدید کنندگان می‌باشند. در این میان، هنوز هم سئوکارانی در سراسر جهان وجود دارند که با دور زدن قوانین موتورهای جستجو و استفاده از روش‌های دوپینگی و اسپمی سئو کلاه سیاه، اقدام به افزایش رتبه سایت خود می‌کنند. اما به یاد داشته باشید موتورهای جستجو از جمله گوگل، به سرعت در حال شناسایی و ضبط این ترفندها در عملکرد سایت‌های شما هستند و در صورت اثبات استفاده از تکنیک‌های غیر قانونی سئو توسط سایت شما، فورا مورد جریمه توسط گوگل قرار گرفته و با افت شدید رتبه و یا قرار گرفتن در سند باکس گوگل مواجه خواهید شد. در مقابل این روش ها، سئو کلاه سفید قرار دارد که کارنامه‌ای درخشان از عملکرد سئو سایت شما بر جای می‌گذارد. ولی از آن جایی که روش‌های سئو کلاه سفید نیز به مرور زمان در حال تغییر و تحول هستند، در این مقاله قصد داریم به بررسی جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید بپردازیم.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید یا همان White Hat SEO به زبان ساده به بهترین روش سئو گفته می‌شود که با بهره گیری از اصول سئو اخلاقی، ماندگار‌ترین نتایج را برای سایت شما در نتایج موتورهای جستجو به ارمغان می‌آورد. در سئو کلاه سفید از تمامی قوانین موتورهای جستجو به طور کامل پیروی شده و تمرکز بهینه‌سازی سایت بر روی عملکرد و کیفیت محتوای سایت گذاشته می‌شود تا بالاترین رضایت بازدید کنندگان به دست آورده شود. در این روش سئو، با توجه به این که نتایج ماندگار‌تر و بلند مدت‌تری را در موتورهای جستجو به دست می‌آورید، مدت حصول نتیجه ممکن است طولانی‌تر باشد و دلیل آن هم این است که امتیاز سئو سایت خود در بخش‌های مختلف را از طریق نتایج ارگانیک به دست می‌آورید. اما یکی از مزایای White Hat SEO این است که با به روزرسانی الگوریتم‌های گوگل هر چند وقت یکبار بسیاری از سایت‌هایی که از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده کرده اند، جریمه شده و به قعر نتایج سقوط می‌کنند و در واقع اگر شما هم از ترفندهای سئو کلاه سیاه استفاده کرده باشید این استرس و نگرانی همواره همراه شما خواهد بود که با آپدیت الگوریتم گوگل سایت شما دچار افت رتبه یا پنالتی شود. اما در مقابل اگر از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کرده باشید، هر آپدیت الگوریتم گوگل فرصتی طلایی برای ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل و سقوط رقبایتان خواهد بود.

تکنیک های سئو کلاه سفید

تکنیک های White Hat SEO

تکنیک های جدید سئو کلاه سفید

با توجه به این که روش‌های مختلفی برای پیاده‌سازی سئو کلاه سفید توسط منابع مختلف ارائه داده شده است، ممکن است این موضوع برای کسانی که تخصص کافی در این حوزه ندارند ایجاد ابهام کند. در این جا قصد داریم به معرفی جدیدترین و کارآمد‌ترین تکنیک های White Hat SEO بپردازیم.

  1. تقویت نمایش سایت در موبایل

در سال ۲۰۲۰، عملکرد و نمایش سایت در موبایل به یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه‌بندی سایت‌ها تبدیل شد و با توجه به این که در سال‌های اخیر، بخش اعظم ترافیک ورودی وب سایت‌ها را کاربران موبایل تشکیل می‌دهند، این موضوع به طور مستقیم می‌تواند در نرخ تبدیل سایت شما تاثیر گذار باشد. اصلی‌ترین موارد تاثیر گذار در سئو موبایل عبارتند از:

  • طراحی ریسپانسیو سایت
  • سرعت لود سایت در موبایل
  • نمایش مناسب عکس‌ها و فونت‌ها در نسخه موبایل

وضعیت موبایل فرندلی بودن سایت خود را می‌توانید از طریق ابزار Mobile Friendly Test آنالیز کنید.

  1. تقویت UX سایت

یکی از مواردی که به طور مستقیم علاوه بر مارکتینگ شما، بر روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد، UX یا همان تجربه کاربری سایت شما می‌باشد. یک UX مناسب علاوه افزایش جذابیت ظاهری سایت شما، سطح دسترسی مناسبی را مطابق با نیاز کاربران سایت فراهم می‌کند. برای تقویت تجربه کاربری سایت خود، باید ابتدا با نیازهای بازدید کنندگان سایت خود آشنا شوید و بدانید که آن‌ها به دنبال چه چیزی در صفحه شما هستند. به طور مثال، بازدید کنندگان یک سایت خدماتی، به دنبال متون بلند و کسل کننده در صفحه نیستند و معمولا می‌خواهند به طور مستقیم به سراغ قسمت تماس با مجموعه مراجعه کنند. از این رو در طراحی UX سایت‌های خدماتی بهتر است اطلاع تماس یا لینک مراجعه به صفحه اطلاعات تماس در قسمت‌های ابتدایی صفحه و در باکس مشخص و متمایزی قرار داده شود. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک سئو کلاه سفید مطالعه مقاله تاثیر UX در سئو سایت به شما پیشنهاد می‌شود.

  1. بهبود کیفیت محتوای سایت

بدون شک یکی از مهم‌ترین اجزای سئو کلاه سفید، محتوای سایت شما می‌باشد. اگر کاربران سایت محتوای مورد نظر خود را در صفحه شما یافت نکنند، به سرعت از سایت شما خارج شده و موجب افزایش نرخ پرش سایت شما خواهند شد که یکی از اصلی‌ترین دلایل افت رتبه سایت در گوگل می‌باشد. برای بهبود کیفیت محتوای سایت خودتان بهتر است از تکنیک‌های بازاریابی محتوا استفاده کنید و شناخت دقیقی از بازار هدف سایت خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار، محتوای تصویری، ویدئویی و انواع پادکست را جایگزین محتوای متنی در سایت خود کنید؛ البته برای این کار باید مواردی را رعایت کنید تا سرعت سایت شما را تحت الشعاع قرار ندهد.

  1. افزایش سرعت سایت

تا زمانی که سایت شما از سرعت خوبی برخوارد نباشد، می‌توان گفت که شما یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو کلاه سفید را پیاده‌سازی نکرده اید. سرعت سایت نیز در سال‌های اخیر به یکی از عوامل بسیار مهم و کلیدی رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل تبدیل شده است و بسیاری از سایت‌هایی که عملکرد ضعیف در این بخش دارند، مورد جریمه گوگل و افت رتبه قرار می‌گیرند. برای کنترل و آنالیز سرعت سایت خود می‌توانید از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید. اصلی‌ترین مواردی که در سرعت سایت شما تاثیر دارند عبارتند از:

  • وضعیت سرور
  • حجم فایل‌های موجود در صفحات
  • قالب سایت
  • افزونه‌های نصب شده روی سایت
  • بهینه بودن کدهای جاوا اسکریپت و CSS

در مقاله اصطلاحات سرعت سایت، اطلاعات مفیدی در خصوص عوامل موثر در سرعت سایت آورده‌ایم که تا حد زیادی می‌تواند به شما در این خصوص کمک کند.

  1. استفاده از داده‌های ساختار یافته

در سال‌های اخیر استفاده از داده‌های ساختار یافته در کدنویسی سایت‌ها به یکی از جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید تبدیل شده است که برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انواع مختلف داده‌های ساختار یافته از جمله کدهای اسکیما، باعث می‌شود تا محتوای موجود در صفحات سایت شما به طور واضح‌تری برای خزنده‌های گوگل شناسایی شود و همچنین در برخی موارد، اطلاعات سایت شما به طور متمایز‌تری در نتایج گوگل نمایش داده شود. برای مطالعه بیشتر در این خصوص، مقاله تاثیر اسکیما در سئو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  1. به روزرسانی مطالب قدیمی سایت

یکی از فوت‌های کوزه‌گری و تکنیک های White Hat SEO این است که نیازی نیست سایت شما همه روزه حجم بالایی از محتوای ورودی داشته باشد که پس از انتشار به حال خود رها می‌شوند؛ بلکه بهتر است صفحات کلیدی و مهمی به تعداد کمتر داشته باشد ولی هر چند وقت یکبار محتوای آن‌ها را به روزرسانی کنید. مطابق الگوریتم Freshness گوگل، یکی از موارد تاثیر گذار در رتبه‌بندی سایت‌ها بروزرسانی مطالب قدیمی سایت می‌باشد.

سوالات متداول درباره جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید

1سئو کلاه سفید چه مزایا و معایبی دارد؟
سئو کلاه سفید نتایج ماندگارتری را برای سایت شما به ارمغان می‌آورد ولی به دلیل طبیعی بودن فعالیت آن، ممکن است مدت زمان حصول نتایج در این روش طولانی‌تر باشد. ولی هر آپدیت الگوریتم گوگل سایت شما را به صدر نتایج گوگل نزدیک‌تر خواهد کرد.
2مهم‌ترین تکنیک‌ های سئو کلاه سفید کدامند؟
سئو کلاه سفید تکنیک‌های بسیار زیادی دارد و مبحث گسترده‌ای می‌باشد ولی مهم‌ترین تکنیک های White Hat SEO بهبود سرعت سایت، افزایش کیفیت محتوای سایت و تقویت نمایش سایت در موبایل می‌باشد.
3به روزرسانی مطالب قدیمی چگونه به سئو سایت کمک می‌کند؟
مطابق قوانین الگوریتم Freshness گوگل، تاریخ انتشار و آخرین ویرایش هر صفحه از موارد مهم در رتبه‌بندی نتایج در گوگل می‌باشد.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو